Nagrywanie rozmów - po co?

Data: 2009-11-08 14:35:46
Autor: Tomaszek
Nagrywanie rozmów - po co?
Do jakiego BOK-u byście nie zadzwonili, czy to operator internetu, kablówki, komórki to zawsze słyszę taką bzdurę: w celu poprawy państwa bezpieczeństwa informujemy, że nagrywamy rozmowę, jeśli nie wyrażasz zgody to się rozłącz.

1.Po co oni to robią? To sie pojawiło niedawno chyba, bo jeszcze rok, dwa lata temu nie przypominam sobie takich bzdur. Za bardzo im ludzie ubliżają i chcą coś zarobić na procesach cywilnych?
2.W jaki sposób to poprawia __moje__ bezpieczeństwo? Że ich to rozumiem, ale w jaki sposób moje?
| Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać.   |
|              Nie należę do żadnej partii politycznej               |
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-11-08 14:53:24
Autor: Liwiusz
Nagrywanie rozmów - po co?
Tomaszek pisze:
[...]

   Z pewnością odsiewa to niektóre osoby, które dzwonią dla jaj itp.

2.W jaki sposób to poprawia __moje__ bezpieczeństwo? Że ich to rozumiem, ale w jaki sposób moje?

   Głównie ich, ale Twoje również - np. jeśli ktoś będzie się pod Ciebie podszywał, to jest szansa, ze nagranie jego głosu będzie dowodem ułatwiającym złapanie sprawcy.

   Również takie nagranie jest dla Ciebie dobre, bo w razie wątpliwości (gdybyś twierdził, że nie mówiłeś tego, co mówiłeś), można je wówczas potwierdzić, albo obalić.

--
Liwiusz

Data: 2009-11-08 15:28:50
Autor: Tomaszek
Nagrywanie rozmów - po co?
Liwiusz pisze:
  Z pewnością odsiewa to niektóre osoby, które dzwonią dla jaj itp.

To jakaś myśl. Szkoda, że nie odsiewa nadgorliwych pracowników takich boków, którzy gnębią klientów;) Wiem że to działa przede wszystkim w jedną stronę;)

[...]

Z tego powodu nie utrzymywaliby systemu nagrywającego, to zbyt kosztowne. Ja myślę, że zbierają "haki" na klientów;)

  Również takie nagranie jest dla Ciebie dobre, bo w razie wątpliwości (gdybyś twierdził, że nie mówiłeś tego, co mówiłeś), można je wówczas potwierdzić, albo obalić.

Jak oni będą mi chcieli coś udowodnić, to pewnie tak. Ale gdy ja im będę chciał coś udowodnić, to pewnie akurat będzie konserwacja systemu;)

Data: 2009-11-08 14:49:27
Autor: Olgierd
Nagrywanie rozmów - po co?
Dnia Sun, 08 Nov 2009 15:28:50 +0100, Tomaszek napisał(a):

Jak oni będą mi chcieli coś udowodnić, to pewnie tak. Ale gdy ja im będę
chciał coś udowodnić, to pewnie akurat będzie konserwacja systemu

Co prawda, to prawda. Ostatnio przydarzyło się to w PTK Centertel -- rozśmieszyli mnie tym na maksa, nawet babka, która mi o tym mówiła wydawała się być nieco rozbawiona.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-11-08 15:44:25
Autor: Liwiusz
Nagrywanie rozmów - po co?
Tomaszek pisze:

Z tego powodu nie utrzymywaliby systemu nagrywającego, to zbyt kosztowne. Ja myślę, że zbierają "haki" na klientów;)

   Nagrywanie rozmów jest w ich interesie wówczas, gdyby klient wypierał się zamówienia jakiejś usługi.

[...]

   To wielce prawdopodobne, dlatego w swoim interesie też powinieneś nagrywać rozmowy :)

--
Liwiusz

Data: 2009-11-08 19:36:13
Autor: Mundek
Nagrywanie rozmów - po co?
Dnia 11/08/2009 o 15:44:25 +0100 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(a):
Tomaszek pisze:

[...]

Tyle że jak już zaczniesz z nimi rozmawiać to musisz ich uprzedzić o nagrywaniu rozmowy i gwarantuje, że nie będą sobie tego życzyć czyli się rozłączą.
Niejaki Janusz Weiss właśnie taka sprawa się niedawno zajmował (10, 11 i 14 września 2009)i tak to właśnie zadziałało.
http://www.radiozet.pl/Programy/Dzwonie-do-Pani-Pana-w-bardzo-nietypowej-sprawie/%28offset%29/40
http://www.radiozet.pl/Programy/Dzwonie-do-Pani-Pana-w-bardzo-nietypowej-sprawie/%28offset%29/30

Mundek

Data: 2009-11-08 19:54:03
Autor: daro
Nagrywanie rozmów - po co?

Tyle że jak już zaczniesz z nimi rozmawiać to musisz ich uprzedzić o
nagrywaniu rozmowy i gwarantuje, że nie będą sobie tego życzyć czyli się rozłączą.

Nikogo nie muszę informować że nagrywam swoja własną rozmowę.
--
d.

Data: 2009-11-08 20:27:30
Autor: castrol
Nagrywanie rozmów - po co?
Mundek pisze:

Tyle że jak już zaczniesz z nimi rozmawiać to musisz ich uprzedzić o nagrywaniu rozmowy i gwarantuje, że nie będą sobie tego życzyć czyli się rozłączą.

Bzdura. Kazda swoja rozmowe mozesz rejestrowac i nikt nie musi wyrazac na to zgody.

Jacek Kustra

Data: 2009-11-27 10:35:47
Autor: Maseł
Nagrywanie rozmów - po co?
Liwiusz wrote:
[...]
  Również takie nagranie jest dla Ciebie dobre, bo w razie wątpliwości
(gdybyś twierdził, że nie mówiłeś tego, co mówiłeś), można je wówczas
potwierdzić, albo obalić.

Dokladnie - dzieki temu jestem o jakies 5kPLN do przodu. Paniusia na
infolini ubezpieczyciele twierdzila, ze przyjela zgloszenie, ale go nie
przyjela bo komputer costam... Jak po miesiacu dzwonilem, zeby sie
dowiedziec, co z moim zgloszeniem - to "my nie mamy zgloszenia, a teraz
- miesiac po zdarzeniu to juz za pozno na zglaszanie". Wiec z bilingu
odczytalem kiedy dokladnie dzwonilem i kazalem im odsluchac rozmowe - w
efekcie sprawa zostala rozwiazana pozytywnie dla mnie w ciagu kilku
nastepnych dni...

Pozdro

Maseł

Data: 2009-11-08 14:54:54
Autor: zkruk [Lodz]
Nagrywanie rozmów - po co?
Tomaszek wrote:
[...]

rozmowy są wykorzystywane do szkoleń pracowników
jak jakiś idiota się trafi to pokazują go celem poprawienia sobie humoru

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-11-08 20:26:22
Autor: castrol
Nagrywanie rozmów - po co?
Tomaszek pisze:

1.Po co oni to robią? To sie pojawiło niedawno chyba, bo jeszcze rok, dwa lata temu nie przypominam sobie takich bzdur. Za bardzo im ludzie ubliżają i chcą coś zarobić na procesach cywilnych?

Bylo zawsze. Sek w tym, ze jest to tylko straszak, aby ludzie byli milsi dla praciownikow. W wiekszosci przypadkow nikt niczego nie nagrywac :)

2.W jaki sposób to poprawia __moje__ bezpieczeństwo? Że ich to rozumiem, ale w jaki sposób moje?

W zaden. Na dobra sprawe nawet nie musza Cie informowac o tym, ze to nagrywaja :)

Jacek Kustra

Data: 2009-11-08 22:49:14
Autor: Atlantis
Nagrywanie rozmów - po co?
Służy to także kontroli ich własnych pracowników.
Natomiast prawo (i dobre wychowanie) wymaga od nich, abyś ty również
został o tym fakcie poinformowany.

Data: 2009-11-08 22:48:34
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Nagrywanie rozmów - po co?
Atlantis wrote:
Służy to także kontroli ich własnych pracowników.
Natomiast prawo (i dobre wychowanie) wymaga od nich, abyś ty również
został o tym fakcie poinformowany.

Prawo nie wymaga informowaniu o nagrywaniu własnych rozmów.

Nagrywanie rozmów - po co?