Najechania od tyłu na samochód oczekujący.

Data: 2014-12-26 22:36:09
Autor: Jankol
Najechania od tyłu na samochód oczekujący.
Dość często są najechania od tyłu na samochód oczekujący
przed skrzyżowaniem.
Wniosek : stojąc, utrzymywać większą odległość od poprzednika
i mieć wciśnięty hamulec nożny.
http://www.24kurier.pl/Aktualnosci/Szczecin/Pijany-kierowca-znow-zabil

Data: 2014-12-26 23:42:20
Autor: RadoslawF
W dniu 2014-12-26 o 22:36, Jankol pisze:

[...]

Jak trafi w ciebie rozpędzona ciężarówka to nie pomoże ci
trzymanie nogi na hamulcu i zwiększenie odległości od
poprzednika.
Ale ciekawy jestem gdzie byłeś jak kilku optymistów krytykowało
wszystkich stojących na światłach za wciskanie hamulca ?
A jak w zatłoczonym mieście każdy zacznie robić kilkumetrowe
odstępy na światłach to zakorkujecie to miasto jeszcze bardziej.

Pozdrawiam

Data: 2014-12-28 23:26:04
Autor: Jankol

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:m7ko85$qvs$1node2.news.atman.pl...
[...]

Może i nie pomoże, ale zwiększa szanse przeżycia, lub odniesienia
mniejszych obrażeń.

Data: 2014-12-29 16:18:38
Autor: RadoslawF
W dniu 2014-12-28 o 23:26, Jankol pisze:

[...]

Przy ciężarówce ważącej 10 czy 20 ton niespecjalnie zmniejszy.
No i co z oficjalną wersją lansowaną przez idiotów że stanie na
hamulcu i oślepianie stojących z ryłu stopem jest grzechem
prawie największym ?

Pozdrawiam

Data: 2014-12-27 01:47:40
Autor: Tomasz Pyra
Najechania od ty³u na samochód oczekuj±cy.
Dnia Fri, 26 Dec 2014 22:36:09 +0100, Jankol napisa³(a):

Wniosek : stoj±c, utrzymywaæ wiêksz± odleg³o¶æ od poprzednika

A o jakie¶ okleg³o¶ci mówisz?
40m? 100m?
Bo chyba nie o 2m skoro mowa o zatrzymaniu rozpêdzonej ciê¿arówki.

i mieæ wci¶niêty hamulec no¿ny.

Przez te 100m zd±¿ysz wcisn±æ ;)

Data: 2014-12-27 08:33:45
Autor: Shrek
On 2014-12-26 22:36, Jankol wrote:
[...]

Było - Ty bandyto - chcesz oślepiać światłami stop innych kierowców;)

BTW - tu by ani wciśnięty hamulec nie pomógł, ani 5 metrów odstępu. Jednym zdaniem "co zrobisz, nic nie zrobisz":(

Shrek.

Data: 2014-12-27 12:37:01
Autor: Jankol

Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości news:m7lnc8$thm$1node1.news.atman.pl...
On 2014-12-26 22:36, Jankol wrote:
[...]

Jeszcze można wolniej dojeżdżać, licząc na to, że pirat zauważy, lub ktoś normalny dojedzie z tyłu.

Data: 2014-12-27 13:08:50
Autor: Shrek
On 2014-12-27 12:37, Jankol wrote:

Jeszcze można wolniej dojeżdżać, licząc na to, że pirat zauważy,

Jak był napruty, to raczej nie zauważy.

lub ktoś normalny dojedzie z tyłu.

Zawsze liczysz na to, że nie znajdziesz się w nieodopowiednim miejscu w nieodpowiednim czasie;)

Shrek.

Data: 2014-12-27 22:58:13
Autor: mk4
On 2014-12-27 08:33, Shrek wrote:
On 2014-12-26 22:36, Jankol wrote:
[...]

Jesli nie masz wcisnietego hamulca to w caloksztalcie moga zadzialac mniejsze przeciazenia - choc nie spodziewam sie wielkich roznic bo to ewentualne trzymanie hamulca zrobi raczej mizerna roznice.

--
mk4

Data: 2014-12-28 09:31:53
Autor: Shrek
On 2014-12-27 22:58, mk4 wrote:

Było - Ty bandyto - chcesz oślepiać światłami stop innych kierowców;)

Jesli nie masz wcisnietego hamulca to w caloksztalcie moga zadzialac
mniejsze przeciazenia -

A jakieś rozwinięcie tej tezy?

choc nie spodziewam sie wielkich roznic bo to
ewentualne trzymanie hamulca zrobi raczej mizerna roznice.

W sumie ja też nie.

Shrek

Data: 2014-12-28 23:18:12
Autor: Jankol

On 2014-12-26 22:36, Jankol wrote:
[...]

Tor  "jazdy" pchanego samochodu byÅ‚ nieszczęśliwy, bo wjechaÅ‚ w sÅ‚up.
http://www.24kurier.pl/Aktualnosci/Szczecin/Zabil-i-co-dalej-

Data: 2014-12-27 13:36:36
Autor: Shrek
On 2014-12-27 13:31, Trybun wrote:

ten stojący przed skrzyżowaniem?

Może mieć wyłączone światła i być w kolorze asfaltu:P Jak ci wjedzie w dupę coś porównywalnego, to jak masz wciśnięty hamulec, to chyba lepiej (zwłaszcza jak nie masz dzieci z tyłu). Inna sprawa, ze przy okazji ostatniej dyskusji o oślepiających światłach stop sprawdziłem, i ten hamulec raczej wciskam symbolicznie - lekko nie w podłodze. Nie stoczy się, ale przy wjechanu w dupę jakiegoś spektakularnego wpływu na całokształt bym się nie spodziewał. Na TIRa nie ma rady:(...

Shrek.

Data: 2014-12-27 07:02:21
Autor: Pszemol
On 2014-12-27 13:31, Trybun wrote:

ten stojący przed skrzyżowaniem?

Może mieć wyłączone światła i być w kolorze asfaltu:P Jak ci wjedzie w dupę coś porównywalnego, to jak masz wciśnięty hamulec, to chyba lepiej

Nie bardzo. Pomyśl jak działają siły bezwładności na Twoją nogę.
Bo na mój gust siła bezwładności przy uderzeniu z tyłu spowoduje że
noga się sama zdejmie z hamulca i razem z głową powędruje do tyłu :-)

[...]

Przy lekkim puknięciu w tyłek nózka z hamulca się podniesie.

Data: 2014-12-27 14:42:31
Autor: Shrek
On 2014-12-27 14:02, Pszemol wrote:

[...]

Ale w momencie uderzenia będzie na hamulcu. Czyli mniej się przesuniesz do przodu, więcej energii pochłonie twój zderzak. Choć jak już pisałem - ponieważ hamulec trzymam symbolicznie, to i wpływ na przebieg wypadku również chyba będzie symboliczny.

Przy lekkim puknięciu w tyłek nózka z hamulca się podniesie.

Ale to w wyniku puknecia, czyli zanim samochód się przesunie, koła będą zablokowane i to jest kluczowe (a raczej byłyby gdyby pedał był wciśnięty dostatecznie mocno).

Shrek.

Data: 2014-12-27 14:59:32
Autor: Budzik
Najechania od ty³u na samochód oczekuj±cy.
U¿ytkownik Shrek 1@wp.pl ...

Jak ci wjedzie w dupê co¶ porównywalnego, to jak masz wci¶niêty hamulec, to chyba lepiej

Mówisz ze lepiej?
Wydaje mi sie ze lepiej jak masz hamulec puszczony w samym momencie uderzenia bo wtedy czesc energii zostanie zuzyta na popchniecie samochodu do przodu a reszta pójdzie w gniecenie auta.

Data: 2014-12-27 16:15:05
Autor: Shrek
On 2014-12-27 15:59, Budzik wrote:

Mówisz ze lepiej?
Wydaje mi sie ze lepiej jak masz hamulec puszczony w samym momencie
uderzenia bo wtedy czesc energii zostanie zuzyta na popchniecie samochodu
do przodu a reszta pójdzie w gniecenie auta.

A ja my¶lê, ¿e lepiej jest jak najmniej prêdko¶ci nabraæ, bo w³a¶nie zmiany prêdko¶ci zabija (czyli jak pisa³ Prachett to nie wysoko¶æ, ale grunt zabija;) Wiêc im wiêcej energii idzie na deformacjê blach tym lepiej - mniej zostaje na przeci±¿enia. No chyba, ¿e strefa zgniotu koñczy siê za przedzia³em pasa¿erów.

Shrek.

Data: 2014-12-27 07:23:09
Autor: kogutek444
Najechania od ty³u na samochód oczekuj±cy.
W dniu sobota, 27 grudnia 2014 16:14:49 UTC+1 u¿ytkownik Shrek napisa³:
On 2014-12-27 15:59, Budzik wrote:

> [...]

A ja my¶lê, ¿e lepiej jest jak najmniej prêdko¶ci nabraæ, bo w³a¶nie zmiany prêdko¶ci zabija (czyli jak pisa³ Prachett to nie wysoko¶æ, ale grunt zabija;) Wiêc im wiêcej energii idzie na deformacjê blach tym lepiej - mniej zostaje na przeci±¿enia. No chyba, ¿e strefa zgniotu koñczy siê za przedzia³em pasa¿erów.

Ale pierdolicie z Budzikiem. Tam siê rozpêdzona i pewno za³adowana ciê¿arówka wpierdoli³a w samochód osobowy. Rozpi¼dzi³a go równo. Jeden chuj czy by trzyma³ na hamulcu, jecha³ 5 na godzinê.

Data: 2014-12-27 16:35:08
Autor: Shrek
On 2014-12-27 15:59, Budzik wrote:

Mówisz ze lepiej?
[...]

Przecie¿ napisa³em, ¿e na TIRa w baga¿niku nie ma rady - czytaj ca³y w±tek. Napisa³em te¿, ¿e w moim przypadku to trzymanie hamulca jest pomijalne, bo trzymam go lekko, nie w pod³odze.

Shrek

Data: 2014-12-27 08:01:03
Autor: kogutek444
Najechania od ty³u na samochód oczekuj±cy.
W dniu sobota, 27 grudnia 2014 16:34:52 UTC+1 u¿ytkownik Shrek napisa³:
On 2014-12-27 16:23, kogutek444@gmail.com wrote:
> [...]

Przecie¿ napisa³em, ¿e na TIRa w baga¿niku nie ma rady - czytaj ca³y w±tek. Napisa³em te¿, ¿e w moim przypadku to trzymanie hamulca jest pomijalne, bo trzymam go lekko, nie w pod³odze.

Rêcznego nie masz?

Data: 2014-12-27 17:17:15
Autor: Shrek
On 2014-12-27 17:01, kogutek444@gmail.com wrote:

[...]

Mam, ale nie u¿ywam na ¶wiat³ach. A bo co? Zreszt± rêczny to ju¿ wogóle pomijalny jak kto¶ ci w dupê wjedzie.

Shrek.

Data: 2014-12-27 23:46:25
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Najechania od ty³u na samochód oczekuj±cy.

Powitanko,

czytaj ca³y w±tek.

On nie czyta, on tylko cytuje;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznaæ ma³± szkodliwo¶æ spo³eczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro¿ek)

Data: 2014-12-27 23:01:21
Autor: mk4
On 2014-12-27 15:59, Budzik wrote:

Mówisz ze lepiej?
[...]

Predkosci i tak nabierzesz, kwestia jak szybko. Wg mnie bez hamulca krzywa przyspieszenia bedzie lagodniejsza a z hamulcem bardziej stroma.

--
mk4

Data: 2014-12-28 09:32:59
Autor: Shrek
On 2014-12-27 23:01, mk4 wrote:

[...]

A to jest jakby kluczowe.

Wg mnie bez hamulca
krzywa przyspieszenia bedzie lagodniejsza a z hamulcem bardziej stroma.

Rozwiñ my¶l...

Shrek.

Data: 2014-12-27 15:10:42
Autor: Trybun
On 2014-12-27 13:31, Trybun wrote:

[...]

Na dwoje babka wróżyła - niewcisinięty hamulec sprawi że z mniejszym impetem przyjmie siłę uderzenia najechany samochód, z drugiej strony, przy wciśniętym mniejsza będzie siła bezwładność ładunku i osób znajdujących się w najechanym aucie.
Ale my tu chyba o możliwościach kierowcy na uniknięcie uderzenia z tyłu gdy to ktoś mu najeżdża na tył.. A to, przynajmnjiej jak dla mnie, jest jednoznaczne - wina leży tylko i wyłącznie po stronie najeżdżającego.

Data: 2014-12-27 15:43:18
Autor: Shrek
On 2014-12-27 15:10, Trybun wrote:

Na dwoje babka wróżyła - niewcisinięty hamulec sprawi że z mniejszym
impetem przyjmie siłę uderzenia najechany samochód, z drugiej strony,
przy wciśniętym mniejsza będzie siła bezwładność ładunku i osób
znajdujÄ…cych siÄ™ w najechanym aucie.

Dla mnie sprawa jest jasna - o ile to nie jest jakieś Tico, to wole, żeby się część energii rozproszyła na bagażniku - wtedy mniej energii pójdzie w mój kark. W przypadku TIRa w dupie, to akurat pomijalne.

Ale my tu chyba o możliwościach kierowcy na uniknięcie uderzenia z tyłu
gdy to ktoś mu najeżdża na tył.. A to, przynajmnjiej jak dla mnie, jest
jednoznaczne - wina leży tylko i wyłącznie po stronie najeżdżającego.

To jest akurat oczywiste. Chyba że ktoś postanowił się zatrzymać na autostradzie "bo tak". A i wtedy nie jest niestety oczywiste kto jest winien.

Shrek.

Data: 2014-12-28 23:33:59
Autor: Jankol

Użytkownik "Trybun" <ilih@jachu.ru> napisał w wiadomości news:549ea6ac$0$2656$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Może zgniatać od przodu pojazd najechany od tyłu.

Najechania od tyłu na samochód oczekujący.