Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Najdroższe unijne inwestycje w Polsce

Najdroższe unijne inwestycje w Polsce

Data: 2018-10-14 03:19:35
Autor: Stachu Chebel
Najdroższe unijne inwestycje w Polsce
W dniu niedziela, 14 października 2018 10:29:36 UTC+2 użytkownik japa...@japanizer.org napisał:
Najdroższe unijne inwestycje w Polsce. To jeszcze to, co wynegocjowała poprzednia ekipa, bo już wiadomo, że następny plan unijny skończył się kompromitacją PiS, i Polska otrzyma dużo mniej funduszy.

Warto obejrzeć zdjęcia, naprawdę robią wrażenie!




https://www.money.pl/galerie/artykul/fundusze-unijne-inwestycje-kolej-autostrady,142,0,2418574.html

  Polska jest największym beneficjentem pomocy unijnej. W latach 2014-2020 Unia   Europejska przeznaczyła dla naszego kraju 82,5 mld euro. Postanowiliśmy   sprawdzić, na co idą te środki. Z najnowszej listy projektów realizowanych z   funduszy europejskich w Polsce, regularnie publikowanej przez ministerstwo   rozwoju i inwestycji, wybraliśmy inwestycje, do których Bruksela dokłada   najwięcej. Oto 10 aktualnie realizowanych projektów z najwyższym wkładem   unijnym.


1. Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa - Dorohusk na odcinku Warszawa - Otwock - Dęblin - Lublin, etap I

2 239 768 001,47 zł z UE

Wartość całego projektu to ok. 3,24 mld zł, z czego 85 proc. pokrywa UE. 2. Budowa drogi ekspresowej S7 Gdańsk - Elbląg, odc. Koszwały - Elbląg

2 000 661 323,79 zł z UE

Wartość całego projektu to ponad 3,74 mld zł, z czego UE dofinansowuje 85 proc. 3. Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru - etap III

1 952 151 513,23 zł z UE

Wartość całego projektu to ponad 3,56 mld zł, a Unia zapewnia blisko 70 proc. dofinansowania. 4. Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą i zakupem taboru - etap II

1 826 345 155,08 zł z UE

Wartość całego projektu to ponad 3,16 mld zł, a poziom unijnego dofinansowania wynosi 75 proc. 5. Budowa drogi ekspresowej S2 odc. w. Puławska - w. Lubelska (bez węzła)

1 696 091 568,58 zł z UE

Wartość projektu to 4,58 mld zł, dofinansowanie unijne wynosi 85 proc.


6. Budowa infrastruktury systemu ERTMS/GSM-R na liniach kolejowych PKP PLK w ramach NPW ERTMS

1 356 077 844,18 zł z UE

Całkowity koszt projektu to 3,44 mld zł, a poziom unijnego dofinansowania wynosi 85 proc.


7. Budowa autostrady A1, odc. Pyrzowice - Częstochowa

1 355 184 582,35 zł z UE

Całkowita wartość projektu wynosi ponad 2,6 mld zł, a dofinansowanie europejskie to 85 proc.


8. Budowa drogi ekspresowej S7, odc. Lubień - Rabka

1 322 398 015,17 zł z UE

Całkowita jego wartość wynosi ponad 2,47 mld zł, a dofinansowanie europejskie to 85 proc.


9. Budowa drogi ekspresowej S5 Poznań - Wrocław, odc. Poznań - Kaczkowo

1 241 853 910,7 zł z UE

Wartość inwestycji wynosi około 2,36 mld zł, a dofinansowanie z UE jest na poziomie 85 proc.


10. Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego (TEN-T), etap II, odcinek Łódź Fabryczna - Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec

1 219 254 777,36 zł z UE

Całkowita wartość projektu wynosi ponad 1,76 mld zł, a dofinansowanie projektu z funduszy unijnych to 85 proc.

=====================
To jakaś kurwa nowa unijna matematyka chyba jest. Policz sobie w KAŻDYM z cytowanych przykładów procentowy udział dofinansowania w stosunku do wartości projektu. A jeśli chodzi o wartość całkowitą projektów, to też są to kosmiczne wałki. Nawet biorąc pod uwagę TYLKO udział własny..

Data: 2018-10-14 05:23:13
Autor: japanizer
Najdroższe unijne inwestycje w Polsce
On Sunday, October 14, 2018 at 12:19:36 PM UTC+2, Stachu Chebel wrote:
W dniu niedziela, 14 października 2018 10:29:36 UTC+2 użytkownik japa...@japanizer.org napisał:
> Najdroższe unijne inwestycje w Polsce. To jeszcze to, co wynegocjowała poprzednia ekipa, bo już wiadomo, że następny plan unijny skończył się kompromitacją PiS, i Polska otrzyma dużo mniej funduszy.
> > Warto obejrzeć zdjęcia, naprawdę robią wrażenie!
> > > > > https://www.money.pl/galerie/artykul/fundusze-unijne-inwestycje-kolej-autostrady,142,0,2418574.html
> >   Polska jest największym beneficjentem pomocy unijnej. W latach 2014-2020 Unia >   Europejska przeznaczyła dla naszego kraju 82,5 mld euro. Postanowiliśmy >   sprawdzić, na co idą te środki. Z najnowszej listy projektów realizowanych z >   funduszy europejskich w Polsce, regularnie publikowanej przez ministerstwo >   rozwoju i inwestycji, wybraliśmy inwestycje, do których Bruksela dokłada >   najwięcej. Oto 10 aktualnie realizowanych projektów z najwyższym wkładem >   unijnym.
> > > 1. Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa - Dorohusk na odcinku Warszawa - Otwock - Dęblin - Lublin, etap I
> > 2 239 768 001,47 zł z UE
> > Wartość całego projektu to ok. 3,24 mld zł, z czego 85 proc. pokrywa UE. > > > 2. Budowa drogi ekspresowej S7 Gdańsk - Elbląg, odc. Koszwały - Elbląg
> > 2 000 661 323,79 zł z UE
> > Wartość całego projektu to ponad 3,74 mld zł, z czego UE dofinansowuje 85 proc. > > > 3. Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru - etap III
> > 1 952 151 513,23 zł z UE
> > Wartość całego projektu to ponad 3,56 mld zł, a Unia zapewnia blisko 70 proc. dofinansowania. > > > 4. Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą i zakupem taboru - etap II
> > 1 826 345 155,08 zł z UE
> > Wartość całego projektu to ponad 3,16 mld zł, a poziom unijnego dofinansowania wynosi 75 proc. > > > 5. Budowa drogi ekspresowej S2 odc. w. Puławska - w. Lubelska (bez węzła)
> > 1 696 091 568,58 zł z UE
> > Wartość projektu to 4,58 mld zł, dofinansowanie unijne wynosi 85 proc.
> > > 6. Budowa infrastruktury systemu ERTMS/GSM-R na liniach kolejowych PKP PLK w ramach NPW ERTMS
> > 1 356 077 844,18 zł z UE
> > Całkowity koszt projektu to 3,44 mld zł, a poziom unijnego dofinansowania wynosi 85 proc.
> > > 7. Budowa autostrady A1, odc. Pyrzowice - Częstochowa
> > 1 355 184 582,35 zł z UE
> > Całkowita wartość projektu wynosi ponad 2,6 mld zł, a dofinansowanie europejskie to 85 proc.
> > > 8. Budowa drogi ekspresowej S7, odc. Lubień - Rabka
> > 1 322 398 015,17 zł z UE
> > Całkowita jego wartość wynosi ponad 2,47 mld zł, a dofinansowanie europejskie to 85 proc.
> > > 9. Budowa drogi ekspresowej S5 Poznań - Wrocław, odc. Poznań - Kaczkowo
> > 1 241 853 910,7 zł z UE
> > Wartość inwestycji wynosi około 2,36 mld zł, a dofinansowanie z UE jest na poziomie 85 proc.
> > > 10. Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego (TEN-T), etap II, odcinek Łódź Fabryczna - Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec
> > 1 219 254 777,36 zł z UE
> > Całkowita wartość projektu wynosi ponad 1,76 mld zł, a dofinansowanie projektu z funduszy unijnych to 85 proc.

=====================> To jakaś kurwa nowa unijna matematyka chyba jest. Policz sobie w KAŻDYM z cytowanych przykładów procentowy udział dofinansowania w stosunku do wartości projektu.

Nie napinaj się tak, bo ci żyłka pęknie, pisiorku.

cyt.

   Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa - Dorohusk na    odcinku Warszawa - Otwock - Dęblin - Lublin, etap I

Etap I. Etap I. Powtórz sobie z 10 razy. Etap I.
Do etapu I z funduszy unijnych Polska otrzymała 2 239 768 001,47 zł. Wartość całego projektu (wszystkich etapów) to ok. 3,24 mld zł, z czego 85 proc. pokrywa UE. Jak etap I się zakończy, to będzie kolejne kilkaset milionów zł na etap II. Jak pisiory wyprowadzą Polskę z Unii, to nie będzie.


A jeśli chodzi o wartość całkowitą projektów, to też są to kosmiczne wałki. Nawet biorąc pod uwagę TYLKO udział własny.

Tzn.? Jakieś szczegóły dasz? Gdzie jest tam wałek? Bo jak na razie, to on siedzi w twojej głowie, zaraz obok pustki i pisiorskiej sraczki.

Najdroższe unijne inwestycje w Polsce

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona