Nagrane DVD niewidoczne

Data: 2020-09-28 11:36:31
Autor: ąćęłńóśźż
Nagrane DVD niewidoczne
Ochrona nagrała kilkadziesi±t minut zapisu rejestratora na DVD-R.
Płyta jest niewidoczna w żadnym kompie.
Niewidoczna, to nie można jej odtworzyć.
Zapis jaki¶ jest, co widać w ¶wietle odbitym.
Jak poznać, czy to w ogóle jest ta płyta nagrana w rejestratorze?
Jaki¶ "podpis" urz±dzenia / programu nagrywaj±cego?
Jak odczytać z niej dane "bit po bicie"?
Nie mam fizycznie tej płyty, zdalnie próbuję doradzić.

Data: 2020-09-28 23:45:44
Autor: Krystek
Nagrane DVD niewidoczne
W dniu 2020-09-28 11:36, ±ćęłń󶼿 pisze:
Ochrona nagrała kilkadziesi±t minut zapisu rejestratora na DVD-R.
Płyta jest niewidoczna w żadnym kompie.
Niewidoczna, to nie można jej odtworzyć.

Może sesja nagrania nie jest zamknięta?

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2020-09-29 10:53:10
Autor: ąćęłńóśźż
Nagrane DVD niewidoczne
Taka wła¶nie jedna opcja, że płyta została zbyt wcze¶nie wysunięta z napędu.
I co dalej?

-- -- -
Może sesja nagrania nie jest zamknięta?

Data: 2020-09-29 13:46:00
Autor: radekp@konto.pl
Nagrane DVD niewidoczne
Tue, 29 Sep 2020 10:53:10 +0200, w <5f72f5f6$0$554$65785112@news.neostrada.pl>,
±ćęłń󶼿 <a@e.pl> napisał(-a):

Taka wła¶nie jedna opcja, że płyta została zbyt wcze¶nie wysunięta z napędu.
I co dalej?

-- -- -
> Może sesja nagrania nie jest zamknięta?

Naprawić.

Data: 2020-09-29 14:07:13
Autor: ±ćęłń󶼿
Nagrane DVD niewidoczne
No wiesz, tradycyjne pytanie czy naprawiać na oryginale, czy na kopii.
Jak więc przed naprawianiem skopiować płytę DVD "niewidoczn±" dla komputera?

-- -- -
Naprawić.

Data: 2020-09-29 14:54:28
Autor: ±ćęłń󶼿
Nagrane DVD niewidoczne
Z czelu¶ci internetu:

What about trying alternate means of getting the files off the disc (ISObuster for generic optical media recovery; DVD ripping software like DVDFab, AnyDVD HD, etc).

Macie do¶wiadczenie z powyższymi programami?

Data: 2020-09-29 15:19:19
Autor: ąćęłńóśźż
Nagrane DVD niewidoczne
I to jest dobre pytanie.
Nie zamknięta (nagrywanie z rejestratora jako dane) czy nie sfinalizowana (nagrywanie z rejestratora jako wideo)?
Dawno temu używałem Nero, a tu jest niezły artykuł:
https://diyvideoeditor.com/step-by-step-guide-dealing-with-unfinalized-dvd-discs/amp/

Nie mam dostępu do tej płyty, ale gdybym go uzyskał to nie odważyłbym się pracować na oryginale (przykładowo próbuj±c zamkn±ć sesję / sfinalizować oryginał), więc pytanie czy da się zrobić najpierw kopię płyty DVD "bit po bicie" skoro ta płyta jest niewidoczna przez komp?

Scenariusz narzucaj±cy się to wzięcie płyty pod pachę i pojechanie do rejestratora (kantorka dozoru), który to nagrał i tam próba odczytu względnie zamknięcia sesji (nie wiem, czy rejestratory maj± tak± osobn± funkcję?).
Lub zarekwirować rejestrator do płyty ;-)) Ale to nie ode mnie zależy, czasem słyszysz "nie bo nie bo i tak się nie uda".

-- -- -
Może sesja nagrania nie jest zamknięta?

Data: 2020-09-29 15:45:51
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Nagrane DVD niewidoczne
Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 29 Sep 2020 15:19:19 +0200  doszła do mnie wiadomo¶ć  <5f733458$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>  od ±ćęłń󶼿 <a@e.pl>  :

[...]

ddrescue, ale potrzebny Linuks.
Starsze, darmowe wersje IsoBustera też powinny dać radę.
może udałoby się ocalić naukę miło¶ci bliĽniego. SL.

Data: 2020-10-07 18:34:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nagrane DVD niewidoczne

"±ćęłń󶼿" 5f733458$0$17346$65785112@news.neostrada.pl

: Nie mam dostępu do tej płyty, ale gdybym go uzyskał
: to nie odważyłbym się pracować na oryginale

W obawie o porysowanie? Czytaniem niewiele popsujesz a programy
czytaj±ce CD, DVD itp. nie dostrzegaj± braku zamków sesyjnych... ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-09-29 21:48:43
Autor: Universis
Nagrane DVD niewidoczne
W dniu poniedziałek, 28 wrze¶nia 2020 10:36:36 UTC+1 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
Ochrona nagrała kilkadziesi±t minut zapisu rejestratora na DVD-R.
Płyta jest niewidoczna w żadnym kompie.

Zrób kopię płyty, ale najpierw jej obraz - zrzuć go na dysk. PóĽniej z niego zrobisz wiele kopii tej płyty w/g potrzeb do odzysku programami jakie ci inni sugeruj± - na oryginale nie rób żadnych do¶wiadczeń. Obraz płyty zrób pod systemem Linux np. Linux Mint, Debian, Fedora.
Polecenie do zrobienia obrazu to : dd if=/dev/sr0  of=/katalog1/katalog2/katalog_xxx/obraz_plyty.img

gdzie  sr0  to stacja DVD widziana przez system (zależnie od systemu linux - może to być inna nazwa systemowa urz±dzenia - tu odnoszę się do systemu Linux Mint), a /katalog1/katalog2/katalog_xxx/ to ¶cieżka gdzie ma być zapisany plik obrazu płyty. Potem wypal płytę z tego obrazu w trybie : "Nagraj płytę z obrazu dysku"- NIE rób zapisu w trybie "kopiuj plik na CD/DVD. Na kopiach tej płyty rób "swawole" programami jakie ci tu koledzy polecaj± tak jak by było to na oryginale płyty.

PS: Systemu Linux nie musisz instalować na dysku - wystarczy zrobić bootowalnego pendrive'a  a na nim umie¶cić ¶ci±gnięty obraz płyty np. Linux Mint. Obrazy płyty możesz już wypalać pod systemem Windows.

Nagrane DVD niewidoczne