Nagrywanie VHS -> komp

Data: 2014-04-09 09:50:54
Autor: Grzegorz Brzuchalski
Nagrywanie VHS -> komp
Ostatnio przegrywałem kasety VHS na komputer i mam taki problem.
Na jednej z kaset na środku obrazu pojawia się taki pas "śniegu". Tzn w  środkowej części ekranu są takie zakłócenia, Ĺźe się nie da nic obejrzeć w  tym miejscu. Co ciekawe, jak przewijam film na podglądzie, to widać co tam  jest na środku (z tego co pamiętam, właśnie na przewijaniu na podlądzie  były zakłócenia, a tu ich nie ma). Na pozostałych kasetach jest normalnie.
Czy da się coś z tym zrobić, Ĺźeby obraz był ok? Czy to wina kasety, czy  moĹźe coś w torze jest nie tak?

Systme wygląda tak:
Odtwarzacz video Sharp - wyjście eurozłączem, przejście na composite video  wchodzi łącczem CVBS do tunera LEadtek DVT Palmtop podłączonego przez usb  do PC. UĹźywam standardowego oprogramowania leadteka: Winfast PVR2.

pozdrawiam
gb

Data: 2014-04-09 11:57:57
Autor: Adam
Nagrywanie VHS -> komp
W dniu 2014-04-09 09:50, Grzegorz Brzuchalski pisze:
Ostatnio przegrywałem kasety VHS na komputer i mam taki problem.
Na jednej z kaset na środku obrazu pojawia się taki pas "śniegu". Tzn w
środkowej części ekranu są takie zakłócenia, że się nie da nic obejrzeć
[...]
Czy da się coś z tym zrobić, żeby obraz był ok? Czy to wina kasety, czy
może coś w torze jest nie tak?

Systme wygląda tak:
Odtwarzacz video Sharp - wyjście eurozłączem, przejście na composite
video wchodzi łącczem CVBS do tunera LEadtek DVT Palmtop podłączonego
przez usb do PC. Używam standardowego oprogramowania leadteka: Winfast
PVR2.

pozdrawiam
gb

Rodzaj "spięcia" sprzętu nie ma tu nic do rzeczy, podobnie jak program do zgrywania.

Zobaczyłeś, jak wygląda taśma?
Kąt głowicy video ustawiłeś?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-04-09 14:11:08
Autor: Grzegorz Brzuchalski
Nagrywanie VHS -> komp
W dniu .04.2014 o 11:57 Adam <a.g@poczta.onet.pl> pisze:

[...]

Domyslałem się tego, aczkolwiek na tv wydaje się, Ĺźe obraz lepiej wygląda  niĹź przez kartę tv.

Zobaczyłeś, jak wygląda taśma?
Kąt głowicy video ustawiłeś?

Taśmę, obejrzę.
A jak się ustawia tą głowicę?
Czy da się to zrobić bez rozbierania sprzętu (pożyczony)?

Data: 2014-04-09 14:57:37
Autor: Adam
Nagrywanie VHS -> komp
W dniu 2014-04-09 14:11, Grzegorz Brzuchalski pisze:
[...]

Domyslałem się tego, aczkolwiek na tv wydaje się, że obraz lepiej
wygląda niż przez kartę tv.

Zobaczyłeś, jak wygląda taśma?
Kąt głowicy video ustawiłeś?

Taśmę, obejrzę.
A jak się ustawia tą głowicę?
Czy da się to zrobić bez rozbierania sprzętu (pożyczony)?

Każdy chyba magnetowid z zapisem helikalnym, w tym każdy (s)VHS ma regulację w urządzeniu i/albo w pilocie. OIDP naywało się to "tracking".

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-04-09 15:09:48
Autor: pawell32
Nagrywanie VHS -> komp

[...]

nie kąt głowicy, a prowadnice taśmy.
trzeba zdjąć obudowę, po obu stronach głowicy są przesuwne prowadniczki
dzięki którym taśma okala głowicę.
od góry są nacięcia do regulacji, więc jeśli nie można trackingiem to pozostaje regulacja prowadnic.
jest do tego specjalny przyrząd, ale można użyć końcówki.

Data: 2014-04-27 01:44:59
Autor: Kamil
Nagrywanie VHS -> komp
Użytkownik "Grzegorz Brzuchalski" napisał:

Na jednej z kaset na środku obrazu pojawia się taki pas "śniegu".

Tylko na jednej? Nic Ci to nie mĂłwi?

Odtwarzacz video Sharp ...

Zużyte głowice wizyjne i/lub synchro. Magnetowidy tak mają, a szcególnie
Sharp. Nie słuchaj głupich rad i nie grzeb w sprzęie nie mając pojęcia, ani
profesjonalnych narzędzi. Tym bardzie w pozyczonym.

Pzdr

Nagrywanie VHS -> komp