Nagrywarka zewn. dvd - slim czy zwykla?

Data: 2009-05-31 04:35:45
Autor: tangie
Nagrywarka zewn. dvd - slim czy zwykla?
Witam

Musze wybrac sobie nagrywarke dvd i juz prawie zdecydowalem sie na obudowe typu slim zasilana tylko z usb, jednak na roznych forach krytykuje sie slim'y. Moze lepiej wybrac nagrywarke w zwyklej obudowie zasilana z gniazdka?

pzdr,

Data: 2009-05-31 11:43:42
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-05-31 10:35, Użytkownik tangie napisał:

[...]

Jak masz ją zamiar wozić z laptopem i nagrywać w różnych dziwnych
miejscach (np. samochód) to slim, jeśli mobilność ma polegać na
możliwości przeniesienia z jednego pokoju do drugiego to lepiej
zwykłą nagrywarkę w zwykłej obudowie.

Pozdrawiam

Data: 2009-05-31 13:48:28
Autor: BartekK
tangie pisze:
[...]

To wypisz sobie dlaczego krytykują i jakie plusy i minusy mają oba rozwiązania, oraz które z nich ci przeszkadzają a które nie.

Slim:
+ cieńsza, lżejsza, czyli wygodniejsza do wsunięcia gdzieś do torby laptopa
+ zasilanie z USB laptopa, brak dodatkowego zasilacza, kabelka, konieczności szukania gniazdka, możliwość nagrywania bez 230v
- wolna, tak samo wolna jak slimowy napęd wbudowany w laptopa, czyli jakieś max cdr x24 (dotyczy to odczytu i zapisu), x2 - x4 dvdr, wolniejsze ruchy głowicy itp. I nie ogranicza tego wcale wydajność usb, tylko samego napędu.
- dość delikatna
- droższa, a w razie awarii "wkładka" czyli napęd laptopowy slimowy jest też drogi

"zwykła":
+ szybka (praktycznie x48 do x52 cdr się nagrywa bez problemu), odtwarzanie też szybsze, mniejszy "seek time" czyli po prostu szybsza.
+ toporna konstrukcja, sam napęd jest typowy "PCtowy" więc tani w razie wymiany lub np chęci upgrade do BL
- cięższa, większa, konieczność podłączania dodatkowego zasilacza i szukania 230v
- tańsza, zwłaszcza jeśli chcesz kupić osobno "kieszeń uniwersalna usb 5.25" i wsadzić do niej zwykły pctowy napęd dvdr

Data: 2009-05-31 16:58:57
Autor: tangie
[...]

Super o to mi chodzilo! Chyba zdecyduje sie na zwykla nagrywarke w klasycznych gabarytach. Moze cos polecicie? Na stronie Vobis'u jest taka nagrywarka Samsunga za 199 zl ale w komentarzach, ktos tam ja skrytykowal. A moze znacie cos innego w podobnej cenie. Chcialem juz brac z tego sklepu tego samsunga slim za 249 ale chyba wole w takim razie zwykla.

dzieki i pzdr,

Data: 2009-06-01 00:17:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nagrywarka zewn. dvd - slim czy zwykla?

"tangie" gvur2b$elj$1@inews.gazeta.pl

[...]

Nie wiedziałem o tym, że te nagrywarki tak mocno podrożały.
Pamiętam, jak NEC kosztował pół stówki. :) Ja mam NECa
i jestem co najmniej zadowolony. :) Ale Pioneer był
o niebo lepszy. :) Pioneer chyba potrafił i LS,
i LF malować. :) (LightScribe i LabelFlash)

Toshiba (wewnątrz był Samsung) kosztowała 325 i okazała
się stolcem, ;) a NEC kosztował około 105 złotych. :)
Pieniądze za stolcowatą :) Toshibę zwrócono mi po ciężkich
bojach ale pieniędzy za popsute płyty (około 300 złotych)
nie zwrócono. Nie zwrócono też mi zmarnowanego czasu...
Wróć... ;) Nie zwróciłem też wiedzy zdobytej dzięki temu stolcowi. :)

BTW nagrywania -- właśnie usłyszałem kolejny raz fanfary IMGBurna. :)
W SelGrosie (czy jakoś tak) kupiłem płyty TDK (w pudełkach po 10 sztuk)
w cenie 7.2 złych za pudełko. :) Po odliczeniach podatkowych jedna płyta
kosztuje mniej niż pół złotówki. Trudno narzekać na jakość -- na samym
końcu jest źle, ale z małą szybkością czytają się jako idealnie nagrane. :)
(z normalną szybkością -- ostatnie kilkanaście megabajtów na niektórych
takich płytach wypada źle, ale do jakości ;) wspomnianego stolca spod
znaku Toshiby-Samsunga daleko jak z Ziemi na Księżyc)

Data: 2009-06-01 02:12:49
Autor: Sztoker
On 31 Maj, 22:58, tangie <tan...@Wytnij-TOwp.pl> wrote:

Super o to mi chodzilo! Chyba zdecyduje sie na zwykla nagrywarke w
klasycznych gabarytach. Moze cos polecicie? Na stronie Vobis'u jest taka
nagrywarka Samsunga za 199 zl ale w komentarzach, ktos tam ja

Od kilku miesięcy katuję Lite-on eZAU120 http://www.skapiec.pl/site/cat/3/comp/428555
w podobnym przedziale cenowym i większych zastrzeżeń jak na razie nie
mam. Do tego posiada b. fajną możliwość pracy w ustawieniu pionowym,
przez co zyskuje na gracji, a oszcządza miejsce.

Sztoker

Data: 2009-05-31 20:08:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nagrywarka zewn. dvd - slim czy zwykla?

"BartekK" gvtqv0$2c5$1@atlantis.news.neostrada.pl

[...]

Moja w notebooku ma DVDx8 a przejściówka zezwala na więcej niż DVDx20. :)
Notebookowa jest całkiem dobra, ale nie zwraca informacjo o błędach.

- droższa, a w razie awarii "wkładka" czyli napęd laptopowy slimowy jest też drogi

Chyba co najmniej 4 razy droższa. :)

- cięższa, większa, konieczność podłączania dodatkowego zasilacza i szukania 230v

I tak trzeba gdzieś podpiąć notebooka, bo na bateriach długo
nie pociągnie -- mój na przykład ciągnie 2.5 godziny. :)

BTW -- przestrzegam przed kupowaniem gównianych przetwornic z 12 V na
230 V w gównianych sklepach. Ja taką kupiłem w motoryzacyjnym i nie mam
ani pieniędzy, ani przetwornicy. :) Niby kosztuje tylko 45 złotych, ale
jeśli w każdym sklepie bym podarował 45 złotych, dużo by mnie ta zabawa
kosztowała, wiec choćby dla zasady i dobrych obyczajów muszę pieniądze
te odzyskać. :)

Data: 2009-06-01 02:05:21
Autor: Sztoker
On 31 Maj, 13:48, BartekK <s...@NOSPAMdrut.org> wrote:

Slim:
+ cieńsza, lżejsza, czyli wygodniejsza do wsunięcia gdzieś do torby laptopa
+ zasilanie z USB laptopa, brak dodatkowego zasilacza, kabelka,

Bez ekstra kabelka chyba się jednak nie obejdzie, bo z tego co temat
rozkminiałem, w/w nagrywarki potrzebują podłączenia do 2 gniazd USB..

Sztoker

Data: 2009-06-01 17:35:29
Autor: tangie
tangie pisze:
[...]

Kupilem w rezultacie Samsung'a SE-S224Q w Vobisie za 199 zl pomimo krytycznej opinii w komentarzach na ich stronie. Zobaczymy. Dziekuje za pomoc wszystkim, pzdr.

Data: 2009-06-01 23:53:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nagrywarka zewn. dvd - slim czy zwykla?

"tangie" h01hin$lhs$1@inews.gazeta.pl

Choć mogłem kupić Pioneera za stówkę lub NECa jeszcze taniej,

Kupilem w rezultacie Samsung'a SE-S224Q w Vobisie za 199 zl pomimo krytycznej opinii w komentarzach na ich stronie

, albowiem lubię Koreańczyków. :)

Data: 2009-06-02 00:21:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Czy ta nagrywarka zasilana jest tylko z portu USB?

Data: 2009-06-02 17:44:17
Autor: tangie
Nagrywarka zewn. dvd - slim czy zwykla?

Czy ta nagrywarka zasilana jest tylko z portu USB?

Tylko z gniazdka.

Data: 2009-06-03 14:33:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nagrywarka zewn. dvd - slim czy zwykla?

"tangie" h046fh$t2r$1@inews.gazeta.pl

Czy ta nagrywarka zasilana jest tylko z portu USB?

Tylko z gniazdka.

Jeśli tylko z gniazdka USB, to rozumiem.

Data: 2009-06-03 15:46:35
Autor: tangie
Nagrywarka zewn. dvd - slim czy zwykla?
  > Jeśli tylko z gniazdka USB, to rozumiem.

Chodzi o zasilanie z gniazda o napieciu 100-240V

pzdr,

Data: 2009-06-03 23:17:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nagrywarka zewn. dvd - slim czy zwykla?

"tangie" h06juq$cro$1@inews.gazeta.pl

 > Jeśli tylko z gniazdka USB, to rozumiem.

Chodzi o zasilanie z gniazda o napieciu 100-240V

Więc za 40 złotych mogłeś kupić uniwersalną przejściówkę
a za 100 złotych jedną z najlepszych nagrywarek, Pioneera. :)
NEC jest także bardzo dobry, choć gorszy i kosztuje jeszcze
mniej. Przy dobrych wiatrach za 100 złotych mógłbyś mieć komplet.

Warto było płacić prawie 200 złotych? :) Przejściówka jest
uniwersalna -- ma zasilacz, często oddzielne kable SATAnizmu
i USB...

Nie wiem, jak teraz, ale kiedyś Samsungi słynęły ze złej jakości
swych napędów optycznych. Ja miałem Toshibę, wewnątrz której był
Samsung. Była skrajnie zła. :) Od tamtej pory nie lubię Toshiby,
choć niedawno (bezwiednie -- myślałem, że kupuję towar korporacji
Noname) kupiłem niezły dysk Toshiby. :) Dysk był zewnętrzny,
nierozbieralny, miał napis Platinum czy jakoś tak, ale
wewnątrz obudowy był zwyczajny dysk Toshiby. :)

A zewnętrzna nagrywarka też ma obudowę, i to solidną. :)
Z płyt chyba nie korzystasz stale -- raczej sporadycznie...
Warto odkładać nagrywarkę do szuflady czy szafy, aby nie kurzyła
się, gdy jest niepotrzebna. A w tej szufladzie walory estetyczne
nie są aż tak istotne. Zresztą -- estetyka zawiera się w funkcjonalności. :)

Data: 2009-06-06 07:52:00
Autor: tangie
[...]

choć niedawno (bezwiednie -- myśałem, że kupuję towar korporacji
[...]

A tam jak sie zepsuje to sie kupi inna. O jakiej przejsciowce mowimy bo nie kojarze? Naped za 100 zl to chyba wewnerzny jest a obudowy jakie najtansze widzialem oscyluja wokol 150 zl, to by moim zdaniem wyszlo drozej jak ten samsung za dwie stowy.

pzdr,

Data: 2009-06-06 14:42:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nagrywarka zewn. dvd - slim czy zwykla?

"tangie" h0dl8q$k51$1@inews.gazeta.pl

A tam jak sie zepsuje to sie kupi inna. O jakiej przejsciowce mowimy bo

Z jednej strony podpinasz SATAnizm albo PATAlogię 2.5
albo PATAlogię 3.5 a z przeciwnej strony kabel USB. :)

Taka przejściówka wraz z zasilaczem 5V i 12V (z typowymi wtyczkami)
kosztuje ze 40 złotych, choć widywałem ogłoszenia z tańszymi.
W sklepie ,,tak dla idiotów'' widziałem takie coś za 89 złotych. :)

Można na tym ciągnąć do 35 MB/s, a nagrywarce aż tyle nie potrzeba. :)

nie kojarze? Naped za 100 zl to chyba wewnerzny jest a obudowy jakie

Wewnętrzny. Po co Ci ,,zewnętrzna'' obudowa?
Ładniejsza? Już napisałem -- funkcjonalność wyznacza standardy ;) piękna. :)

najtansze widzialem oscyluja wokol 150 zl, to by moim zdaniem wyszlo drozej jak ten samsung za dwie stowy.

Obudowa za 150 złotych? Ja kupiłem obudowę do 2.5 dysku za 40 złotych.
Do nagrywarki musi być większa i mieć dziurę na szufladę lub slocik...
Nic dziwnego, że jest droższa, ale żeby aż o tyle, czy raczej tyle razy? :)

Za 400 złotych można kupić największy dysk 2.5 calowy w obudowie. :)
Nie uważasz, że 150 złotych to przesada za byle co, jakim jest kieszeń? :)

IMO te kieszonki nie powinny kosztować więcej niż 20 złotych. :)

Data: 2009-06-11 16:46:11
Autor: tg

http://www.allegro.pl/item654100807.html
http://www.allegro.pl/item652072914.html

Data: 2009-07-21 14:23:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nagrywarka zewn. dvd - slim czy zwykla?

"tangie" h06juq$cro$1@inews.gazeta.pl

 > Jeśli tylko z gniazdka USB, to rozumiem.

Chodzi o zasilanie z gniazda o napieciu 100-240V

Widziałem już slimy zasilane z 2 USB. :)
(tylko z USB -- nie ma potrzeby podłączania do 230 V)

Data: 2009-06-02 01:43:19
Autor: Animka
tangie pisze:

Kupilem w rezultacie Samsung'a SE-S224Q w Vobisie za 199 zl pomimo krytycznej opinii w komentarzach na ich stronie. Zobaczymy. Dziekuje za pomoc wszystkim, pzdr.

Teraz tylko kupić płytki Light Scribe (drogie są niestety) i wypalać :-)

--
animka

Nagrywarka zewn. dvd - slim czy zwykla?