NajbliĹźsza przyszłość motoryzacji - noQ1|C§˘šš

Data: 2019-04-13 14:59:21
Autor: Marcin N
NajbliĹźsza przyszłość motoryzacji - noQ1|C§˘šš
Dowiedziałem się dziś, że Unia szykuje nową normę Euro 6-coś-tam, która w zasadzie uniemożliwi stosowanie silników innych niż co najmniej hybrydowe.

Emisja CO2 ma zostać ograniczona ze 125 do około 80 g/km.
Czy to oznacza, że używane nie-hybrydy wkrótce dramatycznie stanieją?

--
MN

Data: 2019-04-13 06:23:26
Autor: Zenek Kapelinder
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Miejmy cicha nadzieje ze beda respektowali prawa nabyte. Maja doswiadczenie z francji czym na ulicach konczy sie proba wprowadzania czegos na sile. Malo ludzi dzisiaj pamieta ze protesty zaczely sie od dizli.

Data: 2019-04-13 15:32:01
Autor: J.F.
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Dnia Sat, 13 Apr 2019 06:23:26 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):
Miejmy cicha nadzieje ze beda respektowali prawa nabyte. Maja doswiadczenie z francji czym na ulicach konczy sie proba wprowadzania czegos na sile. Malo ludzi dzisiaj pamieta ze protesty zaczely sie od dizli.

No jak ?
Obywatele chca czystego powietrza, a nie respektowac twoje prawa
nabyte do starego diesla :-)

J.

Data: 2019-04-13 07:16:11
Autor: Zenek Kapelinder
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa nor ma
Ja tez chce czystego powietrza ale nie moim kosztem. Samochody maja to do siebie ze nie sa wieczne. Wystarczy poczekac i sprawa sama sie rozwiaze. Zwlaszcza ze wychodzi ze za czyste powietrze bardziej odpowiada brak sprzatania miast niz samochody. Ziemia jest na tyle duza ze zniesie jeszcze dlugo samochody spalinowe. Ale bez systematycznego sprzatania syf w miastach sie nie zmniejszy. W Lodzi jest dobrej jakosci powietrze. Systematycznie obserwuje co sie w powietrzu dzieje. W tym sezonie grzewczym bylo bardzo malo dni zeby bylo wiecej niz 50 tego co mierza. Jesli w Krakowie od trzydziestu lat jest chujowe powietrze, wczesniej tez bylo ale ze w PRL to sie nie liczy, to dlaczego nie wprowadzili tam i gdzies indziej bardzo prostego rozwiazania.. Kazde mieszkanie w przypadku zmiany wlasciciela nie uzyskuje statusu lokalu mieszkalnego jesli jest w nim ogrzewanie oparte na weglu. W tej chwili z tych co trzydziesci lat temu byly ogrzewane weglem zostalo by jeszcze z 15% i zadnego problemu by nie bylo. Przy krakowskich cenach mieszkan kazdy kupujacy utargowal by na zmiane ogrzewania.

Data: 2019-04-13 15:06:13
Autor: J.F.
Dnia Sat, 13 Apr 2019 14:59:21 +0200, Marcin N napisał(a):
[...]

Nie. Chyba, ze rownolegle w Niemczech wpadna na pomysl, zeby podniesc
podatek drogowy dla starych benzyn, albo, zeby im zakazac wjazdu do
miast ..

A swoja droga - VW ma jakas hybryde w ofercie ?
Ale przeciez nikt nie podetnie podstawy unijnej gospodarki :-)

J.

Data: 2019-04-14 00:07:33
Autor: jerzu.xyz
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
On Sat, 13 Apr 2019 15:06:13 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

A swoja droga - VW ma jakas hybryde w ofercie ?

Na targach był hybrydowy Passat.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2019-04-13 15:09:12
Autor: Shrek
NajbliĹźsza przyszłość motoryzacji Q1|Bz0jz+™
W dniu 13.04.2019 o 14:59, Marcin N pisze:

Czy to oznacza, że używane nie-hybrydy wkrótce dramatycznie stanieją?

Raczej zdrożeją - to będzie ostatnia szansa na posiadanie 200 konnego silnika bez automatycznego systemu ograniczenia prędkości;) Kurcze - dlaczego kupiłem automat...

Shrek

Data: 2019-04-13 15:34:52
Autor: J.F.
Dnia Sat, 13 Apr 2019 15:09:12 +0200, Shrek napisał(a):
[...]

BMW ma hybryde, z automatem, razem cos ze 280KM, jeszcze bez systemu
.... a za pare lat potanieja :-)

No chyba, ze wolisz kredyt :-)

J.

Data: 2019-04-13 15:50:49
Autor: Shrek
W dniu 13.04.2019 o 15:34, J.F. pisze:

BMW ma hybryde, z automatem, razem cos ze 280KM, jeszcze bez systemu
... a za pare lat potanieja :-)

No chyba, ze wolisz kredyt :-)

Zostanę przy swoim - żałuje tylko że kupiłem automat zamiast manuala. Skoro to ostatni wózek z którego będe miał fun, to obowiązkowo powinien być manual:(

Shrek

Data: 2019-04-13 16:59:55
Autor: Budzik
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Użytkownik Marcin N marcin5.usun.wykasuj@onet.pl ...

[...]

W czym hybryda jest bardziej ekologiczna od jezdzacego płynnie benzynowca?

--
Pozdrawia... Budzik
Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

Data: 2019-04-13 10:29:44
Autor: przemek.jedrzejczak
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa nor ma
Palenie starych opon i innych śmieci oczywiście smrodzi ale nie przesadzajmy bo w Hamburgu nie ma pieców węglowych a NOx-y są przekroczone w miejscach gdzie przewalają się tysiące aut dziennie. Ale bądźmy konsekwentni i wywalmy także elektryki z centrów miast ;-)

Data: 2019-04-13 19:55:45
Autor: Marcin N
W dniu 2019-04-13 o 18:59, Budzik pisze:

W czym hybryda jest bardziej ekologiczna od jezdzacego płynnie
benzynowca?

Choćby w tym, że w czasie wolnej miejskiej jazdy - jest znacznie sprawniejsza.

--
MN

Data: 2019-04-13 20:34:03
Autor: Shrek
W dniu 13.04.2019 o 19:55, Marcin N pisze:

W czym hybryda jest bardziej ekologiczna od jezdzacego płynnie
benzynowca?

Choćby w tym, że w czasie wolnej miejskiej jazdy - jest znacznie sprawniejsza.

W pierwszej chwili twoje stwierdzenie wygląda legitnie, ale potem dusza inżyniera zaczyna domagać się twardych danych - masz? Z naciskiem na znacznie?

Shrek

Data: 2019-04-13 13:02:13
Autor: Zenek Kapelinder
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa nor ma
Po co od razu z naciskiem na znacznie. Na niewiele bedzie trudno znalezc. Jak na sile wprowadzali jazde na swiatlach w sloneczny dzien to dziennikarzyny wypytywali ludzi na ulicach. W tv oczywiscie puszczali Tylko wypowiedzi po lini i na fali. Jeden pytany polglowek stwierdzil ze ma eletrtownie w samochodzie i ma prad darmo to moze swiecic. A kilowatogodzina wytworzona w samochodzie jest najdrozsza z produkowanych.

Data: 2019-04-14 14:59:58
Autor: Budzik
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

[...]

I co? Chcesz powiedziec ze jazda na swiatłach nie pomaga?
Z tego co pamietam dane, jezeli sie je dobrze zanalizuje, pokazuja ze pomaga.

--
Pozdrawia... Budzik
"Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

Data: 2019-04-14 08:59:49
Autor: Zenek Kapelinder
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa nor ma
Mnie nie pomaga o ile nie jest noc. Sa kraje gdzie byl obowiazek jazdy w sloneczny dzien na swiatlach i zostal zniesiony.

Data: 2019-04-14 16:59:58
Autor: Budzik
[...]

ROTFL
Wiesz ze nie pytałem czy tobie indywidualnie pomaga tylko jak wypadają w tym temacie statystyki...

--
Pozdrawia... Budzik
H. Jackson Brown, Jr.

Data: 2019-04-14 10:32:15
Autor: Zenek Kapelinder
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa nor ma
Tutaj masz link do strony z ktorej dowiesz sie ze idiotycvzny obowiazek jazdy na swiatlach w sloneczny dzien nie jest powszechny w Europie. https://www.smartdriver.pl/w-ktorych-krajach-europy-trzeba-jezdzic-na-swiatlach-przez-cala-dobe?categoryName=twoj-samochod

Data: 2019-04-15 05:00:00
Autor: Budzik
[...]

Znów nie odpowiadasz na pytanie.

Pomijam to ze według zalinkowanego tekstu, jednak jest powrzechne, zwłaszcza poza terenem zabudowanym!

--
Pozdrawia... Budzik
Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

Data: 2019-04-15 16:16:14
Autor: J.F.
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:22c17f68-974c-4abc-9d16-00e8594f21ea@googlegroups.com...
[...]

Jednoczesnie to jest ta sama Europa, w ktorej sa obowiazkowe swiatla do jazdy dziennej.

Ale prawde mowiac - one maja troche wiecej sensu ... a moze raczej troche mniej wad ...

J.

Data: 2019-04-15 20:56:16
Autor: kk
On 2019-04-15 16:16, J.F. wrote:
[...]

Uruchomiłem ostatnio w Seicento :-)

Data: 2019-04-15 07:20:25
Autor: sczygiel
W dniu niedziela, 14 kwietnia 2019 12:00:00 UTC-5 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

Wiesz ze nie pytałem czy tobie indywidualnie pomaga tylko jak wypadają w tym temacie statystyki...

W temacie statystyki to chyba widzialem tylko dwie zajawki z Polski.
Jedna to artykul publikowany przez komende gdzie jakas kobita napisala ze pomaga ale zadnych zrodel nie dala.

Drugi to artykul gdzie jakies zrodla byly (do statystyk policyjnych) ale tak slaby ze nawet tu na grupie nikt go nie potraktowal powaznie.

A tytejsze grupowe dywagacje skonczyly sie na tym ze wg jednych cos tam pomoglo, wg drugich nie pomoglo.
I obie strony w sumie racje mialy. W efekcie moje zdanie jest takie ze nie pomoglo.

Dodam ze gdyby zrobic to z glowa to pewnie by pomoglo bardziej, znaczy sie swiatla dzienne powinny swiecic rowniez na boki i powinny byc zamocowane wyzej niz aktualnie.

Ale i wtedy roznica taka ze w praktyce niemierzalna.

Austryjacy sie wycofali. Niemcy wogole nie wprowadzili nakazu.

Pozytek z tego nakazu dla mnie jest jeden: Moge wygodnie i precyzyjnie powiedziec czy ktos ma odrobine myslenia krytycznego przez zapytanie sie o zdanie na temat swiecenia.

Data: 2019-04-15 20:58:25
Autor: kk
On 2019-04-15 16:20, sczygiel@gmail.com wrote:
[...]

Problem widoczności dotyczy pieszych i rowerzystów a nie samochodów.

Data: 2019-04-15 12:40:50
Autor: sczygiel
On 2019-04-15 16:20, sczygiel@gmail.com wrote:

> [...]

Problem widoczności dotyczy pieszych i rowerzystów a nie samochodów.

Tak, ale to juz jest w podpunkcie:
"wg drugich nie pomoglo"

Tak czy siak powaznych (pozanewsowych) statystyk/badan na ten temat nie bylo.

Data: 2019-04-15 22:05:42
Autor: kk
On 2019-04-15 16:20, sczygiel@gmail.com wrote:
[...]

Jesteś pewien?

http://niusy.pl/@scholar.google.pl/a6q

Data: 2019-04-15 14:06:20
Autor: sczygiel
On 2019-04-15 21:40, sczygiel@gmail.com wrote:

> "wg drugich nie pomoglo"
> Jesteś pewien?

http://niusy.pl/@scholar.google.pl/a6q

Tak. Przejrzyj z laski swojej i przyjdz z czyms co nie jest oparte:
-na niczym
-na dadrl.pl
-na statystyce polskiej policji.

Bo w oparciu o powyzsze juz tu bylo dyskutowane i nie ma sensu odgrzewac flejma.

Data: 2019-04-15 15:11:28
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAA31A4EFE2903budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Tak pomaga, ze Austryjacy sie wycofali z nakazu.

Co do ceny ... trudno ocenic, wzrost spalania przez swiatla jest praktycznie niemierzalny.
Moze i najdrozsze, ale w praktyce - tyle co nic, przynajmniej w porownaniu do innych kosztow jazdy.

Kto chce tanio, ten niech kupi sobie miesieczny na tramwaj, bo autobus jest be :-)

J.

Data: 2019-04-15 11:59:02
Autor: Zenek Kapelinder
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa nor ma
Jak nie jest mierzalny jak jest. Wytworzenie kilowatogodziny w samochodzie kosztuje mniej wiecej tyle co litr paliwa.

Data: 2019-04-15 21:17:26
Autor: J.F.
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7edf3307-92a1-4fc4-b871-6c3380dedd6c@googlegroups.com...
Jak nie jest mierzalny jak jest. Wytworzenie kilowatogodziny w samochodzie kosztuje mniej wiecej tyle co litr paliwa.

Wytworzenie 1kWh kosztuje tyle co 180-400 g paliwa, bo takie sa dane dla silnikow.

Tylko ze swiatla maja 100W, a silnik spala w granicach 0.8-40 l/h, wiec te swiatla sa praktycznie niemierzalne.

J.

Data: 2019-04-15 14:35:01
Autor: Zenek Kapelinder
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa nor ma
Chodzi o kilowatogodzine pradu jaka wytwarza alternator a nie jednostkowe zuzycie paliwa na kilowatogodzine mocy mechanicznej. Sa takie dane jakie podajesz. Silniki okretowe maja najmniej gramow na kilowata na godzine a male samochodowe dwa razy wiecej. Do tego dochodzi niska sprawnosc alternatora na poziomie 50%.  Spokojnie mozna przyjac ze wytworzenie w samochodzie kilowatogodziny pradu kosztuje litr paliwa. To nie jest bardzo duzo. Ale chyba w Austrtii zrezygnowano z jazdy na swiatlach w dzien bo u uzytkownika 1% to niewiele ale w skali panstwa sa to wymierne i nie niezauwazalne pieniadze.

Data: 2019-04-16 00:21:56
Autor: J.F.
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Dnia Mon, 15 Apr 2019 14:35:01 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):
[...]

W dobrym punkcie pracy nie jest tak zle, ale nie zawsze jest dobry
punkt pracy.

Do tego dochodzi niska sprawnosc alternatora na poziomie 50%.  Spokojnie mozna przyjac ze wytworzenie w samochodzie kilowatogodziny pradu kosztuje litr paliwa. To nie jest bardzo duzo.

Mam komputer, ktory na postoju pokazuje 0.8 do 1.2 l/h (troche
skacze), a po zapaleniu swiatel ... jakos nie rosnie o 0.1 l.
I dlatego nazywam niemierzalne.

Ale chyba w Austrtii zrezygnowano z jazdy na swiatlach w dzien bo u
uzytkownika 1% to niewiele ale w skali panstwa sa to wymierne i nie
niezauwazalne pieniadze.

W skali panstwa to raczej tez sa niezauwazalne pieniadze, bo jesli
auto pali powiedzmy 7 litrow, to myslisz, ze ktos zauwazy ze nagle
skoczylo do 7.05 ? Z tysiecy powodow moglo wzrosnac zuzycie paliw w skali kraju o 1%.

Ale najwazniejsze - to nie jest strata, tylko zysk dla budzetu.
Bo gdzie wplywaja podatki ? Zaden minister finansow by z tego nie zrezygnowal, gdyby zauwazyl :-)

Tam sprawa byla inna - przez ~20 lat im ilosc wypadkow spadala.
Wprowadzili swiatla ... i spadla znacznie mniej niz poprzednio.

I uzasadnij to teraz :-)

Cos tam mowili, ze mniej wypadkow wsrod samochodow, ale wiecej u
rowerzystow i pieszych ...

J.

Data: 2019-04-15 15:42:29
Autor: Zenek Kapelinder
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa nor ma
W skali panstwa jest to zauwazalne. Panstwo musi zabezpieczyc zagraniczne pieniadze zeby rope kupic. Jesli dla Ciebie nie jest zauwazalane to nic nie stoi na przeszkodzie zebys zamiast stu litrow kupowal 99 a piec zlotych co zostanie dal mnie. Jak niezauwazalne to nie zauwazysz. Zebys sie nie bujal z niezauwazalna kasa od razu skumuluj i daj mi za caly rok.

Data: 2019-04-16 00:56:47
Autor: LordBluzg(R)
NajbliĹźsza przyszłość motoryzacji Q1|Bz0jz+™
W skali panstwa jest to zauwazalne. Panstwo musi zabezpieczyc zagraniczne pieniadze zeby rope kupic.

Państwo kupuje ropę? Gdzie cie ten piorun jebnoł? W muzg raczej nie, bo go niemasz :]

[...]

Ty kurwo PiSowska/nienażarta/egocentryku zjebany prawicowo. Zamiast zaproponować jakieś WOŚP czy datek na (uwaga) URATOWANE embriony DEBILI dla PiS, to chcesz zakurwiać na swoje pedofilskie/katolickie zboczenia, datki kasę od darczyńcy? Ochuj? :>

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy>>>

Data: 2019-04-16 01:36:05
Autor: J.F.
Dnia Tue, 16 Apr 2019 00:56:47 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):
W skali panstwa jest to zauwazalne. Panstwo musi zabezpieczyc zagraniczne pieniadze zeby rope kupic.

Państwo kupuje ropę? Gdzie cie ten piorun jebnoł? W muzg raczej nie, bo go niemasz :]

Zalezy jak spojrzec - jesli szeroko - to panstwo, wraz z obywatelami
musi te rope kupic. Jesli wasko - to Panstwo/rzad tylko w socjalizmie kupuje samo.

Jesli po nas ... a Orlen to jaka firma ?
A jak Pawlak podpisywal umowe gazowa, to w czyim imieniu ?

A czemu umowe PGNiG i Energinet musieli dokonczyc w koncu
Szydlo i premier Danii ?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Baltic_Pipe

Tak czy inaczej - Austria na razie eksport ma, i na rope ja stac,
nawet jak bedzie 1% wiecej :-)

J.

Data: 2019-04-16 01:40:07
Autor: J.F.
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Dnia Mon, 15 Apr 2019 15:42:29 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):

[...]

Moge ci dac tyle, ile zauwazam, czyli zero :-P

Ale jak przygotujesz eksperyment w ktorym da sie zmierzyc ile te
zarowki nas paliwa kosztuja, to dam Ci za rok z gory :-)

J.

Data: 2019-04-16 16:58:05
Autor: Marcin N
napisał(a):

[...]

Policzyłem wyżej. Około 100 zł rocznie średnio na samochód.
Jesteś winny stówę Zenkowi.

--
MN

Data: 2019-04-16 16:59:56
Autor: Budzik
[...]

ledówki tez? Bo ja załozyłem jakis czas temu i biorąc pod uwage fakt, ze wczesniej zarówki przepalały mi sie srednio co 2-3 miesiace to mam wrazenie ze jestem wrecz do przodu :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo milczysz."   Nina Liedtke

Data: 2019-04-16 17:00:27
Autor: J.F.
Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5cb5ed79$0$501$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Obliczyc to se sam potrafie - platnosc bedzie za eksperyment :-P

J.

Data: 2019-04-16 17:15:27
Autor: Marcin N
W dniu 2019-04-16 o 17:00, J.F. pisze:
[...]

To naprawdę nic trudnego wyłapać eksperymentalnie dodatkowe stałe obciążenie rzędu 100W.

--
MN

Data: 2019-04-16 17:20:08
Autor: J.F.
Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości grup W dniu 2019-04-16 o 01:40, J.F. pisze:
[...]

Zaprezentuj ten eksperyment :-)

J.

Data: 2019-04-16 08:52:35
Autor: Zenek Kapelinder
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa nor ma
Prosisz i masz skoro sam eksperymentu nie wymyslisz. Wez dwa takie same silniki i ustaw na hamowni. Pusc je ze zmienna predkoscia obrotowa i zmiennym obciazeniem. Tak zeby udawac jazde w roznych warunkach. Obydwa musza miec oczywiscie takie same predkosci obrotowe i obciazenia. Jeden niech bedzie dodatkowo obciazony 120 watami udajacymi zarowki. Po tysiacu godzinach napisz ile paliwa kazdy z silnikow zuzyl. Nastepnie jak sugerowano wplac na moje konto stowe.

Data: 2019-04-16 18:21:18
Autor: Marcin N
W dniu 2019-04-16 o 17:20, J.F. pisze:
[...]

Służę.
Współczesne samochody podają chwilowe zużycie paliwa mierząc ilość wtryśnięć paliwa do cylindrów. Wiedzą bardzo dokładnie, ile tego paliwa zużyły. Na potrzeby "komputerów pokładowych" zaokrąglają ten pomiar, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby odczytywać niezwykle dokładnie, ile paliwa zużyto. Różnicę rzędu szklanki na tysiąc kilometrów wykryją z łatwością.

Ktoś podał wcześniej, że zużycie paliwa można oszacować na 1 litr na 1 kWh. W zaokrągleniu to 10 godzin pracy samochodu z włączonymi światłami. Powinno wyjść około 100 ml na godzinę na same światła.

Trzeba by się podłączyć z jakimś sprzętem diagnostycznym, który potrafi odczytać, ile wtryśnięć paliwa dokonuje samochód - i gotowe.

A potem: hamownia przez godzinę ze światłami, drugą godzinę bez świateł.

--
MN

Data: 2019-04-16 18:48:35
Autor: J.F.
Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5cb600fa$0$508$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Mam taki komputer.
Nic z tego nie wynika, bo skacza te pomiary.

Spalanie srednie za kazdym tankowaniem inne, rozbieznosc zuzycia w/g komputera i dystrybutora tak +/- litr, czasem dwa,
na wolnych obrotach chwilowe tez skacze.

Ktoś podał wcześniej, że zużycie paliwa można oszacować na 1 litr na 1 kWh. W zaokrągleniu to 10 godzin pracy samochodu z włączonymi światłami. Powinno wyjść około 100 ml na godzinę na same światła.

Ja bym oszacowal na 0.05l/h i juz mamy problem.

Trzeba by się podłączyć z jakimś sprzętem diagnostycznym, który potrafi odczytać, ile wtryśnięć paliwa dokonuje samochód - i gotowe.

Do roboty - stowa czeka :-P

A potem: hamownia przez godzinę ze światłami, drugą godzinę bez świateł.

Moze byc na wolnych obrotach.
Niby powinno byc latwiej, bo spalanie silnika male.

J.

Data: 2019-04-16 13:55:46
Autor: Zenek Kapelinder
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa nor ma
To niech bedzie 0,05. Dac numer konta zebys przelal jednorazowo skumulowane?

Data: 2019-04-17 05:56:07
Autor: Zenek Kapelinder
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa nor ma
To Ty masz zrobic eksperyment jak sie nie zgadzasz z moimi wynikami. Cos mi sie widzi ze kombinujesz jak kon pod gore zeby nie placic. Honorowe z Twojej strony to nie jest. Zwlaszcza ze jak twierdzisz jest to dla Ciebie cos niezauwazalnego.

Data: 2019-04-17 15:26:14
Autor: J.F.
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:90769e22-9f45-46ab-a02f-945117050488@googlegroups.com...
To Ty masz zrobic eksperyment jak sie nie zgadzasz z moimi wynikami.
Cos mi sie widzi ze kombinujesz jak kon pod gore zeby nie placic. Honorowe z Twojej strony to nie jest.

Pieniadze od poczatku obiecalem za demostracje.

Zwlaszcza ze jak twierdzisz jest to dla Ciebie cos niezauwazalnego.

Ja tam pare razy probowalem zmierzyc. Nie udalo mi sie.

I dlatego twierdze, ze i tobie sie nie uda :-)

J.

Data: 2019-04-18 06:24:51
Autor: Marcin N
W dniu 2019-04-17 o 15:26, J.F. pisze:
[...]

Filozofia płaskoziemnców: nie rozumieją fizyki i głupoty wymyślają.
Mam nadzieję, że nie twierdzisz, że energia do świecenia żarówek bierze się "znikąd".

--
MN

Data: 2019-04-17 12:13:14
Autor: J.F.
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e4adbe74-c9d9-49d4-89b8-550ccb2daede@googlegroups.com...
To niech bedzie 0,05. Dac numer konta zebys przelal jednorazowo skumulowane?

Najpierw zaprosic na eksperyment, w ktorym zademonstrujesz ze rzeczywiscie ok 0.05l/h swiatla kosztuja.

To wlasnie nazywam "niemierzalne" - niby wszyscy wiedza, ze tyle powinno byc, a zmierzyc sie nie da :-)

J.

Data: 2019-04-16 00:40:27
Autor: LordBluzg(R)
[...]

Dlatego mam LEDy, pomimo że jeżdżę dieslem. To prąd minimalny celem zaspokojenia potrzeb prawa. Zenuś, może jednak skorzystasz kiedyś ze ZBIORKOMU czy roweru, zamiast produkować bezsensowne posty. Jak kogoś stać na zakup samochodu i produkowanie prądu na oświetlenie, to jego prywatna sprawa, prawda? Jak będzie mądry to sobie hulajnogą  podjedzie, nie, nie na prąd, zwykłą. Bijesz pianę bezsęsu. Zupełnie jak jakiś PiSior, który nie rozumie demokracji :)

Data: 2019-04-15 15:51:05
Autor: Zenek Kapelinder
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa nor ma
pizdziak z polityki to ty czy twoj madrzejszy brat?

Data: 2019-04-16 00:57:31
Autor: LordBluzg(R)
NajbliĹźsza przyszłość motoryzacji Q1|Bz0jz+™

Jak zwykle jesteś debilem :)

Data: 2019-04-15 21:39:27
Autor: Shrek
W dniu 15.04.2019 o 21:17, J.F. pisze:

Wytworzenie 1kWh kosztuje tyle co 180-400 g paliwa, bo takie sa dane dla silnikow.

Chyba zbyt optymistycznie. Tesla "pali" 20kWh na setkę więc wychodziłoby 3,8 do 8 litra jakby ją zasilać generatorem wożonym w bagażniku - ze wskazaniem na poniżej 3,8 bo w końcu mógłby pracować w oprymalnym punkcie pracy;)

Tylko ze swiatla maja 100W, a silnik spala w granicach 0.8-40 l/h, wiec te swiatla sa praktycznie niemierzalne.

A to już racja.

Shrek

Data: 2019-04-16 13:23:56
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q92mlf$oqm$3@node1.news.atman.pl...
W dniu 15.04.2019 o 21:17, J.F. pisze:
Wytworzenie 1kWh kosztuje tyle co 180-400 g paliwa, bo takie sa dane dla silnikow.

Chyba zbyt optymistycznie.

Tak podaja, tylko ze te dolne granice to duze okretowe diesle.

Tesla "pali" 20kWh na setkę więc wychodziłoby 3,8 do 8 litra jakby ją zasilać generatorem wożonym w bagażniku - ze wskazaniem na poniżej 3,8 bo w końcu mógłby pracować w oprymalnym punkcie pracy;)

I jakby taki byl wbudowany, to by problem zasiegu przestal byc istotny

Ale sie kloci z filozofia
https://spidersweb.pl/autoblog/nowe-bmw-i3-traci-range-extender/

https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-nowych-samochodow/test-bmw-i3-sprawdzamy-czy-dojedzie-nad-morze/p6fdpj7

J.

Data: 2019-04-16 20:09:09
Autor: T.
W dniu 2019-04-16 o 13:23, J.F. pisze:
[...]

W jednym "źródle" piszą: "Zrezygnowanie z benzynowego doładowania akumulatorów wydaje się być dość odważną decyzją ze strony BMW. W globalnym ujęciu, aż 60 proc. klientów, którzy zdecydowali się na zakup tego modelu, zdecydowało się też na dokupienie tej opcji."

A w drugim:
Za taką formę ,,swobody" Bawarczycy życzą sobie 20 300 zł dopłaty. Mało kto się na to decyduje, mimo że tego auta i tak nie kupuje się z oszczędności.

Czyli że 60% to "mało kto" :-)

T.

Data: 2019-04-15 23:21:37
Autor: Marcin N
W dniu 2019-04-15 o 21:17, J.F. pisze:
[...]

Ależ jest bardzo prosto mierzalne:

średnio rocznie Polak przejeżdża 8 tys km;
prąd pobierany przez zwykłe światła: około 140W (2x55W + 2x5W + oświetlenie wewnątrz);
średnia prędkość: 30 km/h

Po wymnożeniu wychodzi ponad 37 kWh rocznie, czyli niecałe 200 zł rocznie.

W tym są też jazdy po zmroku, ale myślę, że można założyć 50% jazdy za dnia więc stówka rocznie - tyle kosztuje świecenie. Do tego częściej przepalające się żarówki i dużo szybciej matowiejące klosze.

--
MN

Data: 2019-04-15 15:28:46
Autor: Zenek Kapelinder
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa nor ma
Z ciekawosci Cie sprawdzilem. Pan Internet uprzejmie donosi ze przecietnie samochod w Polsce przejezdza cirka jebalt dwa razy tyle co napisales.

Data: 2019-04-16 16:55:40
Autor: Marcin N
NajbliĹźsza przyszłość motoryzacji Q1|Bz0jz+™
Z ciekawosci Cie sprawdzilem. Pan Internet uprzejmie donosi ze przecietnie samochod w Polsce przejezdza cirka jebalt dwa razy tyle co napisales.

8 tys km rocznie podawali dopiero co w radio. To były jakieś oficjalne dane. Ufam im, ale oczywiście jestem otwarty na argumenty.

--
MN

Data: 2019-04-16 08:59:44
Autor: Zenek Kapelinder
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa nor ma
Nie mam zadnych argumentow. Popatrzylem na kilku stronach w necie i tam pisali ze ok 16 tysiecy. Ty tez nie masz argumentow bo radio moze byc tak samo wiarygodne jak net. Nawet dane z gusu moga nie byc wiarygodne bo oni tam mnoza i dziela dane ktore maja. A maja ze w Polsce jest o 30% wiecej samochodow bo licza te co od dawna sa zezlomowane ale nie sa wyrejestrowane. Inna sprawa ze jak nie maja danych ile jest zezlomowane to skad maja wiedziec ile jezdzi? Policzyc maja czy co? Ale jak policzyc?

Data: 2019-04-16 16:59:56
Autor: Budzik
[...]

Z opłacanych OC? Z przeglądów?

--
Pozdrawia... Budzik
Jestem mały Talibanek, mam  granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

Data: 2019-04-16 19:20:15
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-04-16 o 18:59, Budzik pisze:

[...]

Różne dziwne informacje spotykałem że OC nie ma koło trzydziestu
procent pojazdów a przeglądów koło dwudziestu. Nie bardzo w to wierzę
ale kto ich tam wie czym po wsiach jeżdżą.

Pozdrawiam

Data: 2019-04-16 13:59:24
Autor: Zenek Kapelinder
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa nor ma
Niedawno dalem linka do strony na ktorej bylo napisane ze na podstawie cepiku ok 40% nie ma oc i przegladow.

Data: 2019-04-16 19:57:46
Autor: J.F.
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q952sh$9kp$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Ale wiesz - to wlasnie moze proste porownanie liczb - 20 mln polis OC, 30 mln zarejestrowanych pojazdow.
Czyli 30% jezdzi bez OC.

Z danych UFG za 2018:
-wplywy od ubezpieczycieli (% skladek)  - 200 mln zl
-kary za brak OC - 197mln
-regresy - 50 mln
-ilosc kar - 94 tys,

To tak umiarkowanie duzo przylapano ... szczegolnie ze cos 3/4 z  tego wylapal UFG w swoich komputerach.

z 2014
https://www.motofakty.pl/artykul/polisa-oc-ile-pojazdow-w-polsce-nie-ma-obowiazkowego-ubezpieczenia.html

"W ubiegłym roku w Polsce doszło łącznie do blisko 35 tys. wypadków drogowych. Ponad 6,1 tys., czyli 17,5 proc., spowodowali nieznani sprawcy i nieubezpieczeni kierowcy. Za ponad 4,7 tys. wypadków winę ponoszą osoby, które nie wykupiły ubezpieczenia OC."

J.

Data: 2019-04-16 21:26:01
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-04-16 o 19:57, J.F. pisze:

[...]

To nie jest porównanie liczb tylko urzędnicza głupota.
Nie od dzisiaj wiadomo że mają w spisach jako zarejestrowane
samochody dawno nie istniejące.

[...]

Czyli nie 30% a tylko 17,5% i do do spółki z nieznanymi sprawcami.
A jak policzyć to na podstawie 35 tyś wypadków i 4,7 tyś wypadków
gdzie winę ponosiły osoby bez ubezpieczenia to wyjdzie jeszcze mniej.

Pozdrawiam

Data: 2019-04-16 14:08:01
Autor: Zenek Kapelinder
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa nor ma
A jak sobie wyobrazasz w tej materii swoja madrosc jesli uwazasz ze istnienie w spisach o 30% wiecej samochodow to urzednicza glupota. Co trzeci bys wykreslal zeby sie zgadzalo? Sluchalem jakis czas temu Michalkiewicza. Mowil ze sa glosy ze na ziemi jest za duzo ludzi. To on pyta kogo najpierw wyeliminowac zeby zrobilo sie mniej.

Data: 2019-04-17 00:12:26
Autor: RadoslawF
[...]

Ja sobie wyobrażam że w danych urzędu powinno być zapisane to co
istnieje faktycznie. Bo inaczej powoływanie się na te dane jest bez sensu.
A w temacie za dużo ludzi to najpierw wyeliminować tych którzy
zadają idiotyczne pytanie w stylu "kogo najpierw wyeliminować?".
Reszta może sobie żyć jeśli ma za co.

Pozdrawiam

Data: 2019-04-16 16:17:23
Autor: Zenek Kapelinder
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa nor ma
Skad urzad ma wiedziec ze czegos nie ma jak nie zostalo to zgloszone? Przetarg na szklane kule ma zrobic. Jedyna metoda to teraz wezwac kilka milionow ludzi do zlozenia wyjasnien co zrobili z samochodem ktorych jako ostatni byli legalnymi wlascicielami. A jak wlasciciel umarl albo wyjechal na egzotyczne wyspy i slad za nim zaginal to urzad moze wykreslic z kartoteki samochod ktorego byl wlascicielem trzydziesci lat temu? Sytuacja z nadmiarowymi samochodami jest bez wyjscia i najlepiej bedzie jak zostanie tak jak jest. Zwlaszcza ze nikomu to nie szkodzi tak jak mnie nie szkodzi twoja martwica mozgu

Data: 2019-04-17 04:13:38
Autor: Kris
W dniu środa, 17 kwietnia 2019 01:17:25 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
[...]

Jak mnie wybiorą królem i wytrzeźwieje po koronacji to wprowadzę zasadę ze każde auto które przez ponad 12 miesięcy nie ma wykupionej polisy OC z automatu otrzymuje status "do złomowania". I właściciel ma zgłosić skąd odebrać takie auto. Odbierane będzie za darmo i bez konsekwencji przez uprawnione stacje demontażu.
Ale jeśli kogoś jadącego takim autem policja zatrzyma czy ktoś taki spowoduje wypadek to auto złomujemy na koszt kierowcy. Opłata za zezłomowanie w takim przypadku to 10tys + ew regers za spowodowanie wypadku itp

Data: 2019-04-17 22:19:12
Autor: kk
On 2019-04-17 13:13, Kris wrote:
[...]

Właściwsze byłoby zlikwidowanie polis OC skoro wszyscy jeżdżą samochodami.

[...]

Pierdu pierdu

Data: 2019-04-17 04:48:01
Autor: Kris
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa nor ma
W dniu środa, 17 kwietnia 2019 13:22:34 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

A kara za niezgloszenie miejsca odebrania gdzie ?

Nie ma kary
Jak ktoś che w ogródku trzymać czy w sypialni chociażby to niech trzyma
Kara będzie jak taki "pojazd" szkodę zrobi. Wtedy regres i opłata za złomowanie.

regres przeciez juz i tak jest i to nawet za 1 dzien.
Zlomowanie ... jedne auta po wypadku i tak tam trafia, inne warto zabrac, sprzedac ... zeby na regres starczylo :-)

Mógł o tym właściciel wcześniej pomyśleć i przekalkulować

A reszta ... widac za glupi jestes na krola, co ty - nie wiesz w jakim kraju zyjesz ?
Zaraz sie okaze, ze wlasciciel sie usmiecha i mowi "szukajcie, to moze znajdziecie', a przymuszony ... oswiadcza, ze sprzedal Iwanowi Kuzniecowowi :-)

A gdzie napisałem że nie wolno posiadać?
Niech sobie go chociażby w salonie trzyma
Ale nie wolno mu takim autem jeżdzić
Znaczy wolno mu ale ryzykuje że w przypadku kontroli auto utraci i zapłaci 10tys za złomowanie.

Data: 2019-04-17 05:34:52
Autor: Kris
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa nor ma
W dniu środa, 17 kwietnia 2019 14:05:13 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Czyli rozumiem, ze po lekkiej stluczce chcesz niewiele uszkodzony pojazd zniszczyc,
wlasciciela obciazyc karna oplata za zniszczenie, i jeszcze regresem.

Biorąc pod uwagę że pisałem o 12 miesięcznym okresie bez ubezpieczenia po którym to dopiero pojazd uznany zostaje za "do zezłomowania" to właściciel miał czas aby zdecydować czy lepiej płacić Oc i ozywać czy nie płacić a pojazd jak chce mieć w garażu czy innym salonie to niech tam go ma

No coz, cos w tym jest, takie krola prawo, ale czy krol aby na pewno dobrze to policzyl ... beda mlodzi jezdzic bez OC, regresu nie beda mieli z czego splacic,

Młodzi dorośleją, często mądrzeją, pracować zaczynają itp Wcześniej czy później u większości z nich pojawi się coś do egzekucji

i kto za to zaplaci ?

A teraz kto płaci?

no coz, teraz ryzykuje cos 3000 zl i regres co moze milionow siegnac ... i nie odstrasza.

Bo nie może legalnie posiadać nie płącąc OC bo nie może na części sprzedać czy chociażby darmo zezłomować. Niby darmo może ale jak ubytek wagi jest to dopłacić trzeba zz 5 zeta za brakujący kilogram
Tych co posiadają auta i świadomie nimi jeżdżą bez OC aż tak wielu w skali kraju nie ma
Osbiście znam człowieka co to wg papierów w wydziale komunikacji posiada już zapewne kilkadziesiąt albo i grubo ponad setke aut.
Bo skupuje auta i pisze umowy na siebie a potem oddaje na złomowisko
Właściciele mu sprzedają bo zawsze lepiej dostać te kilka stówek niż bujać się ze złomowaniem i ew dopłatami jeśli się np silnik i felgi sprzedało juz.
A takich każde złomowisko ma przynajmniej jednego
Zerknij ile jest w sieci ogloszń "kupie kazde auto stan niewazny" W większości przypadków beda tacy co na siebie umowy podpisza a auto(a właściwie jego pozostałości) i tak trafi na okoliczny złom

Wiec pomysl w zasadzie dobry, tylko po co auto niszczyc - zabrac i na licytacje.

W sumie tez może być ale kwota z licytacji to i tak na rzecz Skarbu Państwa a 10tys kary + ew regresy dalej obowiązuje.

Moze jednak lepiej bedzie, jak kazde auto bedzie mialo OC, i pilnowac tego - w dobie komputerow trywialne.

Za to co jeździ jak najbardziej, jak nie jezdzi pod drogach publicznych a właściciel chce go sobie zatrzymać to niech jest taka możliwość
3 duze fiaty swego czasu miałem. Sprzedałem je jeszcze w ubiegłym stuleciu za jakies symboliczne grosza z tym ze jednym wypadku papirologi nie dopilnowałem i w wydziale komunikacji dalej jestem właścicielem jednego z nich.
Ponoć formalnie mogę zgłosić jego utratę i wyrejestrować go jak zapłacę kilkaset zł jakiejś opłaty środowiskowej na rzecz gminy.
Fakt faktem ze też żadne konsekwencje za "posiadanie" tego auta mi już dzisiaj nie grozą bo ew. roszczenia  UFG się przedawniło. Oczywiście nic mi nie grozi dopóki to auto nie pojawi się na ulicy a że się nie pojawi to mam 99% pewności

Data: 2019-04-17 07:12:43
Autor: Kris
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa nor ma
W dniu środa, 17 kwietnia 2019 15:50:36 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

ale czy nie wspolpracuja z uprawnionymi zlomowiskami ?

Nie.
Wtedy by nie musieli bawić siew pisanie umów na słupa itp tylko by legalne papierki ze stacji demontażu dawali

I tu dochodzimy do kwestii parkingow w miescie ... u siebie niech sobie trzyma, ale pod blokiem nie ma miejsca na stary zlom :-)
Parking pod blokiem nalezy do wspólnoty często i można problem rozwiązać
Zenka zapytajmy co by w tej kwesti królowi doradził.

Jakos tak.
Tzn oplaty jestem prawie pewny, wyrejestrowania juz nie tak bardzo ... skoro sprzedales, to jak chcesz zglosic utrate ? :-)

A bp faktycznie to nie jestem pewny czy umowa sprzedażny wtedy jakąś robiłem
Młody byłem i ważniejsze rzeczy po głowie chodziły

Mozesz cos tam zmyslec ... ale czy to nie bedzie pod rygorem odpowiedzialnosci za falszywe zeznania ?

"Nie pamiętam co sie z tym Fiatem stało"- czy to pod utrate wyjaśnienie dobre?

>Fakt faktem ze też żadne konsekwencje za "posiadanie" tego auta mi >już dzisiaj nie grozą bo ew. roszczenia  UFG się przedawniło.

A kiedy sie przedawnilo ?

Wg internetów "Ma to miejsce wraz z upływem 3 lat od dnia kontroli posiadania polisy, nie później jednak niż z upływem 3 lat od ostatniego dnia roku kalendarzowego, w którym nie spełniono obowiązku zawarcia umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC."
Ostatnie OC za tego Fiata jakoś w 1998 roku płaciłem jeśli mnie pamieć nie zawodzi.

Nie masz papierka, to urzad sie domysla, ze masz auto, za to nie masz OC :-)
I nie masz zadnego dowodu, ze sie przedawnilo :-)

To UFG musi udowodnić w którym nie spełniono obowiązku zawarcia umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC.

IMO odwrotnie - jakby sie pojawilo, to pewnie by sie wyjasnilo, ze sprzedane dawno temu, i nie odpowiadasz.

Jak by się umowa sprzedażny odnalazła.
A bardzo prawdopodobne jest że szybciej dowód rejestracyjny tego fiata na strychu znajdę;)

Data: 2019-04-17 16:42:55
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6c990eb9-e4ea-4564-8d64-cb90803cd9a3@googlegroups.com...
[...]

Ja tam znam jeden, ktory daje legalne papierki.

Ale zaraz - jaki slup - ten co ma 3.5 tys samochodow ?
Czy pisza na siebie ?

I tu dochodzimy do kwestii parkingow w miescie ... u siebie niech
sobie trzyma, ale pod blokiem nie ma miejsca na stary zlom :-)
Parking pod blokiem nalezy do wspólnoty często i można problem rozwiązać

Albo do spoldzielni, albo jest na drodze publicznej.

A to "rozwiazanie" ... masz na mysli oplate za korzystanie z parkingu ?

[...]

Ale teraz jestes stary - utrata to utrata, nie sprzedaz.
Pod rygorem odpowiedzialnosci.

Mozesz cos tam zmyslec ... ale czy to nie bedzie pod rygorem
odpowiedzialnosci za falszywe zeznania ?
"Nie pamiętam co sie z tym Fiatem stało"- czy to pod utrate wyjaśnienie dobre?

Wydaje mi sie, ze nie - bo gdzie tu jakis powod utraty ?
Chyba tylko utrata pamieci, a nie pojazdu :-)

> [...]

Ostatnie OC za tego Fiata jakoś w 1998 roku płaciłem jeśli mnie pamieć nie zawodzi.

Ale jesli go ciagle posiadasz, to obowiazek ubezpieczenia masz co roku.
I wykaz teraz, ze nie posiadasz go od 1998, a nie od 2017 :-P

[...]

UFG w zasadzie wystarczy zaswiadczenie z urzedu, ze takowy pojazd posiadasz.

Ale ... chyba nie dostanie takiego zaswiadczenia, bo nie ma podstawy :-)

IMO odwrotnie - jakby sie pojawilo, to pewnie by sie wyjasnilo, ze
sprzedane dawno temu, i nie odpowiadasz.
Jak by się umowa sprzedażny odnalazła.

Nie trzeba umowy. Policja lapie Kowalskiego w aucie bez OC, i co Kowalski mowi ?
Ze auto dawno temu kupil od Nowaka, ale nie przerejestrowal.
Bo jesli nie kupil, to co - ukradl ?
Nowak mowi ze sprzedal dawno temu, i sprawa wydaje sie wyjasniona.

No chyba, ze Kowalski doswiadczony jest i mowi, ze pozyczyl, albo ze chce kupic, i jazde probna odbywa.
Ale to go policja chyba szybko postraszy i sie przyzna ... albo nie bedzie sie policji chcialo :-)

A bardzo prawdopodobne jest że szybciej dowód rejestracyjny tego fiata na strychu znajdę;)

Czyli jest ryzyko, ze nie sprzedales, bo chyba bys DR dal :-)

J.

Data: 2019-04-17 15:48:57
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1bb09aa5-e201-49d6-9fda-0e0d73dc9786@googlegroups.com...
[...]

A jak spierdola do Londynu ?
Ze spadku bedziesz sciagal ?

i kto za to zaplaci ?
A teraz kto płaci?

A widziales zestawienie - 200 mln my, 200 mln zlapanie bez OC, 50 mln z regresow - tak wygladaja wplywy UFG.

no coz, teraz ryzykuje cos 3000 zl i regres co moze milionow siegnac
... i nie odstrasza.

Bo nie może legalnie posiadać nie płącąc OC bo nie może na części sprzedać czy chociażby darmo zezłomować.

Nie - ja pisze o tych co jezdza bez OC.

Niby darmo może ale jak ubytek wagi jest to dopłacić trzeba zz 5 zeta za brakujący kilogram

DO 10 zl. i "moze pobrac oplate".

Nigdy tak nie sprzedawalem, to nie wiem - jak przyjade z pusta karoseria, to sie "stacja demontazu" ucieszy, bo dobre i te 300 kg zlomu, czy bedzie nieugieta
"10 zl/kg sie nalezy".

Tych co posiadają auta i świadomie nimi jeżdżą bez OC aż tak wielu w skali kraju nie ma

No widziales - ok 15% sprawcow wypadkow nie mialo OC ..

[...]

Cos takiego mialem na mysli ... dopoki krol nie zapomni jednego ze swoich samochodow ubezpieczyc i sie okaze, ze przez pomylke
Rollsa stracil :-)

[...]

I znow wychodzi, ze dobrze jest jak jest.
Moze z wyjatkiem paru kolekcjonerow.

[...]

I co gorsza - po smierci problem moze przejsc na dzieci :-)

Oczywiście nic mi nie grozi dopóki to auto nie pojawi się na ulicy a że się nie pojawi to mam 99% pewności

IMO odwrotnie - jakby sie pojawilo, to pewnie by sie wyjasnilo, ze sprzedane dawno temu, i nie odpowiadasz.

A tak, to ciagle wisi.
Pozostaje Ci miec nadzieje, ze politycy uznaja, ze ruszanie tego gnojowiska, to wiecej straconych glosow niz zyskanych :-)

J.

Data: 2019-04-17 05:49:13
Autor: Kris
W dniu środa, 17 kwietnia 2019 14:34:54 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

[...]

Albo takie cus:
https://www.dziennikwschodni.pl/chelm/rejestruja-samochody-wspolnie-z-ukraincami-rekordzista-ma-ponad-300-dlaczego-to-robia,n,1000214224.html

Tylko Chełmn
"W 2017 roku takich pojazdów było ponad 1000, a rekordzista jest współwłaścicielem 327"

A tu Przemyśł
" Jednak prawdziwy rekordzista działa Przemyślu. Jak podaje TVN Turbo, jest współwłaścicielem aż 3,5 tysiąca samochodów."

I te prawie 5tys aut z tylko dwóch wydziałów komunikacji tez pewno polskich statystykach figurują.

Data: 2019-04-17 14:03:34
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e40b3db9-1e8e-4e81-8d18-862768127425@googlegroups.com...
[...]

No coz, cos w tym jest, takie krola prawo, ale czy krol aby na pewno dobrze to policzyl ... beda mlodzi jezdzic bez OC, regresu nie beda mieli z czego splacic, i kto za to zaplaci ?

Data: 2019-04-17 22:21:23
Autor: kk
On 2019-04-17 13:48, Kris wrote:

[...]

Ale pierdoły. Jeśli już należy wymagać wypłacalności przez kierującego.

Data: 2019-04-17 06:03:47
Autor: Zenek Kapelinder
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa nor ma
Ok. Jak bedziesz krolem to bedziesz mogl chciec tak zrobic. Ale nie bedziesz krolem. Od krola trzeba wymagac inteligencji a nie malpowania. Jak ja bym wytrzezwial po koronacji to co bym zrobil pierwsze wiesz. Nastepna rzecza jaka bym zrobil to bym kazal dopisac ze dwadziescia procent samochodow aniolow. Jak bym pojechal do krola od ropy negocjowac cene to bym mu oczy wybil iloscia samochodow i cos utargowal z ceny. Jak widzisz z Twoim podejsciem to do mycia krolewskiego samochodu moze sie nadajesz a nie na krola.

Data: 2019-04-17 15:56:46
Autor: Budzik
[...]

Zenku, czy ty negocjowałes kiedys coś wiecej niz karte rabatowa z lotosu?
;-P

--
Pozdrawia... Budzik
"Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

Data: 2019-04-17 06:26:37
Autor: Kris
W dniu środa, 17 kwietnia 2019 15:03:48 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
[...]

Jeszcze jesteś w takim wieku że na doradce ciebie zatrudnię bo niegłupie pomysły miewasz
Jednak weź pod uwagę że oprócz Ciebie na stanowisku doradcy zatrudnię ze dwie dwórki(łącznie mające mniej wiosen za Sobą jak Ty jeden) na stanowiskach dyrektorskich. Tyle tylko że one na potrzeby króla będą i doradca będzie miał do nich dostęp mocno ograniczony

Data: 2019-04-17 11:59:54
Autor: Budzik
[...]

Zenku, to ze ty sobie nie wyobrazasz sposobu to jeszcze o niczym nie swiadczy :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

Data: 2019-04-17 12:00:24
Autor: Zenek Kapelinder
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa nor ma
Obstawiam ze Cie nie stac na dwie dworki a co dopiero na mnie.

Data: 2019-04-17 13:20:55
Autor: J.F.

Data: 2019-04-17 13:51:49
Autor: J.F.
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:c2946266-e2c2-4c4e-b277-c3a598b65b3f@googlegroups.com...
[...]

A ten np powie, ze sprzedal, ale ze to bylo 10 lat temu, to umowa sie gdzies zapodziala.

A jak wlasciciel umarl albo wyjechal na egzotyczne wyspy i slad za nim zaginal to urzad moze wykreslic z kartoteki samochod ktorego byl wlascicielem trzydziesci lat temu?

Ba, jak wlasciciel sie pojawi i powie, ze pojazd dawno temu zdal na zlom ... to i tak urzad nie moze nic zrobic, bo nie ma podstaw prawnych.

Sytuacja z nadmiarowymi samochodami jest bez wyjscia i najlepiej bedzie jak zostanie tak jak jest.
Zwlaszcza ze nikomu to nie szkodzi tak jak mnie nie szkodzi twoja martwica mozgu

Tylko, ze statystykom nie ma wtedy co wierzyc.

Taki maly przyklad ... w 2018 sprowadzono milion uzywanych samochodow.
Duzo to, czy malo?

Biorac pod uwage, ze wiekszosc z nich mialo ponad 10 lat, i pojezdza po drogach jeszcze z kilka lat, i to raczej ponizej 10 ... to nam daje tak z ok 7 mln jezdzacych samochodow.

To ile tych samochodow tak naprawde jezdzi  ?

W te 24 mln polis OC chyba mozna wierzyc ... ale skad tyle tych samochodow ?

J.

Data: 2019-04-18 05:33:12
Autor: Kris
W dniu środa, 17 kwietnia 2019 21:00:26 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Obstawiam ze Cie nie stac na dwie dworki a co dopiero na mnie.

Od patafiana co to się na sąsiedniej grupie reklamował kasę pożyczę.

Data: 2019-04-17 12:24:30
Autor: J.F.
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q95a8d$h51$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2019-04-16 o 19:57, J.F. pisze:
Różne dziwne informacje spotykałem że OC nie ma koło trzydziestu
procent pojazdów a przeglądów koło dwudziestu. Nie bardzo w to wierzę
ale kto ich tam wie czym po wsiach jeżdżą.
[...]
[...]

Tak, mozna by nawet sugerowac obnizenie tego procentu.

Nawiasem mowiac - sporo, ale ciekawe ile to przypadki "losowe".
No nie - chyba niewiele, bo zeby tak zapomniec kiedy dokladnie polisa sie skonczyla i akurat miec wypadek ...

A ile - policja odnotowala, ze sprawca nie mial OC przy sobie, ale jednak mial.

Wychodzi jednak na to, ze liczbe polis wypada podniesc dosc istotnie, aby uzyskac ilosc jezdzacych pojazdow
.... choc moje drugie auto czeka az sie zmobilizuje do zlomowania, stoi, a polise ma ...

Swoja droga - nie potrafie znalezc ile tych polis bylo np w 2018r ...

J.

Data: 2019-04-17 04:02:25
Autor: przemek.jedrzejczak
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa nor ma
-- Swoja droga - nie potrafie znalezc ile tych polis bylo np w 2018r ...

24 291 414 liczba polis OC posiadaczy pojazdów mechanicznych  na koniec 2018 r

Data: 2019-04-17 13:22:18
Autor: J.F.
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1f136b66-40ab-4878-8ada-4da6369e2f7c@googlegroups.com...
-- Swoja droga - nie potrafie znalezc ile tych polis bylo np w 2018r ...
liczba polis OC posiadaczy pojazdów mechanicznych  na koniec 2018 r

A zarejestrowanych pojazdow ze 30mln ... to juz nie tak zle.

Choc ciagle przepisy takie, ze tego starego g* lepiej nie tykac :-)

J.

Data: 2019-04-17 04:40:02
Autor: przemek.jedrzejczak
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa nor ma
nie ma sensu klepac dziadkow co hoduja sztrucla na dzialce ... madry krol wie ze trzeba dopasc tych co nie maja OC & powoduja szkody czyli cwaniaczkow :-)

dane sa juz dostepne wystarczy je tylko obrobic, sprofilowac i juz mozna spuscic psy :-) Nieubezpieczone pojazdy jeżdżą po całym kraju, ale według statystyk najwięcej takich samochodów spotkać można na Warmii i Mazurach, w Małopolsce oraz w województwach: świętokrzyskim, opolskim i lubuskim. Obowiązkowej polisy nie wykupują najczęściej mężczyźni do 25 lat.

Data: 2019-04-16 18:22:55
Autor: Marcin N
[...]

Do dyskusji jednak jakąś wartość dobrze jest przyjąć. Czemu nie przyjąć mojej?

--
MN

Data: 2019-04-16 13:53:55
Autor: Zenek Kapelinder
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa nor ma
To niech bedzie ta co slyszales. Co mi za roznica jak to co podalem nie jest moje tak jak to co Ty podales nie jest Twoje.

Data: 2019-04-16 17:33:09
Autor: J.F.
Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5cb5ece8$0$501$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Patrzac na GUS ... 4.3 mln ton benzyny i 16.3 mln ton ON zuzylismy w kraju w 2018.

Ile tych samochodow mamy zarejestrowanych ? Cos 30 mln.
Wychodzi  0.7t/samochod, jakies 850 litrow ... mnie by na jakies 11 kkm starczylo,  ale przeciez trzeba troche odjac, bo tir moze wiecej :-)

Wiec jakby tak liczyc, to te 8kkm calkiem realne ... tylko te martwe rejestracje ..

Dane z przegladow dalyby chyba lepszy wynik.

J.

Data: 2019-04-16 16:59:56
Autor: Budzik
[...]

No niestety duzo tych martwych...

Dane z przegladow dalyby chyba lepszy wynik.

Ano dokładnie. Są dane tylko trzeba wyciagnac.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2019-04-16 00:24:42
Autor: J.F.
Dnia Mon, 15 Apr 2019 23:21:37 +0200, Marcin N napisał(a):
[...]

Ja mam ksenony :-)

średnia prędkość: 30 km/h

Milem na mysli - przejedz sobie trase ze swialami i bez, i zmierz ile
wiecej ze swiatlami pali :-)

J.

Data: 2019-04-13 20:59:54
Autor: Budzik
[...]

Wiesz, ja jezdze bardzo duzo po miescie. Jakies 200km dziennie z czego powiedzmy 150 to jest rzeczywiscie po miescie. Ale takiej naprawde wolnej jazdy w korku to jest w tym moze z 10%...
Czyli co? Cały ambaras o te troche lepsza sprawnosc przez te 10%?

Ile pali hybryda vs benzyna?
Dobrze rozumiem, ze w najlepszym razie przez te 10% czasu spali powiedzmy 4 zamiast 6 litrów a przez pozostały czas spalanie bedzie bez zmian?

--
Pozdrawia... Budzik
"Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji." Frank Herbert

Data: 2019-04-13 15:42:17
Autor: Zenek Kapelinder
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa nor ma
Jak bez zmian? A ladowanie akumulatora na te 10% to z powietrza jest czy z paliwa. Sprawnosc elektrowni gazowej opartej na turbinie gazowej to max 55%.. Elektrowni weglowej z trudem przekracza 40%. W elektrowniach wszystko jest zoptymalizowane zeby byly najbardziej sprawne. Sprawnosc silnika spalinowego w jezdzie miejskiej ok 10%. Sprawnosc alternatora samochodowego nie wiecej niz 50%. Sprawnosc silnika elektrycznego z 90%. Jedyna zaleta w miescie samochodow na 5% elektrycznych i 95 spalinowych ze w korkach silnik nie pracuje. Zamiast hybryd opekali to bez udziwniania ukladami start stop. To ze hybryda to nie znaczy ze bierze energie z czarnych dziur.

Data: 2019-04-14 14:59:59
Autor: Budzik
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Jak bez zmian? A ladowanie akumulatora na te 10% to z powietrza jest
czy z paliwa.

jakas czesc z hamowania na ten przykład?

--
Pozdrawia... Budzik
"Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

Data: 2019-04-14 09:07:03
Autor: Zenek Kapelinder
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa nor ma
Jazda w korku naladuje hamowaniem akumulator? Jedyny zysk to do pewnego momentu brak pracy silnika spalinowego w korku. Start stop spelnia prawie ta sama role i jest tanszy o kilkadziesiat tysiecy zlotych.

Data: 2019-04-14 19:47:28
Autor: Marcin N
[...]

Kilkadziesiąt tysięcy? Aleś przywalił...

--
MN

Data: 2019-04-14 17:12:36
Autor: Tom N
Budzik w <news:XnsAA31A52C82DA5budzik61pocztaonetpl127.0.0.1>:

Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...
Jak bez zmian? A ladowanie akumulatora na te 10% to z powietrza jest
czy z paliwa.
jakas czesc z hamowania na ten przykład?

Żeby hamować, to trza mieć prędkość, a tej się z powietrza nie uzyska...

--
'Tom N'

Data: 2019-04-14 00:11:11
Autor: jerzu.xyz
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
On Sat, 13 Apr 2019 19:55:45 +0200, Marcin N
<marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:

Choćby w tym, że w czasie wolnej miejskiej jazdy - jest znacznie sprawniejsza.

Nic z tego. W takim hybrydowym Yarisie, typowym miejskim toczydle, aku
w korku rozładowuje się szybko prawie do zera (włączona
klima/ogrzewanie, światła dzienne, radio) i zaczyna działać silnik
spalinowy. Nawet jak auto w tym korku stoi.

Data: 2019-04-14 04:39:32
Autor: Marcin N
W dniu 2019-04-14 o 00:11, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
[...]

Jednak silnik spalinowy w hybrydzie działa w optymalnych dla siebie warunkach. Stąd ta lepsza sprawność.

Czy będziecie się upierać, że jazda na trzecim i na piątym (szóstym) biegu ma tę samą sprawność i to samo zużycie paliwa na 100 km przy tej samej prędkości? Jakoś nigdy mi się to nie udało, żeby komputer pokazał takie samo chwilowe zużycie paliwa.

--
MN

Data: 2019-04-14 06:33:03
Autor: Shrek
W dniu 14.04.2019 o 04:39, Marcin N pisze:

[...]

NIe będziemy, aczkolwiek dalej prosiłbym o mocne i niezależne (w sensie nie z prospektu producenta) dane.

Shrek

Data: 2019-04-14 06:38:42
Autor: Marcin N
W dniu 2019-04-14 o 06:33, Shrek pisze:
[...]

Oczekujesz, że przeprowadziłem kompleksowe niezależne badania? Nie przeprowadziłem.

Mój Yaris benzynowy pali w mieście 7.0. Hybryda pali poniżej 5 w tym samym mieście (plotka głosi, że nawet 4).

--
MN

Data: 2019-04-14 07:15:34
Autor: Twardy
Marcin N wrote:
[...]

6.3 l/100
https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/toyota/yaris/iii/hatchback-5d-facelifting-2017/silnik-benzynowy-1.5-dual-vvt-ie-111km-od-2017/

Hybryda pali poniżej 5 w tym
samym mieście (plotka głosi, że nawet 4).

3.6 l/100
https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/toyota/yaris/iii/hatchback-5d-facelifting-2017/silnik-hybrydowy-1.5-hybrid-100km-od-2017/

--
Pozdr.
T.

Data: 2019-04-14 07:45:52
Autor: Shrek
W dniu 14.04.2019 o 07:15, Twardy pisze:

[...]

LOL - nie bez powodu pytałem o dane producenta;)

Shrek

Data: 2019-04-14 10:34:29
Autor: Shrek
W dniu 14.04.2019 o 07:45, Shrek pisze:

LOL - nie bez powodu pytałem o dane producenta;)

Oczywiście o nie o dane producenta.

Shrtek

Data: 2019-04-14 07:42:32
Autor: Shrek
W dniu 14.04.2019 o 06:38, Marcin N pisze:

Oczekujesz, że przeprowadziłem kompleksowe niezależne badania? Nie przeprowadziłem.

Ty nie, ale zapewne ktoś prowadził, skoro z taką stanowczością się wypowiadasz o znacznie większej sprawności. Pytam bo pamiętam, że z KRESem nie była na początku oczywista sprawa, a to znacznie leżejsze ustrojastwo od całej hybrydy. Na pozór też tramwaje są w sposób oczywisty bardziej ekologiczne od autobusów, a okazywało się, że więcej CO2 wypluwały z siebie. Wiec po prostu jestem ostrożny u uznawaniu oczywistych oczywistości bez jakiś danych.

Mój Yaris benzynowy pali w mieście 7.0. Hybryda pali poniżej 5 w tym samym mieście (plotka głosi, że nawet 4).

Raport spalania mówi średnia 4,4 vs 5,3, przy czym to całe 4 raporty a i dane tam są zwykle z dupy i jakby się nimi kierować to dizle wręcz w lato na trasie paliwo dają i trzeba upuszczać;)

Dlatego chętnie bym poznał jakiś test. Pewnie nawety bym znalazł, ale skoro ty stawiasz tezę...

Shrek

Data: 2019-04-14 14:59:59
Autor: Budzik
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

dane tam są zwykle z dupy i jakby się nimi kierować to dizle wręcz w lato na trasie paliwo dają i trzeba upuszczać;)

Mowisz o autocentrum?
Co ciekawe dla mojego dukaciaka raporty pokazuja wiecej niz mi pali. Sporo wiecej.

Data: 2019-04-14 18:15:27
Autor: Shrek
W dniu 14.04.2019 o 16:59, Budzik pisze:
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

dane tam są zwykle z dupy i jakby się nimi kierować to dizle wręcz w
lato na trasie paliwo dają i trzeba upuszczać;)

Mowisz o autocentrum?

O raport spalania. Tak - wychodzi, że to jedno i to samo. Tam kłamią jak w maglu - każdy sobie wmawia, że jego pali mniej niż inne;)

Co ciekawe dla mojego dukaciaka raporty pokazuja wiecej niz mi pali.
Sporo wiecej.

Dukaciakiem to w trasy jeżdzisz czy po mieście?

Shrek

Data: 2019-04-14 16:59:58
Autor: Budzik
[...]

Roznie.
W trasach pali jakies 7,5
W miescie jakies 8-9. Duzo zalezy od temperatury ale duzo od stylu jazdy - jak mi sie chce to 8, jak mniej mi sie chce to 9 :))) --
Pozdrawia... Budzik
"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"
H. Jackson Brown, Jr.

Data: 2019-04-15 06:14:33
Autor: Shrek
W dniu 14.04.2019 o 18:59, Budzik pisze:

Roznie.
W trasach pali jakies 7,5
W miescie jakies 8-9. Duzo zalezy od temperatury ale duzo od stylu jazdy
- jak mi sie chce to 8, jak mniej mi sie chce to 9 :)))

A ile z raportu spalania? Powietrze wozisz czy kamienie? Zresztą ten cały raport jest trochę bez sensu, bo nie ma rubryczki jazda 100% miejska.

Shrek

Data: 2019-04-15 11:59:59
Autor: Budzik
[...]

A ile z raportu spalania?

Chyba minimum dyche

Powietrze wozisz czy kamienie?

Nic jakiegos super ciezkiego - to prawda.

Zresztą ten
cały raport jest trochę bez sensu, bo nie ma rubryczki jazda 100%
miejska.

Mysle ze gdybym jezdził 100% miasto to koło dyszki by było spokojnie.

--
Pozdrawia... Budzik
Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

Data: 2019-04-15 05:21:25
Autor: przemek.jedrzejczak
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa nor ma
niech zyja elektryki :-)

http://next.gazeta.pl/next/7,151003,24661130,rz-w-przyszlym-roku-ceny-pradu-o-30-50-proc-wyzsze-analitycy.html#s=BoxOpImg1

i najlepsze :-)

Minister energii w wywiadzie dla WNP zaznaczył z kolei, że w związku z antyemisyjną polityką Unii Europejskiej ceny energii elektrycznej wzrosły ostatnio w krajach UE o około 50 proc. Mieszkańcy "starej UE" przeciwko temu jednak nie protestują.

tak a zolte kamizelki to wyraz poparcia dla francuskiego rzadu :-)

Data: 2019-04-15 16:43:26
Autor: Shrek
W dniu 15.04.2019 o 13:59, Budzik pisze:
[...]

Bujać to my, nie nas:P

https://www.autocentrum.pl/spalanie/fiat/ducato/

Shrek

Data: 2019-04-14 15:59:58
Autor: Budzik
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Użytkownik Marcin N marcin5.usun.wykasuj@onet.pl ...

Mój Yaris benzynowy pali w mieście 7.0. Hybryda pali poniżej 5 w tym samym mieście (plotka głosi, że nawet 4).

A to mnie w sumie dopiero teraz zastanowiło...
Jezdziłem przez jakis czas citroenem zx rocznik 95.
To auto paliło mi jakies 7 litrów paliwa.
A ty mowisz ze nowoczesna toyota tez pali 7? Zadnego postepu przez 20 lat?

--
Pozdrawia... Budzik
"Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

Data: 2019-04-14 19:41:31
Autor: Marcin N
W dniu 2019-04-14 o 17:59, Budzik pisze:
[...]

Po pierwsze - miasto miastu nierówne. Nie da się porównać.
Po drugie: jakiego rewolucyjnego postępu oczekujesz? Przez ostatnie 20 lat silniki nadal spalają to samo paliwo, dalej poruszają przeciętnie czterema tłokami, itd. Zasada pracy ciągle taka sama. Nie widzę tu możliwości dużych zmian.

Można żonglować ilością biegów, dodawać turbo - to wszystko, żeby optymalizować zakres pracy silnika.

Za to przez 20 lat samochody zrobiły się cięższe. Teraz typowy kompakt waży ponad 1250 kg, kiedyś, np. stare Renault 9 ważyło poniżej tony.

--
MN

Data: 2019-04-14 20:01:41
Autor: jerzu.xyz
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
On Sun, 14 Apr 2019 06:38:42 +0200, Marcin N
<marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:

Mój Yaris benzynowy pali w mieście 7.0. Hybryda pali poniżej 5 w tym samym mieście (plotka głosi, że nawet 4).

Plotka. Mnie jest ciężko zejśc poniżej 5 litrów. Bardziej oscyluje
koło 6.

Data: 2019-04-14 08:58:08
Autor: Zenek Kapelinder
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa nor ma
Silnik spalinowy ma to do siebie ze ma waski zakres optymalnych warunow pracy. Chociazby temperatura musi byc utrzymywana z tolerancja do kilku stopni.. Za niska zle za wysoka jeszcze gorzej. Gdyby silnik w samochodzie mial dzialac w optymalnych warunkach to jazda samochodem moze nie byla by niemozliwa ale na pewno bardzo trudna. W optymalnych warunkach moze pracowac silnik okretowy a z mniejszych silnik napedzajacy agregat pradotworczy ale nie samochodu miejskiego.

Data: 2019-04-14 14:59:59
Autor: Budzik
[...]

Co to znaczy ze w optymalnych warunkach?
Co sie zyskuje?

--
Pozdrawia... Budzik
"Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

Data: 2019-04-14 19:45:29
Autor: Marcin N
W dniu 2019-04-14 o 16:59, Budzik pisze:
[...]

Zyskuje się na sprawności. Silnik nie musi napędzać bezpośrednio kół ale może ładować baterie silnika elektrycznego, które są buforem pozwalających optymalizować zakres pracy silnika spalinowego.

Ponadto silnik spalinowy w hybrydzie jest znacznie prostszy, mniej wysilony (np. 1.5 w Yarisie ma 74 KM), mniej awaryjny.

Mnie to zachęca. Postanowiłem, że następny mój samochód to będzie hybryda. Nie zamierzam Was na siłę przekonywać.

--
MN

Data: 2019-04-15 04:59:59
Autor: Budzik
[...]

mowisz ze dodanie kolejnego elelemtu który nie ma sprawnosci 100% podnosi sprawnosc całego układu?
Hmm...
Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale przeciez hybryda nie działa tak, ze spalinowy silnik ładuje tylko aku, on takze napedza koła...

Ponadto silnik spalinowy w hybrydzie jest znacznie prostszy, mniej wysilony (np. 1.5 w Yarisie ma 74 KM), mniej awaryjny.

Czyli doszlismy do wniosku ze wysilanie silników i obudowywanie ich dziesiatkami dodatkowych czesci nie ma sensu? Wow... :)

Mnie to zachęca. Postanowiłem, że następny mój samochód to będzie hybryda. Nie zamierzam Was na siłę przekonywać.

Na siłe to nie. Ale ja cały czas szukam merytorycznych argumentów.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2019-04-16 06:23:26
Autor: ddddddddddddd
W dniu 15.04.2019 o 05:59, Budzik pisze:

[...]

jeśli w danym zakresie obrotów zastąpimy coś o sprawności 30% na coś o sprawności 80% to lepiej być powinno...

Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale przeciez hybryda nie działa tak, ze
spalinowy silnik ładuje tylko aku, on takze napedza koła...

większość (wyjątkiem jest chyba BMW i3 range extender czy jakoś tak)

[...]

a mnie zachęca przyspieszenie, ale na dzień dzisiejszy niewiele hybryd ma sensowne (lepsze niż 100-konny diesel), przynajmniej na papierze, bo nie jeździłem

Na siłe to nie. Ale ja cały czas szukam merytorycznych argumentów.

ja dla siebie znalazłem, ale to bardzo specyficzne warunki, zaczynając od tego, że dużą część moich tras mogę pokonać taką hybrydą tylko (lub prawie tylko) na prądzie..
Lukasz

Data: 2019-04-16 08:10:39
Autor: Miroo
W dniu 2019-04-15 o 06:59, Budzik pisze:
mowisz ze dodanie kolejnego elelemtu który nie ma sprawnosci 100% podnosi
sprawnosc całego układu?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Cykl_Atkinsona

Pozdrawiam

Data: 2019-04-16 08:55:52
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAA32438D46277budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Moze dzialac, jesli sprawnosc silnika spalinowego w zlych warunkach jest kiepska.
A jest.

Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale przeciez hybryda nie działa tak, ze
spalinowy silnik ładuje tylko aku, on takze napedza koła...

A to akurat roznie moze byc, w szczegolnosci wieksze obciazenie silnika spalinowego moze znaczaco podniesc jego sprawnosc

[...]

Ale troche tak - 70KM spokojnie starczy na jazde 150km/h i jeszcze sprawne wyprzedzanie ... jak elektryczny dorzuci kolejne 50KM.

J.

Data: 2019-04-16 10:59:57
Autor: Budzik
[...]

Wow tyczylo się tego, ze to jest jasny wniosek dla kazdego kto troche zna sie na samochodach.
Nie bez powodu sporo kierowców twierdzi ze trwałe, bezawaryjne samochody skonczyły się gdzies w latach 2006-2012.

--
Pozdrawia... Budzik
"Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

Data: 2019-04-15 11:59:39
Autor: robot
W dniu 2019-04-13 o 14:59, Marcin N pisze:
Dowiedziałem się dziś, że Unia szykuje nową normę Euro 6-coś-tam, która w zasadzie uniemożliwi stosowanie silników innych niż co najmniej hybrydowe.

Emisja CO2 ma zostać ograniczona ze 125 do około 80 g/km.

Nie no.
Mam nadzieję, że przyszłość nie jest aż tak czarna.

Data: 2019-04-15 03:54:36
Autor: przemek.jedrzejczak
Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa nor ma
-- Mam nadzieję, że przyszłość nie jest aż tak czarna.

przyszlosc jest zielona :-)

https://www.welt.de/motor/news/article167674796/Was-ist-Euro-6d-TEMP.html

RDE-Messungen haben offenbart, dass viele aktuell am Markt befindliche Euro-6-Fahrzeuge weit mehr als das Doppelte der eigentlich zulässigen Stickoxide emittieren.

wyniki w realu wykazaly ze auta z Euro 6 emituja ponad dwukrotnie tego co dozwolone :-) czyli szanse ze E6d w trybie RDE spelni wymagania sa niewielkie Wie Thomas Koch, Professor am Karlsruher Institut für Technologie (KIT) in einem Interview mit der Helmholtz Gesellschaft erläuterte, ist eine Reinigung mit Harnstoff erst ab 180 bis 200 Grad wirkungsvoll. Bei vielen Fahrzeugen der ersten Euro-6-Generation verhinderte eine der Effizienz zuträgliche niedrige Abgastemperatur-Strategie diesen optimalen Reinigungsprozess.

profesor wyjasnia ze pierwsza generacja Euro 6 ma po prostu za niska temperature spalin aby efektywnie oczyscic spaliny, efekt latwy do przewidzenia .... jak dla mnie sa w czarnej dupie :-)

Data: 2019-04-16 22:08:22
Autor: Poldek
W dniu 2019-04-15 o 11:59, robot pisze:
[...]

Nie dość, że grozi nam zmniejszenie CO2, to jeszcze likwidacja mitycznych odcinków Autobahnen bez ograniczeń prędkości

https://www.umwelt-plakette.de/pl/pl/2019-04-14.html

Data: 2019-04-17 12:14:50
Autor: J.F.
Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q95cnn$iti$3@node1.news.atman.pl...
[...]

Dlaczego mitycznych ?
Mityczne to beda, jak pakiet wejdzie :-)

J.

Data: 2019-04-17 17:57:05
Autor: Poldek
W dniu 2019-04-17 o 12:14, J.F. pisze:
[...]

Tak naprawdę nie wiadomo, czy wolno tam jechać "ile się chce", czy niewolno. Janusz jechał pińcet i mandatu nie dostał, ale ja też jechałem czysta na motorze na S79 koło Okęcia i choć tam jest 120 (jakby to kogoś interesowało), to też nie dostałem mandatu.
Mityczne też dlatego, że są otrzymywane, aby podtrzymywać mit typu urban legend, że "są takie miejsca na świecie, takie Autobany w Niemczech, gdzie można sobie jechać ile fabryka dała..." i wiatr we włosach i jest widmo wolności i jest ten mit, bez którego istnienia nagle okazałoby się, że kurcze Ferdek, jak to jest, że nigdzie na świecie nie ma drogi, na której można legalnie jechać więcej niż 140, a tymczasem każden jeden samochód sprzedawany w sklepach z samochodami na 200+ na budziku, więc o co chodzi? Więc jaki sens byłby lansować i wystawiać w eleganckich salonach te wszystkie bryki po ćwierć bańki? Cała branża motoryzacyjna by się załamała.

NajbliĹźsza przyszłość motoryzacji - noQ1|C§˘šš