Najgorsza opona świata

Data: 2014-06-03 10:17:30
Autor: twistedme
Najgorsza opona świata
Witajcie,

w moim prywatnym rankingu Continental Race King właśnie uplasowała się na pierwszym miejscu.

Sytuacja: zjazd z asfaltu na szuter, trochę za mały kąt (chociaż zawsze tam tak jechałem chyba) i gleba.

http://youtu.be/K3MEvZvE0jk

Na poprzedniej oponie (Tioga) nie do pomyślenia. Ok, inna charakterystyka, kupowałem, żeby też ładnie toczyła się po asfalcie. Ale to, co stało się potem zakrawa na kpinę. Wstaję, kręcę kołem, a koło wężykiem - oczywiście dokładnie to samo, co wcześniej z tyłu (pisałem o tym) - opona na śmietnik. Albo miałem jakieś wybrakowane sztuki, albo to rzeczywiście jakaś straszna tandeta...

A wcześniej było tak pięknie...

http://youtu.be/zSy_TT5azXY

Najgorsze jest to, że zupełnie nie mam pojęcia co kupić w zamian. Boję się wydawać kasę na drogie opony, żeby sytuacja się nie powtórzyła. Chociaż teraz już na 100% zachowam rachunek, ale wiadomo, że wolałbym nie musieć reklamować... Jak żyć?

pozdr

Data: 2014-06-03 12:20:36
Autor: atm
Najgorsza opona świata
On 2014-06-03 10:17, twistedme wrote:
Witajcie,

[...]

Race King chyba ma dosc delikatny bieznik, prawda?
Ja raczej bede bral Mountain King II, zastanawiam sie jedynie nad wersja
z warstwa wzmacniajaca, ale to o 100g na oponie wiecej...
http://allegro.pl/continental-mountain-king-29x2-2-racesport-cyklom-i4285450578.html
http://allegro.pl/continental-mountain-king-29x2-2-protection-cyklom-i4285449917.html

Data: 2014-06-03 12:29:50
Autor: atm
Najgorsza opona świata

[...]

na kolach 26" mam opony Kenda Excavator signature series, wg mnie trzymaja swietnie w kazdych warunkach. Jedyny minus to wieksza waga.

Data: 2014-06-03 12:32:52
Autor: twistedme
Najgorsza opona świata

Race King chyba ma dosc delikatny bieznik, prawda?

No ma... ale już nawet nie chodzi o wyjebkę, tylko o to, że opona nadaje się po czymś takim do wyrzucenia. Wygląda tak, jakby ta osnowa była na tyle delikatna, że przy hamowaniu bokiem (z tyłu) i takim "szlifie" przodem wszystko pękało i opona traciła kształt. Nie mam na razie czasu tego dokładnie obejrzeć, ale najpierw dokładnie to samo stało się z tyłu, a teraz przód...

Data: 2014-06-03 12:38:21
Autor: borsuk
Najgorsza opona świata
W dniu 2014-06-03 10:17, twistedme pisze:

Chociaż teraz już na 100% zachowam rachunek, ale wiadomo, że wolałbym
nie musieć reklamować... Jak żyć?

Reklamować oponę z powodu jednej wywrotki? ...ciekawe podejście.

Data: 2014-06-03 12:44:57
Autor: twistedme
Najgorsza opona świata
W dniu 2014-06-03 12:38, borsuk pisze:
W dniu 2014-06-03 10:17, twistedme pisze:

Chociaż teraz już na 100% zachowam rachunek, ale wiadomo, że wolałbym
nie musieć reklamować... Jak żyć?

Reklamować oponę z powodu jednej wywrotki? ...ciekawe podejście.

Nie dziwi CiÄ™ to, ĹĽe opona po takim czymĹ› nie na daje siÄ™ juĹĽ do uĹĽytku?

Może mam szczęście, ale wywracałem się setki razy na dziesiątki sposobów i nigdy nie było tak, że jedyną rzeczą, która uległa uszkodzeniu to opona (a w zasadzie nigdy), i to w dodatku ten sam model, który 2 tyg. wcześniej dawał takie same objawy na tyle.

Data: 2014-06-03 12:57:08
Autor: atm
Najgorsza opona świata
On 2014-06-03 12:44, twistedme wrote:
[...]

opona (a w zasadzie nigdy), i to w dodatku ten sam model, ktĂłry 2 tyg.
wcześniej dawał takie same objawy na tyle.

Ktory to dokladnie model? Jedna sa na drucie drugie na kevlarze, inne maja ProTection. Niektore zamiast Black Chili maja chyba inny material, jak ktos w tescie podsumowal - bardziej plastikowy. Ceny od 49 do 175zl

Data: 2014-06-03 13:05:59
Autor: twistedme
Najgorsza opona świata
W dniu 2014-06-03 12:57, atm pisze:
On 2014-06-03 12:44, twistedme wrote:
[...]

Opona CONTINENTAL Race King PERFORMANCE 26x2.2 / 89zł szt.

Myślałem, że były droższe, może dlatego, że płaciłem za 2 szt. i tak mi utkwiło 170zł, no ale tak czy inaczej nie jest to chyba najniższa półka.

Data: 2014-06-03 13:16:13
Autor: atm
Najgorsza opona świata

[...]

Ok sam jestem ciekaw, ktos wyjasni ta roznice cenowa?
Czy tanszy model jest wybrakowany o Black Chili i kevlar?
Czy to tylko kwestia zarobku sprzedawcy?

95zl
http://allegro.pl/opona-26x2-20-continental-race-king-czarna-zwijana-i4213680453.html

174zl
http://allegro.pl/opona-continental-race-king-protection-26x2-2-bs-i4264468224.html

Data: 2014-06-04 10:05:28
Autor: rzymo
Najgorsza opona ¶wiata
W dniu wtorek, 3 czerwca 2014 13:16:13 UTC+2 użytkownik atm napisał:
Ok sam jestem ciekaw, ktos wyjasni ta roznice cenowa?
Czy tanszy model jest wybrakowany o Black Chili i kevlar?
Czy to tylko kwestia zarobku sprzedawcy?

Drut - najtaniej, zwykła guma.
Kevlar - nieco drożej, zwijana, zwykła guma.
UST - jak nazwa mówi - bezdętkowa, ciężka, droga.
RaceSport - mieszanka Black Chili, lekka, zwijana.
Supersonic - mieszanka Black Chili, najlżejsza.

Najlepsze wrażenia mam po macaniu RaceSportów ;) i takie też mam w rowerze. Nie mam uwag co do trzymania na mokro i na sucho.

Data: 2014-06-03 20:39:49
Autor: __Maciek
Najgorsza opona ¶wiata
Tue, 03 Jun 2014 12:44:57 +0200 twistedme <twistedme@o2.pl> napisał:

Reklamować oponę z powodu jednej wywrotki? ...ciekawe podej¶cie.
Nie dziwi Cię to, że opona po takim czym¶ nie na daje się już do użytku?

Ale jak opona może się przy takim przejeĽdzie, nawet zakończonym
gleb±, uszkodzić, bo nie do końca rozumiem? Jak dokładnie doszło do
tej wywrotki i na którym kole była zamontowana omawiana opona? Jakich
doznała uszkodzeń? Pisz jak w raporcie PKBWL ;-)

Ja w swoim miejsko-le¶nym góralu mam tanie opony: przód Kenda K885
2.0", tył Kenda K831 1.95" i na prawdę nie potrafię sobie wyobrazić
jak mogłoby im sie co¶ stać przy takim zdarzeniu.

Data: 2014-06-04 07:15:23
Autor: twistedme
Najgorsza opona ¶wiata
W dniu 2014-06-03 20:39, __Maciek pisze:
[...]

No wła¶nie to jest cały problem.

Opisywałem tu wcze¶niej sytuację z opon± z tyłu:

"Kupiłem opony continental race king 2.2, założyłem, jeĽdziłem, zrobiłem może jakie¶ 100km po czym zmieniłem koła (dt swiss 533d). Po pierwszej jeĽdzie jak wyjechałem z lasu na asfalt czuję bęc, bęc, bęc - my¶lę jednak chyba nie za bardzo ten zaplot skoro już koło do centrowania. Przyjrzałem się dokładnie - obręcz idealna, opona krzywa! Bicie na boki i garb wysoko¶ci 1 cm w okolicy wentyla."

Kolega Ignac napisał, że to objaw pękaj±cej osnowy. Wymieniłem oponę z tyłu. Teraz po tym zdarzeniu z filmu opona z przodu wykrzywiła się dokładnie tak samo jak była krzywa opona na tyle. Na pierwszy rzut oka wygl±da to jak rozcentrowane koło, z t± różnic±, że obręcz jest idealnie prosta.

I teraz próbuję dociec:

1 wina opon?
2 wina tych konkretnie wybrakowanych sztuk?
3 wina obręczy?

Data: 2014-06-04 07:54:12
Autor: bans
Najgorsza opona ¶wiata
W dniu 2014-06-04 07:15, twistedme pisze:

Kolega Ignac napisał, że to objaw pękaj±cej osnowy.

Słuchaj tego eksperta a daleko nie zajedziesz :)))

--
bans

Data: 2014-06-04 08:20:57
Autor: twistedme
Najgorsza opona ¶wiata
W dniu 2014-06-04 07:54, bans pisze:
W dniu 2014-06-04 07:15, twistedme pisze:

Kolega Ignac napisał, że to objaw pękaj±cej osnowy.

Słuchaj tego eksperta a daleko nie zajedziesz :)))

Ja tam nie wiem, ale w tym przypadku akurat ma to chyba sens :)

Data: 2014-06-04 08:39:31
Autor: coaster
Najgorsza opona ¶wiata
[...]

Jestes na 100% pewien, ze te opony maja 559 mm i nie sa (przez pomylke) oponami 650B/27,5"?

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2014-06-04 08:43:26
Autor: twistedme
Najgorsza opona ¶wiata

Jestes na 100% pewien, ze te opony maja 559 mm i nie sa (przez pomylke)
oponami 650B/27,5"?

Jedna z pierwszych rzeczy jakie sprawdziłem, to strzałka kierunkowa oraz te cyferki na oponie i obręczy - wszystko się pokrywa.

Data: 2014-06-04 09:30:19
Autor: borsuk
Najgorsza opona świata
W dniu 2014-06-03 12:44, twistedme pisze:

[...]

Sorry, nie doczytałem tego, że opona na śmietnik, po prostu nie mieści mi się to w pale.

Data: 2014-06-04 09:32:31
Autor: twistedme
Najgorsza opona świata
W dniu 2014-06-04 09:30, borsuk pisze:
[...]

mi siÄ™ to w pale.

:)

No mi też nie i stąd właśnie te moje żale...

Data: 2014-06-03 13:45:39
Autor: Ignac
Najgorsza opona ¶wiata
W dniu wtorek, 3 czerwca 2014 10:17:30 UTC+2 użytkownik twistedme napisał:

... Jak żyć?

Protest już wygłosiłe¶(słuszny zreszt±),to teraz zapro¶ prezesa PiS,
oraz telewizję(acha,no i żeby prezes przywózł dwie rolki czarnej foli) i bierz się za paprykę.A potem,kupuj tylko opony drutówki z grubszymi
¶ciankami bocznymi od kartki papieru,bo te twoje s± ¶wietne,ino po
każdym wy¶cigu serwis zawodnikowi wymienia je na nowe,i dlatego tylko
s± super.Na koniec,jak bierzesz zakręty,to z nieco większym k±tem,bo
chcemy Cię na preclu.

Data: 2014-06-04 07:20:45
Autor: twistedme
Najgorsza opona ¶wiata
W dniu 2014-06-03 22:45, Ignac pisze:
[...]

He he. No wła¶nie chyba ostatecznie też skłonie się ku tezie, że winę tu ponosz± te cienkie ¶cianki, bo jak już pisałem, jest tam tak mało gumy, że prze¶wituje drut...

Data: 2014-06-04 08:16:46
Autor: qrt
Najgorsza opona ¶wiata
Dnia Tue, 3 Jun 2014 13:45:39 -0700 (PDT), Ignac napisał(a):

[...]

bez przesady - to ze opona jest zwijana nie oznacza ze jest mało trwała. I
na odwrót. Nie każda drutówka ma mocne scianki boczne. Sprawdzone empirycznie :)

Data: 2014-06-03 16:51:44
Autor: fifak
Najgorsza opona świata
[...]

niesamowite, urzekła mnie twoja hist(e)oria

Data: 2014-06-04 07:18:28
Autor: twistedme
Najgorsza opona świata
W dniu 2014-06-03 16:51, fifak pisze:
[...]

No to zajebiście, cieszę się i dziękuję za jakże ważny głos w dyskusji.

Data: 2014-06-04 03:04:33
Autor: sdaman29
Najgorsza opona ¶wiata
On Tuesday, June 3, 2014 10:17:30 AM UTC+2, twistedme wrote:
Witajcie,

w moim prywatnym rankingu Continental Race King wła¶nie uplasowała się na pierwszym miejscu.

Sytuacja: zjazd z asfaltu na szuter, trochę za mały k±t (chociaż zawsze tam tak jechałem chyba) i gleba.

http://youtu.be/K3MEvZvE0jk

Na poprzedniej oponie (Tioga) nie do pomy¶lenia. Ok, inna charakterystyka, kupowałem, żeby też ładnie toczyła się po asfalcie. Ale to, co stało się potem zakrawa na kpinę. Wstaję, kręcę kołem, a koło wężykiem - oczywi¶cie dokładnie to samo, co wcze¶niej z tyłu (pisałem o tym) - opona na ¶mietnik. Albo miałem jakie¶ wybrakowane sztuki, albo to rzeczywi¶cie jaka¶ straszna tandeta...

A wcze¶niej było tak pięknie...

[...]

szczerze mówi±c, miałem wiele złych do¶wiadczeń z oponami continentala.
polecam schwalbe.

Najgorsza opona świata