Nagrywarka zamiast pendrive'a?

Data: 2012-08-16 08:43:43
Autor: _THX.
Nagrywarka zamiast pendrive'a?
Rejestrator monitoringu CCTV.
System pewnie na jakiej¶ wersji Linuksa.
Poprzez zewnętrzne gniazdo USB można zrzucić zapis video na pendrive'a.
Ale pendrive nie zawsze jest wygodny, lepsza byłaby płyta (najchętniej DVD, bardzo ewentualnie CD) - np. do wysyłki do straży miejskiej lub dla policji czy dla archiwizowania.
I teraz pytania:
Czy na takim zewnętrznym gnieĽdzie USB pójdzie zewnętrzna nagrywarka płyt DVD (albo bardzo ewentualnie CD)?
Do systemu się nie dostanę (np. gdyby trzeba było jakie¶ sterowniki).
Pytanie pomocnicze: czy na takim zewnętrznym gnieĽdzie USB pójdzie zewnętrzny dysk (w obudowie z własnym zewnętrznym zasilaczem, więc kwestii zasilania nie będzie)?
Nasze starsze rejestratory miały wbudowane nagrywarki CD (niestety nie DVD), ostatnio zakupione nie maj± i jest to kłopot.
Ewentualna inna propozycja podł±czenia nagrywarki DVD (np. wykorzystuj±c jako¶ wewnętrzne zł±cza SATA przeznaczone dla dysków rejestratora)?

Data: 2012-08-16 10:52:32
Autor: Michoo
On 16.08.2012 10:43, _THX. wrote:
[...]
No to o nagrywarce raczej zapomnij. Natomiast dysk i pendrive po usb działaj± tak samo - ewentualnym problemem może być system plików/liczba partycji.

Michoo

Data: 2012-08-16 16:21:54
Autor: boxfish
W dniu 2012-08-16 10:43, _THX. pisze:

I teraz pytania:
Czy na takim zewnętrznym gnieĽdzie USB pójdzie zewnętrzna nagrywarka płyt DVD
(albo bardzo ewentualnie CD)?

Pójdzie

Do systemu się nie dostanę (np. gdyby trzeba było jakie¶ sterowniki).

Zapomniałes o oprogramowaniu do zapisu na cd/dvd - tu już się wyłożysz

Pytanie pomocnicze: czy na takim zewnętrznym gnieĽdzie USB pójdzie zewnętrzny
dysk (w obudowie z własnym zewnętrznym zasilaczem, więc kwestii zasilania nie
będzie)?

A z jakiego powodu kiałby "nie pój¶ć' ?

Data: 2012-08-19 20:23:36
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Nagrywarka zamiast pendrive'a?

Dnia 2012-08-16, o godz. 16:21:54
boxfish <cicior@gazeta.pl> napisał(a):

> [...]

> sterowniki).

Zapomniałes o oprogramowaniu do zapisu na cd/dvd - tu już się wyłożysz

Niekoniecznie. Zależy do rejestratora. Wiele z nich ma zaszyty w
systemie soft do nagrywarek na USB. Tylko że często pracuje tylko z
wybranymi modelami nagrywarek. Najpro¶ciej sprawdzić to w
dokumentacji/instrukcji danego modelu nagrywarki. Jako że twórca w±tku
nie podał o jakie rejestratory chodzi to ciężko sprawdzić czy to
zadział czy też nie.

Problemem jest też często to że rejestratory eksportuj± nagrania w swoim
formacie który jest odtwarzany tylko przez dedykowany player - często
także zaszyty w sofcie nagrywarki. I policja/SM często sobie z takim
playerem nie radzi w odróżnieniu od przeciętnego 10-latka.
Przećwiczone wielokrotnie na wybranej losowo ale do¶ć licznej
grupie funkcjonariuszy ;-)

Ze swej strony polecam dostęp do nagrywarek po sieci i archiwizację
wybranych nagrań na jaki¶ NAS. Wygodniej bo nie trzeba biegać do
rejestratora. I zapis pewniejszy niż ten na płytkach.

Zdrówko

Data: 2012-08-19 19:27:39
Autor: _THX.
Nagrywarka zamiast pendrive'a?
Prawda, ale te programiki odtwarzacza s± przez rejestrator nagrywane na no¶nik razem z zapisem video.
Generalnie rzecz w tym, zeby nagrywać mógł pracownik dozoru (niskopłatny i mało wykształcony, za to maj±cy 24 h czasu), a nie drogi administrator czy zarz±dca.
Z nagrywaniem na CD czy pendrive'a dozór sobie generalnie radził (ale w niektórych rejstratorach producent kompletnie popier...ł menu).
Na pewno nie będziemy robić dla straży czy policji prezentu z naszych pendrive'ów, a płyta kosztuje kilkadziei±t groszy.

-- -- -

Data: 2012-08-20 00:50:42
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Nagrywarka zamiast pendrive'a?
Dnia 2012-08-19, o godz. 19:27:39
"_THX." <j666@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):

Pisz pod cytatem

Prawda, ale te programiki odtwarzacza sÄ… przez rejestrator nagrywane
na nośnik razem z zapisem video.

Zależy od typu rejestratora. A i tak jak pisałem dla funkcjonariuszy
często problem stanowi odpalenie takiego programu i wczytanie do niego
plików z nagraniami. Jak pisałem - prze·ćwiczone. Co więcej konwersja
np. do .avi teĹĽ nie zawsze powoduje ĹĽe funkcjonariusz to obejrzy i jest
duże prawdopodobieństwo że zadzwoni z pytaniem co z tym zrobić.
Generalnie rzecz w tym, zeby nagrywać mógł pracownik dozoru
(niskopłatny i mało wykształcony, za to mający 24 h czasu), a nie
drogi administrator czy zarzÄ…dca.

Dokładnie to samo zrobi pracownik przez interfejs WWW czy poprzez
specjalizowany program. PomijajÄ…c juĹĽ to ĹĽe u mnie taki pracownik ma
się zajmować gapieniem w monitor i reagowaniem na incydenty a nie
zgrywaniem czegokolwiek dla policji. To robi szef zmiany/ochrony
oceniając czy dany incydent należy zarchiwizować czy też nie.

Z nagrywaniem na CD czy pendrive'a dozór sobie generalnie radził (ale
w niektĂłrych rejstratorach producent kompletnie popier...Ĺ‚ menu).

To może napisz w _JAKICH_ rejestratorach. Bo na razie to ciężko
cokolwiek oceniać jeśli nie wiadomo o jaki sprzęt pytasz.

Na pewno nie będziemy robić dla straży czy policji prezentu z naszych pendrive'ów, a płyta kosztuje kilkadzieiąt groszy.

A wiesz że ja czasami wystawiam na FTP? I co ciekawe ściągnąć to zwykle
potrafią choć jeśli chodzi o odtworzenie to patrz wyżej. ;-)
Pomijając już w ogóle to że przy zapisie cyfrowym rodzaj nośnika do
archiwizacji ma znacznie drugorzędne.

ZdrĂłwko

Data: 2012-08-16 16:42:32
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 16 Aug 2012 08:43:43 +0000 (UTC), _THX. napisał(a):

Poprzez zewnętrzne gniazdo USB można zrzucić zapis video na pendrive'a.

A opcja przesłania danych przez internet nie rozwi±zuje sprawy? Przesłane
można już zarejestrować na czymkolwiek. --
Jacek

Nagrywarka zamiast pendrive'a?