Najgorszy grudzień na giełdach od wielu lat

Data: 2011-12-15 10:05:02
Autor: XXL
Najgorszy grudzień na giełdach od wielu lat
Przynajmniej do dzisiaj ale nie bardzo widać przesłanki, żeby do końca grudnia
jeszcze była jakaś namiastka rajdu św, Mikołaja.
Kraje UE toną w długach, EBC nie chce wzorem amerykańskiego FED drukować
wspólnej waluty i rozczarowane rynki reagują spadkami.
Nawet w fatalnym 2008r. grudzień był wzrostowy.

Pamiętam prognozę Dietera sprzed paru ładnych miesięcy, który pisał o spadkach
na GPW do końca grudnia i silnym umocnieniu dolara.
Wygląda na to, że Dieter trafił w dziesiątkę.

Data: 2011-12-15 12:07:19
Autor: Endriu
[...]

Ostatnia prognoza Dietera to kolejny strzał kulą w płot ...

Co dalej z rynkiem akcji
http://www.inwestorgieldowy.com/aktualnosci/co-dalej-z-rynkiem-akcji_1,149.html

"[...] Po 24.9.2011 pojawi się jakieś bardzo negatywne info i na fali serii złych wiadomości do ok. 16.12.2011 indeksy giełdowe mocno zanurkują na południe znoszac przy tym prawie cały wzrost indeksu, który odbył się w latach 2009-2011. [...]".

Po 24 (23 i 26 września) zamiast złej informacji, pojawiły się dobre - nastąpiła skoordynowana globalna obrona rynków (w Polsce przeprowadzana przez BGK i NBP), i zamiast zniesienia lat 2009 mieliśmy mieliśmy lokalny wzrost z 2000 na 2200, oraz pojawienie się dwóch korsarzy na naszym rynku futów ....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-12-15 12:11:11
Autor: Endriu
Najgorszy grudzień na giełdach od wielu lat
Kraje UE toną w długach, EBC nie chce wzorem amerykańskiego FED drukować
wspólnej waluty i rozczarowane rynki reagują spadkami.

Co do zaś rynku amerykańskiego wcale bym się nie zdiwiwł gdyby w najbliższym czasie na SP 500 urosło gdzieś na 1290 ...

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-12-15 12:32:26
Autor: sys29
Endriu <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał(a):
> [...]

Co do zaś rynku amerykańskiego wcale bym się nie zdiwiwł gdyby w
najbliższym
czasie na SP 500 urosło gdzieś na 1290 ...

Ale z Ciebie optymista. Ja nie mam pojęcia, co będzie w przyszłości
( bo IMHO jest ona słabo przewidywalna ), ale opierając się na znanej
regule, że kontynuacja trendu jest najbardziej prawdopodobna, uważam
że wszystko masakrycznie się spierdoli. Niebawem będziemy poniżej 2000.
Kiedy do gry ze zdwojoną siłą zaczynają wchodzić politycy, to kierunek
jest oczywisty. Zobacz, co zrobili z KGHM-em. Na początku roku był po
około 170 zł ( dziś zaliczył 110 zł, bo pojawiły się informacje, że
podatek od kopalin będzie bardzo duży ). Kierunek trendu najlepiej widać na małych i średnich spółkach. Spójrz na MWIG40 ... i nie obliczaj
żadnych wskaźników - po prostu popatrz.
Dzisiaj Tusk gadał, że zadłużanie się państwa "ponad miarę" jest niebezpieczne dla obywateli. To niesamowicie odkrywcze!!!  Nigdy bym nie
przypuszczał, że on na to wpadnie. ( Jak PO przejmowała rządy kilka lat
temu to dług publiczny przyrastał w tempie ok. 4000 zł/sek. - teraz ponad 6000 zł/sek. ) Przed chwilą dla odmiany inny geniusz - Biedroń
powiedział, że "UE została stworzona dla ludzi" ... a ja chyba nawet wiem,
o których ludzi mu chodziło. :-)

pozdr.
sys29  --

Data: 2011-12-15 13:47:55
Autor: Endriu
[...]

Kolego Sys z całym szacunkiem (dla twojego snajperskiego pokazu na Futra) już o tym kiedyś gadaliśmy.

Póki co to S&P 500 jest tylko 10% o szczytów (bessa wg mojego prostego wskaźnika zaczyna się 20 % od maxa), na FW pojawiło się dwóch graczy (co ciekawe pierwszy z nich pojawił się - dobrze pamiętam - 5.10.2011 tuż przed którymś z europejskich szytytów, po którym giełdy podskoczyły z 2150 na 2430) i mocno wątpie aby były to szorty (wyobrażasz sobie co by było gdyby opinia publiczna dowiedziała się, że np takie Unicredit tuz po unijnym szczycie dostając insiderską info od np takiego byłego Berlusconiego zagrała na upadek polskiego WIG-u ?.) , no i w końcy gdyby się przyjrzeć układowi S&P 500 i dzisiejszej świecy (nie chwalić dnia przed zachodem słońca) to jesteśmy raczej  w trendzie wzrostowym, a dzisiejsza świeca mająca cechy ngulfinga (nie chwalić dnia przed zachodem słońca) może pięknie wskazywałać na poczatki kolejne go odbicia które w efekcie mogłoby przekroczyć szczyty z 27.10.2011 ....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-12-15 13:42:18
Autor: sys29
[...]

27.10.2011 ....

Starcie się różnic poglądów finalnie wyraża się w kursach ... i bardzo dobrze :-)
Na moje oko S&P500 wygląda źle. W sierpniu padła dwuletnia
linia trendu wzrostowego. Nie wiem pod co grał ostatnio Unicredit i nie przywiązuję
to tego żadnej wagi. Jeśli fundusze związane z tym bankiem
nabrały tysiące longów na polskim rynku i jeśli niestety
obkupiły się w KGHM ( pogłębił dołek do 105 zł ), to mają
teraz spory problem ...

pozdr.
sys29

Data: 2011-12-15 14:30:23
Autor: Endriu
Najgorszy grudzień na giełdach od wielu lat
Kolego Sys z całym szacunkiem (dla twojego snajperskiego pokazu na Futra) już o tym kiedyś gadaliśmy.

Włoskie 10-ciolatki są już niemal droższe od 5-latków, a na 2-latkach sytuacja prawie wróciła do normy (tańsze niż 5-ciolatki a do pełni szczęści brakuje tylko spadek 2-latków poniżej 5-ciu procent).

http://www.bloomberg.com/quote/GBTPGR2:IND
http://www.bloomberg.com/quote/GBTPGR5:IND
http://www.bloomberg.com/quote/GBTPGR10:IND

Reasumując Motti uratował chyba świat przed bankructwem ....
Ja tam raczej chyba jestem optymistą - ale na wszelki wypadek z krótkimi stoplossami :)

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-12-16 01:12:03
Autor: RynekGlobalny
On Dec 15, 2:30 pm, "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> wrote:
> [...]

Reasumując Motti uratował chyba świat przed bankructwem ....
Ja tam raczej chyba jestem optymistą - ale na wszelki wypadek z krótkimi

"chyba"... to właściwie słowo... reformy są na drodze
legislacyjnej...chyba nie spodziewasz się że będzie na ulicach
cicho...

Jesteśmy w tym miejscu:
http://www.bloomberg.com/news/2011-12-16/monti-faces-confidence-vote-to-speed-approval-of-emergency-budget-plan.html

....wszystko się jeszcze może zdarzyć i coś się zdarzy na pewno.

http://facebook.com/rynekglobalny

Data: 2011-12-17 14:23:43
Autor: Endriu
[...]

Co wcale nie oznacza, że Portugalia przestała choćby na chwilę być bankrutem .....

http://www.bloomberg.com/quote/GSPT2YR:IND/chart
http://www.bloomberg.com/quote/GSPT5YR:IND/chart

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-12-15 15:10:46
Autor: Endriu
Najgorszy grudzień na giełdach od wielu lat
jesteśmy raczej  w trendzie wzrostowym, a dzisiejsza świeca mająca cechy ngulfinga

Nie ngulfing tylko pinbar - pardon/

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-12-15 15:00:21
Autor: Lech Dubrowski
Najgorszy grudzień na giełdach od wielu lat
W Norwegii rzad bierze 40% od zysku z kopalin, a u nas groszowe dywidendy.

Leszek

Data: 2011-12-15 14:36:54
Autor: sys29
Lech Dubrowski <337@337.com.pl> napisał(a):
W Norwegii rzad bierze 40% od zysku z kopalin, a u nas groszowe dywidendy.

Leszek

Słyszałem, że w Norwegii rząd w ogóle bierze dużo podatków.
Zafundowali sobie socjalizm i finansują go eksportem, bo
socjalizm musi mieć mocne źródło finansowania. Inaczej upada.
Co do "groszowych dywidend", to ja bym wolał, aby nasz
rząd nie miał udziałów w żadnych przedsiębiorstwach i nie
otrzymywał żadnych dywidend. Po pierwsze dlatego, że nie ma nic
gorszego, niż pieniądze w łapach urzędników, a po drugie dlatego,
że spółki z udziałem skarbu państwa wykorzystywane są jako
"żerowisko dla zaplecza politycznego". pozdr.
sys29

Data: 2011-12-16 08:11:48
Autor: Lech Dubrowski
Najgorszy grudzień na giełdach od wielu lat
Słyszałem, że w Norwegii rząd w ogóle bierze dużo podatków.
Zafundowali sobie socjalizm i finansują go eksportem, bo
socjalizm musi mieć mocne źródło finansowania.

To prawda, ale w Norwegii jakos nie slychac nawolywan do obalenia tego systemu.

[...]

Teraz chyba chca wyjsc z tego bo slyszalem, ze koszt zarzadzania paro procentowym udzialem w spolce skarbu panstwa jest wiekszy od zysku z dywidendy.

Leszek

pozdr.
sys29

Data: 2011-12-23 17:47:49
Autor: Endriu
[...]

Che ,che ... Dieter idzie w zaparte i wg niego zniesienie wzrostów z hossy lat 2009-2011 jednak się odbyło ....

Dziesięć argumentów (i pół).
http://wojciechbialek.blox.pl/2011/12/Dziesiec-argumentow-i-pol.html

"[...] Ponizej dzisiejszy indeks cenowy. Widac, ze faktycznie prawie cala hossa 2009-2011 zostala zniesiona przez obecna besse.

http://stooq.pl/q/?s=c_&c=5y&t=l&a=lg&b=0
[...]".

.... a teraz wg niego przyszedł czas na wzrosty:

"[...] Obstawiam teraz kilkumiesieczny trend wzrostowy. [...]".

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-12-28 22:04:54
Autor: Endriu
Najgorszy grudzień na giełdach od wielu lat
... a teraz wg niego przyszedł czas na wzrosty:

"[...] Obstawiam teraz kilkumiesieczny trend wzrostowy. [...]".

To zupełnie w przeciwna stronę niż Rybiński, który tyle co własnie dopatrzył, że włoskie 10-latki przekroczyły dzisiaj 30-latki:

Napięcie rośnie na rynkach
http://rybinski.nowyekran.pl/post/45878,napiecie-rosnie-na-rynkach

"[...] Przypominam moją prognozę, w 2012 roku będzie taki moment w którym WIG20 będzie trzycyfrowy. [...]".

http://www.rybinski.eu/wp-content/uploads/italy_10y_bonds.png
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/4987113ecadf1d34.html

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-12-23 10:18:55
Autor: Charlie delta
On 15 Gru, 11:05, "XXL" <duzy_slawek.SKA...@gazeta.pl> wrote:
[...]

wesołego alleluja narzekaczu buhahahaaaaaaaaaaaaaaaa

Najgorszy grudzień na giełdach od wielu lat