Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Najechania od tyÅ‚u na samochód oczekujÄ… cy.

Najechania od tyłu na samochód oczekują cy.

Data: 2014-12-27 13:31:38
Autor: Trybun
Najechania od tyłu na samochód oczekują cy.
W dniu 2014-12-26 o 22:36, Jankol pisze:
Dość często są najechania od tyłu na samochód oczekujący
przed skrzyżowaniem.
Wniosek : stojąc, utrzymywać większą odległość od poprzednika
i mieć wciśnięty hamulec nożny.
 

A co za wpÅ‚yw na to  że ktoÅ› najeżdża komuÅ› na tyÅ‚ samochodu może mieć ten stojÄ…cy przed skrzyżowaniem?

Data: 2014-12-27 13:36:36
Autor: Shrek
Najechania od tyłu na samochód oczekują cy.
On 2014-12-27 13:31, Trybun wrote:

A co za wpÅ‚yw na to  że ktoÅ› najeżdża komuÅ› na tyÅ‚ samochodu może mieć
ten stojący przed skrzyżowaniem?

Może mieć wyłączone światła i być w kolorze asfaltu:P Jak ci wjedzie w dupę coś porównywalnego, to jak masz wciśnięty hamulec, to chyba lepiej (zwłaszcza jak nie masz dzieci z tyłu). Inna sprawa, ze przy okazji ostatniej dyskusji o oślepiających światłach stop sprawdziłem, i ten hamulec raczej wciskam symbolicznie - lekko nie w podłodze. Nie stoczy się, ale przy wjechanu w dupę jakiegoś spektakularnego wpływu na całokształt bym się nie spodziewał. Na TIRa nie ma rady:(...

Shrek.

Data: 2014-12-27 07:02:21
Autor: Pszemol
Najechania od tyłu na samochód oczekujący.
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:m7m942$hok$1node1.news.atman.pl...
On 2014-12-27 13:31, Trybun wrote:

A co za wpÅ‚yw na to  że ktoÅ› najeżdża komuÅ› na tyÅ‚ samochodu może mieć
ten stojący przed skrzyżowaniem?

Może mieć wyłączone światła i być w kolorze asfaltu:P Jak ci wjedzie w dupę coś porównywalnego, to jak masz wciśnięty hamulec, to chyba lepiej

Nie bardzo. Pomyśl jak działają siły bezwładności na Twoją nogę.
Bo na mój gust siła bezwładności przy uderzeniu z tyłu spowoduje że
noga się sama zdejmie z hamulca i razem z głową powędruje do tyłu :-)

(zwłaszcza jak nie masz dzieci z tyłu). Inna sprawa, ze przy okazji ostatniej dyskusji o oślepiających światłach stop sprawdziłem, i ten hamulec raczej wciskam symbolicznie - lekko nie w podłodze. Nie stoczy się, ale przy wjechanu w dupę jakiegoś spektakularnego wpływu na całokształt bym się nie spodziewał. Na TIRa nie ma rady:(...

Przy lekkim puknięciu w tyłek nózka z hamulca się podniesie.

Data: 2014-12-27 14:42:31
Autor: Shrek
Najechania od tyłu na samochód oczekują cy.
On 2014-12-27 14:02, Pszemol wrote:

Może mieć wyłączone światła i być w kolorze asfaltu:P Jak ci wjedzie w
dupę coś porównywalnego, to jak masz wciśnięty hamulec, to chyba lepiej

Nie bardzo. Pomyśl jak działają siły bezwładności na Twoją nogę.
Bo na mój gust siła bezwładności przy uderzeniu z tyłu spowoduje że
noga się sama zdejmie z hamulca i razem z głową powędruje do tyłu :-)

Ale w momencie uderzenia będzie na hamulcu. Czyli mniej się przesuniesz do przodu, więcej energii pochłonie twój zderzak. Choć jak już pisałem - ponieważ hamulec trzymam symbolicznie, to i wpływ na przebieg wypadku również chyba będzie symboliczny.

Przy lekkim puknięciu w tyłek nózka z hamulca się podniesie.

Ale to w wyniku puknecia, czyli zanim samochód się przesunie, koła będą zablokowane i to jest kluczowe (a raczej byłyby gdyby pedał był wciśnięty dostatecznie mocno).

Shrek.

Data: 2014-12-27 14:59:32
Autor: Budzik
Najechania od ty³u na samochód oczekuj±cy.
U¿ytkownik Shrek 1@wp.pl ...

Jak ci wjedzie w dupê co¶ porównywalnego, to jak masz wci¶niêty hamulec, to chyba lepiej

Mówisz ze lepiej?
Wydaje mi sie ze lepiej jak masz hamulec puszczony w samym momencie uderzenia bo wtedy czesc energii zostanie zuzyta na popchniecie samochodu do przodu a reszta pójdzie w gniecenie auta.

Data: 2014-12-27 16:15:05
Autor: Shrek
Najechania od ty³u na samochód oczekuj±cy.
On 2014-12-27 15:59, Budzik wrote:

Mówisz ze lepiej?
Wydaje mi sie ze lepiej jak masz hamulec puszczony w samym momencie
uderzenia bo wtedy czesc energii zostanie zuzyta na popchniecie samochodu
do przodu a reszta pójdzie w gniecenie auta.

A ja my¶lê, ¿e lepiej jest jak najmniej prêdko¶ci nabraæ, bo w³a¶nie zmiany prêdko¶ci zabija (czyli jak pisa³ Prachett to nie wysoko¶æ, ale grunt zabija;) Wiêc im wiêcej energii idzie na deformacjê blach tym lepiej - mniej zostaje na przeci±¿enia. No chyba, ¿e strefa zgniotu koñczy siê za przedzia³em pasa¿erów.

Shrek.

Data: 2014-12-27 07:23:09
Autor: kogutek444
Najechania od ty³u na samochód oczekuj±cy.
W dniu sobota, 27 grudnia 2014 16:14:49 UTC+1 u¿ytkownik Shrek napisa³:
On 2014-12-27 15:59, Budzik wrote:

> Mówisz ze lepiej?
> Wydaje mi sie ze lepiej jak masz hamulec puszczony w samym momencie
> uderzenia bo wtedy czesc energii zostanie zuzyta na popchniecie samochodu
> do przodu a reszta pójdzie w gniecenie auta.

A ja my¶lê, ¿e lepiej jest jak najmniej prêdko¶ci nabraæ, bo w³a¶nie zmiany prêdko¶ci zabija (czyli jak pisa³ Prachett to nie wysoko¶æ, ale grunt zabija;) Wiêc im wiêcej energii idzie na deformacjê blach tym lepiej - mniej zostaje na przeci±¿enia. No chyba, ¿e strefa zgniotu koñczy siê za przedzia³em pasa¿erów.

Shrek.

Ale pierdolicie z Budzikiem. Tam siê rozpêdzona i pewno za³adowana ciê¿arówka wpierdoli³a w samochód osobowy. Rozpi¼dzi³a go równo. Jeden chuj czy by trzyma³ na hamulcu, jecha³ 5 na godzinê.

Data: 2014-12-27 16:35:08
Autor: Shrek
Najechania od ty³u na samochód oczekuj±cy.
On 2014-12-27 16:23, kogutek444@gmail.com wrote:
W dniu sobota, 27 grudnia 2014 16:14:49 UTC+1 u¿ytkownik Shrek napisa³:
On 2014-12-27 15:59, Budzik wrote:

Mówisz ze lepiej?
Wydaje mi sie ze lepiej jak masz hamulec puszczony w samym momencie
uderzenia bo wtedy czesc energii zostanie zuzyta na popchniecie samochodu
do przodu a reszta pójdzie w gniecenie auta.

A ja my¶lê, ¿e lepiej jest jak najmniej prêdko¶ci nabraæ, bo w³a¶nie
zmiany prêdko¶ci zabija (czyli jak pisa³ Prachett to nie wysoko¶æ, ale
grunt zabija;) Wiêc im wiêcej energii idzie na deformacjê blach tym
lepiej - mniej zostaje na przeci±¿enia. No chyba, ¿e strefa zgniotu
koñczy siê za przedzia³em pasa¿erów.

Shrek.

Ale pierdolicie z Budzikiem. Tam siê rozpêdzona i pewno za³adowana ciê¿arówka wpierdoli³a w samochód osobowy. Rozpi¼dzi³a go równo. Jeden chuj czy by trzyma³ na hamulcu, jecha³ 5 na godzinê.

Przecie¿ napisa³em, ¿e na TIRa w baga¿niku nie ma rady - czytaj ca³y w±tek. Napisa³em te¿, ¿e w moim przypadku to trzymanie hamulca jest pomijalne, bo trzymam go lekko, nie w pod³odze.

Shrek

Data: 2014-12-27 08:01:03
Autor: kogutek444
Najechania od ty³u na samochód oczekuj±cy.
W dniu sobota, 27 grudnia 2014 16:34:52 UTC+1 u¿ytkownik Shrek napisa³:
On 2014-12-27 16:23, kogutek444@gmail.com wrote:
> W dniu sobota, 27 grudnia 2014 16:14:49 UTC+1 u¿ytkownik Shrek napisa³:
>> On 2014-12-27 15:59, Budzik wrote:
>>
>>> Mówisz ze lepiej?
>>> Wydaje mi sie ze lepiej jak masz hamulec puszczony w samym momencie
>>> uderzenia bo wtedy czesc energii zostanie zuzyta na popchniecie samochodu
>>> do przodu a reszta pójdzie w gniecenie auta.
>>
>> A ja my¶lê, ¿e lepiej jest jak najmniej prêdko¶ci nabraæ, bo w³a¶nie
>> zmiany prêdko¶ci zabija (czyli jak pisa³ Prachett to nie wysoko¶æ, ale
>> grunt zabija;) Wiêc im wiêcej energii idzie na deformacjê blach tym
>> lepiej - mniej zostaje na przeci±¿enia. No chyba, ¿e strefa zgniotu
>> koñczy siê za przedzia³em pasa¿erów.
>>
>> Shrek.
>
> Ale pierdolicie z Budzikiem. Tam siê rozpêdzona i pewno za³adowana ciê¿arówka wpierdoli³a w samochód osobowy. Rozpi¼dzi³a go równo. Jeden chuj czy by trzyma³ na hamulcu, jecha³ 5 na godzinê.

Przecie¿ napisa³em, ¿e na TIRa w baga¿niku nie ma rady - czytaj ca³y w±tek. Napisa³em te¿, ¿e w moim przypadku to trzymanie hamulca jest pomijalne, bo trzymam go lekko, nie w pod³odze.

Shrek

Rêcznego nie masz?

Data: 2014-12-27 17:17:15
Autor: Shrek
Najechania od ty³u na samochód oczekuj±cy.
On 2014-12-27 17:01, kogutek444@gmail.com wrote:

Przecie¿ napisa³em, ¿e na TIRa w baga¿niku nie ma rady - czytaj ca³y
w±tek. Napisa³em te¿, ¿e w moim przypadku to trzymanie hamulca jest
pomijalne, bo trzymam go lekko, nie w pod³odze.

Shrek

Rêcznego nie masz?

Mam, ale nie u¿ywam na ¶wiat³ach. A bo co? Zreszt± rêczny to ju¿ wogóle pomijalny jak kto¶ ci w dupê wjedzie.

Shrek.

Data: 2014-12-27 23:46:25
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Najechania od ty³u na samochód oczekuj±cy.

Powitanko,

czytaj ca³y w±tek.

On nie czyta, on tylko cytuje;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznaæ ma³± szkodliwo¶æ spo³eczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro¿ek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

Data: 2014-12-27 23:01:21
Autor: mk4
Najechania od ty³u na samochód oczekuj±cy.
On 2014-12-27 16:15, Shrek wrote:
On 2014-12-27 15:59, Budzik wrote:

Mówisz ze lepiej?
Wydaje mi sie ze lepiej jak masz hamulec puszczony w samym momencie
uderzenia bo wtedy czesc energii zostanie zuzyta na popchniecie samochodu
do przodu a reszta pójdzie w gniecenie auta.

A ja my¶lê, ¿e lepiej jest jak najmniej prêdko¶ci nabraæ, bo w³a¶nie
zmiany prêdko¶ci zabija (czyli jak pisa³ Prachett to nie wysoko¶æ, ale
grunt zabija;) Wiêc im wiêcej energii idzie na deformacjê blach tym
lepiej - mniej zostaje na przeci±¿enia. No chyba, ¿e strefa zgniotu
koñczy siê za przedzia³em pasa¿erów.

Predkosci i tak nabierzesz, kwestia jak szybko. Wg mnie bez hamulca krzywa przyspieszenia bedzie lagodniejsza a z hamulcem bardziej stroma.

--
mk4

Data: 2014-12-28 09:32:59
Autor: Shrek
Najechania od ty³u na samochód oczekuj±cy.
On 2014-12-27 23:01, mk4 wrote:

A ja my¶lê, ¿e lepiej jest jak najmniej prêdko¶ci nabraæ, bo w³a¶nie
zmiany prêdko¶ci zabija (czyli jak pisa³ Prachett to nie wysoko¶æ, ale
grunt zabija;) Wiêc im wiêcej energii idzie na deformacjê blach tym
lepiej - mniej zostaje na przeci±¿enia. No chyba, ¿e strefa zgniotu
koñczy siê za przedzia³em pasa¿erów.

Predkosci i tak nabierzesz, kwestia jak szybko.

A to jest jakby kluczowe.

Wg mnie bez hamulca
krzywa przyspieszenia bedzie lagodniejsza a z hamulcem bardziej stroma.

Rozwiñ my¶l...

Shrek.

Data: 2014-12-27 15:10:42
Autor: Trybun
Najechania od tyłu na samochód oczekują cy.
W dniu 2014-12-27 o 13:36, Shrek pisze:
On 2014-12-27 13:31, Trybun wrote:

A co za wpÅ‚yw na to  że ktoÅ› najeżdża komuÅ› na tyÅ‚ samochodu może mieć
ten stojący przed skrzyżowaniem?

Może mieć wyłączone światła i być w kolorze asfaltu:P Jak ci wjedzie w dupę coś porównywalnego, to jak masz wciśnięty hamulec, to chyba lepiej (zwłaszcza jak nie masz dzieci z tyłu). Inna sprawa, ze przy okazji ostatniej dyskusji o oślepiających światłach stop sprawdziłem, i ten hamulec raczej wciskam symbolicznie - lekko nie w podłodze. Nie stoczy się, ale przy wjechanu w dupę jakiegoś spektakularnego wpływu na całokształt bym się nie spodziewał. Na TIRa nie ma rady:(...

Shrek.


Na dwoje babka wróżyła - niewcisinięty hamulec sprawi że z mniejszym impetem przyjmie siłę uderzenia najechany samochód, z drugiej strony, przy wciśniętym mniejsza będzie siła bezwładność ładunku i osób znajdujących się w najechanym aucie.
Ale my tu chyba o możliwościach kierowcy na uniknięcie uderzenia z tyłu gdy to ktoś mu najeżdża na tył.. A to, przynajmnjiej jak dla mnie, jest jednoznaczne - wina leży tylko i wyłącznie po stronie najeżdżającego.

Data: 2014-12-27 15:43:18
Autor: Shrek
Najechania od tyłu na samochód oczekują cy.
On 2014-12-27 15:10, Trybun wrote:

Na dwoje babka wróżyła - niewcisinięty hamulec sprawi że z mniejszym
impetem przyjmie siłę uderzenia najechany samochód, z drugiej strony,
przy wciśniętym mniejsza będzie siła bezwładność ładunku i osób
znajdujÄ…cych siÄ™ w najechanym aucie.

Dla mnie sprawa jest jasna - o ile to nie jest jakieś Tico, to wole, żeby się część energii rozproszyła na bagażniku - wtedy mniej energii pójdzie w mój kark. W przypadku TIRa w dupie, to akurat pomijalne.

Ale my tu chyba o możliwościach kierowcy na uniknięcie uderzenia z tyłu
gdy to ktoś mu najeżdża na tył.. A to, przynajmnjiej jak dla mnie, jest
jednoznaczne - wina leży tylko i wyłącznie po stronie najeżdżającego.

To jest akurat oczywiste. Chyba że ktoś postanowił się zatrzymać na autostradzie "bo tak". A i wtedy nie jest niestety oczywiste kto jest winien.

Shrek.

Data: 2014-12-28 23:33:59
Autor: Jankol
Najechania od tyłu na samochód oczekujący.

Użytkownik "Trybun" <ilih@jachu.ru> napisał w wiadomości news:549ea6ac$0$2656$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2014-12-26 o 22:36, Jankol pisze:

Dość często są najechania od tyłu na samochód oczekujący
przed skrzyżowaniem.
Wniosek : stojąc, utrzymywać większą odległość od poprzednika
i mieć wciśnięty hamulec nożny.

A co za wpÅ‚yw na to  że ktoÅ› najeżdża komuÅ› na tyÅ‚ samochodu może mieć ten stojÄ…cy przed skrzyżowaniem?

Może zgniatać od przodu pojazd najechany od tyłu.

Najechania od tyłu na samochód oczekują cy.

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona