Najdłuższy czas eksploatacji

Data: 2020-12-21 21:30:42
Autor: ii
Najdłuższy czas eksploatacji
Hej,

Tak pomyślałem, że ... może ciekawe byłoby dowiedzieć się jak najdłużej eksploatowaliście swój samochód?

Bo zwykle trochę się pojeździ i zamienia na coś innego.

Seicento używam od 19 lat i w zasadzie mogłbym dalej jeździć, gdyby nie to, że już nie chcę.

Data: 2020-12-21 22:11:25
Autor: Shrek
W dniu 21.12.2020 o 21:30, ii pisze:

Bo zwykle trochę się pojeździ i zamienia na coś innego.

Seicento używam od 19 lat i w zasadzie mogłbym dalej jeździć, gdyby nie to, że już nie chcę.

Honda accord osiągnęła u mnie pełnoletniość. Ale wziąłem ją jak miała 9.

--
Shrek

Data: 2020-12-22 11:15:46
Autor: t-1
W dniu 2020-12-21 o 23:05, ii pisze:
[...]

2 klasa szkoły podstawowej
18-9 = 9

Data: 2020-12-23 16:33:28
Autor: ąćęłńóśźż
Najdłuższy czas eksploatacji
9 km rocznie czy miesięcznie?

-- -- -
=9

Data: 2020-12-22 11:34:09
Autor: ii
W dniu 22.12.2020 o 11:15, t-1 pisze:
[...]

Podstawówka?

Moje Seicento też osiągnęło pełnoletniość, ale jeździłem nim 19 lat.

Przerasta?

Data: 2020-12-22 16:18:32
Autor: Uncle Pete
On 21.12.2020 22:11, Shrek wrote:
[...]

Bardzo podobnie do mojego Focusa I - kupiłem 9-letniego, sprzedałem 19-letniego 2 lata temu. Zaczął lawinowo rdzewieć, inaczej bym nadal nim jeździł.

Data: 2020-12-22 17:42:28
Autor: Shrek
W dniu 22.12.2020 o 16:18, Uncle Pete pisze:

Bardzo podobnie do mojego Focusa I - kupiłem 9-letniego, sprzedałem 19-letniego 2 lata temu. Zaczął lawinowo rdzewieć, inaczej bym nadal nim jeździł.

W sumie to hania by dalej jeździa, bo rdza jej bardzo nie brała (poza przednimi prawymi drzwimi nad szybą. Ale już poobijana była, amorki do wymiany, gdzieś tam płyn znikał (nie na uszczelce). Gdyby nie była poobijana to moze i bym ją jeszcze zrobił i dalej jeździł;)

--
Shrek

Data: 2020-12-22 18:23:45
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fe221f2$0$503$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Sierra nie wiem ile by jeszcze jezdzila, gdybym miski olejowej nie rozwalil.
I stwierdzilem, ze chyba czas na nowy samochod a nie na wymiane/naprawe miski.

Co ciekawe - z dziura w dnie miski gdzies tam jednak jakas resztke oleju byla i jezdzila, cisnienie trzymala.

Ktos wie - wystarczy, ze pompa olej zasysa, czy jeszcze w misce musi byc co najmniej poziom "min" z bagnetu ?

J.

Data: 2020-12-22 18:57:12
Autor: cef
W dniu 2020-12-22 o 18:23, J.F. pisze:

Ktos wie - wystarczy, ze pompa olej zasysa, czy jeszcze w misce musi byc co najmniej poziom "min" z bagnetu ?

Ścierka jeżdzi nawet bez oleju.

Data: 2020-12-23 12:09:46
Autor: J.F.
Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fe23377$0$519$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2020-12-22 o 18:23, J.F. pisze:
Ktos wie - wystarczy, ze pompa olej zasysa, czy jeszcze w misce musi byc co najmniej poziom "min" z bagnetu ?

Ścierka jeżdzi nawet bez oleju.

No jezdzi, ale jak dlugo ?

chociaz ... w normalnej pracy jakis silnik ma elementy walu zanurzone w oleju, czy tego sie raczej unika ?

J.

Data: 2020-12-23 20:22:55
Autor: t-1
W dniu 2020-12-23 o 12:09, J.F. pisze:

chociaz ... w normalnej pracy jakis silnik ma elementy walu zanurzone w oleju, czy tego sie raczej unika ?

J.

Wszystko jest w oleju ale nie jest w nim zanurzone.
https://www.youtube.com/watch?v=Uo5-PTq2JEM

Data: 2020-12-21 22:58:07
Autor: Pete
Najdłuższy czas eksploatacji
Hello, ii.
On 21.12.2020 21:30 you wrote:

> Hej, Tak pomyślałem, że ... może ciekawe byłoby dowiedzieć się jak > najdłużej eksploatowaliście swój samochód? Bo zwykle trochę się > pojeździ i zamienia na coś innego. Seicento używam od 19 lat i w > zasadzie mogłbym dalej jeździć, gdyby nie to, że już nie chcę.

Avensis ST220. Od 2003. :D

--
Pete

Data: 2020-12-21 23:42:26
Autor: PiteR
Najdłuższy czas eksploatacji
in <news:rrr0kg$s2l$1news.icm.edu.pl>
user ii pisze tak:

Tak pomyślałem, że ... może ciekawe byłoby dowiedzieć się jak
najdłużej eksploatowaliście swój samochód?

Miałem golfa przez 20 lat. W 2017r skończył ze mną 30 lat i 4 miesiące. Przejechałem nim 178tys.

https://ibb.co/CMtrDcC
https://ibb.co/kqf3fLh

Bo zwykle trochę się pojeździ i zamienia na coś innego.

Tera panie to sie trzyma do bulu. Wolnossący 8v, na pośrednim wtrysku,
bez dwumasy, jak skarb ;)

Seicento używam od 19 lat i w zasadzie mogłbym dalej jeździć,
gdyby nie to, że już nie chcę.

to jest wynik

--
Piter

#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy

Data: 2020-12-22 10:41:22
Autor: K
user ii pisze tak:

[...]

Zeby zajezdzic dwumase w wolnossacej benzynie to trzeba miec talent.

Data: 2020-12-22 18:37:11
Autor: PiteR
Najdłuższy czas eksploatacji
in <news:rrsigi$sh4$1$horiznnews.chmurka.net>
user K pisze tak:

Tera panie to sie trzyma do bulu. Wolnossący 8v, na pośrednim
wtrysku, bez dwumasy, jak skarb ;)

Zeby zajezdzic dwumase w wolnossacej benzynie to trzeba miec
talent.

wystarczy 170tys km, jazda w korkach, śpiące policjanty,
dom na zadupiu bez drogi asfaltowej, nerwowy kierowca.

Data: 2020-12-23 14:56:55
Autor: K
user K pisze tak:

[...]

Nie wiem. Kupilem Signum z Z22YH w 2014, ktore mialo wtedy ~100tys mil na budziku. Zrobilem nim kolejne 100tys wymieniajac przy 160tys samo sprzeglo i lozysko oporowe na wszelki wypadek, dwumasa byla wtedy w stanie idealnym :) Oddalem go bratu bo padla mi pompa wysokiego cisnienia, a koszt nowej wynosil 2/3 wartosci auta. Dwumasa dziala do dzis i nie sprawia zadnych problemow.

Data: 2020-12-23 15:48:32
Autor: ii
user ii pisze tak:

[...]

Całkiem dobrze wygląda. Stylowo i w ogóle.

Bo zwykle trochę się pojeździ i zamienia na coś innego.

Tera panie to sie trzyma do bulu. Wolnossący 8v, na pośrednim wtrysku,
bez dwumasy, jak skarb ;)

Teraz elektrykami jeżdżę na przemian z uturbionym RSem.

Seicento używam od 19 lat i w zasadzie mogłbym dalej jeździć,
gdyby nie to, że już nie chcę.

to jest wynik

Nieduży przebieg. Na początku dużo nim jeździłem a potem już nie. Ostatnio tylko akumulator doładowuję i odpalam albo przejadę się po okolicy by nie zastał się. No i przeglądy robię. Ale nie chcę już tego dalej ciągnąć. Ubezpieczenia i przegląd niewiele kosztują, ale nawet tyle nie warto wydawać jak ma tylko stać. Z drugiej strony wystawienie na o..m..o też trochę kosztuje a niego nie gwarantuje. Tomek pisał, że xara i twizy za drogie to możę kupi :-)

Data: 2020-12-23 17:50:14
Autor: PiteR
Najdłuższy czas eksploatacji
in <news:rrvlb0$d7e$1news.icm.edu.pl>
user ii pisze tak:

Miałem golfa przez 20 lat. W 2017r skończył ze mną 30 lat i 4
miesiące. Przejechałem nim 178tys.

https://ibb.co/CMtrDcC https://ibb.co/kqf3fLh

Całkiem dobrze wygląda. Stylowo i w ogóle.

nom fajny był, do miasta idealny, 4 długie biegi
brak wspomagania zapewniał fajną jazdę w zakrętach
Silnik prosty i niezniszczalny. Brak napinacza rozrządu.
Pasek zsuwałem i wpychałem nowy. Niestety golf strasznie rdzewiał
bo lewy bok był naprawiany. Urwał się potem kielich z tyłu.

Teraz elektrykami jeżdżę na przemian z uturbionym RSem.

Mnie bardzo kusi samochód który nie wydaje hałasu.
W pracy mam ładowarkę. Miałbym bonus w postaci prądu ;)
Ale pewnie skończy się na Skodzie Octavii ;)

[...]

rozumiem

mój ostatni z trzech samochód stoi w Polsce i czuję coraz większy bezsens tego jednego. Chyba że szczepionka na wirusa umożliwi latanie.

Z drugiej strony wystawienie na o..m..o też trochę kosztuje a niego
nie gwarantuje. Tomek pisał, że xara i twizy za drogie to możę
kupi :-)

:)

Data: 2020-12-22 11:48:46
Autor: _Master_
W dniu 2020-12-21 o 21:30, ii pisze:
Bo zwykle trochę się pojeździ i zamienia na coś innego.

Jak się kupi i właduje kasę w remont to WYPADA z 5 lat pojeździć ;-)
Potem trzeba sprzedać bo znowu trzeba "ładować" ;-)

Kowalski nie jest jeszcze na etapie "potrzymam bo lubię"

U siebie zauważam natomiast zatrzymanie się w czasie.

Moje 3 ostatnie samochody to roczniki 2003 2005 2007 (co 5 lat)

Następny nie będzie młodszy ;-)

Data: 2020-12-22 11:25:13
Autor: K
On 22/12/2020 10:48, _Master_ wrote:
[...]

Jak porownam komfort siedzen w Insigni mk2 i Vectry C/Signum to tesknie za Vectra/Signum

Data: 2020-12-27 15:13:27
Autor: Mirek Ptak
W dniu 22.12.2020 o 12:25, K pisze:
Jak porownam komfort siedzen w Insigni mk2 i Vectry C/Signum to tesknie za Vectra/Signum

AGR?
Na takie czekam.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2020-12-23 15:56:39
Autor: ii
W dniu 22.12.2020 o 11:48, _Master_ pisze:
W dniu 2020-12-21 o 21:30, ii pisze:
Bo zwykle trochę się pojeździ i zamienia na coś innego.

Jak się kupi i właduje kasę w remont to WYPADA z 5 lat pojeździć ;-)
Potem trzeba sprzedać bo znowu trzeba "ładować" ;-)

A ja nie remontowałem na wstępie nawet Tigry. 7 lat jeździłem, 3 razy kulę ziemską objechałem, sprzedałem jak miała 19 lat, nieudolnie wymieniony silnik, rdzę na błotniku i była warta 2500zł.

Kowalski nie jest jeszcze na etapie "potrzymam bo lubię"

Nigdy nie będzie. Trzymać może hobbysta lub kogoś, kogo stać.

U siebie zauważam natomiast zatrzymanie się w czasie.

Moje 3 ostatnie samochody to roczniki 2003 2005 2007 (co 5 lat)

Następny nie będzie młodszy ;-)

Nie całkiem czuje jak można takimi starociami jeździć, ale każdy robi co chce.

Data: 2020-12-23 18:11:47
Autor: ToMasz
Najdłuższy czas eksploatacji
Moje 3 ostatnie samochody to roczniki 2003 2005 2007 (co 5 lat)

Następny nie będzie młodszy ;-)

Nie całkiem czuje jak można takimi starociami jeździć, ale każdy robi co chce.

ja natomiast nie rozumiem jak można kupić przedmiot (auto) który traci na swojej wartości 45zł dziennie, a żeby mógł stać, albo robić to do czego go stworzono trzeba jeszcze więce dopłacić. Ale każdy robi co chce, szczególnie gdy nie potrafi skorzystać z kalkulatora

Również wolę starsze samochody.....  z powodów finansowych. Jakie? Minimum (po za jedzie skręca hamuje) to klima, poduszki powietrzne, i dobrze byłoby żeby miał mniej niż 15 do setki. maksimum finansowe? 10 groszy utraty wartości pojazdu na każdy przejechany kilometr. W tej klasyfikacji, nowe auto musiało by robić 450km dziennie.

ToMasz

Data: 2020-12-23 18:45:32
Autor: ii
W dniu 23.12.2020 o 18:11, ToMasz pisze:
[...]

Oj, to chyba Ty nie cenisz swojego czasu i nerwów. Nowszy samochód jest zdecydowanie bardziej niezawodny, zwykle lepiej np współcześniej wyposażony. Nie trzeba zastanawiać się kiedy cośtam serwisować, jak cośtam uzyskać. Trzeba tylko mieć pieniądze i ich nie skąpić.

[...]

Czyli wyłącznie z powodów finansowych.

Data: 2020-12-22 12:35:31
Autor: J.F.
Użytkownik "ii"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rrr0kg$s2l$1@news.icm.edu.pl...
[...]

No prosze, samochod na F.

sierra dojezdzila u mnie swoich 21 lat, ale u mnie tylko 8 ...

J.

Data: 2020-12-22 15:28:03
Autor: JDX
On 2020-12-22 12:35, J.F. wrote:
[...]
No prosze, samochod na F.

sierra dojezdzila u mnie swoich 21 lat, ale u mnie tylko 8 ...
Mojej corsie za pół roku 20 lat stuknie. Obecnie 174 kkm przebiegu.
Myślałem, że będzie kaplica gdy miała 13-14 lat i kawałek świecy wpadł
jej do cylindra, ale twardo jeździ dalej. Teraz traktuję to
ambicjonalnie i postaram się dociągnąć do 25 lat. :-) Zwłaszcza, że w
maju wymieniłem rozrząd. :-) Własnoręcznie BTW. Z drugiej strony, ciężko
teraz kupić małego czterocylindrowego wolnossaka, więc trzeba z corsy
wycisnąć jak najwięcej. :-)

Data: 2020-12-23 16:39:39
Autor: ąćęłńóśźż
Najdłuższy czas eksploatacji
W rodzinie jest Corsa z roku 1995-98 (nie pamiętam), czterodrzwiowa z jakimś czterocylindrowym benzyniakiem, nieśmiertelny oplowski biały ;-)
W międzyczasie była Brava, która się rozleciała, więc powrócono do starszej Corsy.
Ale pierwszych parę lat to naprawdę "raz w miesiącu do kościoła" (kupiona chyba za odprawę emertytalna) i zawsze garażowana (ale pod pracą to niekoniecznie).

-- -- -
Mojej corsie za pół roku 20 lat stuknie.

Data: 2020-12-23 15:59:13
Autor: ii
W dniu 22.12.2020 o 12:35, J.F. pisze:
[...]

Jak wszystkie moje :-)

sierra dojezdzila u mnie swoich 21 lat, ale u mnie tylko 8 ...

Też ładnie.

Data: 2020-12-22 19:43:05
Autor: nadir
Najdłuższy czas eksploatacji
W dniu 21.12.2020 o 21:30, ii pisze:
Hej,

Tak pomyślałem, że ... może ciekawe byłoby dowiedzieć się jak najdłużej eksploatowaliście swój samochód?

Octavia I, rzecz jasna 1,9TDI, w listopadzie minęło jej 20 lat, przebieg niecałe 250 tys.

Data: 2020-12-26 14:33:28
Autor: Grzexs
Najdłuższy czas eksploatacji
Seicento używam od 19 lat i w zasadzie mogłbym dalej jeździć, gdyby nie to, że już nie chcę.

E, moje ,,lepsze" - 21 lat. Nie działa tylko spryskiwacz (chyba przełącznik padł) i pół podświetlenia prędkościomierza.

--
Grzexs

Data: 2020-12-27 13:48:36
Autor: ii
W dniu 26.12.2020 o 14:33, Grzexs pisze:
Seicento używam od 19 lat i w zasadzie mogłbym dalej jeździć, gdyby nie to, że już nie chcę.

E, moje ,,lepsze" - 21 lat. Nie działa tylko spryskiwacz (chyba przełącznik padł) i pół podświetlenia prędkościomierza.

Chciałem znajomej dać to Seicento, ale ... okazało się, że jej Seicento ma 25 lat, przebiegu 45 tys km i było kupione od dziadka jak miało kilka tys.

Data: 2020-12-28 23:54:57
Autor: Grzexs
[...]

Ty chciałeś dać znajomej moje Seicento? Jakoś nie łapię...

A Seicento kupione w salonie w ramach akcji ,,zostaw swój stary samochód" i tym sposobem stary maluch wartości 300 PLN został sprzedany za 1 PLN (do tej pory ta moneta jest wożona w Seicento), ale dał rabat 5 kPLN.

--
Grzexs

Data: 2020-12-29 09:39:02
Autor: ToMasz
W dniu 28.12.2020 o 23:54, Grzexs pisze:

[...]

czy ten wątek jest o ofermach które kupiły auto i nie jeździły, czy o ludziach którzy potrafią coś ogarnąć przy aucie, i dzięki temu utrata wartości auta w przeliczeniu na kilometr jazdy jest poniżej 1 grosza?

ToMasz

Najdłuższy czas eksploatacji