Nagrywanie przez USB

Data: 2015-11-28 20:18:00
Autor: romek
Nagrywanie przez USB
Witam!
Czy w sprzedaży są telewizory z możliwością nagrywania na USB, ale:
1. z kablówki a nie tylko z dvb-t;
2. z jednoczesnym oglądaniem innego programu niż aktualnie nagrywany;
3. z możliwością nagrywania przy wczśniejszych ustawieniach pod nieobecność
domowników.
Jeżeli są to proszę podać marki lub źródło jak je znaleźć.

romek

Data: 2015-11-28 20:40:10
Autor: yabba
Nagrywanie przez USB
Użytkownik "romek" <bez@maila.com> napisał w wiadomości news:xxyzgb4o8pgp.sgps0akb2qa9$.dlg40tude.net...
Witam!
Czy w sprzedaży są telewizory z możliwością nagrywania na USB, ale:
1. z kablówki a nie tylko z dvb-t;

Kablówka analogowa czy DVB-C?

2. z jednoczesnym oglądaniem innego programu niż aktualnie nagrywany;

TV musi mieć dwie głowice DVB-T/DVB-C. Jedna służy do oglądania, a druga do nagrywania, ewentualnie do podglądu PIP.

3. z możliwością nagrywania przy wczśniejszych ustawieniach pod nieobecność
domowników.

To chyba kazdy TV ma programator korzystający z EPG.

Jeżeli są to proszę podać marki lub źródło jak je znaleźć.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-11-29 09:53:34
Autor: romek
Nagrywanie przez USB
Dnia Sat, 28 Nov 2015 20:40:10 +0100, yabba napisał(a):

Kablówka analogowa czy DVB-C?

Kablówka analogowa i DVB-C (?), ale sygnał dekodowany jest przez osobny
dekoder (kablówka Multimedia).

TV musi mieć dwie głowice DVB-T/DVB-C. Jedna służy do oglądania, a druga do nagrywania, ewentualnie do podglądu PIP.

Ma dvb-t, ma dvb-c ale nie odbiera żadnego kanału, gdyż wszystkie kanały są
przekazywane z dekodera, ma również kanały analogowe. --
romek

Data: 2015-11-29 10:02:33
Autor: romek
Nagrywanie przez USB

Kablówka analogowa czy DVB-C?
i analogowa i dvb-c, ale kanały odbieram przez osobny dekoder. Na dvb-c mam
wszystko zakodowane.

TV musi mieć dwie głowice DVB-T/DVB-C. Jedna służy do oglądania, a druga do nagrywania, ewentualnie do podglądu PIP.
ma te głowice, ale na sygnale z dekodera nic nie idzie ustawić.

--
romek

Data: 2015-11-29 10:56:36
Autor: Cavallino
Nagrywanie przez USB
W dniu 29.11.2015 o 10:02, romek pisze:

Kablówka analogowa czy DVB-C?
i analogowa i dvb-c, ale kanały odbieram przez osobny dekoder.

Tak się nie da nagrać.

Na dvb-c mam
wszystko zakodowane.

Musisz dostać od kablówki moduł CI i włożyć go do tv.
Oczywiście tv musi mieć gniazdo CI.

Data: 2015-11-29 11:49:26
Autor: romek
Nagrywanie przez USB
Dnia Sun, 29 Nov 2015 10:56:36 +0100, Cavallino napisał(a):

Musisz dostać od kablówki moduł CI i włożyć go do tv.
Oczywiście tv musi mieć gniazdo CI.

Ma, ale u mnie występuje sytuacja albo moduł CI albo dekoder, a że dekoder
ma funkcję nagrywania (na swój wewnętrzny dysk) to nie wiem jak by było po
wymienie na CI: czy mógłbym nagrywać przez usb z telewizora na mój dysk
zewnętrzny i to programy w HD czy nie?
--
romek

Data: 2015-11-29 12:32:42
Autor: Cavallino
Nagrywanie przez USB
W dniu 29.11.2015 o 11:49, romek pisze:
Dnia Sun, 29 Nov 2015 10:56:36 +0100, Cavallino napisał(a):

Musisz dostać od kablówki moduł CI i włożyć go do tv.
Oczywiście tv musi mieć gniazdo CI.

Ma, ale u mnie występuje sytuacja albo moduł CI albo dekoder,

Zawsze tak jest.
Musisz wybrać - albo dekoder, albo oglądanie kablówki wprost z tv.

Względnie dopłacić za luksus i wziąć multiroom, jako drugi dostęp biorąc moduł CI.

Ja właśnie tak mam zamiar zrobić po zmianie tv (obecny nie ma dvb-c).

Oddam jeden dekoder, wezmę moduł CI, a zostawię drugi dekoder z dyskiem na wszelki wypadek.

[...]

A to zależy od telewizora, większość nowych taką funkcję ma.
Ale zapewne nie jest to tak wygodne jak z dekodera.

Data: 2015-11-29 15:04:22
Autor: romek
Nagrywanie przez USB
Dnia Sun, 29 Nov 2015 12:32:42 +0100, Cavallino napisał(a):

W dniu 29.11.2015 o 11:49, romek pisze:
Dnia Sun, 29 Nov 2015 10:56:36 +0100, Cavallino napisał(a):

Musisz dostać od kablówki moduł CI i włożyć go do tv.
Nie wiem w jakiej kabkówce jesteś, ale w "Multimedia Polska" nie ma takiej
możliwości, albo w obydwu pokojach dekodery albo CI. Podobno nie można
mieszać systemów kodowania (czy coś takiego) w jednym mieszkaniu!!!
Tak mnie poinformowali w biurze pomocy technicznej.

--
romek

Data: 2015-11-29 17:39:27
Autor: Adam
Nagrywanie przez USB
W dniu 2015-11-29 o 15:04, romek pisze:
[...]

Albo pytałeś o coś innego, albo nie zrozumiałeś odpowiedzi.

Czy karta CI, czy dekoder STB - to tylko inna obudowa. Nie ma znaczenia - poza oczywiście np. HDD przy STB.

Ewentualnie sam sobie kup moduł CI i do niego włóż kartę dekodującą.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-11-29 18:42:16
Autor: romek
Nagrywanie przez USB

[...]

Możliwe że nie kumam, ale w moim dekoderze ADB 5810CDX nie ma żadnego
wejścia na kartę dekodującą bo takiej ten dekoder nie używa więc po co mam
kupować moduł CI - ten mam w telewizorze a skoro dekoder nie korzysta z
karty to dekoduje sygnał inaczej niż karta wykorzystująca moduł CI.

--
romek

Data: 2015-11-29 19:35:58
Autor: yabba
Nagrywanie przez USB
Użytkownik "romek" <bez@maila.com> napisał w wiadomości news:x57bg8m9gam9$.nrso4973nw15$.dlg40tude.net...

[...]

Dekoder ma kartę "wbudowaną". Zewnętrzny moduł CAM wkładany do gniazda CI w telewizorze ma kartę:

http://www.multimedia.pl/modul_CAM

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-11-29 18:15:37
Autor: yabba
Nagrywanie przez USB
Użytkownik "romek" <bez@maila.com> napisał w wiadomości news:71638dc6ig9m.n6ypxt0az2k0$.dlg40tude.net...

Kablówka analogowa czy DVB-C?
i analogowa i dvb-c, ale kanały odbieram przez osobny dekoder. Na dvb-c mam
wszystko zakodowane.

Nie spotkałem TV, który potrafi nagrać z analogu, czyli zrobić kodowanie analog na strumień cyfrowy. TV nie mają wbudowanego kodera cyfrowego.
Nagrywać sygnał cyfrowy DVB-C/T/S na USB potrafi teraz co najmniej 80% telewizorów. Tylko jest niuans opisywany małym druczkiem w instrukcjach: nadawca sygnału może zabronić nagrywania i TV musi to respektować i odmówi nagrywania.

TV musi mieć dwie głowice DVB-T/DVB-C. Jedna służy do oglądania, a druga do
nagrywania, ewentualnie do podglądu PIP.
ma te głowice, ale na sygnale z dekodera nic nie idzie ustawić.

Jak masz podłączony dekoder do TV? Po HDMI?

Najlepiej zrób jak radzi Cavallino. Weź od kablówki moduł CI i włóż do telewizora.
A tak w ogóle, to jaki masz teraz TV? Co piszą w instrukcji o nagrywaniu?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-11-29 18:48:31
Autor: romek
Nagrywanie przez USB

Jak masz podłączony dekoder do TV? Po HDMI?
dekoder ADB 5810CDX podłączony jest do TV po HDMI a sam dekoder podłączony
jest do gniazda kablówki w ścianie.

Najlepiej zrób jak radzi Cavallino. Weź od kablówki moduł CI i włóż do telewizora.
jutro jeszcze raz poruszę ten temat z pomocą techniczną kablówki i dam
znać.

romek

Data: 2015-11-29 18:57:37
Autor: yabba
Nagrywanie przez USB
Użytkownik "romek" <bez@maila.com> napisał w wiadomości news:vtvkmgeoywtk.1gn2h6u7u9dl4.dlg40tude.net...

[...]

Masz w TV gniazdo na moduł CI? Czy Twój TV ma funkcję nagrywania? Sprawdź w instrukcji.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-11-29 19:01:21
Autor: yabba
Nagrywanie przez USB
Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w wiadomości news:565b3bb6$0$22826$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jeszcze jedno. TV szyfrują nagrania zapisywane na dysku, więc nie odtworzysz ich na niczym innym niż ten konkretny egzemplarz TV.
Jak chcesz archiwizować sobie nagrania, to kup zewnętrzny tuner DVB-C z miejscem na moduł CI. Są do dostania na Allegro.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-12-13 21:39:24
Autor: ToMasz
Nagrywanie przez USB

Jak chcesz archiwizować sobie nagrania, to kup zewnętrzny tuner DVB-C z
miejscem na moduł CI. Są do dostania na Allegro.

jaka jest miej więcej cena?
ToMasz

Data: 2015-12-14 11:19:25
Autor: yabba
Nagrywanie przez USB
Użytkownik "ToMasz" <tomasz@poczta.fm.com.pl> napisał w wiadomości news:n4kkt6$ftt$1dont-email.me...

Jak chcesz archiwizować sobie nagrania, to kup zewnętrzny tuner DVB-C z
miejscem na moduł CI. Są do dostania na Allegro.

jaka jest miej więcej cena?

300-400 zł.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-11-28 22:05:28
Autor: ToMasz
Nagrywanie przez USB (ot)
W dniu 28.11.2015 o 20:18, romek pisze:
[...]

Pozdrawiam

cyfrowy magnetowid chyba by Ci się przydał

ToMasz

Data: 2015-11-30 11:17:33
Autor: Marek
Nagrywanie przez USB (ot)
On Sat, 28 Nov 2015 22:05:28 +0100, ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> wrote:
cyfrowy magnetowid chyba by Ci się przydał

I jak miałby go sobie podłączyć? Zdaje się współczesne tv nie wyprowadzaja w żadnej formie sygnałowej (analogowej lub cyfrowej) tego co jest na ekranie lub na wyjściu z wew. tunera.

--
Marek

Data: 2015-11-30 12:04:14
Autor: Adam
Nagrywanie przez USB (ot)
W dniu 2015-11-30 o 11:17, Marek pisze:
[...]

Są urządzenia z HDMI -in i -out.
Ale to cofanie się w czasy VHS, tylko na innym medium.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-11-30 14:18:26
Autor: yabba
Nagrywanie przez USB (ot)
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.4378376333627008311news.neostrada.pl...
[...]

Sprawdzę z ciekawości, bo w moim TV jest opcja typu: źródło sygnału na AV OUT.
Może będzie tam analog ze zdekodowanego przez CAM sygnału z DVB-C?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-12-01 01:09:08
Autor: Marek
Nagrywanie przez USB (ot)
On Mon, 30 Nov 2015 14:18:26 +0100, "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
Sprawdzę z ciekawości, bo w moim TV jest opcja typu: źródło sygnału
na AV
OUT.

Jeśli źródłem jest inne AVin (nie tuner wew.) to możliwe.

Może będzie tam analog ze zdekodowanego przez CAM sygnału z DVB-C?

Wątpię, DRM się kłania, tzw. "dziura analogowa" jest coraz skuteczniej zatykana.

--
Marek

Data: 2015-12-01 18:18:51
Autor: ToMasz
Nagrywanie przez USB (ot)
W dniu 01.12.2015 o 01:09, Marek pisze:
[...]

Umnie w plazmowym panasoniku (z mpeg4), był sygnał na euro/av out do nagrywania. ja głównie oglądałem audycje dokumentalne (discovery, knowledge itp) więc jakość: źródło pal, kodowanie "magnetowidu" mpeg2 nie wnosiły istotnej utraty jakości. jak ktoś chce to udostępnie kawałek. Tuner sat od telewizji "N", gdy używał hdmi, wyłączał sygnał wizyjny z gniazda euro. jak go przełączałem na component/composite to na euro wracał sygnał wideo.
Różne takie zabezpieczenia DMR czy jak to się nazywa, moim zdaniem mało wnoszą. tak czy inaczej da się ten obraz zobaczyć na ekranie komputera. a dzisiejszy przeciętny komputer jest w stanie w locie zakodować obraz wideo w jakości hd. Tak więc... zabezpieczenie uderza właśnie w osoby które chcą sobie nagrać kolejny odcinek serialu i obejrzeć za 3 godziny.
reasumując: Z euro nagrasz legalnie, bez problemu. z hdmi - kiedyś się nie dało, albo było to bardzo drogie. jeśli się coś zmieniło - dajcie znać koledzy.

ToMasz

Data: 2015-12-02 08:35:22
Autor: z
Nagrywanie przez USB (ot)
W dniu 2015-12-01 o 18:18, ToMasz pisze:

[...]

Święta racja. Precz z łamaniem wolności obywatelskich :-)

Data: 2015-12-02 20:38:26
Autor: Marek
Nagrywanie przez USB (ot)
On Wed, 2 Dec 2015 08:35:22 +0100, z <z@z.pl> wrote:
Święta racja. Precz z łamaniem wolności obywatelskich :-)

To by miało sens, gdyby obywatele NIE kupowali urządzeń, które mają DRM.

--
Marek

Data: 2015-12-02 20:37:22
Autor: Marek
Nagrywanie przez USB (ot)
On Tue, 01 Dec 2015 18:18:51 +0100, ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> wrote:
[...]
mpeg2 z czego było źródło tego discovery, z tunera tv czy zew. tunera tvsat podlaczonego do rv przez złącze analogowe?

nie wnosiły istotnej utraty jakości. jak ktoś chce to udostępnie kawałek. Tuner sat od telewizji "N", gdy używał hdmi, wyłączał
sygnał

no widzisz.

--
Marek

Data: 2015-12-14 11:22:59
Autor: yabba
Nagrywanie przez USB (ot)
[...]

Jest cyfrowy sygnał na HDMI. :)

Są już na Allegro nagrywarki z HDMI i HDCP.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-12-14 13:19:34
Autor: Marek
Nagrywanie przez USB (ot)
On Mon, 14 Dec 2015 11:22:59 +0100, "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
Jest cyfrowy sygnał na HDMI. :)

Jako wyjście w tv? Bo założenie było takie aby nagrywać to co jest aktualnie na ekranie tv bez znaczenia z jakiego źródła jest obraz (tv analog, wbudowany dvb-t czy zew. tuner tv sat)

Są już na Allegro nagrywarki z HDMI i HDCP.

Ale rozumiem nagrania nie da się wyjąć i skopiować na inny nośnik?

--
Marek

Data: 2015-12-14 14:20:29
Autor: yabba
Nagrywanie przez USB (ot)
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.472184880277401539news.neostrada.pl...
[...]

To chińczyk, więc jest szansa, że nie będzie głupich ograniczeń narzuconych przez lobbystów.

http://allegro.pl/velocap-nagrywarka-hdmi-hd-tv-xbox-ps3-ps4-hdcp-i5815655638.html

Nawet napisali, że jest soft do edycji nagrań na komputerze, więc da się odtwarzać na innym sprzęcie.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-12-02 16:50:48
Autor: romek
Nagrywanie przez USB
Dnia Sat, 28 Nov 2015 20:18:00 +0100, romek napisał(a):

Podsumowując informuję, że otrzymałem odpowiedź z Multimedia Polska:

"Witam,

Dziękujemy za kontakt z naszą firmą.

W odpowiedzi na Państwa zgłoszenie pragnę poinformować, iż w przypadku
usługi multiroom możliwe jest korzystanie z jednego rodzaju podłączenia (2x
dekoder lub 2x CAM). Nie ma technicznych możliwości na podłączenie dekodera
i modułu CAM. Dziękujemy za zgłoszenie.

W razie dodatkowych pytań proszę o ponowny kontakt - służymy pomocą.

Zapraszam również do kontaktu z Telefonicznym Biurem Obsługi Klienta pod
numerem 244 244 244."

Niestety.

romek

Data: 2015-12-14 16:23:01
Autor: Cavallino
Nagrywanie przez USB
Dopiszę się do pytania - czy jakiś telewizor potrafi nagrywać sobie na usb "w tle"?
Tzn. w tym czasie ogląda się co innego, z dowolnego źródła, a tv  sobie nagrywa co innego, zupełnie niezależnie, oraz daje się wyłączyć do stanu czuwania, nie przerywając nagrania?

Data: 2015-12-14 19:49:50
Autor: yabba
Nagrywanie przez USB
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości
Dopiszę się do pytania - czy jakiś telewizor potrafi nagrywać sobie na usb
"w tle"?

Teraz większość TV potrafi nagrywać na USB.

Tzn. w tym czasie ogląda się co innego, z dowolnego źródła, a tv  sobie
nagrywa co innego, zupełnie niezależnie,

Tak to tylko w TV z minimum dwoma głowicami.

oraz daje się wyłączyć do stanu czuwania, nie przerywając nagrania?

Z tym może być gorzej, ale to Twoje wymaganie jest wewnętrznie sprzeczne. Stan czuwania oznacza brak zasilania wszystkiego oprócz odbiornika podczerwieni. Jeśli urządzenie ma pracować, odbierać, dekodować, nagrywać, to juz nie jest w stanie czuwania. Raczej bym się spodziewał uruchomienia wygaszacza ekranu, albo automatycznego wyłączenia po zakończeniu nagrania.

Z góry uprzedzam, że TV nagrywają zaszyfrowany materiał. Nie odtworzysz nagrania na niczym innym, tylko na tym konkretnym egzemplarzu.
Jeśli chcesz archiwizować sobie nagrania, to może pomyśl nad zewnętrzną nagrywarką. Tylko niestety dla kanałów kodowanych potrzebna będzie drugi moduł CI z kartą.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-12-14 21:07:31
Autor: Cavallino
Nagrywanie przez USB
W dniu 14.12.2015 o 19:49, yabba pisze:
[...]

Słowo klucz - "w tle".

Tzn. w tym czasie ogląda się co innego, z dowolnego źródła, a tv  sobie
nagrywa co innego, zupełnie niezależnie,

Tak to tylko w TV z minimum dwoma głowicami.

Czyli?

[...]

Jak zwał tak zwał, chodzi o to, żeby nie świecił ekranem bez potrzeby.

[...]

A to już zależy od tv.
Moja Manta nagrywa zwykłe ts, do odtworzenia na dowolnym sprzęcie, od komputera rozpoczynając.

Jeśli chcesz archiwizować sobie nagrania, to może pomyśl nad zewnętrzną
nagrywarką.

Właśnie chcę ZMNIEJSZYĆ ilość urządzeń, a nie zwiększyć.

Mój dekoder z funkcją PVR kablówki ma dwie głowice i hdd i nagrywa co chcę i jak chcę, nawet w locie i po wyłączeniu do stanu czuwania, ale zamyślam nad zamianą tego nad telewizorem, który będzie robił to samo z wykorzystaniem modułu CI.
Tak, wiem, że problemem będzie jednokanałowy moduł CI, a innego moja kablówka nie zapewnia, ale chciałbym chociaż sprzętowo mieć takie potencjalne możliwości nagrywania, do wykorzystania w przyszłości lub dla programów niekodowanych z dvb-t.

Data: 2015-12-15 00:09:56
Autor: yabba
Nagrywanie przez USB
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:n4n7i2$3hv$1node2.news.atman.pl...
[...]

Zdefiniuj "w tle". Czy to oznacza nagrywanie, gdy TV jest w czuwaniu? Czy nagrywanie, gdy TV wyświetla inny program?

Tzn. w tym czasie ogląda się co innego, z dowolnego źródła, a tv  sobie
nagrywa co innego, zupełnie niezależnie,

Tak to tylko w TV z minimum dwoma głowicami.

Czyli?

Głowica radiowa, to ta część TV, która wybiera pożądaną częstotliwość (jeden kanał radiowy) z multum fal elektromagnetycznych i zamienia ją na sygnał zrozumiały dla demodulatora. W jednym kanale radiowym może być przesyłanych w standardzie DVB kilka programów telewizyjnych - taka jakby paczka programów. W naszym DVB-T nazywają to szumnie MUX.
Głowice mogą być przeznaczone do DVB-T/C (najczęściej jedna uniwersalna głowica) lub do DVB-S.
W danych technicznych masz podane czy TV ma jedną głowicę i jest w stanie odbierać jednocześnie tylko jeden kanał radiowy. Albo TV może mieć dwie głowice lub nawet cztery i jest w stanie odbierać jednocześnie dwa kanały radiowe.
TV z jedną głowicą DVB-T/C może odbierać jeden kanał radiowy, wybierać z niego jeden program telewizyjny i wyświetlać go na ekranie. Jeśli ma opcję zapisu na USB, to może go dodatkowo zapisywać. Teraz niuans. Zauważyłem, że trafiają się jednogłowicowe TV, które potrafią wyświetlać jeden program i jednocześnie nagrywać inny, ale z tego samego MUX-a.
TV z dwoma głowicami ma zestaw jedna głowica DVB-T/C i jedna DVB-S albo zestaw dwóch głowic DVB-T/C. Czyli może jednocześnie wyświetlać program odbierany przez jedną głowicę a nagrywać zupełnie inny odbierany przez drugą.
TV z czterema głowicami, to już bajka, ponieważ masz pełną dowolność wyboru źródła sygnału do oglądania i źródła sygnału do nagrywania. Możesz ustawić sobie nagrywanie z DVB-S. A w tym samym czasie oglądać bez ograniczeń programy z DVB-T/C lub DVB-S.

Oczywiście powyższe dywagacje dotyczą programów niekodowanych. Przy kodowanych natrafiamy na problem ilość miejsc na moduły CI w TV i kwestię dwustrumieniowości tych modułów.

[...]

Nie mam doświadczeń jak zachowa się TV w czuwaniu, gdy nadejdzie czas nagrywania. Sensownie byłoby jakby nie włączał ekranu, a tylko obudził elektronikę. Ale naprawdę nie wiem jak to będzie. Nie mam TV z nagrywaniem.

[...]

Dobrze wiedzieć, że chociaż mali producenci nie poddają się naciskom lobbystów.
Przeglądając 3 lata temu rynek TV (Philips, Samsung, LG, Panasonic itp.), nie natrafiłem na odbiornik, który nie miąłby zastrzeżenia napisanego małym druczkiem w instrukcji, że nagranie jest szyfrowane. Powiem nawet więcej. W strumieniu DVB może być ustawiona przez nadawcę programu flaga zabraniająca nagrywania. Wtedy TV każdej światowej szanującej się firmy odmówi nagrywania.

[...]

Też 3 lata temu szukałem takiego kombajnu TV, ale ostatecznie temat nagrywania zupełnie sobie odpuściłem z powodu szyfrowania nagrań i braku modułów CI w ofercie kablówek.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-12-15 18:50:42
Autor: Cavallino
Nagrywanie przez USB
W dniu 15.12.2015 o 00:09, yabba pisze:
[...]

W każdym z tych przypadków.
Co do czuwania - obecna moja Manta potrafi nagrywać w stanie czuwania, ale gdy ją w tym momencie włączysz, to już wyłączyć nie możesz, bo przerwie nagrywanie.

[...]

Htpc z jednogłowicową kartą dvb-s2 potrafił nagrać jednocześnie kilkanaście programów z tego samego muxa.
Więc chyba głowica do nagrywania nie jest potrzebna.

[...]

I to by mi wystarczyło.

[...]

Jasne.
Ale poprzez "czyli?" chciałem zapytać o propozycje takich wielogłowicowych tv w danym zakresie cenowym (2-3 tys).

[...]

Manta dokładnie tak robi.
Bez możliwości powrotu do tego stanu niestety, gdy już włączysz ekran.
Więc CONAJMNIEJ chciałbym aby taka możliwość byłą w nowym tv.

Data: 2015-12-15 20:22:23
Autor: yabba
Nagrywanie przez USB
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:n4pjth$ea1$1node2.news.atman.pl...
[...]

Napisałem, że z jedną głowicą odbierzesz tylko jednego MUX-a. Mając dwie głowice, masz możliwość swobodnego wyboru programu do nagrywania i do oglądania.

[...]

Ta Manta wydaje się bardzie zaawansowana niż markowe sprzęty. Coś czuję, że Twoje wymagania spełni inny model tej marki.

Szukałeś na forum HDTV?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-12-16 17:20:35
Autor: Cavallino
Nagrywanie przez USB
W dniu 15.12.2015 o 20:22, yabba pisze:

[...]

Jasna sprawa.

[...]

Nowe modele nie zawierają PIP niestety.

Szukałeś na forum HDTV?

Tak, ale nie bardzo coś da się znaleźć, odpowiedzi też zero.

Data: 2015-12-17 10:09:14
Autor: yabba
Nagrywanie przez USB
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:n4s30h$raq$1node2.news.atman.pl...
[...]

Jak widzisz, masz bardzo niszowe wymagania. :)
Producenci nastawieni są na masówkę.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-12-17 16:07:02
Autor: Cavallino
Nagrywanie przez USB
W dniu 17.12.2015 o 10:09, yabba pisze:
[...]

Tak po analizie z żoną, to potrzebowałbym mixa 3 telewizorów - Sony z 2 tunerami (bo jako jedyna firma porządnie obsługuje PIP, w sensie że w okienku może być też źródło zewnętrzne), Samsung (zakrzywiony ekran w niewysokiej cenie) i Philips (ambilight + przycisk PIP na pilocie).

I teraz się zastanawiam z czego lepiej zrezygnować.
Pewnie wypadnie UHD, krzywy ekran i drugi tuner, a zostanie ambilight jako bajer.
Niestety wtedy zostanie też ze mną dekoder, bo jest twin tunerem.

Data: 2015-12-17 18:24:17
Autor: yabba
Nagrywanie przez USB
[...]

Ambilight ładnie wygląda, gdy TV stoi przed białą błyszczącą ścianą. Znajoma ma ścianę
wyłożoną takimi cegiełkami jakby z kryształków soli. Efekt jest świetny. Ja
byłem sceptycznie nastawiony do tego wynalazku, ponieważ sądziłem, że
podświetlenie kolorowymi LED-ami nie może dać żadnych wymiernych wrażeń wzrokowych. Taki zbędny anachroniczny bajer. Kojarzyło mi
się to z początkami TV kolorowej, gdy były w sprzedaży przezroczyste zabarwione szybki do postawienia przez czarnobiałym kineskopem. :))
Ale po włączeniu telewizora byłem mile zaskoczony odczuciami. Jest wrażenie, że ekran jest szerszy niż w rzeczywistości.
Nie ma w zakresie Twojego budżetu Philipsa z dwoma tunerami?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-12-18 05:51:17
Autor: Cavallino
Nagrywanie przez USB
W dniu 17.12.2015 o 18:24, yabba pisze:

[...]

Jest, ale nie jestem przekonany, że chcę wydać dodatkowy 1000 czy 1500 (z ekranem UHD) tylko dla drugiego tunera.
Zwłaszcza, że dla pełnego wykorzystania twin tunera musiałbym jeszcze wziąć drugi moduł, czyli dochodziłaby opłata za drugi multiroom, o ile w ogóle to jest możliwe w Inea.

Data: 2015-12-20 09:52:50
Autor: Cavallino
Nagrywanie przez USB
[...]

No w końcu znalazłem coś, co działa (prawie) tak jak chciałem.
Prawie, bo nie wyświetla PIP podczas nagrywania, nie potrafi też wyświetlić w PIP nic ze źródła innego niż wewnętrzne (czyli wyświetla tylko z tunerów dvb - naziemnego, kablowego lub satelitarnego).

Ale za to są dwa tunery, więc nagrywa w tle i PIP działa niezależnie, a zasilony (w niedalekiej przyszłości) dwoma modułami CI, powinien potrafić tak samo działać na sygnale z kablówki (albo z satelity).
Do tego ma system operacyjny (Android), Ambilight i UHD.

Konretnie: Philips, model 49PUS7170/1 - ale każdy inny dwutunerowy Philips działa pewnie tak samo.
Śmieszne jest to, że badziewne sklepy internetowe (wszystkie) w ogóle nie wiedzą, że Philipsy mają PIP, pewnie dlatego że nazywa się MultiView i mózgowcy wklepujący dane na stronie nie wiedzieli że to oznacza PIP.

Jest jeden problem - albo nie przewidzieli w sofcie, albo nie potrafię ustawić cyklicznego (czyli np. codziennego czy cotygodniowego) nagrywania.

Może ktoś ma Philipsa z Androidem i wie jak to zrobić?

Data: 2015-12-20 11:03:26
Autor: Marek
Nagrywanie przez USB
On Sun, 20 Dec 2015 09:52:50 +0100, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
Konretnie: Philips, model 49PUS7170/1 - ale kaĹźdy inny dwutunerowy

 Pomogłeś mi w wyborze tv, serio w innych markach  (samsungu, lg) nie ma odpowiednika pip ale pod inna nazwą?

Jest jeden problem - albo nie przewidzieli w sofcie, albo nie
potrafię
ustawić cyklicznego (czyli np. codziennego czy cotygodniowego)
nagrywania.

A  czy umie nagrywać z tv analogowej?

Może ktoś ma Philipsa z Androidem i wie jak to zrobić?

O co w ogóle chodzi z tym Androidem? Na takim Android tv można instalować aplikację ze sklepu play? Co daje "androidowość" w tv?

--
Marek

Data: 2015-12-20 13:04:48
Autor: Cavallino
Nagrywanie przez USB
W dniu 20.12.2015 o 11:03, Marek pisze:
[...]

LG - nie znalazłem w ogóle nic o pip.
Samsung - jak najbardziej ma 2 tunery i PIP, ale jest wtedy droĹźszy i nie ma ambilighta.
Sony - w nowych modelach z Androidem w ogóle nie ma ani PIP ani nagrywania, ma być w następnych wersjach softu.
Ale i tak pip NIE będzie niezależny z dwóch tunerów.

[...]

O co w ogĂłle chodzi z tym Androidem? Na takim Android tv moĹźna
instalować aplikację ze sklepu play?

Tak.

Co daje "androidowość" w tv?

Dostajesz tak naprawdę prosty komp z wbudowanym monitorem i uruchomionymi aplikacjami wyświetlającymi tv.
Jako to wykorzystasz - to tylko kwestia wyobraĹşni.
Można się na tym doktoryzować, tak szeroki to temat.

Data: 2015-12-20 14:23:12
Autor: Marek
Nagrywanie przez USB
On Sun, 20 Dec 2015 13:04:48 +0100, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
Samsung - jak najbardziej ma 2 tunery i PIP, ale jest wtedy droĹźszy

A jak się ta funkcja w samsungach - pip?
Bo jak przyglądałem się im to nie kojarze pip, no chyba że masz na myśli jakieś modele bardzo drogie, które nie bralem pod uwagę.
A możesz opisać co te (nawet te droższe) nie miały w funkcjonalnosci pip w porównaniu do philipsa?

i nie ma ambilighta.

Czy faktycznie to jest warte uwagi w ocenie tv?

--
Marek

Data: 2015-12-20 16:32:01
Autor: Cavallino
Nagrywanie przez USB
W dniu 20.12.2015 o 14:23, Marek pisze:
[...]

Mają, jednotunerowy nawet modele poniżej 3 tys (tańszych nie oglądałem, ale nie zdziwiłbym się gdyby też miały).
Tyle że z opisów czasem ciężko to stwierdzić, jacyś idioci je piszą, więc najlepiej oglądać instrukcje obsługi do danego modelu.

Za to dwutunerowe Szajsungi to juĹź pod 5 tys minimum.
To już Sony jest tańsze.

, no chyba że masz na myśli
jakieś modele bardzo drogie, które nie bralem pod uwagę.
A możesz opisać co te (nawet te droższe) nie miały w funkcjonalnosci pip
w porĂłwnaniu do philipsa?

i nie ma ambilighta.

Czy faktycznie to jest warte uwagi w ocenie tv?

Jest to bajer, ale IMO bardzo fajny, optycznie poszerza telewizor, wydaje się że ma kilka cali więcej.
Do tego stopnia, że jak ktoś raz kupił Philipsa, nic innego już często nie chce, o ile nie naciął się na skopanego Androida, jak to miało miejsce w pierwszych wersjach.

Data: 2015-12-21 12:28:37
Autor: yabba
Nagrywanie przez USB
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.2971891897895279053news.neostrada.pl...
[...]

Raczej mało prawdopodobne. Nie spotkałem TV z taką możliwością, tylko zewnętrzne nagrywarki, Wymagane jest włożenie kodera Mpeg do telewizora, który byłby wykorzystywany tylko do tego celu.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-12-20 11:05:48
Autor: Marek
Nagrywanie przez USB
On Sun, 20 Dec 2015 09:52:50 +0100, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
Konretnie: Philips, model 49PUS7170/1 - ale kaĹźdy inny dwutunerowy

A jak w nim działa menu, responsywność, jakie są aplikacje?

--
Marek

Data: 2015-12-20 13:06:14
Autor: Cavallino
Nagrywanie przez USB
W dniu 20.12.2015 o 11:05, Marek pisze:
On Sun, 20 Dec 2015 09:52:50 +0100, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
Konretnie: Philips, model 49PUS7170/1 - ale kaĹźdy inny dwutunerowy

A jak w nim działa menu, responsywność, jakie są aplikacje?

Nawet nie pamiętam wszystich aplikacji, nie bardzo mnie na razie interesują.
Oglądałem tylko iplę i kinoplexa.
Menu jest ok, bardzo intuicyjne, ale po Mancie wszystko byłoby ok.

Data: 2015-12-20 15:33:42
Autor: Marek
Nagrywanie przez USB
[...]
tylko z tunerĂłw dvb - naziemnego, kablowego lub satelitarnego).

Mam jeszcze kilka pytań w sprawie tego philipsa.
A czy można oglądać inny kanał (inne źródło) podczas nagrywania niż ten nagrywany?
Czy moĹźna  w czasie nagrywania włączyć odtwarzanie tego co jest aktualnie nagrywane?
Czy jak nagrywa z timera to cały tv się włącza na czas nagrania czy robi to dyskretnie?

--
Marek

Data: 2015-12-20 16:28:22
Autor: Cavallino
Nagrywanie przez USB
W dniu 20.12.2015 o 15:33, Marek pisze:
[...]

Oczywiście - taki jest sens drugiego tunera.
Przydałby się i trzeci - wtedy i PIP potrafiłby działać podczas nagrywania.

[...]

Elektronika rzecz jasna musi się włączać, ale ekran nie.
Można go też wyłączyć podczas nagrywania.
Tak, że jedynym widocznym objawem iż coś się nagrywa, jest migająca dioda hdd.

Data: 2015-12-20 17:51:02
Autor: Marek
Nagrywanie przez USB
On Sun, 20 Dec 2015 16:28:22 +0100, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
Elektronika rzecz jasna musi się włączać, ale ekran nie.

To jest jasne, ale w poprzednich postach pisałeś coś o pozostawianiu ekranu włączonego więc zwróciłem na to uwagę.

Można go też wyłączyć podczas nagrywania.
Tak, że jedynym widocznym objawem iż coś się nagrywa, jest migająca dioda hdd.

Czyli jak (podczas nagrywania) wciśnie się power off na pilocie aby wyłączyć tv, to nagrywanie odbywające się w tle nie przerwie jak w niektórych kretyńskich tunerach dvb-t?
Sorry, że tak pytam dociekliwie ale w dzisiejszych czasach pełno jest kretyńskich udziwnień albo utrudnień psujących jakimś małym szczegółem sensowną funkcjonalność.

--
Marek

Data: 2015-12-20 20:30:06
Autor: Cavallino
Nagrywanie przez USB
W dniu 20.12.2015 o 17:51, Marek pisze:
[...]

Tak,Manta nagrywała z wyłączonym ekranem, ale nie umiała go już wyłączyć gdy był włączony - w takim przypadku przerywała nagranie.

[...]

Dokładnie tak.
Widać te tunery miały soft tożsamy z Mantą. ;-)

Sorry, że tak pytam dociekliwie ale w dzisiejszych czasach pełno jest
kretyńskich udziwnień albo utrudnień psujących jakimś małym szczegółem
sensowną funkcjonalność.

Tak jak ten brak edycji nagrań i nagrywania cyklicznego w Philipsie - toż to nawet Manta miała.

Data: 2015-12-20 21:19:28
Autor: Marek
Nagrywanie przez USB
On Sun, 20 Dec 2015 20:30:06 +0100, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
Widać te tunery miały soft tożsamy z Mantą. ;-)

Niesamowite, że pod te wszystkie urządzenia różnych producentów robi soft gdzieś jeden troll w jaskini.
Tak jak ten brak edycji nagrań i nagrywania cyklicznego w Philipsie
-
toż to nawet Manta miała.

Nie no, nie wierzę, że nie ma takiej oczywistości. Czy producent umożliwia/przewiduje w przyszłości upgrade softu tego tv? Może aktualizacja pomoże?

--
Marek

Data: 2015-12-20 21:43:20
Autor: Cavallino
Nagrywanie przez USB
W dniu 20.12.2015 o 21:19, Marek pisze:
[...]

aktualizacja pomoĹźe?

Nie mam pojęcia, napisałem do nich w tej sprawie, zobaczymy co odpowiedzą.

Znalazłem właśnie jeszcze jeden bug - problem z odtwarzaniem avi.
Odtwarzanie zatrzymuje się po kilku/kilkunastu sekundach i stoi.
Jak przewinie się kilka sekund do przodu, to znowu rusza i ponownie się zatrzymuje po jakimś czasie.
Żeby było śmieszniej, inne formaty typu mpg, ts czy mp4 idą bez problemu, nawet HD 3D.
Widać ma jakiś problem z odtwarzaniem divx, może z kodekami?

Data: 2015-12-20 17:27:53
Autor: yabba
Nagrywanie przez USB
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:n55q90$6ph$1node2.news.atman.pl...
[...]

Gratulacje! Ale widzę, że chyba przekroczyłeś założony budżet?
Ciekawe co jest powodem tego ograniczenia w PIP? Niedorobiony soft czy ograniczenia hardwarowe?

[...]

Ma miejsce na dwa moduły CI+?

[...]

:)
Dziś kupowałem choinkę. Tłumaczyłem sprzedawcy różnicę pomiędzy świerkiem i jodłą.

Jest jeden problem - albo nie przewidzieli w sofcie, albo nie potrafię ustawić cyklicznego (czyli np. codziennego czy cotygodniowego) nagrywania.

Może ktoś ma Philipsa z Androidem i wie jak to zrobić?

Czy próbowałeś nagrania odtworzyć na komputerze? Czy TV formatuje HDD pod swój format?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-12-20 20:28:11
Autor: Cavallino
Nagrywanie przez USB
W dniu 20.12.2015 o 17:27, yabba pisze:
[...]

Założony budżet dotyczył jednego tunera, ale zdecydowałem, że jednak wezmę dwa.

Ciekawe co jest powodem tego ograniczenia w PIP? Niedorobiony soft czy
ograniczenia hardwarowe?

Podczas nagrywania to hardware, bo skoro jeden tuner zajmuje się nagrywaniem, a drugi wyświetlaniem na ekranie, to brakuje trzeciego dla PIP.
Gdy nagrywasz i oglądasz coś z hdmi, to możesz włączyć PIP.

Z kolei, brak wyświetlania w okienku czegoś z wejścia zewnętrznego, to albo jakaś głupia koncepcja, albo lenistwo - bo tu nic nie stoi na przeszkodzie.

[...]

Oczywiście, wszystkie dwutunerowce tak mają.

[...]

Ale takich sprzedawców bierze się na kilka dni, góra tygodni.
A jak gość sprzedający w wielkim sklepie (Saturn) tv i będący ichnym guru, rzekomo z doświadczeniem w poprzednich wielkich sklepach, nie dość że nie umie włączyć PIP w Pihilipsie (jest spacjalny guzik na pilocie), to jeszcze nie wie, że w ogóle taka opcja jest - to jest dla mnie paranoja.

[...]

Formatuje i jasno pisze, że nie wolno na nim grzebać, bo dysk przestanie być widoczny na telewizorze w przypadku zmiany czegokolwiek.
Nawet go jeszcze nie podłączyłem do kompa.

Data: 2015-12-15 20:49:51
Autor: Adam
Nagrywanie przez USB
W dniu 2015-12-15 o 18:50, Cavallino pisze:
W dniu 15.12.2015 o 00:09, yabba pisze:
(...)
[...]

Przewrotnie spytam: a skąd wiesz, że nagrywa w czasie czuwania?

Proponuję zmierzyć pobór mocy w czasie czuwania, pracy i nagrywania podczas czuwania.

Na podstawie kilku znanych mi urządzeń śmiem twierdzić, że ona ewentualnie tylko nie budzi HDMI.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-12-16 17:22:00
Autor: Cavallino
Nagrywanie przez USB
W dniu 15.12.2015 o 20:49, Adam pisze:
[...]

Miga dioda w tv, włącza się hdd, po nagraniu dysk zawiera żądaną audycję - to chyba wystarczy, żeby mieć pewność? ;-)

Proponuję zmierzyć pobór mocy w czasie czuwania, pracy i nagrywania
podczas czuwania.

Na podstawie kilku znanych mi urządzeń śmiem twierdzić, że ona
ewentualnie tylko nie budzi HDMI.

Przede wszystkim nie budzi ekranu, a to głównie chodzi.

Data: 2015-12-16 21:41:01
Autor: Adam
Nagrywanie przez USB
W dniu 2015-12-16 o 17:22, Cavallino pisze:
[...]

Źle sformułowałem pytanie.

Chodziło mi o to, skąd wiesz, że jak nagrywa, to test w trybie czuwania?

Bo to, że miga dioda, to jeszcze nic nie znaczy. Dlatego proponowałem pomiar poboru mocy przez urządzenie w trakcie nagrywania w czuwaniu i porównanie go do pracy i do czuwania bez nagrywania.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-12-17 06:13:07
Autor: Cavallino
Nagrywanie przez USB
W dniu 16.12.2015 o 21:41, Adam pisze:

Chodziło mi o to, skąd wiesz, że jak nagrywa, to test w trybie czuwania?

Stąd że wyłączony jest ekran.
Wiadomo, że nie jest to czuwanie sensu stricte, ale przyjmijmy że jest, gdy ekran nie pracuje.

Bo to, że miga dioda, to jeszcze nic nie znaczy. Dlatego proponowałem
pomiar poboru mocy przez urządzenie w trakcie nagrywania w czuwaniu i
porównanie go do pracy i do czuwania bez nagrywania.

Sugerujesz, że pracująca wtedy elektronika bierze jakieś ogromne ilości prądu w porównaniu do podświetlenia pracującej matrycy?
Jestem pewien, że nie, do tego stopnia, że nawet nie chce mi się wyjmować miernika z innego gniazdka żeby to sprawdzić.
To że ekran jest wyłączony, w zupełności mi wystarcza i to mi tylko chodzi.

Data: 2015-12-15 08:34:03
Autor: z
Nagrywanie przez USB
W dniu 2015-12-14 o 19:49, yabba pisze:
Tak to tylko w TV z minimum dwoma głowicami.

A jak programy są w jednym MUXie?
Moje jednogłowicowe tunery na usb to potrafią.

Data: 2015-12-15 10:17:06
Autor: yabba
Nagrywanie przez USB
Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał w wiadomości news:566fc268$0$653$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2015-12-14 o 19:49, yabba pisze:
Tak to tylko w TV z minimum dwoma głowicami.

A jak programy są w jednym MUXie?
Moje jednogłowicowe tunery na usb to potrafią.

Pytanie było o zupełnie niezależny wybór źródła.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-12-15 11:35:50
Autor: z
Nagrywanie przez USB
W dniu 2015-12-15 o 10:17, yabba pisze:
Pytanie było o zupełnie niezależny wybór źródła.

A ja się chciałem dopytać w sprawie 1 MUXa :-)

Data: 2015-12-15 14:23:05
Autor: yabba
Nagrywanie przez USB
Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał w wiadomości news:566fed04$0$22823$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2015-12-15 o 10:17, yabba pisze:
Pytanie było o zupełnie niezależny wybór źródła.

A ja się chciałem dopytać w sprawie 1 MUXa :-)

Jak sam zauważyłeś na przykładzie swojego tunera USB, jest to technicznie możliwe. Osobna kwestią jest czy producent TV zdecydował się na taką funkcjonalność. Mógł jej nie zrobić ze względów marketingowych (tanie modele nie mają tej funkcji, droższe mają) albo oszczędnościowych (zawsze to kilkanaście godzin pracy konstruktorów i programistów mniej, a klient i tak najczęściej się w tym nie połapie).

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-12-15 09:47:52
Autor: Mirek Ptak
Nagrywanie przez USB
W dniu 2015-12-14 o 19:49, yabba pisze:

Tzn. w tym czasie ogląda się co innego, z dowolnego źródła, a tv  sobie
nagrywa co innego, zupełnie niezależnie,

Tak to tylko w TV z minimum dwoma głowicami.

I tak i nie :)
Dwie głowice są potrzebne do swobodnego nagrywania programu innego niż oglądany, ale z pewnymi ograniczeniami (jeden MUX, transponder w przypadku sat) można to zrobić i przy jednej głowicy. Jest też szansa, że można nagrywać DVB-T i oglądać analogową TV z kablówki na przykład.

[...]

Na 99% się da - wyłączy się podświetlenie matrycy, ale nagrywanie będzie trwać nadal.

Pozdrawiam - Mirek
PS.
Mogę nagrywać jednocześnie 3 programy i oglądać czwarty - STB bez głowicy ;)
Dodając multiroom to jeszcze 2 programy nagrywane (słabszy STB) i jeden oglądany.
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2015-12-15 18:53:29
Autor: Cavallino
Nagrywanie przez USB
W dniu 15.12.2015 o 10:18, yabba pisze:
[...]

Raczej o brak blokad programowych do niezależnej pracy.
Rzecz jasna dwie głowice byłyby dobrą OPCJĄ, acz niekoniecznie o nie akurat pytałem.

Przykłady takich tv?

Nagrywanie przez USB