Nag³y atak spawacza

Data: 2020-05-26 11:51:51
Autor: Przemek Jedrzejczak
Nag³y atak spawacza
Data: 2020-05-26 22:00:03
Autor: Shrek
Nag³y atak spawacza
W dniu 26.05.2020 o 20:51, Przemek Jedrzejczak pisze:
https://youtu.be/vUHwzzfMhgI

https://radioszczecin.pl/1,406389,karambol-na-pogodnie-przystanek-zdemolowany-zdje

Nie no. Przecie¿ jechal najwy¿ej stówkê. Autobusiarz powinien siê spodziewaæ nawet jad±cego 140 a nie wje¿dzaæ na pa³ê, bo ma pierwszeñstwo. A nie wróæ...

--
Shrek

Data: 2020-05-27 23:26:32
Autor: mk4
Nag³y atak spawacza
On 2020-05-26 22:00, Shrek wrote:
[...]

Ale o co chodzi? Toz autobus byl na pierwszenstwie.

--
mk4

Data: 2020-05-27 23:46:47
Autor: Shrek
Nag³y atak spawacza
W dniu 27.05.2020 o 23:26, mk4 pisze:

Nie no. Przecie¿ jechal najwy¿ej stówkê. Autobusiarz powinien siê spodziewaæ nawet jad±cego 140 a nie wje¿dzaæ na pa³ê, bo ma pierwszeñstwo. A nie wróæ...

Ale o co chodzi? Toz autobus byl na pierwszenstwie.

Taka ironia. Podobno prawdziwego mistrza poznasz po tym, ¿e rozgl±daja siê na pierwszeñstwie i nie wje¿dza na skrzy¿owanie na pa³ê tylko dlatego, ¿e ma pierwszeñtwo. Tak robi elita grupy, a zawodowi to elita kierowców:P

--
Shrek

Data: 2020-05-27 21:59:58
Autor: Przemek Jedrzejczak
Nag³y atak spawacza
Data: 2020-05-28 10:18:35
Autor: J.F.
Nag³y atak spawacza
U¿ytkownik "Przemek Jedrzejczak"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:085a99ca-3e3b-4430-9444-d5918ebae19d@googlegroups.com...
https://wroclaw.wp.pl/wroclaw-pedzil-w-centrum-prawie-150-kmh-chcial-sie-upewnic-czy-auto-zostalo-dobrze-naprawione-6515132743317121a

Nie macie tam kawa³ka autostrady ? Pytanie retoryczne ;-)

Mamy, ale jakas taka ... eksterytorialna :-)

Poza tym niektorzy maja daleko, wiec co sie dziwic, ze sie noga odwija wczesniej :-)
No i Legnicka ... 3 pasy w jedna strone, przejsc malo, swiatla jakos dziwacznie ustawione plus ITS ... ale 100 tam malo kto przekracza :-)

J.

Data: 2020-05-26 23:12:55
Autor: Janusz
Nag³y atak spawacza
W dniu 2020-05-26 o 20:51, Przemek Jedrzejczak pisze:
https://youtu.be/vUHwzzfMhgI

https://radioszczecin.pl/1,406389,karambol-na-pogodnie-przystanek-zdemolowany-zdje

Czyli kolejny co to 'je¿d¿ê szybko i bezpiecznie' :)

--
Janusz

Data: 2020-05-27 09:06:56
Autor: K
Nag³y atak spawacza
Data: 2020-05-27 12:01:46
Autor: zhbick
Nag³y atak spawacza
W dniu 27.05.2020 o 10:06, K pisze:

A ta kamerka to VHS?

No w³a¶nie jako¶ dziwnie siê teraz prezentuje 720p. Odnoszê wra¿enie, ¿e pierwsze DivX'y ~360p by³y du¿o wyra¼niejsze...

Data: 2020-05-27 14:43:47
Autor: Mateusz Viste
Nagły atak spawacza
2020-05-27 o 12:01 +0200, zhbick napisa³:
No w³a¶nie jako¶ dziwnie siê teraz prezentuje 720p. Odnoszê wra¿enie,
¿e pierwsze DivX'y ~360p by³y du¿o wyra¼niejsze...

By³y. Bo ogl±dali¶my je na ekranach 15".

Ostatnio odkopa³em kilka CD które nagra³em 20 lat temu. Zdziwi³em siê,
bo wiêkszo¶æ dzia³a³a (poza tymi markowanymi jako "Quixo", ale tych
mia³em bardzo niewiele). Potem zdziwi³em siê drugi raz, bo patrzê a tam
divx w jakim¶ 360x244... I ja to kiedy¶ ogl±da³em z zachwytem.

Mateusz

Data: 2020-05-27 23:11:02
Autor: zhbick
Nag³y atak spawacza

Ostatnio odkopa³em kilka CD które nagra³em 20 lat temu. Zdziwi³em siê,
bo wiêkszo¶æ dzia³a³a

Te¿ to samo ostatnio zauwa¿y³em :) Backupy wa¿nych danych robione na HDD prze¿y³y w 25% (na ka¿de cztery dyski, trzy zdech³y od le¿enia w szufladzie: pojawi³y siê bad blocki, lub stukanie g³owicami bez krêcenia talerzami) a CD o dziwo w wiêkszo¶ci prze¿y³y (Verbatimy, BASF, ale te¿ no name - z tym, ¿e 20 lat temu wszystko nagrywa³em na min prêdko¶ci)

Data: 2020-05-28 11:37:15
Autor: Mateusz Viste
Nagły atak spawacza
2020-05-27 o 23:11 +0200, zhbick napisa³:
> [...]
HDD prze¿y³y w 25% (na ka¿de cztery dyski, trzy zdech³y od le¿enia w szufladzie:

Nieu¿ywane dyski twarde te¿ mi popada³y, ale akurat nie trzyma³em na
nich ¿adnych danych - 20 lat temu intensywnie nagrywa³em wszystko na CD.

a CD o dziwo w wiêkszo¶ci prze¿y³y (Verbatimy, BASF, ale te¿ no name
- z tym, ¿e 20 lat temu wszystko nagrywa³em na min prêdko¶ci)

Ja nagrywa³em chyba na maksymalnej mo¿liwej, wygl±da na to ¿e du¿o
zale¿y od marki. U¿ywa³em wówczas samych tanich pa¼dziochów, i tylko
jedna "marka"  nie prze¿y³a próby czasu (wspomniana wcze¶niej "quixo").
Resztê da³o siê odczytaæ: Platinum, Dysan, Akoss, Eron, TDK...
Wszystkie CD trzyma³em w takim du¿ym klaserze z plastykopodobnego
materia³u.

Co ciekawsze: mam jeszcze dyskietki 5.25" z pocz±tku lat
dziewiêædziesi±tych. Jakie¶ gry i mody z trackerów.. Te¿ dzia³aj±!

Teraz to przerzucam wszystko na p³yty Blueray, ciekawe czy po¿yj±
równie d³ugo... Producent twierdzi, ¿e powinny trzymaæ dane "kilkaset
lat". Zobaczymy - je¶li za 20 lat bêdzie w ogóle na czym je odczytaæ.

Mateusz

Data: 2020-05-28 11:18:18
Autor: K
Nag³y atak spawacza
On 28/05/2020 10:37, Mateusz Viste wrote:

[...]

Ja zdjecia trzymam na prywatnym serwerze Nextcloud (5TB) postawionym u ojca/brata w firmie w Polsce, wszystko raz na tydzien sie backupuje na dyski podlaczone do RaspberryPi u mnie w domu w UK. Kiedys (lata 1998-2005) maniakalnie wszystkie mp3 i divixy wypalalem na cd/dvd i uroslo mi to do ilosci w setkach. Pozbylem sie tego jak sie wyprowadzalem w 2008 od rodzicow.

Data: 2020-05-28 13:52:01
Autor: Mateusz Viste
Nagły atak spawacza
2020-05-28 o 11:18 +0100, K napisa³:
Ja zdjecia trzymam na prywatnym serwerze Nextcloud (5TB) postawionym
u ojca/brata w firmie w Polsce, wszystko raz na tydzien sie backupuje
na dyski podlaczone do RaspberryPi u mnie w domu w UK

Te¿ mam podobny system, ale to wymaga pilnowania i bie¿±cego op³acania.
Mój przyk³ad z setkami CD-R sprzed 20 lat jest zupe³nie innej natury:
"wypal i zapomnij, a po 20 latach odnajd¼ i siê uciesz ¿e dalej dzia³a".

. Kiedys (lata 1998-2005) maniakalnie wszystkie mp3 i divixy wypalalem na cd/dvd i uroslo mi to do ilosci w setkach.

No to zupe³nie jak ja.

Pozbylem sie tego jak sie wyprowadzalem w 2008 od rodzicow.

Przez ostatnie 25 lat przeprowadza³em siê jakie¶ 10 razy. Akurat teczka
z p³ytami CD zawsze za³apa³a siê na transport, aczkolwiek przy
pierwszej przeprowadzce nast±pi³a spora redukcja materia³u, no i
wszystkie no¶niki zamiast le¿eæ w dwumetrowej wie¿y w osobnych
pude³eczkach, wyl±dowa³y w jednym wspólnym klaserze. Ale przetrwa³y te
20 lat... Zreszt± dalej le¿± w tej samej teczce, tylko zabra³em siê za
powoln± wymieniê jej zawarto¶ci na blueray.

Mateusz

Data: 2020-05-28 12:39:47
Autor: J.F.
Nag³y atak spawacza
U¿ytkownik "Mateusz Viste"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:20200528113715.63b215f7@mateusz...
[...]

dziwne troche ... znowu jakies wyschniete elektrolity, czy eeprom padl ?

[...]

No wlasnie - a dyskietki to w czym odczytac, szczegolnie 5.25 ?

Co do 3.5" to uwaga - ostanie napedy lubily niszczyc dyskietki, strach wsadzic do niesprawdzaonego, bo moze juz byc strata na zawsze..

J.

Data: 2020-05-28 13:51:09
Autor: Mateusz Viste
Nagły atak spawacza
2020-05-28 o 12:39 +0200, J.F. napisa³:
dziwne troche ... znowu jakies wyschniete elektrolity, czy eeprom
padl ?

Nie wnika³em w przyczyny, bo to puste dyski by³y wiêc trafi³y na
elektroz³om. Mia³em takich ze 3 - jeden w ogóle siê nie zg³asza³, jeden
siê zg³asza³ w BIOS ale nie da³ siê w ogóle odczytaæ (choæ co¶ tam siê
niby krêci³o), a trzeci mia³ wysyp bad blocków.

No wlasnie - a dyskietki to w czym odczytac, szczegolnie 5.25 ?

Jak to jak - w stacji 5.25" :)
Mam takich dwie albo trzy jeszcze w szafie, z czego jedna jeszcze
zupe³nie sprawna (tzn. by³a sprawna jak sprawdza³em ostatnim razem ze
dwa lata temu, przy okazji od¶wie¿ania mojego 286).

Mateusz

Data: 2020-05-29 13:01:02
Autor: J.F.
Nag³y atak spawacza
U¿ytkownik "Mateusz Viste"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:20200528135109.237be76c@mateusz...
[...]

A mnie ciekawi co sie tam starzeje ...

J.

Data: 2020-05-28 15:18:23
Autor: zhbick
Nag³y atak spawacza
W dniu 28.05.2020 o 12:39, J.F. pisze:

dziwne troche ... znowu jakies wyschniete elektrolity, czy eeprom padl ?

Miejsca lutowañ siê poutlenia³y, talerze rozmagnesowa³y

Data: 2020-05-28 11:45:30
Autor: Przemek Jedrzejczak
Nag³y atak spawacza

Aktualizacja:

  W dniu 27.05.2020 mê¿czyzna SUVa  zosta³ przes³uchany i z³o¿y³ wyja¶nienia. Nastêpnie prokurator z³o¿y³ wniosek do s±du o zastosowanie wobec niego ¶rodka zapobiegawczego, w postaci tymczasowego aresztowania. S±d ten wniosek uwzglêdni³ i zastosowa³ wobec mê¿czyzny areszt na okres trzech miesiêcy - mówi rzecznik prasowy Prokuratury Okrêgowej w Szczecinie.

Aktualizacja 28.05.2020

S±d nie mia³ w±tpliwo¶ci, ¿e podejrzany powinien trafiæ do aresztu. Tym bardziej, ¿e wed³ug prokuratury, po zderzeniu próbowa³ uciec.

Sprawcy wypadku grozi od 6 miesiêcy  do 8 lat pozbawienia wolno¶ci.

Koñcówka nagrania. Widaæ jak zmyka obok nagrywaj±cego.

Data: 2020-05-27 13:46:02
Autor: ąćęłńóśźż
Nag³y atak spawacza
Mo¿e niedowidzê:
Jasne ¶wiat³a co mu siê zapali³y z ty³u po pierwszym wyprzedzaniu to co to by³o?

-- -- -
https://youtu.be/vUHwzzfMhgI

Data: 2020-05-27 15:46:58
Autor: Poldek
Nag³y atak spawacza
W dniu 2020-05-27 o 13:46, ±æê³ñ󶼿 pisze:
Mo¿e niedowidzê:
Jasne ¶wiat³a co mu siê zapali³y z ty³u po pierwszym wyprzedzaniu to co to by³o?

-- -- -
https://youtu.be/vUHwzzfMhgI

Stopy. Mo¿na poznaæ po tym, ¿e zapala siê trzecie ¶wiat³o nad tylnym oknem. Prawdopodobnie tania kamerka to nagrywa³a.

Data: 2020-05-27 16:17:06
Autor: ąćęłńóśźż
Nag³y atak spawacza
Widzê tak bia³e jak cofania ;-)

-- -- -
Prawdopodobnie tania kamerka to nagrywa³a.

Data: 2020-05-27 12:41:15
Autor: Przemek Jedrzejczak
Nag³y atak spawacza
Wygl±da na mai 70 pro ale czemu tylko 720p to zagadka. YouTube do³o¿y³ swoje i efekt jest kiepski.

Data: 2020-05-28 08:52:18
Autor: K
Nag³y atak spawacza
On 27/05/2020 20:41, Przemek Jedrzejczak wrote:
Wygl±da na mai 70 pro ale czemu tylko 720p to zagadka. YouTube do³o¿y³ swoje i efekt jest kiepski.

Raczej kamerka ma wiecej wspolnego z domofonem niz kamera. Te zaklocenia w stylu VHS to pewnie od telefonu.

Data: 2020-05-28 03:29:09
Autor: Przemek Jedrzejczak
Nag³y atak spawacza
Kamera jest ok
https://www.spidersweb.pl/2019/07/70mai-pro-recenzja-opinie.html
Mam ten model i telefon jej nie przeszkadza, mo¿e instalacja w aucie sypie u mnie idzie przez powerbank.

Data: 2020-05-28 11:45:28
Autor: K
Nag³y atak spawacza
On 28/05/2020 11:29, Przemek Jedrzejczak wrote:
Kamera jest ok
https://www.spidersweb.pl/2019/07/70mai-pro-recenzja-opinie.html
Mam ten model i telefon jej nie przeszkadza, mo¿e instalacja w aucie sypie u mnie idzie przez powerbank.

Szczerze mowiac to patrzac na te filmiki to dupy nie urywa i to w sloneczny dzien. Moze byc ciezko z odczytaniem tablic przy jakims dynamicznym zdarzeniu. W kazdym razie ten zalaczony filmik moze zostal przepuszczony przez jakis program do edycji. Np. Nextbase ma chmure do ktorej mozesz wgrac filmik i pozniej skompresowany zgrac na kompa.

Nag³y atak spawacza