Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Najdroższe unijne inwestycje w Polsce

Najdroższe unijne inwestycje w Polsce

Data: 2018-10-14 01:29:35
Autor: japanizer
Najdroższe unijne inwestycje w Polsce
Najdroższe unijne inwestycje w Polsce. To jeszcze to, co wynegocjowała poprzednia ekipa, bo już wiadomo, że następny plan unijny skończył się kompromitacją PiS, i Polska otrzyma dużo mniej funduszy.

Warto obejrzeć zdjęcia, naprawdę robią wrażenie!




https://www.money.pl/galerie/artykul/fundusze-unijne-inwestycje-kolej-autostrady,142,0,2418574.html

  Polska jest największym beneficjentem pomocy unijnej. W latach 2014-2020 Unia   Europejska przeznaczyła dla naszego kraju 82,5 mld euro. Postanowiliśmy   sprawdzić, na co idą te środki. Z najnowszej listy projektów realizowanych z   funduszy europejskich w Polsce, regularnie publikowanej przez ministerstwo   rozwoju i inwestycji, wybraliśmy inwestycje, do których Bruksela dokłada   najwięcej. Oto 10 aktualnie realizowanych projektów z najwyższym wkładem   unijnym.


1. Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa - Dorohusk na odcinku Warszawa - Otwock - Dęblin - Lublin, etap I

2 239 768 001,47 zł z UE

Wartość całego projektu to ok. 3,24 mld zł, z czego 85 proc. pokrywa UE. 2. Budowa drogi ekspresowej S7 Gdańsk - Elbląg, odc. Koszwały - Elbląg

2 000 661 323,79 zł z UE

Wartość całego projektu to ponad 3,74 mld zł, z czego UE dofinansowuje 85 proc. 3. Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru - etap III

1 952 151 513,23 zł z UE

Wartość całego projektu to ponad 3,56 mld zł, a Unia zapewnia blisko 70 proc. dofinansowania. 4. Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą i zakupem taboru - etap II

1 826 345 155,08 zł z UE

Wartość całego projektu to ponad 3,16 mld zł, a poziom unijnego dofinansowania wynosi 75 proc. 5. Budowa drogi ekspresowej S2 odc. w. Puławska - w. Lubelska (bez węzła)

1 696 091 568,58 zł z UE

Wartość projektu to 4,58 mld zł, dofinansowanie unijne wynosi 85 proc.


6. Budowa infrastruktury systemu ERTMS/GSM-R na liniach kolejowych PKP PLK w ramach NPW ERTMS

1 356 077 844,18 zł z UE

Całkowity koszt projektu to 3,44 mld zł, a poziom unijnego dofinansowania wynosi 85 proc.


7. Budowa autostrady A1, odc. Pyrzowice - Częstochowa

1 355 184 582,35 zł z UE

Całkowita wartość projektu wynosi ponad 2,6 mld zł, a dofinansowanie europejskie to 85 proc.


8. Budowa drogi ekspresowej S7, odc. Lubień - Rabka

1 322 398 015,17 zł z UE

Całkowita jego wartość wynosi ponad 2,47 mld zł, a dofinansowanie europejskie to 85 proc.


9. Budowa drogi ekspresowej S5 Poznań - Wrocław, odc. Poznań - Kaczkowo

1 241 853 910,7 zł z UE

Wartość inwestycji wynosi około 2,36 mld zł, a dofinansowanie z UE jest na poziomie 85 proc.


10. Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego (TEN-T), etap II, odcinek Łódź Fabryczna - Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec

1 219 254 777,36 zł z UE

Całkowita wartość projektu wynosi ponad 1,76 mld zł, a dofinansowanie projektu z funduszy unijnych to 85 proc.

Data: 2018-10-14 02:18:38
Autor: bytomir.kwasigrochvelkarbonylek
Najdroższe unijne inwestycje w Polsce
użytkownik japa...@japanizer.org napisał:

1. Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa - Dorohusk na odcinku Warszawa - Otwock - Dęblin - Lublin, etap I

2 239 768 001,47 zł z UE


1887
http://bi.gazeta.pl/im/a4/1e/13/z20046500V,Archiwalna-fotografia-- Dworzec-PKP-w-Lublinie.jpg


Z tego co widać w internetach jedynym okresem kiedy w Lublinie
kolei nie było jest okres 3RP od 2000r. Nawet ten dworzec w Lublinie otwarto bez wielkiej pompy, ale teraz
z łunijne i pompa pewnie będzie:)

Data: 2018-10-14 02:53:19
Autor: Bruno Brunowski
Najdroższe unijne inwestycje w Polsce
W dniu niedziela, 14 października 2018 11:18:39 UTC+2 użytkownik bytomir.kwasigr...@gmail.com napisał:
użytkownik japa...@japanizer.org napisał:

> 1. Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa - Dorohusk na odcinku Warszawa - Otwock - Dęblin - Lublin, etap I
> > 2 239 768 001,47 zł z UE


1887
http://bi.gazeta.pl/im/a4/1e/13/z20046500V,Archiwalna-fotografia-- Dworzec-PKP-w-Lublinie.jpg


Z tego co widać w internetach jedynym okresem kiedy w Lublinie
kolei nie było jest okres 3RP od 2000r.
A jak żeś Nocniczku doszedł do tego odkrywczego wniosku? Kolejowy Lublin Lato 2010: https://www.youtube.com/watch?v=Y34GLNX8jzg

30.06.2009. Pociąg pospieszny Solina relacji Warszawa Zachodnia - Przemyśl Główny opuszcza stację Lublin: https://www.youtube..com/watch?v=l9E4_Qo3X8w

Dni Otwarte PKP Lublin - 15-17 czerwca 2007 - cz. 3/3 https://www.youtube.com/watch?v=U0u17nuAhl0


--
Bruno

Data: 2018-10-14 03:27:36
Autor: bytomir.kwasigrochvelkarbonylek
Najdroższe unijne inwestycje w Polsce
W dniu niedziela, 14 października 2018 11:53:21 UTC+2 użytkownik Bruno Brunowski napisał:
W dniu niedziela, 14 października 2018 11:18:39 UTC+2 użytkownik bytomir.kwasigr...@gmail.com napisał:
> użytkownik japa...@japanizer.org napisał:
> > > 1. Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa - Dorohusk na odcinku Warszawa - Otwock - Dęblin - Lublin, etap I
> > > > 2 239 768 001,47 zł z UE
> > > 1887
> http://bi.gazeta.pl/im/a4/1e/13/z20046500V,Archiwalna-fotografia-- Dworzec-PKP-w-Lublinie.jpg
> > > Z tego co widać w internetach jedynym okresem kiedy w Lublinie
> kolei nie było jest okres 3RP od 2000r. >
A jak żeś Nocniczku doszedł do tego odkrywczego wniosku?

Z tego co pisali ludkowie w internetach i z praktyki. Musiałbym zerknąć do papierów kiedy byłem w Lublinie i wtedy
połączeń wawka-Lublin nie było, tylko busy za bodaj 15pln.

Data: 2018-10-14 05:17:27
Autor: japanizer
Najdroższe unijne inwestycje w Polsce
On Sunday, October 14, 2018 at 12:27:37 PM UTC+2, bytomir.kwasigr...@gmail.com wrote:
W dniu niedziela, 14 października 2018 11:53:21 UTC+2 użytkownik Bruno Brunowski napisał:
> W dniu niedziela, 14 października 2018 11:18:39 UTC+2 użytkownik bytomir.kwasigr...@gmail.com napisał:
> > użytkownik japa...@japanizer.org napisał:
> > > > > 1. Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa - Dorohusk na odcinku Warszawa - Otwock - Dęblin - Lublin, etap I
> > > > > > 2 239 768 001,47 zł z UE
> > > > > > 1887
> > http://bi.gazeta.pl/im/a4/1e/13/z20046500V,Archiwalna-fotografia-- Dworzec-PKP-w-Lublinie.jpg
> > > > > > Z tego co widać w internetach jedynym okresem kiedy w Lublinie
> > kolei nie było jest okres 3RP od 2000r. > >
> A jak żeś Nocniczku doszedł do tego odkrywczego wniosku? Z tego co pisali ludkowie w internetach i z praktyki. Musiałbym zerknąć do papierów kiedy byłem w Lublinie i wtedy
połączeń wawka-Lublin nie było, tylko busy za bodaj 15pln.

Faktycznie, wina Łunii, że był remont dworca!

Ot, logika obesranego nocniczka-pisiora.

Data: 2018-10-14 05:37:20
Autor: bytomir.kwasigrochvelkarbonylek
Najdroższe unijne inwestycje w Polsce
użytkownik japa...@japanizer.org napisał:

Faktycznie, wina Łunii, że był remont dworca!

Ot, logika obesranego nocniczka-pisiora.

W 2000r PL nie była w łunii łośku.

Data: 2018-10-14 06:33:43
Autor: japanizer
Najdroższe unijne inwestycje w Polsce
On Sunday, October 14, 2018 at 2:37:21 PM UTC+2, bytomir.kwasigr...@gmail.com wrote:
użytkownik japa...@japanizer.org napisał:

> Faktycznie, wina Łunii, że był remont dworca!
> > Ot, logika obesranego nocniczka-pisiora.

W 2000r PL nie była w łunii łośku.

Serio? Właśnie to odkryłeś, SMS przyszedł z Nowogrodzkiej, że jak dalej będziesz samoosranie w każdym fejkniusie walił, to pisiont groszy nie będzie?

Data: 2018-10-14 18:46:21
Autor: Wiesiaczek
Najdroższe unijne inwestycje w Polsce
W dniu 14.10.2018 o 14:37, bytomir.kwasigrochvelkarbonylek@gmail.com pisze:
użytkownik japa...@japanizer.org napisał:

Faktycznie, wina Łunii, że był remont dworca!

Ot, logika obesranego nocniczka-pisiora.

W 2000r PL nie była w łunii łośku.

Teraz jesteśmy w łunii i zechciej zapoznać się z tym, jak wygląda Dworzec Kolejowy w Sandomierzu no, może być też w Ostrowcu Świętokrzyskim.

Byłem ostatnio na obu (bo do mojego ulubionego miasteczka Zaklików pociągi przestały docierać), i tam nie ma nawet kasy biletowej!
Smród brud i ubóstwo!
W Ostrowcu nawet nie mam kibla! Dobrze, ze obok jest pomnik jakichś bohaterów i za nim można się spokojnie odlać.

Co do Zaklikowa, to był tam (za PRL-u) całkiem poważny dworzec, kasa biletowa i kasa bagażowa, poczekalnia, kibelek (na zewnątrz), wszystko w drewnie no po prostu klasyka!
Teraz jest tylko mała wiata,  żadnej kasy, brak peronów... co tam, ani jednego peronu!
Odprowadzając moją przyjaciółkę, podjechałem ze stołkiem, żeby mogła wsiąść do pociągu!
Śmiechu było co niemiara, ale taka była konieczność.
Owszem, wcześniej też peronów nie było, ale kursowały tam wagony takie, gdzie stopnie zaczynały się tuż nad ziemią a nie współczesne, przystosowane do wysokich peronów, że bez drabiny nie wejdziesz.

A chuj z taką łunią!







--
Wiesiaczek (dziś już z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

Data: 2018-10-15 00:56:22
Autor: Bruno Brunowski
Najdroższe unijne inwestycje w Polsce
W dniu niedziela, 14 października 2018 18:46:23 UTC+2 użytkownik Wiesiaczek napisał:
W dniu 14.10.2018 o 14:37, bytomir.kwasigrochvelkarbonylek@gmail.com pisze:
> użytkownik japa...@japanizer.org napisał:
> >> Faktycznie, wina Łunii, że był remont dworca!
>>
>> Ot, logika obesranego nocniczka-pisiora.
> > W 2000r PL nie była w łunii łośku.

Teraz jesteśmy w łunii i zechciej zapoznać się z tym, jak wygląda Dworzec Kolejowy w Sandomierzu no, może być też w Ostrowcu Świętokrzyskim.

Byłem ostatnio na obu (bo do mojego ulubionego miasteczka Zaklików pociągi przestały docierać), i tam nie ma nawet kasy biletowej!
Smród brud i ubóstwo!
W Ostrowcu nawet nie mam kibla! Dobrze, ze obok jest pomnik jakichś bohaterów i za nim można się spokojnie odlać.

Co do Zaklikowa, to był tam (za PRL-u) całkiem poważny dworzec, kasa biletowa i kasa bagażowa, poczekalnia, kibelek (na zewnątrz), wszystko w drewnie no po prostu klasyka!
Teraz jest tylko mała wiata,  żadnej kasy, brak peronów... co tam, ani jednego peronu!
Odprowadzając moją przyjaciółkę, podjechałem ze stołkiem, żeby mogła wsiąść do pociągu!
Śmiechu było co niemiara, ale taka była konieczność.
Owszem, wcześniej też peronów nie było, ale kursowały tam wagony takie, gdzie stopnie zaczynały się tuż nad ziemią a nie współczesne, przystosowane do wysokich peronów, że bez drabiny nie wejdziesz..

A chuj z taką łunią!

"Budynek dworca został zbombardowany przez Niemców w czasach II wojny światowej. Od tamtej pory kasy biletowe mieściły się w kontenerach, które obecnie popadają w ruinę. " https://pl.wikipedia.org/wiki/Zaklików_(stacja_kolejowa)
Chlip, chlip, przez całą komunę nie udało się odbudować i się w końcu barak się rozpadł. Chlip, chlip, peronu też nie dali rady zbudować, chlip, chlip...

"Na odcinku Zaklików - Kraśnik w związku z dalszymi pracami remontowymi związanymi z elektryfikacją linii, obowiązuje całodobowe zamknięcie torowe. Dla wszystkich pociągów w relacji Rzeszów - Lublin - Rzeszów i Stalowa Wola - Lublin - Stalowa Wola na ww. odcinku zaprowadzono autobusową komunikację zastępczą."
https://nowiny24.pl/od-2-wrzesnia-nowy-rozklad-jazdy-pociagow-polregio-na-podkarpaciu/ar/13447735

Podobno elektryfikacja, to domena komunistów, a dopiero zła Unia elektryfikuje.

A i perona Unia wybuduje:
"Powstaną dwa nowe przystanki -  w Zaklikowie i Charzewicach, które zapewnią lepszy dostęp do kolei. Pojawią się wyższe perony ułatwiające wsiadanie i wysiadanie z pociągu."
https://www.lublin.uw.gov.pl/aktualnosci/modernizacja-i-elektryfikacja-odcinka-trasy-kolejowej-lublin-- -stalowa-wola

Zła Unia, bardzo zła...

--
Bruno

Data: 2018-10-15 01:37:12
Autor: Bruno Brunowski
Najdroższe unijne inwestycje w Polsce
W dniu niedziela, 14 października 2018 18:46:23 UTC+2 użytkownik Wiesiaczek napisał:


Co do Zaklikowa, to był tam (za PRL-u) całkiem poważny dworzec, kasa biletowa i kasa bagażowa, poczekalnia, kibelek (na zewnątrz), wszystko w drewnie no po prostu klasyka!

https://www.bazakolejowa.pl/foto/1076/1187862477-2.jpg

;)

--
Bruno

Data: 2018-10-15 07:29:15
Autor: Pajdak
Najdroższe unijne inwestycje w Polsce
Użytkownik "Wiesiaczek" <Wiesiaczek@vp.pl> napisał w wiadomości
news:ppvrsu$ifh$1node2.news.atman.pl...

Byłem ostatnio na obu (bo do mojego ulubionego miasteczka Zaklików pociągi
przestały docierać), i tam nie ma nawet kasy biletowej!
Smród brud i ubóstwo!

No paczpan! To wszystko przez tego Tuska, UE, Merkel i "totalną opozycję"!

POstraraj się odwiedzić:

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114873,3446825.html

i złóż relacje!


--
Pajdak

Data: 2018-10-14 06:05:41
Autor: Bruno Brunowski
Najdroższe unijne inwestycje w Polsce
W dniu niedziela, 14 października 2018 12:27:37 UTC+2 użytkownik bytomir.kwasigr...@gmail.com napisał:
W dniu niedziela, 14 października 2018 11:53:21 UTC+2 użytkownik Bruno Brunowski napisał:
> W dniu niedziela, 14 października 2018 11:18:39 UTC+2 użytkownik bytomir.kwasigr...@gmail.com napisał:
> > użytkownik japa...@japanizer.org napisał:
> > > > > 1. Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa - Dorohusk na odcinku Warszawa - Otwock - Dęblin - Lublin, etap I
> > > > > > 2 239 768 001,47 zł z UE
> > > > > > 1887
> > http://bi.gazeta.pl/im/a4/1e/13/z20046500V,Archiwalna-fotografia-- Dworzec-PKP-w-Lublinie.jpg
> > > > > > Z tego co widać w internetach jedynym okresem kiedy w Lublinie
> > kolei nie było jest okres 3RP od 2000r. > >
> A jak żeś Nocniczku doszedł do tego odkrywczego wniosku? Z tego co pisali ludkowie w internetach i z praktyki. Musiałbym zerknąć do papierów kiedy byłem w Lublinie i wtedy
połączeń wawka-Lublin nie było, tylko busy za bodaj 15pln.

Łżesz. --
Bruno

Data: 2018-10-14 15:32:30
Autor: u2
Najdroższe unijne inwestycje w Polsce
W dniu 14.10.2018 o 15:05, Bury Brutal pisze:
Z tego co pisali ludkowie w internetach i z praktyki.
Musiałbym zerknąć do papierów kiedy byłem w Lublinie i wtedy
połączeń wawka-Lublin nie było, tylko busy za bodaj 15pln.
Łżesz.

lol
--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywają slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2018-10-14 03:19:35
Autor: Stachu Chebel
Najdroższe unijne inwestycje w Polsce
W dniu niedziela, 14 października 2018 10:29:36 UTC+2 użytkownik japa...@japanizer.org napisał:
Najdroższe unijne inwestycje w Polsce. To jeszcze to, co wynegocjowała poprzednia ekipa, bo już wiadomo, że następny plan unijny skończył się kompromitacją PiS, i Polska otrzyma dużo mniej funduszy.

Warto obejrzeć zdjęcia, naprawdę robią wrażenie!




https://www.money.pl/galerie/artykul/fundusze-unijne-inwestycje-kolej-autostrady,142,0,2418574.html

  Polska jest największym beneficjentem pomocy unijnej. W latach 2014-2020 Unia   Europejska przeznaczyła dla naszego kraju 82,5 mld euro. Postanowiliśmy   sprawdzić, na co idą te środki. Z najnowszej listy projektów realizowanych z   funduszy europejskich w Polsce, regularnie publikowanej przez ministerstwo   rozwoju i inwestycji, wybraliśmy inwestycje, do których Bruksela dokłada   najwięcej. Oto 10 aktualnie realizowanych projektów z najwyższym wkładem   unijnym.


1. Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa - Dorohusk na odcinku Warszawa - Otwock - Dęblin - Lublin, etap I

2 239 768 001,47 zł z UE

Wartość całego projektu to ok. 3,24 mld zł, z czego 85 proc. pokrywa UE. 2. Budowa drogi ekspresowej S7 Gdańsk - Elbląg, odc. Koszwały - Elbląg

2 000 661 323,79 zł z UE

Wartość całego projektu to ponad 3,74 mld zł, z czego UE dofinansowuje 85 proc. 3. Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru - etap III

1 952 151 513,23 zł z UE

Wartość całego projektu to ponad 3,56 mld zł, a Unia zapewnia blisko 70 proc. dofinansowania. 4. Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą i zakupem taboru - etap II

1 826 345 155,08 zł z UE

Wartość całego projektu to ponad 3,16 mld zł, a poziom unijnego dofinansowania wynosi 75 proc. 5. Budowa drogi ekspresowej S2 odc. w. Puławska - w. Lubelska (bez węzła)

1 696 091 568,58 zł z UE

Wartość projektu to 4,58 mld zł, dofinansowanie unijne wynosi 85 proc.


6. Budowa infrastruktury systemu ERTMS/GSM-R na liniach kolejowych PKP PLK w ramach NPW ERTMS

1 356 077 844,18 zł z UE

Całkowity koszt projektu to 3,44 mld zł, a poziom unijnego dofinansowania wynosi 85 proc.


7. Budowa autostrady A1, odc. Pyrzowice - Częstochowa

1 355 184 582,35 zł z UE

Całkowita wartość projektu wynosi ponad 2,6 mld zł, a dofinansowanie europejskie to 85 proc.


8. Budowa drogi ekspresowej S7, odc. Lubień - Rabka

1 322 398 015,17 zł z UE

Całkowita jego wartość wynosi ponad 2,47 mld zł, a dofinansowanie europejskie to 85 proc.


9. Budowa drogi ekspresowej S5 Poznań - Wrocław, odc. Poznań - Kaczkowo

1 241 853 910,7 zł z UE

Wartość inwestycji wynosi około 2,36 mld zł, a dofinansowanie z UE jest na poziomie 85 proc.


10. Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego (TEN-T), etap II, odcinek Łódź Fabryczna - Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec

1 219 254 777,36 zł z UE

Całkowita wartość projektu wynosi ponad 1,76 mld zł, a dofinansowanie projektu z funduszy unijnych to 85 proc.

=====================
To jakaś kurwa nowa unijna matematyka chyba jest. Policz sobie w KAŻDYM z cytowanych przykładów procentowy udział dofinansowania w stosunku do wartości projektu. A jeśli chodzi o wartość całkowitą projektów, to też są to kosmiczne wałki. Nawet biorąc pod uwagę TYLKO udział własny..

Data: 2018-10-14 05:23:13
Autor: japanizer
Najdroższe unijne inwestycje w Polsce
On Sunday, October 14, 2018 at 12:19:36 PM UTC+2, Stachu Chebel wrote:
W dniu niedziela, 14 października 2018 10:29:36 UTC+2 użytkownik japa...@japanizer.org napisał:
> Najdroższe unijne inwestycje w Polsce. To jeszcze to, co wynegocjowała poprzednia ekipa, bo już wiadomo, że następny plan unijny skończył się kompromitacją PiS, i Polska otrzyma dużo mniej funduszy.
> > Warto obejrzeć zdjęcia, naprawdę robią wrażenie!
> > > > > https://www.money.pl/galerie/artykul/fundusze-unijne-inwestycje-kolej-autostrady,142,0,2418574.html
> >   Polska jest największym beneficjentem pomocy unijnej. W latach 2014-2020 Unia >   Europejska przeznaczyła dla naszego kraju 82,5 mld euro. Postanowiliśmy >   sprawdzić, na co idą te środki. Z najnowszej listy projektów realizowanych z >   funduszy europejskich w Polsce, regularnie publikowanej przez ministerstwo >   rozwoju i inwestycji, wybraliśmy inwestycje, do których Bruksela dokłada >   najwięcej. Oto 10 aktualnie realizowanych projektów z najwyższym wkładem >   unijnym.
> > > 1. Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa - Dorohusk na odcinku Warszawa - Otwock - Dęblin - Lublin, etap I
> > 2 239 768 001,47 zł z UE
> > Wartość całego projektu to ok. 3,24 mld zł, z czego 85 proc. pokrywa UE. > > > 2. Budowa drogi ekspresowej S7 Gdańsk - Elbląg, odc. Koszwały - Elbląg
> > 2 000 661 323,79 zł z UE
> > Wartość całego projektu to ponad 3,74 mld zł, z czego UE dofinansowuje 85 proc. > > > 3. Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru - etap III
> > 1 952 151 513,23 zł z UE
> > Wartość całego projektu to ponad 3,56 mld zł, a Unia zapewnia blisko 70 proc. dofinansowania. > > > 4. Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą i zakupem taboru - etap II
> > 1 826 345 155,08 zł z UE
> > Wartość całego projektu to ponad 3,16 mld zł, a poziom unijnego dofinansowania wynosi 75 proc. > > > 5. Budowa drogi ekspresowej S2 odc. w. Puławska - w. Lubelska (bez węzła)
> > 1 696 091 568,58 zł z UE
> > Wartość projektu to 4,58 mld zł, dofinansowanie unijne wynosi 85 proc.
> > > 6. Budowa infrastruktury systemu ERTMS/GSM-R na liniach kolejowych PKP PLK w ramach NPW ERTMS
> > 1 356 077 844,18 zł z UE
> > Całkowity koszt projektu to 3,44 mld zł, a poziom unijnego dofinansowania wynosi 85 proc.
> > > 7. Budowa autostrady A1, odc. Pyrzowice - Częstochowa
> > 1 355 184 582,35 zł z UE
> > Całkowita wartość projektu wynosi ponad 2,6 mld zł, a dofinansowanie europejskie to 85 proc.
> > > 8. Budowa drogi ekspresowej S7, odc. Lubień - Rabka
> > 1 322 398 015,17 zł z UE
> > Całkowita jego wartość wynosi ponad 2,47 mld zł, a dofinansowanie europejskie to 85 proc.
> > > 9. Budowa drogi ekspresowej S5 Poznań - Wrocław, odc. Poznań - Kaczkowo
> > 1 241 853 910,7 zł z UE
> > Wartość inwestycji wynosi około 2,36 mld zł, a dofinansowanie z UE jest na poziomie 85 proc.
> > > 10. Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego (TEN-T), etap II, odcinek Łódź Fabryczna - Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec
> > 1 219 254 777,36 zł z UE
> > Całkowita wartość projektu wynosi ponad 1,76 mld zł, a dofinansowanie projektu z funduszy unijnych to 85 proc.

=====================> To jakaś kurwa nowa unijna matematyka chyba jest. Policz sobie w KAŻDYM z cytowanych przykładów procentowy udział dofinansowania w stosunku do wartości projektu.

Nie napinaj się tak, bo ci żyłka pęknie, pisiorku.

cyt.

   Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa - Dorohusk na    odcinku Warszawa - Otwock - Dęblin - Lublin, etap I

Etap I. Etap I. Powtórz sobie z 10 razy. Etap I.
Do etapu I z funduszy unijnych Polska otrzymała 2 239 768 001,47 zł. Wartość całego projektu (wszystkich etapów) to ok. 3,24 mld zł, z czego 85 proc. pokrywa UE. Jak etap I się zakończy, to będzie kolejne kilkaset milionów zł na etap II. Jak pisiory wyprowadzą Polskę z Unii, to nie będzie.


A jeśli chodzi o wartość całkowitą projektów, to też są to kosmiczne wałki. Nawet biorąc pod uwagę TYLKO udział własny.

Tzn.? Jakieś szczegóły dasz? Gdzie jest tam wałek? Bo jak na razie, to on siedzi w twojej głowie, zaraz obok pustki i pisiorskiej sraczki.

Najdroższe unijne inwestycje w Polsce

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona