Najkrótszy czas synchronizacji z lampa?

Data: 2016-10-02 18:47:20
Autor: ±ćęłń󶼿
Najkrótszy czas synchronizacji z lampa?
Które lustrzanki maj± najkrótszy czas synchronizacji z lamp± błyskow± (pomińmy centralne migawki)?
W T90 miałem 1/250 s, a teraz w 20 lat nowszej jest 1/180 s i to mniejszy format klatki, no postęp jak cholera.
Taki czas (1/180) jest za długi przy sporcie/dzieciach/zwierzętach (i mieszaniu ¶wiatła zastanego z błyskiem), czy przy zmniejszaniu kontrastów (w słońcu).
HSS niestety ma bardzo ograniczony zasięg.

Data: 2016-10-02 19:14:54
Autor: Krzysztof Gajdemski
Jest Sun, 2 Oct 2016 18:47:20 +0200, ±ćęłń󶼿 pisze:
Które lustrzanki maj± najkrótszy czas synchronizacji z lamp± błyskow±
(pomińmy centralne migawki)?  W T90 miałem 1/250 s, a teraz w 20 lat
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
[...]

Jeżeli jest to dla Ciebie tak istotna kwestia, to nie rozumiem, dlaczego
chcesz wła¶nie pomin±ć aparaty z centraln± migawk±. Wła¶nie w takich
zastosowaniach sprawdz± się najlepiej.

Nie wiem jakie zdjęcia robisz, ale 1/180 to nie jest tak znowu długo
IMO. Da się taki czas twórczo wykorzystać w poł±czeniu z błyskiem. Je¶li
jednak nie, j.w. --   najlepsza migawka sektorowa, a je¶li nie... czemu nie
T90? :)

      k.

Data: 2016-10-02 20:58:20
Autor: Przyjazny
On 2016-10-02 16:47, ±ćęłń󶼿 <nie@dla.spamerow> wrote:
Które lustrzanki maj± najkrótszy czas synchronizacji z lamp± błyskow± (pomińmy centralne migawki)?
W T90 miałem 1/250 s, a teraz w 20 lat nowszej jest 1/180 s i to mniejszy format klatki, no postęp jak cholera.

....najdroższe :P. Canon 1DX (obie wersje) też ma 1/250. Jaki¶ producent
miał chyba trochę lepsze, w okolicach 1/300, ale nie pamiętam który.

Generalnie zawsze możesz wzi±ć 2x więcej lamp i filtr ND.

Data: 2016-10-05 21:34:34
Autor: Slon
On Sunday, October 2, 2016 at 4:58:21 PM UTC-4, Przyjazny wrote:
On 2016-10-02 16:47, ±ćęłń󶼿 <nie@dla.spamerow> wrote:
> [...]

...najdroższe :P. Canon 1DX (obie wersje) też ma 1/250. Jaki¶ producent
miał chyba trochę lepsze, w okolicach 1/300, ale nie pamiętam który.

Minolta. Slon

Data: 2016-10-03 00:49:49
Autor: Uncle Pete
On 2016-10-02 18:47,  ±ćęłń󶼿 wrote:
[...]

Różnica między 1/250 i 1/180 to jakie¶ 0,5 EV, czy to naprawdę aż tak dużo?

Data: 2016-10-10 22:43:57
Autor: Poldek
W dniu 2016-10-02 o 18:47,  ±ćęłń󶼿 pisze:

[...]

Niedrogo i do 1/8000 :-)
http://photo.net/nikon-camera-forum/00I46J

Najkrótszy czas synchronizacji z lampa?