Nagranie brutalnej i bezprawnej akcji strazy miejskiej w W-wie

Data: 2011-04-15 22:57:15
Autor: obserwator
Nagranie brutalnej i bezprawnej akcji strazy miejskiej w W-wie

http://www.youtube.com/watch?v=PYdkpRmd9mg&feature=related

Michał Stróżyk został brutalnie pobity przez Straż Miejską w Warszawie na
Krakowskim Przedmieściu podczas usuwania namiotu Stowarzyszenia Solidarni 2010
przed Pałacem Prezydenckim. Drugim pobitym pod czas tej akcji okazał się Marek
Wernica z Solidarnych 2010.

Michał Stróżyk został pobity tak ciężko, że musiało go zabrać pogotowie
ratunkowe. Został przewieziony do szpitala na Solcu. Przebywa obecnie na
szpitalnym oddziale ratunkowym.

Jak powiedział przez telefon sam Michał Stróżyk, jest mu ciężko zebrać myśli.
Mężczyzna skarży się na ból i zawroty głowy. Lekarze prześwietlili jego
kręgosłup i po obejrzeniu zdjęć założono mu kołnierz ortopedyczny. Oprócz
uszkodzenia kręgów szyjnych Michał Stróżyk ma złamany ząb i objawy wstrząsu
mózgu. Pozostał na obserwacji w szpitalu.

Co stało się powodem pobicia? „Kazali mi zejść z chodnika. Powiedziałem, że
jestem wolnym obywatelem w wolnym kraju i nie będę z niego schodził. Nie było
żadnej dyskusji z nimi. Na tym złapali mnie za rękę i rzucili na ulicę. Przy
sobie miałem kamerę i laptopa w ręku. Nawet nie wiem, co się z tym sprzętem
stało. Nie było żadnych powodów, żeby ze mną tak totalnie obchodzić", -
powiedział Niezależnej.pl Michał.

Z relacji świadków zdarzenia wynika, iż młody człowiek został rzucony na głowę
na ziemię przez funkcjonariuszy Straży Miejskiej. Po czym stracił na jakiś
czas przytomność. Przy pobiciu był obecny funkcjonariusz SM Grzegorz
Staniszewski. Numer z "blachy": 1078.

Wobec zatrzymanych na Krakowskim Przedmieściu użyto także kajdanek, co jest
złamaniem ustawy o strażach gminnych, a konkretnie art. 14b., który mówi: "1.
Kajdanki można stosować wobec osób ujętych oraz podczas wykonywania zadań, o
których mowa w art. 11 ust. 1 pkt 7 w celu: 1) udaremnienia ucieczki osoby
ujętej lub osoby mogącej stwarzać swym zachowaniem zagrożenie dla życia,
zdrowia lub mienia, 2) zapobieżenia czynnej napaści lub czynnemu oporowi."
Żaden z tych warunków nie został w tym przypadku spełniony.

--

Nagranie brutalnej i bezprawnej akcji strazy miejskiej w W-wie