Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Najbardziej nierdzewne

Najbardziej nierdzewne

Data: 2017-11-01 17:09:11
Autor: T.
Najbardziej nierdzewne
W dniu 2017-10-31 o 22:01, Maciek pisze:

Który z samochodów od dużych kompaktów po klasę średnią z lat powiedzmy
1999-2010 jest najbardziej odporny na korozję?
Tak, żeby można było mieć niemal pewność, że tylko egzemplarze powypadkowe
będą gnić?

Według mnie - wszystkie, które mają nadwozie z aluminium.
Audi A2, A8, A6, Honda NSX, Aston Martin DB9, Morgan Aero 8, Jaguar XJ, Lamborgiini Gallardo, Land Rover Defender, BMW 5, Mercedes SL (i inne), Ford F150, Nissan Xtrail, Porsche 911. Generalnie jest w czym wybierać. Trzeba tylko uważać na roczniki, bo w różnych latach nadwozia tych samych serii były wykonywane z róznych materiałów.
T.

Data: 2017-11-01 19:24:32
Autor: Mateusz Viste
Najbardziej nierdzewne
On Wed, 01 Nov 2017 17:09:11 +0100, T. wrote:
Według mnie - wszystkie, które mają nadwozie z aluminium.

E tam. Najlepsze nadwozie to oczywiście z plastiku! Żadnych wgnieceń, a w razie stłuczki zawsze można sobie Trabiego posklejać. :)

A tak poważniej mówiąc to czy nadwozie to faktycznie największy problem? W samochodach którego w życiu miałem, nadwozie nigdy nie było jakimś dużym problemem. Gnicie pojawiało się raczej w elementach podwozia, w komorze silnika, w progach, podłodze czy jeszcze za przednim grillem... A tych elementów chyba nie robi się z aluminium (a może?).

Mateusz

Data: 2017-11-01 12:36:18
Autor: Zenek Kapelinder
Najbardziej nierdzewne
Malo wiesz o trabantach. One z plastiku mialy elementy nadwozia ktore slabo rdzewieja. Jeszcze nie widzialem samochodow z przerdzewialymi dachami. W trabancie konstrukcja nosna byla ze stali. Na dodatek z chujowej stali. Plyta podlogowa, nadkola, podszybia rdzewialy w oczach. Na dodatek duzo w trabancie bylo korozji zmeczeniowej. Odpadaly mocowania tylnych wahaczy, odrywaly sie mocowania amortyzatorow, pekaly slupkimod trzaskania drzwiami.

Data: 2017-11-01 20:24:45
Autor: Mateusz Viste
Najbardziej nierdzewne
On Wed, 01 Nov 2017 12:36:18 -0700, Zenek Kapelinder wrote:
Malo wiesz o trabantach.

Ano, bo ja z widzenia tylko znałem, no i może raz czy dwa jechałem w roli pasażera (ale to lata '80 były). Waszmość za to mało wie o żartach :)

chujowej stali. Plyta podlogowa, nadkola, podszybia rdzewialy w oczach.
Na dodatek duzo w trabancie bylo korozji zmeczeniowej. Odpadaly
mocowania tylnych wahaczy, odrywaly sie mocowania amortyzatorow, pekaly
slupkimod trzaskania drzwiami.

Otóż to - stąd moje zastanowienie czy aby koncentrowanie się na nadwoziu jest podstawne, skoro to wcale nie pierwsza ofiara rudej zarazy?

Mateusz

Data: 2017-11-01 13:31:53
Autor: Zenek Kapelinder
Najbardziej nierdzewne
W przypadku nadwozia samonosnego nie ma znaczenia czy rdzewieje podszybie czy podluznica.

Data: 2017-11-01 13:50:18
Autor: Zenek Kapelinder
Najbardziej nierdzewne
Nie trabanty tylko AWZ P70. I tez nie mialy pokrycia z dykty tylko z duroplastu. P70 byl na ramie i mial elemety drewniane. Plyte podlogowa mial ze sklejki, drewniane slupki i chyba przegrode czolowa tez mial ze sklejki.

Data: 2017-11-01 21:34:52
Autor: T.
Najbardziej nierdzewne
W dniu 2017-11-01 o 20:24, Mateusz Viste pisze:
On Wed, 01 Nov 2017 17:09:11 +0100, T. wrote:
Według mnie - wszystkie, które mają nadwozie z aluminium.

E tam. Najlepsze nadwozie to oczywiście z plastiku! Żadnych wgnieceń, a w
razie stłuczki zawsze można sobie Trabiego posklejać. :)

A tak poważniej mówiąc to czy nadwozie to faktycznie największy problem?
W samochodach którego w życiu miałem, nadwozie nigdy nie było jakimś
dużym problemem. Gnicie pojawiało się raczej w elementach podwozia, w
komorze silnika, w progach, podłodze czy jeszcze za przednim grillem... A
tych elementów chyba nie robi się z aluminium (a może?).

Mateusz

Pierwsze Trabanty były robione częściowo z płyty laminowanej. Znajomym szczury nieco skonsumowały błotniki, jak postał w garażu podczas ich dłuższego urlopu :-)
T.

Najbardziej nierdzewne

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona