Nagrywarki M-Disc (Milleniata)

Data: 2013-09-10 17:45:53
Autor: Piotrne
Nagrywarki M-Disc (Milleniata)
Mam pytanie do użytkowników płytek M-Disc (Milleniata),
które podobno mają przetrwać 1000 lat. Nawet jeśli nie jest
to prawda, to może przetrwają dłużej niż 8 lat - po takim
właśnie czasie część nagranych płytek DVD jest nieczytelna...

Pytanie dotyczy oprogramowania do nagrywania tych płytek.
W lokalnym sklepie są nagrywarki LG obsługujące M-Disc,
ale w wersji OEM - bez jakiegokolwiek oprogramowania.
Czy zwykły Nero nagra poprawnie płytkę M-Disc? Nie są
potrzebne żadne dodatkowe ustawienia?

Drugie pytanie - o płytki BluRay w tej technologii.
Podobno są dostępne od sierpnia w cenie 3$ za sztukę:
   http://www.cdrinfo.com/Sections/News/Details.aspx?NewsId=36993
ale jakoś nie znalazłem miejsca, gdzie można je kupić.
W lokalnym sklepie oprócz nagrywarek DVD są też BluRay,
ale 5-krotnie droższe. Niestety wobec braku płytek nie mają sensu...

P.

Nagrywarki M-Disc (Milleniata)