Nagrywanie spotkania w pracy. Legalne?

Data: 2011-03-23 22:29:13
Autor: P.E.G.
Nagrywanie spotkania w pracy. Legalne?
Spotkanie z przełożonym - czasem w kilkuosobowym gronie, czasem w 4 oczy. Ustalamy jakieś szczegóły sprawy. Niby wszystko OK a po pewnym czasie przełożony wypiera się własnych słów. Jeszcze rzuca tekstem, że na piśmie nic nie mam.

Mam ochotę nagrywać na dyktafon takie spotkania. Czy nagrywanie czegoś takiego bez wiedzy nagrywanych jest legalne? Nie mam zamiaru publicznie odtwarzać, publikować itd. Chodzi mi o sam fakt nagrania bez wiedzy osoby nagrywanej.

Rozmowa nie jest prywatna - dotyczy spraw służbowych. Czy oprócz podpadnięcia przełożonemu może mi to grozić jakimiś konsekwencjami prawnymi? Czy od strony prawa wolno mi coś takiego zrobić?

Z góry dziękuję za odpowiedzi. Najlepiej z powołaniem się na jakieś paragrafy, bo niestety prawo nie jest moją dziedziną.
P.

Data: 2011-03-23 22:35:55
Autor: Robert Tomasik
Nagrywanie spotkania w pracy. Legalne?

O ile nie będziecie omawiać informacji niejawnych - bo wówczas są inne przepisy - to możesz to spokojnie nagrywać. Ale jak mogę podpowiedzieć, to ja keidyś maiłem podobny problem. Zamiast go nagrywać pokazałem nowo kupiony super dyktafon koledze, o którym wiedziałem, że wszystko przekazuje szefowi. nie musiałem nic nagrywać Wiele sie pomiędzy nami poprawiło. Bo taki szef potrafi bardzo wiele popsuć w atmosferze pracy.

Data: 2011-03-23 22:44:41
Autor: PiotRek
[...]

Jest to jak najbardziej legalne.

Rozmowa nie jest prywatna - dotyczy spraw służbowych.

To akurat nie ma znaczenia.

Z góry dziękuję za odpowiedzi. Najlepiej z powołaniem się na jakieś paragrafy, bo niestety prawo nie jest moją dziedziną.

Nie istniejÄ… paragrafy pozwalajÄ…ce na nagrywanie (podobnie jak nie istniejÄ…
paragrafy pozwalajÄ…ce na chodzenie w koszuli w kratÄ™).
Jeżeli Twój szef uzna, że takie nagrywanie jest zabronione, to niech on
poda odpowiednie paragrafy (a nie poda, bo nie ma takich).

Piotr

Data: 2011-03-23 23:40:40
Autor: Tomasz Chmielewski
On 23.03.2011 22:44, PiotRek wrote:
[...]

W kazdym przypadku? Kserowanie dokumentacji technicznej do najnowszej generacji tajnego bulbulatora czy innej receptury coca coli, i zabieranie tego do domu tez jest jak najbardziej legalne?

Bo taka rozmowa moze przeciez zawierac szczegoly istotne dla funkcjonowania firmy; malo ktory dyktafon dysponuje szyfrowaniem danych.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2011-03-23 23:52:06
Autor: BK
On 23 Mar, 23:40, Tomasz Chmielewski <t...@nospam.wpkg.org> wrote:
> [...]

Bo taka rozmowa moze przeciez zawierac szczegoly istotne dla
funkcjonowania firmy; malo ktory dyktafon dysponuje szyfrowaniem danych.

Co nie zmienia faktu, ze mozna ja nagrac. Nie mozna ujawnic osobie
nieupowaznionej informacji objetych tajemnica przedsiebiorstwa - bo to
moze nas narazic na odpowiedzialnosc. Nagrywac jednak mozna do woli.

Data: 2011-03-24 22:05:02
Autor: P.E.G.
Nagrywanie spotkania w pracy. Legalne?
Dziêki wielkie za odpowiedzi.
Czy w takim razie kto¶ mo¿e mi wyja¶niæ dlaczego jak np dzwoniê do banku to jestem informowany, ¿e rozmowa jest nagrywana? Czy bank ma taki obowi±zek, a ja nagrywaj±c rozmowê w pracy nie mam?
P.E.G.

Data: 2011-03-25 08:21:27
Autor: Tomasz Kaczanowski
witek pisze:
On 3/24/2011 4:05 PM, P.E.G. wrote:
Dziêki wielkie za odpowiedzi.
Czy w takim razie kto¶ mo¿e mi wyja¶niæ dlaczego jak np dzwoniê do banku
to jestem informowany, ¿e rozmowa jest nagrywana?

z grzeczno¶ci?

ew z faktu, ¿e dostêp do nagrañ maj± równie¿ osoby nie uczestnicz±ce w niej bezpo¶rednio, np dzia³ HR oceniaj±cy pracownika....

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-04-06 05:59:11
Autor: Swie¿a
Nagrywanie spotkania w pracy. Legalne?
U¿ytkownik Tomasz Kaczanowski kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl ...

[...]

czyli w przypadku wszelkiej masci infolinii obow±zuja te same przepisy co zwyk³ego obywatela, i informowanie przed nagrywaniem jest tylko i wy³±cznie dobr± wola banku czy peratora komórkowego a nie obowi±zkiem?

Data: 2011-04-06 07:08:39
Autor: januszek
Nagrywanie spotkania w pracy. Legalne?
Swieża napisa?(a):

czyli w przypadku wszelkiej masci infolinii obowązuja te same przepisy co zwykłego obywatela, i informowanie przed nagrywaniem jest tylko i wyłącznie dobrą wola banku czy peratora komórkowego a nie obowiązkiem?

IMO to dzialanie psychologiczne w ktorym chodzi o to, ze majacy swiadomosc tego, ze jest nagrywany Klient nie bedzie zachowywal sie tak jak by sie zachowywal, gdyby tego nie wiedzial ;)

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-03-24 22:57:21
Autor: Jotte
Nagrywanie spotkania w pracy. Legalne?
U¿ytkownik "P.E.G." <kbwd@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:imgbm2$p0o$1inews.gazeta.pl...

Czy w takim razie kto¶ mo¿e mi wyja¶niæ dlaczego jak np dzwoniê do banku to jestem informowany, ¿e rozmowa jest nagrywana?
Prosta psychologia.

Czy bank ma taki obowi±zek, a ja nagrywaj±c rozmowê w pracy nie mam?
I ty nie masz i bank nie ma.

--
Jotte

Data: 2011-03-24 23:06:20
Autor: BartekK
Nagrywanie spotkania w pracy. Legalne?
W dniu 2011-03-24 22:05, P.E.G. pisze:
Dzięki wielkie za odpowiedzi.
Czy w takim razie ktoś może mi wyjaśnić dlaczego jak np dzwonię do banku
to jestem informowany, że rozmowa jest nagrywana?
Choćby po to, by poinformowany klient był grzeczniejszy, by nie wyzywał i 3x się zastanowił co powie, i by później się nie wypierał "ja wcale nie zamawiałem tej usługi" bo wie że w razie czego może to zostać użyte przeciw niemu? :)

Czy bank ma taki obowiÄ…zek,
Nie ma obowiÄ…zku.

Data: 2011-03-24 00:01:42
Autor: PiotRek
Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <tch@nospam.wpkg.org> napisał w wiadomości news:8uvb79Fg09U1mid.uni-berlin.de...
[...]

A zapamiętywanie tej dokumentacji jest legalne czy nie? Pytanie retoryczne,
rzecz jasna.

Podaj przepis, który zabrania nagrywania rozmów, w których uczestniczysz.

Bo taka rozmowa moze przeciez zawierac szczegoly istotne dla funkcjonowania firmy; malo ktory dyktafon dysponuje szyfrowaniem danych.

Chyba wiem, do czego zmierzasz. OK, kopii pewnych dokumentów
(czy to w postaci ksero, czy też w postaci nagrania) z niektórych firm
nie można wynosić. I ja to rozumiem (bo a nuż ktoś napadnie osobę wynoszącą
i mu je zabierze). Ale pytający nie twierdził, że ma zamiar wynieść
dyktafon poza teren firmy, a jedynie o to, czy ma prawo nagrywać -
tak więc Twoja uwaga o zabieraniu do domu jest zupełnie nie na temat.

Piotr

Data: 2011-03-26 19:25:13
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 23 Mar 2011, Tomasz Chmielewski wrote:

[...]

  Ale Ty tu idziesz dalej, do sprawy której *nie* poruszono - kto odpowiada
za "odpowiednie" przechowanie takich danych (stanowi±cych byæ mo¿e
tajemnicê przedsiêbiorstwa).
  Oczywi¶cie, ¿e pracownik któremu tre¶æ takiego nagrania "wycieknie"
odpowie tak, jakby sam opowiedzia³ j± dyrektorowi konkurencji :>
(a nie zaprzeczysz ¿e opowiedzieæ mo¿e - w ¶cis³ym znaczeniu tego
s³owa, znaczy "ma tak± fizyczn± mo¿liwo¶æ"?)

pzdr, Gotfryd

Nagrywanie spotkania w pracy. Legalne?