Nagrywanie rozmów i inne takie ... Android to g...o

Data: 2020-12-30 19:11:00
Autor: ii
Nagrywanie rozmów i inne takie ... Android to g...o
Jak w tytule,

Sobie wymyśliłem a właściwie zostałem zmuszony przez sytuację, że zakończono wsparcie urządzeń z Windows Mobile 10, do nabycia jakiegoś wspieranego urządzenia. No i mam to co chciałem:
- dual SIM
- USB-C
- ładowanie indukcyjne
- dużo pamięci
- aktualny Android
- itp itd

Do głowy mi jednak nie przyszło, że problemem współczesnego systemu operacyjnego może być blokowanie nagrywania rozmów. Jak dla mnie zupełnie naturalne jest, że kiedy nagrywa mnie firma do której dzwonię to i ja mogę ją sobie nagrywać. Tymczasem aktualne (a nawet nieco wcześniejsze) wersje Androida blokują to nagrywanie, tak że nie działają programy, które dotąd to umożliwiały. I tak znowu noszę dwa telefony: jeden współczesny by uruchamiać współczesne aplikacje, drugi z Windows Mobile by sobie nagrywać.

Ostatnio mnie znowu ruszyło. Chciałbym jednak używać jednego smartfona. I trafiłem na materiały wskazujące na to, że LineageOS powinien domyślnie umożliwiać nagrywanie właśnie w Polsce. Prawda to?

Data: 2020-12-31 00:03:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nagrywanie rozmów i inne takie ... Android to g...o

"ii" rsifrv$i2p$1@news.icm.edu.pl

operacyjnego może być blokowanie nagrywania rozmów. Jak dla mnie

W demokratycznie rządzonym świecie zwykli ludzie (wyborcy) mogą
docisnąć swych przedstawicieli (władców) żądaniami tak, by owi
władcy wprowadzili zakaz sprzedaży na terenie państwa nowych
telefonów pozbawionych natywnej (czy jak to zwać) możliwości
rejestrowania rozmów telefonicznych...

Ale nie w Polsce -- tu car co chce, to czyni od stuleci!
[aktualnie car to chce, co mu każą ludzie spoza jego państwa]

zupełnie naturalne jest, że kiedy nagrywa mnie firma
do której dzwonię to i ja mogę ją sobie nagrywać.

Rozmawiasz z kimś -- masz prawo do notatek...
Idziesz do czytelni, sądu, na wykład, do banku -- gdziekolwiek...
Nawet gdzieniegdzie dają Ci jakieś notatki samodzielnie poczynione
lub (raczej kiedyś, nie teraz, bo teraz ludzie mają komórki) dostęp
do kserografu, byś lepiej pamiętał treść prowadzonej rozmowy... Ale
z jakiegoś tajemniczego powodu rozmowy telefoniczne rządzą się
innymi prawami...

Aby było jasne -- czym innym jest prawo do rejestrowania a czym innym
do posługiwania się zapisem rozmowy... Jeśli jestem uczestnikiem rozmowy
(rozmówcą) muszę mieć prawo do treści rozmowy, więc z jakiego powodu
miałbym nie mieć prawa do rejestracji i ponownego odsłuchania takiej
rozmowy?! Pomijam rozprawy sądowe ,,przy zamkniętych drzwiach'' itp.
sekrety? -- chyba nie, choć to może być śliski temat...

,,Idę'' do lekarza (teraz tak często bywa) via fon -- i co?!
Zapisuję rozmowę na kartce papieru, bo telefon nie zezwala?...
Pytam o coś w banku i?... Nawet nie o dowody tu chadza, ale
chociażby o instrukcje czy inne wskazówki... (gdzie kliknąć itp.)

Czym innym jest podsłuchiwanie cudzych rozmów (u Sowy chociażby)
a czym innym jest rejestrowanie rozmów przez siebie prowadzonych!

[...]

Niby łatwo znaleźć aplikację zezwalająca na nagrywanie, ale ja akurat
mam z tym duży problem...

Ostatnio mnie znowu ruszyło. Chciałbym jednak używać jednego
smartfona. I trafiłem na materiały wskazujące na to, że LineageOS
powinien domyślnie umożliwiać nagrywanie właśnie w Polsce. Prawda to?

Nie wiem, ale wiem, że co najmniej dwa MaxComy (zwykłe telefony dSIM
za kilka dych) zezwalają na nagrywanie bez łachy, choć domagają się
karty pamięci...

Czyli zwykła komórka za kilka dych plnów może nagrywać, ale nie
smartfon Googlasty za kilka stów plnów czy parę tałzenów plnów...
PARODIA!!! Inna sprawa, że szukanie nagrań w maluteńkim telefonie
niekoniecznie jest wygodne...

Car troszczy się o zwierzęta futerkowe -- ale nie o gawiedź...

BTW -- zwierzaki w niewoli żyją zwykle dłużej niż na wolności,
więc chyba rezygnacja z hodowli nie musi być dobrym rozwiązaniem...
Może by tak z futerkami dojść do porozumienia -- będą żyły z ludźmi
w dobrych warunkach (nie w klatkach, ale na dużych wybiegach) tak
długo, jak żyją normalnie na wolności, po czym odpłacą ludziom
ciepłem szalików itp...

Boli kaczkę czy gęś, gdy ją obdzierają z piór? -- ale gdy trują
chemikaliami przy okazji produkcji ,,sztucznego pierza'' nie
boli?!

Sporo ludzi (nierzadko dzieci) trzeba otruć, by samochody nie trłuły...
    https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2020-12-26/dzieci-wydobywaja-kobalt-golymi-rekami-zarabiaja-dolara-dziennie/
    W Demokratycznej Republice Konga (DRK) pozyskuje się niemal 70 proc.
    światowej produkcji kobaltu używanego w bateriach litowo-jonowych
    stosowanych w telefonach komórkowych, laptopach i samochodach
    elektrycznych. W DRK dorośli i dzieci wydobywają kobalt gołymi
    rękami, zarabiając dolara dziennie.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-01-01 18:14:19
Autor: ii
[...]

I każdy moduł telefoniczny miałby to robić? Raczej nie ma sensu by nie mogło być urządzeń bez nagrywania tylko w tym by systemowo nie mogło to być blokowane. Bo kiedy systemowo jest blokowane to nikt nie może tego mieć choćby chciał. Stąd zresztą upatruję rozwiązanie w użyciu na tym konkretnym urządzeniu innego systemu operacyjnego.

Ale nie w Polsce -- tu car co chce, to czyni od stuleci!
[aktualnie car to chce, co mu każą ludzie spoza jego państwa]

To szerszy problem.

zupełnie naturalne jest, że kiedy nagrywa mnie firma
do której dzwonię to i ja mogę ją sobie nagrywać.

Rozmawiasz z kimś -- masz prawo do notatek...

Hehe, pamiętam na uczelni pani profesor czuła dyskomfort gdy chciałem notatki robić na tablecie. Notatki, nie nagrywać. Musiałbym właśnie z ukrycia nagrywać by nie miała z tym problemu. Innym razem, po napisaniu pisemnego egzaminu zrobiłem zdjęcie arkusza to gość wytaczył wszystkie działa by tego nie przyjąć. Od prawa autorskiego po informacje niejawne. I to gość, który zasadniczo wydawał się równy.

[...]

Przez wiele czasu w sądach nie można sobie było zdjęć akt spraw robić. Ale kartkę mi chcieli dać bym sobie odpisał.

[...]

No tak, o taki aspekt mi zasadniczo chodzi, że firmy sobie nagrywają te rozmowy a konsument nie może z powodu syfiastego Androida.

Pomijam rozprawy sądowe ,,przy zamkniętych drzwiach'' itp.
sekrety? -- chyba nie, choć to może być śliski temat...

Nie widzę powodu by na swoje potrzeby nie można było czegoś zapisać. Pamięci ludziom wychodzącym z takich rozpraw też przecież nie kasują.

[...]

No dokładnie. Powinno być standardem, że wszystkie zdarzenia są dokumentowane elektroniczne i dostępne dla wszystkich stron.

Czym innym jest podsłuchiwanie cudzych rozmów (u Sowy chociażby)
a czym innym jest rejestrowanie rozmów przez siebie prowadzonych!

No właśnie. U Sowy medal powinien gościu dostać za ujawnienie informacji istotnej dla całego społeczeństwa.

[...]

Wręcz przeciwnie. Nie znajdziesz działającej aplikacji jak nie zezwoli na to nagrywanie system operacyjny.

[...]

No tak, na urządzeniach Microsofta też nie było problemu. Dlatego nie pomyślałem, że to jest funkcjonalność systemu, której mogłoby brakować.

[...]

Nie widzę takiej kwestii. Jeśli jest historia przeprowadzanych rozmów to nie ma za bardzo czego szukać. Dopiero indeksowanie rozmów czy ich transkrypcje wymagają bogatszego interfejsu.

[...]

No ciekawy temat, ale wykraczający poza ten wątek.

I na tym zbudujemy arkę?

Data: 2021-01-03 02:21:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nagrywanie rozmów i inne takie ... Android to g...o

"ii" rsnl9c$ldp$1@news.icm.edu.pl

I każdy moduł telefoniczny miałby to robić?

Tak, ale juzer nie musiałby słuchać nagrań, gdyby nie chciał... ;)

Hehe, pamiętam na uczelni pani profesor czuła dyskomfort gdy chciałem notatki robić na tablecie. Notatki, nie nagrywać. Musiałbym właśnie z

Ciekawe -- myślałem, że zwykle wykładowcy dbają, by wszyscy
chętni zdążyli zanotować przynajmniej najistotniejsze informacje...

[...]

Widzę, że wiele zmieniło się od czasów, gdy mnie KAZANO
czynić notatki podczas (z zasady nieobowiązkowych) wykładów...
W PRLi studia niekoniecznie były płatne...

Przez wiele czasu w sądach nie można sobie było zdjęć akt spraw robić. Ale kartkę mi chcieli dać bym sobie odpisał.

Nie miewałem z tym problemu, choć czasami ;) życzono sobie, bym
sądowi zostawił info o tym, które strony fotografowałem czy kserowałem...

No tak, o taki aspekt mi zasadniczo chodzi, że firmy sobie nagrywają te rozmowy a konsument nie może z powodu syfiastego Androida.

Zapewne można poprosić o kopię. ;) Sądy dają (dawały?) za freeko.

[...]

Problem może być wówczas, gdy ktoś Ci ,,ukradnie'' takie nagrania...

[...]

Sądy w RP tak mają. Wg mnie należy udostępniać te nagrania
na ogólnodostępnych serwerach sądowych podobnych do Jutuby.
Każdy mógłby wpisać sygnaturę akt, czy datę rozprawy, bądź
nazwiska lub cokolwiek i obejrzeć sobie przebieg rozprawy...
Oczywiście znów mam na myśli rozprawy ogólnodostępne.

Prawnicy czasami zachęcają do odwiedzania sal sądowych
i zapoznawania się z pracą sędziów podczas zwykłych rozpraw.
W tym celu powołano sądy -- by rozstrzygać nie pod kocem,
ale jawnie... (nie za sprawą kocówek, lecz rozmów)
    https://dobryslownik.pl/slowo/kocówa/21515/

[...]

Ale prawo jest prawem... Falenta złamał prawo.

Niby łatwo znaleźć aplikację zezwalająca na nagrywanie, ale ja akurat
mam z tym duży problem...

Wręcz przeciwnie. Nie znajdziesz działającej aplikacji jak nie zezwoli na to nagrywanie system operacyjny.

Masa ludzi twierdzi, że nagrywa...
Ja -- nagrywam, ale rozmówcę nagrywam cicho.
Gdy włączę jakiś odtwarzacz muzyki w tle -- nagrywanie
rozmów może szwankować. Przy włączonym trybie głośnym
nagranie rozmowy potrafi znienacka urwać się... RN9P
ma jakiś ogólny problem z czymś, czego nie umiem
opisać a co ujawnia się w efekcie nagłego/brutalnego ;)
wyłączania apek...

Jeśli tak wyłączę apkę nagrywającą -- wyskoczy ona z uprawnień
i nawet nie zechce ze mną gadać, póki jej tych uprawnień nie oddam...
Podobnie czasami tracę dodatkowy ,,przycisk'' na dole (obok trzech
normalnych/typowych) ,,przycisków'' ułatwiających życie...

Gdy Novej (launcherowi) nie dam stosownych uprawnień, nie zechce
wyłączać/gasić ekranu, ale gdy dam, po czym zabiorę brutalnym
zamknięciem Novej -- jest OK, choć Nowa uprawnień już nie ma...

No tak, na urządzeniach Microsofta też nie było problemu. Dlatego nie pomyślałem, że to jest funkcjonalność systemu, której mogłoby brakować.

Kilkadziesiąt lat temu, na początku działalności Google, gdy przeciętniacy
(ja chociażby) znali *tylko* Yahoo -- Google kochało ludzi prostych...
Teraz jest coraz gorzej pod tym względem...

[...]

Ekran małego telefonu jest mały -- szukanie nie jest wygodne...
Ale można wszystko skopiować na PeCeta bezproblemowo i tam
szukać spokojnie na dużym ekranie, słuchać dobrymi softami...

Dobry pokazuje graficznie utwór tak, by pomagać w przeszukiwaniu...

[...]

[pozornie -- MY jesteśmy zwierzakami]

[...]

Zbudujemy rezydencje lepszemu sortowi...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-01-03 16:58:57
Autor: ii
Nagrywanie rozmów i inne takie ... Andro id to g...o

"ii" rsnl9c$ldp$1@news.icm.edu.pl

I każdy moduł telefoniczny miałby to robić?

Tak, ale juzer nie musiałby słuchać nagrań, gdyby nie chciał... ;)

Moduł telefoniczny to taka płytka realizująca komunikację z siecią komórkową. Taka tyci tyci, bez pamięci, bez gniazda pamięci. Do komunikacji tylko. Można oczywiście wymyślać przepisy na takie moduły co potem poskutkuje, że zaczną tak robić telefony by pod to pasowały. Itp itd.

[...]

Jasne. Krążyła legenda o pewnym wykładowcy, który jedną ręką pisał na tablicy a drugą mazał. I ja niedawno studiowałem coś tam, gdzie na nowo nauczyłem się pisać bo właśnie był problem z tym, by zdążyć zanotować nim zostanie zmazane.

Tyle, że to jakieś ekstremum. Gość może nie bez powodu nie widzi potrzeby dbania o studentów. Może w ogóle nie powinien zajmować się dydaktyką. Odkąd pamiętam zdarzali się tacy nauczyciele, którzy ewidentnie nie mieli talentu do uczenia innych. Ale środowisko naukowe to nie tylko dydaktyka ale badania. Dydaktyka może być zawracaniem gitary.

A mnie tu tylko chodzi o to, że można nie rozumieć (niektórzy nie rozumieją), że zanotowanie czegoś jest ważniejsze od prowadzenia rozmowy. O taką mentalność. Powinienem po prostu wyjść z tej rozmowy. Nic ona nie rozwiązała ani wtedy ani z dzisiejszej perspektywy.

[...]

Nic się nie zmieniło. Studiowałem wtedy i teraz. Za pieniądze otrzymuje się trochę bardziej użyteczne informacje, ale generalnie nie jest to studiowanie sensu stricte tylko przerabianie materiału.

[...]

Może przyszedłeś po mnie. Po zadymie na "pół polski", pani z sekretariatu stwierdziła, że jest szczęśliwa, że teraz ludzie będą już mogli sobie robić zdjęcia.

No tak, o taki aspekt mi zasadniczo chodzi, że firmy sobie nagrywają te rozmowy a konsument nie może z powodu syfiastego Androida.

Zapewne można poprosić o kopię. ;) Sądy dają (dawały?) za freeko.

W sądzie niewątpliwie można prosić o kopie, ale najpierw do sądu musi dotrzeć zapis rozmowy co może nie wydarzyć się nigdy z racji zasad postępowania umożliwiającym stronie niedonoszenie na siebie. I wtedy właśnie trzebaby mieć to swoje nagranie. Gdyby tak spojrzeć na samą kwestie robienia nagrać to zasadniczo mógłby to robić operator telekomunikacyjny.

[...]

Ale to tak samo sądowi może ukraść czy stronie przeciwnej. Nie ma zasadniczo sensu opieranie się na materiale niejawnym. Ludzie w sądach bzdury opowiadają tylko dlatego, że ich się słucha.

[...]

Ja nie wiem czy zwykłe sprawy powinny być dostępne dla wszystkich. Dokładniej, nie wydaje mi się, by tak powinno być. Bo pofatygowanie się do sądu nie ma powodu ujawniać sekretów stron wszystkim. Rozprawy to nie są proste stwierdzenia faktów w sprawie ale cała masa zachowań stron, np prywatnych osób, to gdzie chociażby mieszkają, jakim samochodem jeżdżą.

[...]

Brak jakiejkolwiek szkodliwości społecznej. Ludzie powinni wiedzieć jak politycy rozmawiają ze sobą. Gdyby to było z natury jawne nie byłoby w ogóle kwestii podsłuchiwania. Normalnie za podsłuchanie kogoś takiego wyroku jaki dostął Falenta nie daje się. A medal tak czy siak należy się. Od państwa!!!

[...]

No tak, ale:
- może mają starszy system

Ja -- nagrywam, ale rozmówcę nagrywam cicho.

- albo nagrywają mikrofonem to, co w słuchawce słychać

[...]

Nie wypowiem się bo nie ogarniam tego systemu.

[...]

Czego tu szukać? Masz historię połączeń z możliwością odtworzenia ich.

Ale można wszystko skopiować na PeCeta bezproblemowo i tam
szukać spokojnie na dużym ekranie, słuchać dobrymi softami...

To jest zupełnie inna kwestia. Dzisiaj mogę sobie zrobić nagrywarkę rozmów GSM, ale najpopularniejszy system operacyjny dla urządzeń mobilnych nie oferuje tej funkcjonalności normalnie.

Dobry pokazuje graficznie utwór tak, by pomagać w przeszukiwaniu...

Nie, dobry dokonuje indeksacji nagrania przez ich transkrypcję i umożliwia wyszukiwanie po tym.

[...]

Rozumiem, że uważasz, że to prawo niejako odnosi się tak samo do norek jak i ludzi. Myślę, że oczywistym jest, że zwykli ludzie powinni stanowić prawo a nie tylko wybrani. Kwestia jakiejś własności. Kiedyśtam kiedyś, rodzice mogli syna zabić. A dzisiaj to w ogóle nie wiadomo po co są poza karmieniem.

[...]

Przecież to do urządzeń używanych powszechnie jest. Ktoś oczywiście na tym zyskuje więcej a ktoś mniej. Rezydencje nietrwałe są.

Data: 2021-01-06 03:57:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nagrywanie rozmów i inne takie ... Android to g...o

"ii" rsspk7$a20$1@news.icm.edu.pl

Moduł telefoniczny to taka płytka realizująca
komunikację z siecią komórkową. Taka tyci tyci,
bez pamięci,

Ma miejsce na SIMkę... 1MB pamięci starczy na wiele minut a miejsca
nie zajmuje wiele -- na samej SIMce też jest pamięć, choć mało...

bez gniazda pamięci. Do komunikacji tylko.

to nie tylko dydaktyka ale badania. Dydaktyka może być zawracaniem gitary.

Dyrektor prywatnego ogólniaka:
 - fajnie by było w szkole, gdyby nie było w niej uczniów
 - same uczennice?
 - uczennic i uczniów...

Nauczyciel akademicki:
 - nie byłoby problemu, gdyby nie studenci
 - więc po do uczelnia?
 - uczelnie nie tylko uczy, ale także bada, opisuje...

[...]

Urzędnika państwowego nie tylko można fotografować do woli podczas
sprawowania przez tegoż urzędnika jego funkcji urzędniczych, ale
można także te fotografie dowolnie publikować. (rzecz jasna są
wyjątki typu tajemnica państwowa itd...)

Podobnie ze sportowcem -- nawet nie musisz pytać o pozwolenie publikowania...

Ale niekoniecznie można fotografować w szkole itp... ;)

Od lat toczone są wojny na tym (rejestratorskim) tle...

Dziennikarzowi nawet nie wolno przeszkadzać pod groźbą odsiadki...
(też ogólnie -- bo do tajnych archiwów dziennikarz nie może włamywać się...)

Nic się nie zmieniło. Studiowałem wtedy i teraz. Za pieniądze
otrzymuje się trochę bardziej użyteczne informacje, ale generalnie
nie jest to studiowanie sensu stricte tylko przerabianie materiału.

Dociekliwi studiują pod okiem dydaktyków,
którym mogą zadawać kłopotliwe pytania?...

[...]

Nie miewam z tym problemów od kilkudziesięciu lat.
Jedyny problem taki, że nie ma kserografu i jest
zalecenie smartfonowania... ;)

[...]

Czyli ,,podmiot niezawisły''? ;)

Problem może być wówczas, gdy ktoś Ci ,,ukradnie'' takie nagrania...

Ale to tak samo sądowi może ukraść czy stronie przeciwnej.

Sądy muszą pilnować -- i pilnują.

Nie ma zasadniczo sensu opieranie się na materiale niejawnym.
Ludzie w sądach bzdury opowiadają tylko dlatego, że ich się słucha.

Mocne:
    Ludzie w sądach bzdury opowiadają tylko dlatego, że ich się słucha.

Ja nie wiem czy zwykłe sprawy powinny być dostępne dla wszystkich.

Ale są. Na ślub też możesz wejść -- i  złożyć zażalenie. ;)

[...]

Toż była chryja, bo (wg JKaczyńskiego bodajże)
operator kamery tendencyjnie filmował dowód osobisty...

Na razie na ,,zwykłą'' rozprawę możesz wejść...
Bywają rozprawy z pełnymi salami gawiedzi...

Ale prawo jest prawem... Falenta złamał prawo.

Brak jakiejkolwiek szkodliwości społecznej.

Znęcanie się nad zwierzakami też społecznie nie jest szkodliwe?...
[nad żoną i dziećmi także -- toż to nie jest społeczne dobro, lecz prywatne]

Ludzie powinni wiedzieć jak politycy rozmawiają ze sobą.

Niekoniecznie wtedy, gdy rozmawiają prywatnie...
[zwłaszcza wtedy, gdy siedzą nago w saunach -- obawiając się podsłuchów]

Gdyby to było z natury jawne nie byłoby w ogóle kwestii
podsłuchiwania. Normalnie za podsłuchanie kogoś takiego
wyroku jaki dostął Falenta nie daje się. A medal tak czy
siak należy się. Od państwa!!!

Czym innym oficjalne rozmowy służbowe, a czym innym prywatne życie...
Podczas uroczystości możesz ,,podsłuchiwać'' oficjalne przemówienia do woli...

Masa ludzi twierdzi, że nagrywa...

Przykładowo ja -- ale mój rozmowca nagrywa się cicho, choć wyraźnie...

No tak, ale:
- może mają starszy system

Niestety często tego nie pojmują, że dopiero od A9 są problemy...

[...]

Także nie ogarniam... Niby wszystko w necie jest wyjaśnione
starannie, niby system jest otwarty, ale nie mam doświadczenia
a nie chcę uwalić nowego telefonu...

Ekran małego telefonu jest mały -- szukanie nie jest wygodne...

Czego tu szukać?

Numeru telefonu, nazwy z kontaktów, daty?...
Samo nagranie też łatwiej przesłuchać, gdy
jest wizualizacja dźwięku...

Masz historię połączeń z możliwością odtworzenia ich.

I tysiąc nagrań?... Ja rozmawiam mało -- ale
też mam problemy z szybkim szukaniem...

Dobry pokazuje graficznie utwór tak, by pomagać w przeszukiwaniu...

Nie, dobry dokonuje indeksacji nagrania przez
ich transkrypcję i umożliwia wyszukiwanie po tym.

Jakoś mnie te indeksacje itp. nie ciągną...

[...]

Stanowią -- niektórzy z bejsbolem w garści, inni z kartką wrzucaną
do urny... ;) Wcześniej czy później wszyscy zauważają, że prawo
stanowią majętni...

Kwestia jakiejś własności. Kiedyśtam kiedyś, rodzice
mogli syna zabić. A dzisiaj to w ogóle nie wiadomo
po co są poza karmieniem.

Dziś też mogą zabić -- przed narodzinami tegoż. ;)
Głośny wyrok TK niewiele poprawi -- przykładowo
lekarz/komisja stwierdzi, że płód obumarł, więc...

Woli zabijania trybunały nie ostudzą skutecznie bez wychowania...
Prawo musi stanowić naród/społeczeństwo/pospólstwo...
[ponoć stanowi -- nawet zwie się suwerenem, ale wielogłowym...]

Zbudujemy rezydencje lepszemu sortowi...

Przecież to do urządzeń używanych powszechnie jest.

Ale producenci nie są powszechni.

Ktoś oczywiście na tym zyskuje więcej a ktoś mniej. Rezydencje nietrwałe są.

Owszem -- co jakiś czas jakaś wojna je burzy...
Ciekawe, kiedy zacznie się burzenie Chin...
Na razie są tylko oskarżenia, pomówienia,
dochodzenia... Jest wojna gospodarcza, są
problemy z gośćmi WHO itp... Z podsłuchami...

O właśnie -- toż w Chinach można podsłuchiwać w imię lepszej sprawy!!!

[gdzie ja teraz będę kupował, gdy Jacka Ma wsadzą (może już wsadzili)
na ćwierć wieku do więzienia?... biją, torturują, trzymają w więzieniach
za złe myśli czy spojrzenia... tu i ówdzie słychać, że to odrodzeni
Mandżurowie, nie Chińczycy... Kaj-szek zmarł... Musk straszy własnym
prawem na Marsie... nic dziwnego, że władcy Chin ochoczo wsadzają
swych poddanych do więzień... za chwilę może być za późno, bo na
Marsie Musk zabroni... ale, ale... toż polscy władcy ściśle
współpracują z chińskimi... niebawem i mnie wsadzą do więzienia
za ,,rzucanie złowrogich spojrzeń w kierunku drobiowej ojczyzny''?]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-01-03 01:50:47
Autor: PiteR
Nagrywanie rozmów i inne takie ... Android to g...o
in <news:rsj1cc$1duc$5gioia.aioe.org>
user Eneuel Leszek Ciszewski pisze tak:

,,Idę'' do lekarza (teraz tak często bywa) via fon -- i co?!
Zapisuję rozmowę na kartce papieru, bo telefon nie zezwala?...

Może włącz głośnomówiący i przybliż dyktafon.

--
Piter

po czym poznać głupiego
po dzwonku jego

Data: 2021-01-03 02:59:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nagrywanie rozmów i inne takie ... Android to g...o

"PiteR" XnsACA712C866E95PanElektronik@127.0.0.1

Może włącz głośnomówiący i przybliż dyktafon.

Niezbyt to wygodne.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-12-31 13:12:00
Autor: Tomaszek
W dniu 2020-12-30 o 19:11, ii pisze:
Do głowy mi jednak nie przyszło, że problemem współczesnego systemu operacyjnego może być blokowanie nagrywania rozmów.

Dlaczego Ci nie przyszło? Gdzie się nie rozejrzysz...wolności coraz mniej.

Jeszcze 10 lat temu nie przyszłoby do głowy, że aktualizacje w Windows będą przymusowe (wiem, wiem... można uwalić, ale nie można ich tak po prostu łatwo wyłączyć/włączyć jak to było do czasu Windows 8) Byłbym w stanie się nawet założyć, że nikt nigdy nie zrobi czegoś takiego jak przymusowe aktualizacje w żadnym systemie. Myślałem logicznie: to może stworzyć masę problemów, będzie powodować niewłączanie się systemu po takiej aktualizacji..., problemy ze sterownikami itd., nie zrobią tego.
No i jest.
Nowa normalność...nowa moralność...i oczywiście wszystko dla mojego dobra i dla mojego bezpieczeństwa.

  Jak dla mnie
zupełnie naturalne jest, że kiedy nagrywa mnie firma do której dzwonię to i ja mogę ją sobie nagrywać.

Co wolno wojewodzie to nie Tobie smrodzie:)))) Im wolno, Tobie niby też wolno, ale na pewno nie jest Ci to ułatwiane. To jest wbrew ich interesowi, żebyś Ty miał łatwo.

  Tymczasem aktualne (a nawet nieco
wcześniejsze) wersje Androida blokują to nagrywanie, tak że nie działają programy, które dotąd to umożliwiały.

Różnie z tym jest. Zależy co Ci tam wgra producent i jakie to będzie miało uprawnienia. Ja mam starusieńkiego już Samsung Galaxy J5 SM-J500FN. Miało to Androida 5.0, potem wyszedł 6.0 > 6.1. Nigdy nie mogłem nagrać niczego co wychodzi z głośnika, nagrywało tylko to co ja mówiłem do mikrofonu, parę razy próbowałem i dałem sobie spokój.
Znajomy ma jakiegoś Maxcoma czy inne badziewie, wiesza się to, restartuje, przegrzewa... ale rozmowy nagrywa każdą nawet najbardziej gównianą aplikacją:)))

Ostatnio mnie znowu ruszyło. Chciałbym jednak używać jednego smartfona. I trafiłem na materiały wskazujące na to, że LineageOS powinien domyślnie umożliwiać nagrywanie właśnie w Polsce. Prawda to?

Tego nie wiem. Próbuj. Powodzenia. Szczerze powodzenia.

--
t0maszek

Data: 2021-01-01 05:21:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nagrywanie rozmów i inne takie ... Android to g...o

"Tomaszek" rskf6f$sp0$1@gioia.aioe.org

Nowa normalność...nowa moralność...i oczywiście
wszystko dla mojego dobra i dla mojego bezpieczeństwa.

Dla NASZEGO, WSPÓLNEGO dobra i dla NASZEGO, WSPÓLNEGO bezpieczeństwa.

[...]

Wg Ciebie banki itp. sprzeciwiają się rejestracji rozmów?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-01-01 18:29:03
Autor: ii
W dniu 31.12.2020 o 13:12, Tomaszek pisze:
[...]

Ale wiesz, ja używałem dotąd zamkniętego systemu operacyjnego, który jakoś tego nie blokował. To jak mógłbym wpaść na to, że otwarty tego nie daje.

[...]

Bez urazy, ale w roku 2000, czyli 20 lat temu już był wydawany cykliczny biuletyn Microsofta z poprawkami dla poprawy bezpieczeństwa. Brakowało tylko automatycznego ich aplikowania. Może nawet ktoś coś takiego oferował. Generalnie problem jest bardziej w zamkniętości systemu operacyjnego i aplikacji, choć akurat Microsoft nagrywania rozmów nie blokował, niż w tym, że są dostępne poprawki. Bo nieuniknionym jest, że w aplikacjach będzie kod umożliwiający wykorzystanie do celów innych niż powstała aplikacja.

[...]

Ale jakich 'ich'? Dużą firmę stać na wdrożenie rozwiązań umożliwiających nagrywanie. Naturalna sprawa. Można się tylko zastanawiać co to za system operacyjny ten Android, że tak oczywistą funkcjonalność blokuje.

[...]

Pewnie wszystkie te urządzenia mają starego Androida. Od któregoś tam .... na pewno 9 i 10 nagrywać się nie da. Ludzie cośtam próbują, ale nic konkretnego z czytania o tym nie wynika bo właśnie o różnych urządzeniach mowa i różnych systemach na nich. Nie po to kupiłem nowy smartfon by wgrywać na niego przestarzały system operacyjny. Tak to mógłbym nadał Windows Mobile 10 używać. Byłem nawet o krok by do tego wrócić.

A twój Samsung może nie mieć toru odbiorczego mikrofonu. Kiedyś dawno dawno temu nagrywanie było nowością i nie wszystkie urządzenia to wspierały. Ale nie blokował tego system operacyjny tylko elektronika.

Data: 2020-12-31 15:14:06
Autor: ToMasz
[...]
krótko: tak.
długo:
nagrywanie rozmów bez zgody jest w zasadzie nielegalne. tzn możesz sobie nagrywać co chcesz, ale takie nagranie _może_ być odrzucone jako dowód w sprawie, a _prawie na pewno_ zostaniesz oskarżony o naruszenie praw osoby nagrywanej. dobrym wyjściem jest nagrywanie samego siebie. czyli jeśli ktoś mówi Ci ze mieszka pod adresem rynek 12, to Ty powtarzasz rynek 12 i już masz to na zawsze zapamiętane. to powinien zrobić acr unchained na każdym sofcie. ten ze sklepu play może nie nagrywać.... bo producentowi telefonu, googlom, producentowi softu, tak jest łatwiej wykręcić się od ewentualnej odpowiedzialności. to nie ich wina! Zasada jest ta sama, która nakazuje dawać ostrzeżenia na lekach nasennych że mogą powodować senności i na kubku z gorącą kawą że może poparzyć.

jak to obejść? twrp, magisk i jego nagrywaczka. (w ten sposób nie masz roota, banki będą działały) Są dwie, jedna płatna druga darmowa. o ile to jest xiaomi, to wystarczy soft z chin - też będzie nagrywał. o ile chcesz lineage, to.... nagrywanie będzie działać, tyle że nie wiem czy jest sens. (po za tym dla mnie lineage musi mieć roota, wiem że to nie konieczne, ale nie wiem czy bez roota zadziała nagrywanie. nigdy mi nie przyszło takie pytanie do głowy)
Pytanie jaki to telefon, bo nie wiadomo czy lineage na niego jest!

ToMasz

Data: 2020-12-31 20:50:29
Autor: _Master_
W dniu 2020-12-31 o 15:14, ToMasz pisze:
nagrywanie rozmów bez zgody jest w zasadzie nielegalne. tzn możesz sobie nagrywać co chcesz,

To jest nielegalne czy mogę w swoim domu sobie na magnetofon sekretarki nagrywać czy NIE?

ale takie nagranie _może_ być odrzucone jako dowód w
sprawie,

Mądry sędzia by uznał. Ale mądrych ostatnio ze świecą szukać.

a _prawie na pewno_ zostaniesz oskarżony o naruszenie praw
osoby nagrywanej.

A to już jest prawnicza NOWOMOWA. prawie na pewno?

Jak Sikorski z mównicy sejmowej mówił o "DORZYNANIU WATAHY" to kilku świadków by było OK a zapis z kamery już NIE?

kur...a tych prawników to trzeba wychłostać na placu manewrowym ;-)

Data: 2021-01-01 05:55:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nagrywanie rozmów i inne takie ... Android to g...o

"_Master_" 5fee2b85$0$517$65785112@news.neostrada.pl

ale takie nagranie _może_ być odrzucone jako dowód w sprawie,

Mądry sędzia by uznał. Ale mądrych ostatnio ze świecą szukać.

Spróbuj dowodzić przed sądem molestowanie
czy mobbing bez nagrań pozyskanych ukradkiem.

Co powiedzieć o sędzim Sądu Apelacyjnego w Białymstoku -- uznał
dowód zyskany ukradkiem przez biegłego, ale odrzucił moje dwa
dowody, gdyż JEDEN z tych dowodów pozyskałem ukradkiem...

Co uznał? -- wynik badania saturacji krwi przeprowadzonego przez pulmonologa.
Co odrzucił? -- wyniki badań saturacji krwi przeprowadzone przeze mnie
i nagranie z badania okulistki uzyskane ukradkiem.

Czy SSA może nie być mądry? -- nie może, albowiem przewędrował
przez szereg eliminacji, zanim zasiadł jako SSA... Czym jeszcze
zabłysnął? Ano uzasadniał jakoś tak:
 - nie można wymienić biegłych, bo obecni biegli
   są dobrzy, o czym świadczą inne rozprawy sądowe
 - wprawdzie biegła pulmonolog okazała się kiepska w innej
   sprawie (niesądowej) ale nie można łączyć różnych spraw
   (nie można w danej sprawie brać pod uwagę innych spraw)

Oczywiście (?) pomiędzy tymi dwoma spostrzeżeniami
minęło sporo ;) czasu -- może i kilka minut...

Jak inni sędziowie? Weźmy pod lupę ;) okulistkę... Jedna sędzia
SW uważała się za okulistkę, gdyż nie potrzebowała biegłego okulisty
(sędzia zamierzała zdecydować bez pomocy biegłego okulisty) a inna
sędzia SW odrzuca moje dowody, bo sąd nie jest okulistą... Tu przynajmniej
(choć jeden sąd, orzekający w imieniu jednej RP) mamy dwie osoby ludzkie...
Piętro wyżej mamy tę samą osobę ludzką, ten sam sąd, tę samą RP...
Czy prawo tak szybko ewoluowało, czy sumienie sędziego, czy
życiowe doświadczenie? -- trudno zgadnąć...

-=-

To nie jest kwestia mądrości, lecz uczciwości.
Inna sprawa, że ludzie niesprawiedliwi nie są
mądrzy, więc mądry sędzia jest uczciwy...

-=-

Czy ja bym uznał taki dowód? -- zapewne zależałoby to od okoliczności.
Czasami taki dowód nie wnosi niczego ciekawego, więc warto odrzucić;
czasami jest jakoś inaczej nielegalny; czasami może nie być dostatecznie
pewny czy jednoznaczny -- ale poza szczególnymi sytuacjami tak pozyskany
dowód bym uznał, bo dlaczegóżbym miał odrzucić, gdybym szukał prawdy?

Nagrywanie rozmów nie jest zabronione -- ogólnie, bo są sytuacje wyjątkowe.
Przykładowo -- są tajemnice zawodowe czy zakazy szczególne...

Rozmawiałem, więc jestem upoważniony do poznania treści, więc nagrywam
bez łamania prawa. Mogę mieć prawo rejestrowania i nie mieć prawa
upubliczniania; może muszę ewentualne nagranie zabezpieczyć przed
osobami postronnymi itd... Ale to inna sprawa. (czym innym prawo
do nagrywania a czym innym prawo do przekazywania informacji w ogóle)

Czym innymi jest wykorzystanie w sądzie dowodu pozyskanego bezprawnie.
(nie można łamać prawa w imię prawa -- to chyba oczywiste)

-=-

Człowiek jest jakoś podejrzany o zbrodnię -- pytamy o go o alibi
i okazuje się, że smacznie spał z żoną w danym czasie, ale...
Jego telefon załogował się do BTSu niedaleko miejsca zbrodni
~w czasie popełnienia owej zbrodni...

Logi są dowodem w tej sprawie czy nie są?
Nie pytam -- czy przesądzają, bo nie muszą przesądzać.
Mądry śledczy zawczasu wypyta o zwyczaje telefoniczne
swej ofiary (czyli ogólnie ;) -- domniemanego sprawcy)
aby nie usłyszeć wyjaśnienia typu:
 - Telefon skradziono mi kilka dni wcześniej, ale nie
   zgłaszałem kradzieży policji... Żona to mi nawet
 wmawiała, że telefon zgubiłem po pijaku, gdy wracałem
 uwalony od szwagra... [taka jędza -- telefon skradziono!
 a my ze szwagrem wspólnie tylko jedno pyfko wtedy...]

-=-

IMO -- albo sąd szuka prawdy, albo nie szuka.
(raz jeszcze -- nie usprawiedliwiam łamania prawa
w imię prawa; Chrystus, choć cuda mógł czynić, nie
zwiał ani spod krzyża, ani z krzyża...)

Społeczeństwa, by rozwijać się, muszą mieć uczciwe sądy.
[Chiny niekoniecznie mają uczciwe a rozwój jest? -- nie
wiem, jak jest w Chinach, nie wiem, jaka tam jest mentalność,
ile ci ludzie zawdzięczają ambicjom władzy i zamordyzmowi,
ile jest pomówień w oficjalnych doniesieniach zachodnich...
na pewno wierzę w ścisłą kooperację PiS z władzami z Pekinu,
bo prawo podatkowe w RP coraz mocniej wciska się do łóżek
podatników... być może cały rozwój Chin pewnego dnia upadnie,
jeśli zabraknie w Chinach prawa a być może uczciwość tam zwycięży...

być może me rozważania prowadzą na manowce -- być może uczciwość
nie jest potrzebna/konieczna do rozwoju... być może, ale widzę wiele
organizacji, które upadły, gdyż zabrakło im uczciwości... także
organizacji: pirackich, przestępczych, banickich... one także
miewają ;) swe własne prawa -- być może ;) kolidujące z prawami
panującymi na zewnątrz, ale wewnętrznie spójne...]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-01-01 18:47:34
Autor: ii
[...]

No dokładnie.

Czym innymi jest wykorzystanie w sądzie dowodu pozyskanego bezprawnie.
(nie można łamać prawa w imię prawa -- to chyba oczywiste)

Kto miałby złamać prawo w imię prawa? Jakie to ma znaczenie dla odkrycia prawdy?

Data: 2021-01-02 10:30:36
Autor: Eneuel
ii pisze:

Czym innymi jest wykorzystanie w sądzie dowodu pozyskanego bezprawnie.
(nie można łamać prawa w imię prawa -- to chyba oczywiste)

Kto miałby złamać prawo w imię prawa?

Przykładowo -- policjant mógłby włamać się do Twego mieszkania, by
wykraść ,,taśmy prawdy'' ;) (lub łopatę, którą zakopałeś zwłoki
bądź nóż, którym zamordowałeś teścia) ukazujące jasno Twą winę...
Tak pozyskanego ,,materiału dowodowego'' nie można wykorzystać...

Jakie to ma znaczenie dla odkrycia prawdy?

To? -- Co?

-=-

U Sowy zamontowano ,,urządzenia podsłuchowe'', by pozyskiwać infa,
które nie były przeznaczone osobom pozyskującym -- to zupełnie inny
problem niż nagrywanie rozmów, których jest się uczestnikiem. Tam
(u Sowy) łamano prawo. Sowie ,,taśmy prawdy'' nie mogą być dowodami
w sprawach sądowych. (i raczej ;) nie były, jeśli nie liczyć sprawy
Marka Falenty, czyli osoby zamieszanej w pozyskiwanie tych ,,taśm'')

Przed wielu laty Adam Michnik nagrywał tak, że nagrania posłużyły
jako dowody uwzględnione przez sejmową komisję śledczą.
  https://pl.wikipedia.org/wiki/Grupa_trzymaj%C4%85ca_w%C5%82adz%C4%99

Adam Michnik nie trafił do więzienia z powodu nagrania rozmowy z Lwem Rywinem -- tym nagrywaniem nie złamał prawa. Nawet nie złamał prawa ujawnieniem nagrania.

Marek Falenta wolny nie jest...
  https://wyborcza.pl/7,75398,25449611,falenta.html
  Marek Falenta został skazany na 2,5 roku więzienia za nagrywanie
  polityków rządu PO-PSL.

-=-

Tu dygresja... Bardzo ważna... [;)] Powszechnie wiadomo, że w nawiasach
kwadratowych umieszczam nie miana/jednostki (kilogramy chociażby) ale
moje myśli, których poznawanie jest zabronione, których poznawanie łamie
prawo!!! Za wścibskość można nawet trafić do więzienia -- o czym co
jakiś czas lojalnie uprzedzam. Przypominam też [to się pisze -- pamiętać
też należy?] ogólną zasadę [niekoniecznie zgodną z prawem, ale i co
z tego?] mówiącą, iż nieznajomość prawa nie zwalnia z odpowiedzialności.

To tak na marginesie... [;)]

-=-

W mojej sprawie sąd odrzucił dowody (wyniki pulsoksymetrii) pozyskane jawnie przeze mnie, ale przyjął (niemal jako podstawę opinii) dowody
(też wyniki pulsoksymetrii) pozyskane ukradkiem przez biegłą sądową...

Dostarczyłem różne dowody w tym ww. nagranie audio poczynione ukradkiem
i wyniki pulskoskymetrii zyskane jawnie. Te dwa dowody Sąd Apelacyjny
w Białymstoku odrzucił, gdyż jeden z tych dowodów pozyskałem ukradkiem.

--
Ene

Data: 2021-01-03 17:09:35
Autor: ii
W dniu 02.01.2021 o 10:30, Eneuel pisze:
ii pisze:

[...]

No ponoć już nie można. Ale czy słusznie to nie wydaje mi się. Jeśli tylko policjant zostanie przykładnie ukarany za włamanie to nie pozostaje nic innego niż ewentualna wina mordercy.

[...]

Tu nic złego nie stało się. Ujawniono informacje, które powinny być wszystkim znane. Falenta został ukarany dlatego, że sąd nie zachował trzeźwości oceny pod wpływem działań jakichś służb pewnie. Kolejne rządy powinny to odkręcić.

[...]

Ale tu nie ma co porównywać. Sprawy miały miejsce w różnych okresach, gdy prawo chyba było zupełnie inne. A przede wszystkim inne siły decydowały o wyroku. Teraz też PiS nie jest karany za działania niezgodne z prawem w sposób oczywisty.

-=-

[...]

W którym roku? Rzeczywiście od 2013 zmieniło się prawo. Ale nie wiem czy ma to istotny wpływ. To prawo chyba głównie dotyczy urzędników. Myślę, że obecne prawo coraz bardziej zaczyna przypominać to anglosaskie, że nie da się go już prosto stosować.

Data: 2021-01-06 00:55:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nagrywanie rozmów i inne takie ... Android to g...o

"ii" rssq84$tg5$1@news.icm.edu.pl

[...]

Hitler, by ratować niemiecki naród, zezwalał na mordowanie żydów.
(małą literą, bo wg mnie to wówczas nie naród, lecz religia)
Najświętsza ze świętych (Inkwizycja) paliła żywych ludzi,
aby pomóc duszom tychże ludzi, czyli znęcała się w imię dobra...

*Ponoć* Chruszczow tuż po utracie władzy nazwał zwycięzcą *siebie*,
albowiem wg niego Stalin kazałby wszystkich swych opozycjonistów
aresztować i prawie wszystkich z nich zamordować, więc nie byłoby
chętnych do obalania przywódcy. Skoro chętni znaleźli się, skoro
odważyli się -- w ZSRR zaszły zmiany, których autorstwo Chruszczow
przypisał sobie. Oczywiście żal mu było utraconej władzy, ale cieszył
się przemianami, które wg niego dokonały się dzięki jego staraniom.

[...]

Zbudujesz dom, ale nie zamieszkasz w nim, albowiem wg kogoś powinieneś
ów dom przekazać bezdmnym... Zgodnie z wolą nadawców (rozmówców) nie
MFalenta (czy ogólniej ;) JKaczyński) był odbiorcą informacji, więc
należy uszanować tę wolę... Ty też decydujesz o tym, komu dać Twoją
własność.

 - panienka była tak ładna, że zamontowaliśmy kamerki tu i ówdzie,
   by piękno tego ciała ujrzały masy ludzi

 - wiesz, co grozi pracownikom poczty za zaglądanie do cudzej
   korespondencji?

 - wiesz, co grozi spowiednikowi za zdradzenie tajemnicy spowiedzi?

 - wiesz, co grozi lekarzowi za zdradzenie tajemnicy lekarskiej?

Bywa, że łamiemy prawo w imię prawa -- policjant wybija szybę
w samochodzie, by uratować przed wyparowaniem dziecko (czy
choćby zwierzę) pozostawione na pastwę losu przez lekkomyślnych
opiekunów... Strażak, aby ugasić pożar, czasami ;) coś niszczy...

Problem dość trudny -- pamiętam, że ZZiobro proponował jakieś
zmiany prawne w tej materii...

Falenta został ukarany dlatego, że sąd nie zachował trzeźwości
oceny pod wpływem działań jakichś służb pewnie. Kolejne rządy
powinny to odkręcić.

,,Problem'' w tym, że właśnie teraz mamy te kolejne.

MFalenta dobrowolnie i świadomie wykradał informację -- łamał
prawo i formalne, i moralne. Nie podsłuchał przypadkiem (bo jak
nie podsłuchać, gdy goście głośno mówią a trzeba tychże gości
obsłużyć z bliska) lecz montował skomplikowane/wyrafinowane
urządzenia podsłuchowe... Montował te urządzenia, by podsłuchiwać
tych akurat (związanych ze szczytami władzy państwowej) ludzi -- nie
podsłuchał przypadkiem, lecz podsłuchiwał celowo. (mógł podsłuchiwać
ptaki za oknem i przypadkiem podsłuchać ludzi, a następnie wypaplać
coś wbrew swym zamiarom)

  Wyobraź sobie, że masz ryby siną farbą kłute na swym ciele, ktoś
  to podpatrzył, sfotografował Cię, gdy kąpałeś się pod prysznicem
  i przekazał zdjęcia Nowowiejskim, by wysfatać Ewkę... ;)

[...]

+> ujawnieniem tego nagrania.

[...]

Możesz jaśniej? Co to znaczy 'teraz'? MFalenta pracował na korzyść PiS.
Tu i  owdzie słychać, że na korzyść: PiS, Pekinu i Moskwy a na niekorzyść:
RP, UE itd..

-=-

[...]

W którym roku?

    http://www.eneuel.w.duna.pl

Rzeczywiście od 2013 zmieniło się prawo.
Ale nie wiem czy ma to istotny wpływ.

Zmieniła się przykorytna warta -- kto inny je proso do syta...

To prawo

Które?

chyba głównie dotyczy urzędników. Myślę, że obecne prawo
coraz bardziej zaczyna przypominać to anglosaskie, że nie
da się go już prosto stosować.

Możesz jaśniej?

-=-

Wg mnie prawo powinno zabraniać wykorzystywania w sądach
dowodów zdobytych nielegalnie.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-04-02 23:53:03
Autor: ii
[...]

Nieważne jaka jest wola urzędnika. Jego aktywność powinna być zupełnie transparentna. Tego wymaga interes obywateli.

[...]

Mo i bardzo dobrze. Dzięki temu ludzie dowiedzieli się co naprawdę prezentują sobą urzędnicy, których zatrudniają.

Wyobraź sobie, że masz ryby siną farbą kłute na swym ciele, ktoś
to podpatrzył, sfotografował Cię, gdy kąpałeś się pod prysznicem
i przekazał zdjęcia Nowowiejskim, by wysfatać Ewkę... ;)

Ja nie jestem urzędnikiem. Obywatele mnie nie zatrudniają i nie mają słusznego powodu kontrolować.

[...]

Co za bzdury. Ujawnił informacje, które kompromitują urzędników dlatego, że ci urzędnicy naprawdę tacy są. Czyli dobrze się stało. Masz obecnie podsłuchiwanego Obajtka i jak widzisz nikomu się krzywda nie dzieje.

To prawo

Które?

[...]

A według mnie tylko urzędnik nie powinien móc tak zdobywać dowodów i wykorzystywać przeciwko obywatelom.

Data: 2021-01-01 05:22:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nagrywanie rozmów i inne takie ... Android to g...o

"ToMasz" rskmbe$qnl$1@dont-email.me

[...]

Podasz podstawę prawną?

[...]

Niczego nie zrozumiałem.

Data: 2021-01-01 18:39:07
Autor: ii
W dniu 31.12.2020 o 15:14, ToMasz pisze:
[...]

W naszym systemie prawnym jest wręcz przeciwnie. Sąd może odrzucić nagranie jako słaby dowód, ale nie z powodu jego nielegalności nawet gdyby ona była faktem. Inaczej niż w anglosaskim, tam musiałby.

[...]

Nie bardzo. Producent telefonu nie odpowiada w ten sposób za jego używanie.

[...]

Nie jest na liście wspieranych, ale są opisy jak wgrać. To może działa. S10 Samsung. Root mi odpowiada, to w końcu mój telefon a nie wuja G. Aplikacje bankowe ... powinno dać się odczarować. Ale i tak nie przejmowałbym się. Obecnie ten telefon jest bezużyteczny ze względu na brak nagrywania.

Data: 2021-01-01 22:39:34
Autor: ToMasz
Nagrywanie rozmów i inne takie ... Andro id to g...o
Nie jest na liście wspieranych, ale są opisy jak wgrać.
ja ograniczam listę ewentualnych następnych smartfonów, tylko do takcich które mają lineage. ale gdybym miał jedno jedyne wymaganie - ma nagrywać rozmowy - nie instalowałbym. po za tym coraz lepiej idzie "odmulanie" telefonów bez alternatywnych softów... a może ja się starzeje...?

[...]

twrt+magisk i nagywanie wewnątrz magiska (2+1 krok)
twrp+root i nagrywanie acr unchained. (2+1krok)
stąd odradzam roota.
ToMasz

ps
darmowy acr, nie potrafi kasować starych (np 90 dni nagrań)
ten z magiska - nie pamietam nazwy, teraz nie mam magiska - potrafi, ale z kolei w nim gorzej się wyszukuje konkretne nagranie.

Data: 2021-03-20 23:34:46
Autor: ii
W dniu 01.01.2021 o 22:39, ToMasz pisze:
[...]

Ale przecież to nie jedyne wymaganie. Dokładniej jest to ostatnie wymaganie istnienia którego w ogóle nie miałem świadomości jak decydowałem się na zmianę urządzenia.

po za tym coraz lepiej idzie "odmulanie" telefonów bez alternatywnych softów... a może ja się starzeje...?

Jeśli miałoby mi o coś chodzić to o kwestie inwigilacji. Telefony takie jak S10 nie mulą.

[...]

Spróbuję tak podejść do tego, ale nie znam się.

Ok.

Data: 2021-01-02 10:52:36
Autor: Eneuel
ii pisze:

W naszym systemie prawnym jest wręcz przeciwnie. Sąd może odrzucić nagranie jako słaby dowód, ale nie z powodu jego nielegalności nawet gdyby ona była faktem.

Sąd RP może uznać dowód zyskany nielegalnie?

[...]

Nożem można zamordować? -- zabrońmy produkowania i używania noży?...
[złym spojrzeniem można skaleczyć -- wydłubmy oczy...]

--
Ene

Data: 2021-01-03 17:24:19
Autor: ii
W dniu 02.01.2021 o 10:52, Eneuel pisze:
ii pisze:

W naszym systemie prawnym jest wręcz przeciwnie. Sąd może odrzucić nagranie jako słaby dowód, ale nie z powodu jego nielegalności nawet gdyby ona była faktem.

Sąd RP może uznać dowód zyskany nielegalnie?

Wygląda, że jestem w tyle. Od 2013 jest inaczej.

Data: 2021-01-06 03:49:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nagrywanie rozmów i inne takie ... Android to g...o

"ii" rssr3p$hl0$1@news.icm.edu.pl

Sąd RP może uznać dowód zyskany nielegalnie?

Wygląda, że jestem w tyle. Od 2013 jest inaczej.

Przed 2013 mógł? Tedy i policjant mógł włamać
się do czyjegoś mieszkania w poszukiwaniu dowodów... ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-01-02 01:25:48
Autor: Arkadiusz Kaczmarek
[...]

Weź sobie coś od XIAOMI, tam masz nagrywanie w systemie :)

Data: 2021-01-02 10:43:44
Autor: Pawel

Użytkownik "Arkadiusz Kaczmarek" <kaczor@to_wytnij.lubi.info> napisał w wiadomości news:5fefbd8d$0$523$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2020-12-30 o 19:11, ii pisze:

Weź sobie coś od XIAOMI, tam masz nagrywanie w systemie :)

Albo Huawei-a po doinstalowaniu programiku Call Recorder.

Data: 2021-01-02 10:54:51
Autor: Eneuel
Pawel pisze:

Albo Huawei-a po doinstalowaniu programiku Call Recorder.

Pod Androida jest mrowie programów tak nazwanych.

--
Ene

Data: 2021-01-03 16:09:12
Autor: ii
W dniu 02.01.2021 o 10:54, Eneuel pisze:
Pawel pisze:

Albo Huawei-a po doinstalowaniu programiku Call Recorder.

Pod Androida jest mrowie programów tak nazwanych.

No dokładnie. Tylko nie działają z powodu samego Androida.

Data: 2021-01-06 03:51:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nagrywanie rozmów i inne takie ... Android to g...o

"ii" rssmmu$d98$3@news.icm.edu.pl

Pod Androida jest mrowie programów tak nazwanych.

No dokładnie. Tylko nie działają z powodu samego Androida.

Masa ludzi twierdzi inaczej, ale mnie trochę ;) do szczęścia brakuje...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-01-02 13:51:32
Autor: Animka
W dniu 2021-01-02 o 10:43, Pawel pisze:

[...]

Ktoś tu zachwalal ten call Recorder. Zainstalowalam. pierwszym razem nagrał rozmowę wychodzacą i przychodzącą. Potem nagrał parę razy tylko wychodzące. Następnie już wcale.
Ten programik jest płatny, ja zainstalowałam free.
Musiałam wyrzucić tę aplikację z telefonu jak dla mnie była nieprzydatna.

--
animka

Data: 2021-01-02 15:12:49
Autor: Pawel

Użytkownik "Animka" <animka@tonie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:rspqdo$1h93$1gioia.aioe.org...
[...]

Pisałem o tym programiku zrobionym przez Huaweia. Może źle go nazwałem ale po jego zainstalowaniu do Huaweia "wraca" możliwość systemowego/natywnego nagrywania rozmów. Są wersje i pod Andka 9 lub 10. Rejestruje wszystkie rozmowy automatycznie lub można włączyć nagrywanie kiedy zechcemy.
Np coś takiego:
https://www.xda-developers.com/huawei-honor-emui-9-call-recording/

Pozdr
Paweł

Data: 2021-01-02 18:10:33
Autor: Animka
W dniu 2021-01-02 o 15:12, Pawel pisze:

[...]

Gratuluję. Mój telefon to Samsung.

--
animka

Data: 2021-01-03 16:09:45
Autor: ii
W dniu 02.01.2021 o 13:51, Animka pisze:
[...]

Powinnaś na koniu sobie pojeździć.

Data: 2021-01-03 22:11:25
Autor: Animka
W dniu 2021-01-03 o 16:09, ii pisze:
[...]

Koni to się boję.

Możesz jaśniej? Chcę przydatny Call Recorder, darmowy.

--
animka

Data: 2021-01-03 16:08:40
Autor: ii
W dniu 02.01.2021 o 10:43, Pawel pisze:

[...]

Jeden Huawei miał to, co chciałem. Ale kosztował 3k PLN i oczywiście nie miał dostępu do usług G. co teraz nawet uważam za zbędne, ale jak kupowałem uważałem za istotne.

Data: 2021-01-03 16:18:39
Autor: mrvtktjv
Nagrywanie rozmów i inne takie ... Andro id to g...o
W dniu 02.01.2021 o 10:43, Pawel pisze:
Albo Huawei-a po doinstalowaniu programiku Call Recorder.

Może urządzenia ciekawe, opłacalne, ale oprogramowanie i przede wszystkim podejście do użytkownika już nie - patrz utrudnianie lub wręcz uniemożliwianie zrootowania urządzenia i odblokowania bootloadera.
https://www.xda-developers.com/huawei-stop-providing-bootloader-unlock-codes/
Polecam firmę, której produkty kupujemy, nie tylko użytkujemy.

Data: 2021-01-03 22:56:14
Autor: ii
W dniu 03.01.2021 o 16:18, mrvtktjv pisze:
[...]

Tak, to też miało wpływ na to, że nie wybrałem Huawei.

Polecam firmę, której produkty kupujemy, nie tylko użytkujemy.

Czyli jakie? Smartfonów open hardware jest niewiele i nie mają wszystkiego czego potrzebuję.

Data: 2021-01-03 23:36:29
Autor: ToMasz
W dniu 03.01.2021 o 22:56, ii pisze:
[...]

lineage os, download - i sprawdź który z modeli Ci pasuje. A na posiadanym samsungu root/magisk/uAcr nie działa?

ToMasz

Data: 2021-04-02 23:55:22
Autor: ii
W dniu 03.01.2021 o 23:36, ToMasz pisze:
[...]

Przecież ja już mam urządzenie. Wydałem na nie kupę kasy. Chodzi o to jak je naprawić by działało tak normalnie jak poprzednie.

Data: 2021-01-03 02:24:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nagrywanie rozmów i inne takie ... Android to g...o

"Arkadiusz Kaczmarek" 5fefbd8d$0$523$65785112@news.neostrada.pl

Weź sobie coś od XIAOMI, tam masz nagrywanie w systemie :)

Mam Xiaomi -- i mam problemy z nagrywaniem.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-01-03 16:06:38
Autor: ii
W dniu 02.01.2021 o 01:25, Arkadiusz Kaczmarek pisze:
[...]

Musiałoby mieć to, co napisałem. A były tylko 2 takie smartfony.

Data: 2021-01-03 23:48:43
Autor: Arkadiusz Kaczmarek
W dniu 2021-01-03 o 16:06, ii pisze:

> Musiałoby mieć to, co napisałem. A były tylko 2 takie smartfony.
Mi9 jest całkiem spoko.
Z tymi nowszymi modelami za duży bałagan się robi.
Np. Mi10(pro)..5G nie działa 5G z Polkomtela (inne pasmo).
No i ceny tych nowych jakoś nie zachęcają :(
Jak już coś sobie obmyślisz to radzę nie pakować się w procesor MTK.
To "ZUO"

Nagrywanie rozmów i inne takie ... Android to g...o