Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Nagrywanie rozmów telefonicznych

Nagrywanie rozmów telefonicznych

Data: 2013-08-02 21:37:21
Autor: pilocik
Nagrywanie rozmów telefonicznych
Witam.
Czy Firma do której dzwonią klienci, która na 1000% rejestruje każdą rozmowę musi o tym fakcie informować ?
Dzwoniłem kilka razy i nie usłyszałem takowego komunikatu a każdy konsultant z którym rozmawiałem i którego o to zapytałem potwierdził że rozmowa jest rejestrowana.

Pozdrawiam

Data: 2013-08-02 21:30:36
Autor: Budzik
Nagrywanie rozmów telefonicznych
Osobnik posiadaj±cy mail pilocik_NOSPAM@neostrada.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

Witam.
Czy Firma do której dzwoni± klienci, która na 1000% rejestruje ka¿d± rozmowê musi o tym fakcie informowaæ ?
Dzwoni³em kilka razy i nie us³ysza³em takowego komunikatu a ka¿dy konsultant z którym rozmawia³em i którego o to zapyta³em potwierdzi³ ¿e rozmowa jest rejestrowana.

Zdaje sie, ze musi tylko poinformowac swoich pracowników.
Ciebie nie.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Moi ludzie pracuj± na okr±g³o! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobê!!!"
kpt. Bertorelli/Dzielna Armia W³oska/Allo, Allo

Data: 2013-08-03 01:32:48
Autor: Maciej Bebenek
Nagrywanie rozmów telefonicznych
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Osobnik posiadający mail pilocik_NOSPAM@neostrada.pl napisał(a) w
poprzednim odcinku co następuje:

Witam.
Czy Firma do której dzwonią klienci, która na 1000% rejestruje każdą rozmowę musi o tym fakcie informować ?
Dzwoniłem kilka razy i nie usłyszałem takowego komunikatu a każdy konsultant z którym rozmawiałem i którego o to zapytałem potwierdził że rozmowa jest rejestrowana.

Zdaje sie, ze musi tylko poinformowac swoich pracowników.

Niezupełnie tak. Pracownik musi wyrazić zgodę na rejestrowanie jego rozmów
i dalsze przetwarzanie

Ciebie nie.

Oczywiście

Data: 2013-08-03 00:00:29
Autor: Budzik
Nagrywanie rozmów telefonicznych
Osobnik posiadaj±cy mail maciej_pmt@tpsa.waw.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

Witam.
Czy Firma do której dzwoni± klienci, która na 1000% rejestruje ka¿d±
rozmowê musi o tym fakcie informowaæ ?
Dzwoni³em kilka razy i nie us³ysza³em takowego komunikatu a ka¿dy konsultant z którym rozmawia³em i którego o to zapyta³em potwierdzi³
¿e rozmowa jest rejestrowana.

Zdaje sie, ze musi tylko poinformowac swoich pracowników.

Niezupe³nie tak. Pracownik musi wyraziæ zgodê na rejestrowanie jego
rozmów i dalsze przetwarzanie

Z czego to wynika?
dotychczas s³ysza³em, ze z racji tego ze to jest sprzet pracodawcy, to jedyny obowi±zek to poinformowanie pracownika.

Ciebie nie.

Oczywi¶cie



--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
W±troba by³a ca³y dzieñ ¶ledziona

Data: 2013-08-03 17:21:43
Autor: Maciej Bebenek
Nagrywanie rozmów telefonicznych
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Osobnik posiadający mail maciej_pmt@tpsa.waw.pl napisał(a) w poprzednim
odcinku co następuje:

Zdaje sie, ze musi tylko poinformowac swoich pracowników.

Niezupełnie tak. Pracownik musi wyrazić zgodę na rejestrowanie jego
rozmów i dalsze przetwarzanie

Z czego to wynika?
dotychczas słyszałem, ze z racji tego ze to jest sprzet pracodawcy, to jedyny obowiązek to poinformowanie pracownika.


Z Prawa telekomunikacyjnego, art. 159 ust. 2 i podpunkty

Data: 2013-08-02 21:48:42
Autor: Stokrotka
Nagrywanie rozmów telefonicznych
Czy Firma do której dzwonią klienci, która na 1000% rejestruje każdą rozmowę musi o tym fakcie informować ?
Dzwoniłem kilka razy i nie usłyszałem takowego komunikatu a każdy konsultant z którym rozmawiałem i którego o to zapytałem potwierdził że rozmowa jest rejestrowana.


Dziwne, ale prawdopodobne. Prawie zawsze jak dzwoniÄ™ jest taka katarynka.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny, ktury ludzie ociężali umysłowo,
nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom. http://ortografia.3-2-1.pl/

Data: 2013-08-02 21:49:37
Autor: Andrzej Lawa
Nagrywanie rozmów telefonicznych
W dniu 02.08.2013 21:37, pilocik pisze:
Witam.
Czy Firma do której dzwoni± klienci, która na 1000% rejestruje
ka¿d±rozmowê

Znaczy siê robi od razu 10 kopii? Sk±d wiesz?

musi o tym fakcie informowaæ ?

Nie.

--
¦wiadomie psuj±cy kodowanie i formatowanie wierszy
s± jak sraj±cy z lenistwa i g³upoty na ¶rodku pokoju.
I jeszcze ci durnie t³umacz± to nowoczesno¶ci±...
PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!

Data: 2013-08-02 22:11:41
Autor: witek
Nagrywanie rozmów telefonicznych
On 8/2/2013 9:37 PM, pilocik wrote:
Witam.
Czy Firma do której dzwonią klienci, która na 1000% rejestruje każdą
rozmowę musi o tym fakcie informować ?
Dzwoniłem kilka razy i nie usłyszałem takowego komunikatu a każdy
konsultant z którym rozmawiałem i którego o to zapytałem potwierdził że
rozmowa jest rejestrowana.

Pozdrawiam

Nie musi.
Ty tez nie musisz.
Kazdą rozmowę, której jestes uczestnikiem możesz sobie nagrac bez informowania kogokolwiek.

Data: 2013-08-03 10:45:16
Autor: Robert Tomasik
Nagrywanie rozmów telefonicznych
Użytkownik "pilocik" <pilocik_NOSPAM@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:51fc0a70$0$1460$65785112news.neostrada.pl...
Witam.
Czy Firma do której dzwonią klienci, która na 1000% rejestruje każdą rozmowę musi o tym fakcie informować ?
Dzwoniłem kilka razy i nie usłyszałem takowego komunikatu a każdy konsultant z którym rozmawiałem i którego o to zapytałem potwierdził że rozmowa jest rejestrowana.

Każdy może zapisywać sobie notatki z rozmowy, również poprzez jej nagranie. Te komunikaty o nagrywaniu mają na celu zdyscyplinowanie klientów, by nie wylewali swoich żalów na biednych konsultantów w sposób chamski. To jedynie prewencja. Natomiast nie ma żadnego znaczenia prawnego.

Data: 2013-08-03 20:32:25
Autor: BartekK
Nagrywanie rozmów telefonicznych
W dniu 2013-08-03 10:45, Robert Tomasik pisze:
Użytkownik "pilocik" <pilocik_NOSPAM@neostrada.pl> napisał w wiadomości
news:51fc0a70$0$1460$65785112news.neostrada.pl...
Witam.
Czy Firma do której dzwonią klienci, która na 1000% rejestruje każdą
rozmowę musi o tym fakcie informować ?
Dzwoniłem kilka razy i nie usłyszałem takowego komunikatu a każdy
konsultant z którym rozmawiałem i którego o to zapytałem potwierdził
że rozmowa jest rejestrowana.

Każdy może zapisywać sobie notatki z rozmowy, również poprzez jej
nagranie. Te komunikaty o nagrywaniu majÄ… na celu zdyscyplinowanie
klientów, by nie wylewali swoich żalów na biednych konsultantów w sposób
chamski. To jedynie prewencja. Natomiast nie ma żadnego znaczenia prawnego.
Ale równoczesne zwrotne poinformowanie (przeważnie dzwoniącego) konsultanta/sprzedawcy/telemarketera, że "my również nagrywamy" bardzo często (w moim doświadczeniu - jakieś 2/3 przypadków) kończy się rozłączeniem/zakończeniem rozmowy ze strony konsultanta.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2013-08-04 12:05:36
Autor: m4rkiz
Nagrywanie rozmów telefonicznych
"BartekK" <sibi@drut.org> wrote in message news:ktjj8a$eak$1mx1.internetia.pl...
Każdy może zapisywać sobie notatki z rozmowy, również poprzez jej
nagranie. Te komunikaty o nagrywaniu majÄ… na celu zdyscyplinowanie
klientów, by nie wylewali swoich żalów na biednych konsultantów w sposób
chamski. To jedynie prewencja. Natomiast nie ma żadnego znaczenia prawnego.
Ale równoczesne zwrotne poinformowanie (przeważnie dzwoniącego) konsultanta/sprzedawcy/telemarketera, że "my również nagrywamy" bardzo często (w moim doświadczeniu - jakieś 2/3 przypadków) kończy się rozłączeniem/zakończeniem rozmowy ze strony konsultanta.

dlatego jezeli chce sie cos zalatwic to najprosciej im tego nie mowic

Data: 2013-08-04 16:31:39
Autor: BartekK
Nagrywanie rozmów telefonicznych
W dniu 2013-08-04 13:05, m4rkiz pisze:
"BartekK" <sibi@drut.org> wrote in message
news:ktjj8a$eak$1mx1.internetia.pl...
Każdy może zapisywać sobie notatki z rozmowy, również poprzez jej
nagranie. Te komunikaty o nagrywaniu majÄ… na celu zdyscyplinowanie
klientów, by nie wylewali swoich żalów na biednych konsultantów w sposób
chamski. To jedynie prewencja. Natomiast nie ma żadnego znaczenia
prawnego.
Ale równoczesne zwrotne poinformowanie (przeważnie dzwoniącego)
konsultanta/sprzedawcy/telemarketera, że "my również nagrywamy" bardzo
często (w moim doświadczeniu - jakieś 2/3 przypadków) kończy się
rozłączeniem/zakończeniem rozmowy ze strony konsultanta.

dlatego jezeli chce sie cos zalatwic to najprosciej im tego nie mowic
No ja to raczej stosuje w przeciwnym kierunku, kiedy to oni chcą coś załatwić (znaczy wcisnąć mi, jako niebywałą okazję).

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2013-08-04 17:17:57
Autor: Chocobo
Nagrywanie rozmów telefonicznych
W dniu 2013-08-04 16:31, BartekK pisze:

dlatego jezeli chce sie cos zalatwic to najprosciej im tego nie mowic
No ja to raczej stosuje w przeciwnym kierunku, kiedy to oni chc± co¶
za³atwiæ (znaczy wcisn±æ mi, jako niebywa³± okazjê).

Mo¿esz im powiedzieæ na zakoñczenie rozmowy, ¿e nagrywa³e¶ :)

Marcin

Data: 2013-08-04 17:32:52
Autor: m4rkiz
Nagrywanie rozmów telefonicznych
"BartekK" <sibi@drut.org> wrote in message news:ktlph0$av9$1mx1.internetia.pl...
Każdy może zapisywać sobie notatki z rozmowy, również poprzez jej
nagranie. Te komunikaty o nagrywaniu majÄ… na celu zdyscyplinowanie
klientów, by nie wylewali swoich żalów na biednych konsultantów w sposób
chamski. To jedynie prewencja. Natomiast nie ma żadnego znaczenia
prawnego.
Ale równoczesne zwrotne poinformowanie (przeważnie dzwoniącego)
konsultanta/sprzedawcy/telemarketera, że "my również nagrywamy" bardzo
często (w moim doświadczeniu - jakieś 2/3 przypadków) kończy się
rozłączeniem/zakończeniem rozmowy ze strony konsultanta.
dlatego jezeli chce sie cos zalatwic to najprosciej im tego nie mowic
No ja to raczej stosuje w przeciwnym kierunku, kiedy to oni chcą coś załatwić (znaczy wcisnąć mi, jako niebywałą okazję).

fakt, jakos przeoczylem to co w nawiasach

Data: 2013-08-19 11:03:25
Autor: Maciej Bebenek
Nagrywanie rozmów telefonicz nych
"Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:
Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisał w wiadomości
news:ktjj8a$eak$1mx1.internetia.pl...

Ale równoczesne zwrotne poinformowanie (przeważnie dzwoniącego) >
konsultanta/sprzedawcy/telemarketera, że "my również nagrywamy" bardzo >
często (w moim doświadczeniu - jakieś 2/3 przypadków) kończy się >
rozłączeniem/zakończeniem rozmowy ze strony konsultanta.

Nie spotkałem się z takim zjawiskiem. Trochę dziwne.

Panika. Sytuacja spoza skryptu. Lęk przed odpowiedzialnością.

Data: 2013-08-19 14:52:19
Autor: Robert Tomasik
Nagrywanie rozmów telefonicz nych
Użytkownik "Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:5211df5c$0$1222$65785112news.neostrada.pl...

Ale równoczesne zwrotne poinformowanie (przeważnie dzwoniącego) >
konsultanta/sprzedawcy/telemarketera, że "my również nagrywamy" bardzo  >
często (w moim doświadczeniu - jakieś 2/3 przypadków) kończy się >
rozłączeniem/zakończeniem rozmowy ze strony konsultanta.
Nie spotkałem się z takim zjawiskiem. Trochę dziwne.
Panika. Sytuacja spoza skryptu. Lęk przed odpowiedzialnością.


A odpowiedzialności za rozłączenie się nie boją? Trochę nietrafiony argument moim zdaniem.

Data: 2013-08-19 15:38:43
Autor: Maciej Bebenek
Nagrywanie rozmów telefonicz nych
"Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:
Użytkownik "Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości
news:5211df5c$0$1222$65785112news.neostrada.pl...

Ale równoczesne zwrotne poinformowanie (przeważnie dzwoniącego) >
konsultanta/sprzedawcy/telemarketera, że "my również nagrywamy" bardzo >>>  >
często (w moim doświadczeniu - jakieś 2/3 przypadków) kończy się >
rozłączeniem/zakończeniem rozmowy ze strony konsultanta.
Nie spotkałem się z takim zjawiskiem. Trochę dziwne.
Panika. Sytuacja spoza skryptu. Lęk przed odpowiedzialnością.


A odpowiedzialności za rozłączenie się nie boją? Trochę nietrafiony argument moim zdaniem.

Z powodów zawodowych mam dość dobry przegląd sytuacji ekstremalnych w
branży telco. Wewnętrzne CC są raczej przygotowane na tego typu sytuacje,
chyba że komuś nerwy puszczą - też się zdarza, szczególnie przy wciskaniu
"rewelacyjnych", a niedopowiedzianych ofert. Przy zewnętrznych problem jest
częstszy. No ale czego wymagać od pracowników po 6 zł/godz?
Zdarzyło się, że po takiej przerwanej rozmowie do klienta zadzwonił
menedżer z bożej łaski, grożąc i strasząc m.in. konstytucją, ustawą o
ochronie danych osobowych i prawem telekomunikacyjnym. Klient spokojnie
wysłuchał, a potem powiedział, że może pan złożyć pisemną reklamację, która
będzie rozpatrzona w okresie 30 dni. Od tej pory miał już spokój z takimi telefonami ;-)

Data: 2013-08-05 09:02:37
Autor: Maciej Osuchowski
Nagrywanie rozmów telefonicznych
W dniu 2013-08-02 21:37, pilocik pisze:
Witam.
Czy Firma do której dzwonią klienci, która na 1000% rejestruje każdą
rozmowę musi o tym fakcie informować ?
Dzwoniłem kilka razy i nie usłyszałem takowego komunikatu a każdy
konsultant z którym rozmawiałem i którego o to zapytałem potwierdził że
rozmowa jest rejestrowana.

Pozdrawiam
A jeżeli ja nagrywam obligatoryjnie wszystkie rozmowy w swojej kom. nie informując o tym rozmówcy, to mogę taką wykorzystać przed organami Państwa jako dowód? Czy druga strona będzie miała prawo wnieść sprzeciw co do tego dowodu, jako że nie była o tym poinformowana?
Pozdrawiam, M.O.

Data: 2013-08-05 09:16:31
Autor: Liwiusz
Nagrywanie rozmów telefonicznych
W dniu 2013-08-05 09:02, Maciej Osuchowski pisze:
W dniu 2013-08-02 21:37, pilocik pisze:
Witam.
Czy Firma do której dzwonią klienci, która na 1000% rejestruje każdą
rozmowę musi o tym fakcie informować ?
Dzwoniłem kilka razy i nie usłyszałem takowego komunikatu a każdy
konsultant z którym rozmawiałem i którego o to zapytałem potwierdził że
rozmowa jest rejestrowana.

Pozdrawiam
A jeżeli ja nagrywam obligatoryjnie wszystkie rozmowy w swojej kom. nie
informując o tym rozmówcy, to mogę taką wykorzystać przed organami
Państwa jako dowód? Czy druga strona będzie miała prawo wnieść sprzeciw
co do tego dowodu, jako że nie była o tym poinformowana?
Pozdrawiam, M.O.

O dopuszczeniu dowodu decyduje sÄ…d.

--
Liwiusz

Data: 2013-08-05 09:00:41
Autor: Budzik
Nagrywanie rozmów telefonicznych
Osobnik posiadaj±cy mail lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

Czy Firma do której dzwoni± klienci, która na 1000% rejestruje ka¿d±
rozmowê musi o tym fakcie informowaæ ?
Dzwoni³em kilka razy i nie us³ysza³em takowego komunikatu a ka¿dy
konsultant z którym rozmawia³em i którego o to zapyta³em potwierdzi³ ¿e
rozmowa jest rejestrowana.

Pozdrawiam
A je¿eli ja nagrywam obligatoryjnie wszystkie rozmowy w swojej kom. nie
informuj±c o tym rozmówcy, to mogê tak± wykorzystaæ przed organami
Pañstwa jako dowód? Czy druga strona bêdzie mia³a prawo wnie¶æ sprzeciw
co do tego dowodu, jako ¿e nie by³a o tym poinformowana?
Pozdrawiam, M.O.

O dopuszczeniu dowodu decyduje s±d.

Ale co do zasady - trudno znale¼c formalne przeciwskazania do nagrywania w³asnych rozmów.
wiec podwa¿enie takiego dowodu to moze byæ np. przez zarzucenie manipulacji przy pliku.
Ale sam fakt nagrywania nie powinien powodowac odrzucenia dowodu.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Zbyt wiele wiedzy nigdy nie u³atwia decyzji." Frank Herbert

Data: 2013-08-05 10:47:54
Autor: marek
Nagrywanie rozmów telefonicznych
On 2013-08-05 09:16, Liwiusz wrote:

O dopuszczeniu dowodu decyduje s±d.

Czy mo¿na zaskar¿yæ decyzjê s±du o niedopuszczeniu dowodu rozstrzygaj±cego w sprawie je¶li jest pozyskany niezgodnie z prawem?

marek

Data: 2013-08-05 10:51:34
Autor: Liwiusz
Nagrywanie rozmów telefonicznych
W dniu 2013-08-05 10:47, marek pisze:
On 2013-08-05 09:16, Liwiusz wrote:

O dopuszczeniu dowodu decyduje s±d.

Czy mo¿na zaskar¿yæ decyzjê s±du o niedopuszczeniu dowodu
rozstrzygaj±cego w sprawie je¶li jest pozyskany niezgodnie z prawem?

Nie ma zakazu zaskar¿ania.

Natomiast dowód w postaci nagrania dokonanego bez wiedzy drugiego rozmówcy nie jest dowodem pozyskanym niezgodnie z prawem.

--
Liwiusz

Data: 2013-08-05 10:55:31
Autor: marek
Nagrywanie rozmów telefonicznych
On 2013-08-05 10:51, Liwiusz wrote:
Nie ma zakazu zaskar¿ania.

Natomiast dowód w postaci nagrania dokonanego bez wiedzy drugiego
rozmówcy nie jest dowodem pozyskanym niezgodnie z prawem.

W sytuacjach odurzenia farmakologicznego specyfikami sk³aniaj±cymi do prawdomówno¶ci i powoduj±cych amnezjê równie¿? W sumie prawdê siê mówi...

marek

Data: 2013-08-05 13:33:02
Autor: Gotfryd Smolik news
Nagrywanie rozmów telefonicznych
On Mon, 5 Aug 2013, Maciej Osuchowski wrote:

A je¿eli ja nagrywam obligatoryjnie wszystkie rozmowy w swojej kom. nie informuj±c o tym rozmówcy, to mogê tak± wykorzystaæ przed organami Pañstwa jako dowód?

  W sprawie formalnej: *którego* Pañstwa?

  To jest przy okazji odpowied¼ na pytanie - dlaczego bank, do którego
to banku mo¿e dzwoniæ kto¶ z Australii lub USA, z przezorno¶ci
"informuje".
  A nu¿ w tamtym pañstwie jest "nakaz informowania".

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-01-13 13:33:03
Autor: netinvest.pl
Nagrywanie rozmów telefonicznych
W dniu pi±tek, 2 sierpnia 2013 21:37:21 UTC+2 u¿ytkownik pilocik napisa³:
Witam.
Czy Firma do której dzwoni± klienci, która na 1000% rejestruje ka¿d± rozmowê musi o tym fakcie informowaæ ?
Dzwoni³em kilka razy i nie us³ysza³em takowego komunikatu a ka¿dy konsultant z którym rozmawia³em i którego o to zapyta³em potwierdzi³ ¿e rozmowa jest rejestrowana.

Pozdrawiam

Informowanie o nagrywaniu rozmów telefonicznych nie jest konieczno¶ci±.
--
Bodhi :: http://xn-- nagrywanie-rozmw-telefonicznych-u9c.netinvest.pl/

Nagrywanie rozmów telefonicznych

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona