Nagrywarka Blu-ray z wejściem Euro

Data: 2015-10-20 12:49:09
Autor: radekp@konto.pl
Nagrywarka Blu-ray z wejściem Euro
Jako, że nagrywarki Bluray widzę na Allegro już od 400-700zł, to taki zestaw
pytań :)

- w jaki sposób nagrywają one ze złącz Euro? (zakładam, że takowe złącze jakiś
model posiada) -- tzn. jaki jest format zapisu obrazu SD na wewnętrznym dysku?
MPEG2, AVC przeskalowane do HD?

- mają one w ogóle tunery analogowe? (w sumie niezbyt potrzebne)

Data: 2015-10-20 14:35:26
Autor: Trybun
W dniu 2015-10-20 o 12:49, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Z dawnych lat została mi nagrywarka DVD z wejściami EURO, odnośnie tematu rzecz warta wzmianki że posiada także wyjście HDMI. Czyli można z płyty czy innego nośnika odtwarzać obraz w formacie full hd, jednak nagrywać można tylko w sd.
Przeżytek jednak bardzo często z niej korzystam bo mimo tego że telewizory czy tuner TV SAT posiadają funkcje nagrywania w Full HD, to jednak nagrywanie za ich pomocą to normalna loteria,.
Ale do rzeczy, gdy nagrywam program hd na tej nagrywarce to zajmuje on nieraz nawet i 10GB miejsca na dysku ale jakościowo jest to porównywalne do standardu SD. Dla porównania dodam że film nagrywany z kanału SD waży około 1GB.
Jeżeli masz zewnętrzny tuner satelitarny ew. DVB-T  to i owszem może przydać się nagrywarka z tunerem analogowym. Ustawia się ją w szeregu za tym tunerem DVB/S/T i można nagrywać.

Data: 2015-10-20 21:47:57
Autor: ToMasz
W dniu 20.10.2015 o 12:49, radekp@konto.pl pisze:
[...]

są na rynku nagrywarki euro-(chinche) ->hdd. dostajesz na dysk plik mpeg2, albo podobny i możesz to dalej przegrać na płytę. ale nie wiem czy warto do tego używać bluraya. znaczy samo "euro" to standard PAL a on ma dość marną jakość jak na dzisiejsze czasy

ToMasz

Data: 2015-10-21 10:58:43
Autor: radekp@konto.pl
Nagrywarka Blu-ray z wejściem Euro
Tue, 20 Oct 2015 21:47:57 +0200, w <n065ld$1mo$2@dont-email.me>, ToMasz
<tomasz@poczta.fm.com.pl> napisał(-a):

> [...]
są na rynku nagrywarki euro-(chinche) ->hdd. dostajesz na dysk plik mpeg2, albo podobny i możesz to dalej przegrać na płytę. ale nie wiem czy warto do tego używać bluraya. znaczy samo "euro" to standard PAL a on ma dość marną jakość jak na dzisiejsze czasy

Mogę, ale to "tylko" standard MPEG2, no i muszę dzielić nagrania na płyty,
jeżeli kaseta jest dłuższa. Ponadto na BR wejdzie mi kilka kaset i być może w
lepszym standardzie.

Data: 2015-10-21 12:26:59
Autor: ToMasz
W dniu 21.10.2015 o 10:58, radekp@konto.pl pisze:
[...]

trochę nie wiem co chcesz zrobić, i pomagam po omacku. Jednakże jakikolwiek obraz prześlesz przez euro/chinch w standardzie pal, ma bardzo marną jakość. Sądzisz że jeśli nagrasz to  na blue ray to będzie lepsze? Napewno nie. tak samo jest z kodekami. mpeg2 to kodek do zapisu dvd. jeśli użyjesz lepszego, to plik może być mniejszy, ale poprawy jakości raczej nie zauważysz.

urządzenie które ja mam ma takie możliwości (kodeki)

OBS Ł UGA TYPÓW PLIKÓW:
  DAT/VOB/IFO/MP#/AVI/MPEG-2 TS
  MP3/OGG/WMA
  Kompresja: Od 32 kb/s do 320kb/s
  JPEG/BMP
OBS Ł UGIWANE KODEKI VIDEO:
  MPEG-!/MPEG-2
  MPEG-4 ASP: XviD
OBS Ł UGIWANE KODEKI AUDIO:
  MP2/MP3/OGG Vorbis/WMA Standard (brak obsługiAdvanced)/PCM
DRM Pro i

i tuner tv.... ale nie dvbt. takie urządzonko kosztuje ok 150zł. kompa z bluray masz? no to problem rozwiązany

ToMasz

Data: 2015-10-21 15:46:21
Autor: radekp@konto.pl
Nagrywarka Blu-ray z wejściem Euro
Wed, 21 Oct 2015 12:26:59 +0200, w <n07p5j$rbt$1@dont-email.me>, ToMasz
<tomasz@poczta.fm.com.pl> napisał(-a):

trochę nie wiem co chcesz zrobić, i pomagam po omacku. Jednakże

Chcę nagrać np. z VHS na BR. Na DVD mam taką możliwość jako że posiadam
stosowny sprzęt (stacjonarna nagrywarka DVD).

jakikolwiek obraz prześlesz przez euro/chinch w standardzie pal, ma bardzo marną jakość.

No to jasne.

[...]

Nie tylko na poprawie mi zależy. W zasadzie to przy okazji, choć byłoby miło,
gdyby było.
MPEG2 to baaaardzo stary algorytm, mało wydajny itp. Na 1 DVD w najwyższej
jakości mieści się 1h nagrania. Trochę mało. Oczywiście można nagrać 2h (a
nawet i 8h), ale jeżeli materiał źródłowy jest marny (albo dynamiczny) to
odbija się to na jakości obrazu.
Na BR przy tym samym kodeku i najwyższej jakości wejdzie mi 5h.
A w h.264 i więcej.

urządzenie które ja mam ma takie możliwości (kodeki)
[...]
i tuner tv.... ale nie dvbt. takie urządzonko kosztuje ok 150zł. kompa z bluray masz? no to problem rozwiązany

Nie rozwiązany, bo oznacza to podwójną robotę :).
Chcę od razu zdigitalizować na nagrywarce BR, a nie zgrywać potem na kompie z 5
DVD na 1BR.

Data: 2015-10-21 19:01:21
Autor: ToMasz
Nagrywarka Blu-ray z wejściem Euro
i tuner tv.... ale nie dvbt. takie urządzonko kosztuje ok 150zł. kompa z
bluray masz? no to problem rozwiązany

Nie rozwiązany, bo oznacza to podwójną robotę :)
tak, ale masz  5 stów w kieszeni.
Chcę od razu zdigitalizować na nagrywarce BR,
więc płać słono za wygodę, a nie pytaj jak wygodę uzyskać taniej.
a nie zgrywać potem na kompie z 5
DVD na 1BR.
tu znowu jakieś nieporozumienie. Urządzenie o kórym pisze niema dvd tylko dysk twardy albo gniazdo na kabel LAN. TAk więc jeden krok to zgranie na hdd, drugi nagranie na BL.
jeśli kupisz nagrywarkę vhs->BL, nie licz, że dane digitalizowane wypełnią idealnie płytę BL. nie wiedząc co "Wyskoczy" w materiale, kodek będzie "jedno-przebiegowy" więc mało wydajny. płyty będą Ci się zapełniały tak sobie i nie będziesz miał na to wpływu.

ToMasz

Nagrywarka Blu-ray z wejściem Euro