Nagranie z ukrytej kamery jako dowód zastraszania?

Data: 2012-06-07 22:27:45
Autor: Maxymilian
Nagranie z ukrytej kamery jako dowód zastraszania?
Załóżmy, że nagrałem mini-kamerą zainstalowaną w ubraniu nielegalne groźby funkcjonariusza policji podczas przesłuchania mnie w charakterze świadka pod moim adresem. Groźby w stylu: nawet jak jestes niewinny to i tak cię wrobimy jeśli nie będziesz współpracował. Załóżmy, że mam nagrany zarówno wyraźny obraz, jak i dźwięk z dwóch niezależnych źródeł (kamera z mikrofonem + rejestrator cyfrowy). Czy w takiej sytuacji lepiej iść ze sprawą do dużej kancelarii adwokackiej i skarżyć policję o odszkodowanie, czy lepiej nagłośnić sprawę w mediach (np. niechętnych obecnemu układowi)? A może to i to? Co w takiej sytuacji opłaca się zrobić... Powiedzmy, że pytam hipotetycznie.

Data: 2012-06-08 09:03:11
Autor: witek
Maxymilian wrote:
[...]

jakie odszkodowanie?

najlepiej to puknac sie w dekiel jesli chodzi ci o odszkodowanie.

jak chodzi ci o skazanie policjanta, to najlepiej wybrac sie do prokuratury.

Data: 2012-06-09 20:37:36
Autor: Bydlę
On 2012-06-08 00:27:45 +0200, "Maxymilian" <maxymilian1777@WYTNIJ.gazeta.pl> said:

Załóżmy, że nagrałem mini-kamerą zainstalowaną w ubraniu nielegalne groźby
funkcjonariusza policji podczas przesłuchania mnie w charakterze świadka pod
moim adresem. (...) Czy w takiej sytuacji lepiej iść ze sprawą do dużej
kancelarii adwokackiej i skarżyć policję o odszkodowanie, czy lepiej nagłośnić
sprawę w mediach (np. niechętnych obecnemu układowi)?

To zależy od tego, czego chcesz: pieniędzy, czy nagłośnienia.

A może to i to? Co w
takiej sytuacji opłaca się zrobić... Powiedzmy, że pytam hipotetycznie.

Najbardziej się opłaca postawić 3 zł i wygrać 10 mln zł brutto.
;>

--
Bydlę

Data: 2012-06-09 21:48:33
Autor: Mruk
W dniu 2012-06-08 00:27, Maxymilian pisze:
[...]

kasy nie dostaniesz.

Policjantowi nic nie zrobią. Pewnie źle go zrozumiałeś. On martwił się o Twoje zdrowie i proponował Ci pomoc lekarską bo wyglądałeś blado tylko się przejęzyczył

Data: 2012-06-10 21:59:35
Autor: Stokrotka
Nagranie z ukrytej kamery jako dowód zastraszania?
Najlepiej zacząć się ukrywać.
A poza tym? Jedno i drugie , zaczynając o mediuw, koniecznie nie jednego, bo możesz trafić włśnie tego policyjnego dziennikaża, a oni wspułpracują.
Zaczynać od mediuw, bo adwokaci też wspułpracują, więcej świadomie i __profesjonalnie__ będą hcieli cię wkopać, dziennikaże też, ale mniej profesjonalnie.
To wogule jest bardzo śliski grunt, musisz uważać na swoje kazde działanie, każde słowo.

Na stronie http://ortografia.3-2-1.pl  , w zakładce "inne"
nowa wersja programu GdakMini (syntezator mowy).

Data: 2012-06-11 13:27:33
Autor: Henry(k)
Dnia Thu, 7 Jun 2012 22:27:45 +0000 (UTC), Maxymilian napisał(a):

[...]

Przecież każdy policjant podczas przesłuchania powinien tak robić - jeśli
ma wyciągnąć informacje od podejrzanego to powinien to robić jak
najskuteczniej. Jeszcze by tego brakowało żeby nasze podatki szły na
policjantów przesłuchujących w stylu: "Jest pan winny? - Nie. - Aha, to
przepraszamy za fatygę, zaraz kolega pana odwiezie do domu."

Henry

Data: 2012-06-11 14:50:31
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 11 Jun 2012, Henry(k) wrote:

[...]

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
pod moim adresem
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

[...]

  A czytasz czasami post na który odpisujesz?
  ;)

przepraszamy za fatygę, zaraz kolega pana odwiezie do domu."

  Odwoził nie będę, ale za fatygę z czytaniem przepraszam ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-06-11 15:09:55
Autor: Massai
Henry(k) wrote:

> [...]

policjantów przesłuchujących w stylu: "Jest pan winny? - Nie. - Aha,
to przepraszamy za fatygę, zaraz kolega pana odwiezie do domu."

Zestaw sobie dwa fakty:
1. policjanta rozlicza się z "wykrywalności".
2. w sądzie słowo policjanta vs słowo obywatela = marne szanse
obywatela.

A teraz udowodnij że nie piłeś tego piwa w miejscu publicznym.
Policjant widział jak piłeś, a potem jak go zobaczyłeś to wyrzuciłeś
butelkę do rzeki.

Policjant zadowolony bo wyrobił dzienną normę mandatów, państwo
szcześliwe że ukarało kolejnego pijaka (i złodzieja, bo każdy pijak to
złodziej, wiadomo), tylko ty, jakoś tak na trzeźwo - i smętnie.

--
Pozdro
Massai

Data: 2012-06-11 21:20:57
Autor: Stokrotka
[...]

Jest to zwyczajna groźba karana.
Nawet zaś z kodeksu pracy wynika (wyrok SN), że "... bezmyślne wykonywanie bezprawnych poleceń pszełożonego może być podstawą do zwolnienia ....", (cytuję z pamęci).