Najlepsza antena TV na Chorągwicę

Data: 2011-06-22 01:32:54
Autor: Pszemol
Najlepsza antena TV na Chorągwicę
Hej, Krakusy, jaką kupujecie antenę dachową na odbiór Chorągwicy?
200MHz-730MHz...

Data: 2011-06-22 17:42:18
Autor: Pszemol
Najlepsza antena TV na Chorągwicę
Hej, Krakusy, jaką kupujecie antenę dachową na odbiór Chorągwicy?
Miałem jakąś siatkową z bazarku pod dachówkowym dachem i było...
Domek jest w rejonie Płaszów-Krzemionki-Bonarka.
Po remoncie dachu na blaszany muszę postawić antenę na kominie do
obsługi odbiorników bez Canal+ i zastanawiam się właśnie co wybrać...
Muszę dać jakiś mały wzmacniacz i rozgałęzić sygnał na dwa telewizory.

TVP1 mam na kanale #10, TV Puls #27, TVN #30, TVP2 #33, TV4 #35,
TVKraków #50 i Polsat na #53... Potrzebuję więc coś, co oprócz UHF
będzie też łapać kanał #10.

Co myślicie o tej antenie z Dipola:
http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_szerokopasmowa_logarytmiczno_-_periodyczna_log_2-69_digital_A4015.htm
Dla TVP1 na kanale 10 ma zysk ponad 8dB, dla kanałów 21-60
leci prawie równo tuż pod 12dB i jest bardzo tania: 41zł...
Nie piszą cholera jaka jest długa, ale wygląda skromnie jak na
osiągane parametry i bardzo ładną, płaską charakterystykę...

Wygląda mi na lepszą od wynalazków z dwoma dipolami i >2m długości
jak to monstrum za 130zł:
http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_dipol_dual_39-6-12-21-69_A2692.htm
Już nie mówiąc o tym że ta wygląda jak coś do łapania sygnałów SETI ;-)

Data: 2011-06-23 15:04:21
Autor: Andrzej
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:itt9gh.4lg.0poczta.onet.pl...
Co myślicie o tej antenie z Dipola:
http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_szerokopasmowa_logarytmiczno_-_periodyczna_log_2-69_digital_A4015.htm
Nie jestem Krakusem i z antenami miałem dosyć dawno do czynienia, ale chyba ta antena (w przeciwieństwie do tej drugiej) wymaga dobrych styków elementów do poziomej szyny nośnej (zasilanie wibratorów jest właśnie przez tę szynę) - nie wiem czy taki sposób mocowania wibratorów to zapewnia.

Data: 2011-06-23 08:20:04
Autor: Pszemol
"Andrzej" <dydelf02@op.pl> wrote in message news:itvdkp$geg$1news.onet.pl...
[...]

Rzeczywiście wygląda to ze zdjęcia, że mocowane są na styk, bez żadnych
śrubek ani tnących oksydacje bagnetów, itp...
Jak się to po tygodniu rozkiwa na wietrze to mogą być problemy.

Jesteś pewny że ten styk jest ważny? Może mi to ktoś pospawa...
Ale to dziwne że tak to zaprojektowali.

Data: 2011-06-23 16:30:43
Autor: Andrzej

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:itusvn.6cg.0poczta.onet.pl...
Jesteś pewny że ten styk jest ważny? Może mi to ktoś pospawa...
Ale to dziwne że tak to zaprojektowali.

Nie jestem pewny, ale coś mi dzwoni, że w antenie dipolowej zasilany jest tylko dipol (a reflektor i direktory nie) natomiast w aperiodyczno-krytycznej wszystkie elementy na zmianę w przeciwfazie - stąd element nośny złożony z dwu elementów. Zobacz gdzie jest doprowadzony fider w tych antenach. Nie mam czasu teraz sprawdzać. Pozdrawiam.

Data: 2011-06-23 18:10:37
Autor: Wmak
Najlepsza antena TV na Chorągwicę
Andrzej <dydelf02@op.pl> napisał(a):  Izolowany koncentryk wsuwa się od tyłu w dolną belkę, ekran łączy się z nią na "czubku", środkowa żyła do czubka górnej belki. --

Data: 2011-06-23 15:02:36
Autor: Pszemol
" Wmak" <w.mak.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:itvvit$43n$1inews.gazeta.pl...
Andrzej <dydelf02@op.pl> napisał(a):

Izolowany koncentryk wsuwa się od tyłu w dolną belkę, ekran łączy się z nią na
"czubku", środkowa żyła do czubka górnej belki.

Dzięki za informacje...

I jeszcze jedno - gdyby się ktoś orientował w cenach - kto mógłby
mi i za ile zainstalować tą antenę na dachu? Kozicą nie jestem, wolę
komuś zapłacić co zna się na rzeczy niż samemu chodzić po dachu...

Data: 2011-06-23 22:31:29
Autor: Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
Pszemol wrote:

I jeszcze jedno - gdyby się ktoś orientował w cenach - kto
mógłby mi i za ile zainstalować tą antenę na dachu? Kozicą nie
jestem, wolę komuś zapłacić co zna się na rzeczy niż samemu
chodzić po dachu...

Krótkie pytanie: instalacje (kabel) już masz zrobioną?
Jeśli tak, to czy na pewno sprawną (brak przetarć) ?

Jeśli na oba pytania możesz odpowiedzieć tak, to dalej
nie czytaj.

Ale jeśli na któreś z nich odpowiedź brzmi nie:, to
koniecznie dopilnuj by instalator użył przyzwoitego
kabla. Są kable i są "kable", różniące sie zarówno
parametrami jak i wykonaniem. Z doświadczeń moich i
zaprzyjaźnionych instalatorów wynika, że Triset 113
jest rozsądnym kompromisem między "nieprzesadnymi"
kosztami i dość dobrą jakością.

Albert Einstein (1879-1955)

Data: 2011-06-23 15:57:36
Autor: Pszemol
"Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <noenunz2x@cbpmgn.barg.cy> wrote in message news:iu07ra$k70$1news.onet.pl...
[...]

Dzięki za rekomendacje...

Istniejąca instalacja była zrobiona na strychu, pod dachem.
Dach był kryty dachówką, więc antenie to nie przeszkadzało
a nie szpeciła na kominie.
Teraz dach jest po remoncie pokryty blachą i muszę antenę
przenieść na komin, powyżej blachy oczywiscie...
Istniejący kabel będzie się rozwidlał tam gdzie się teraz
rozwidla, na strychu, więc będą dwa stare odcinki przewodu.
Z nowej anteny można puścić nowy odcinek kabla do
już istniejącego rozgałęznika.

Czy możecie polecić jakiegoś zaufanego instalatora w Krakowie?

Data: 2011-06-25 17:06:34
Autor: axel
[...]

A czy koniecznie musisz antenę stawiać na kominie...zastanów się....może można ją umieścić na wysięgniku, na ścianie (np. szczytowej, innej) w dogodnym miejscu, takim np. że sam bez problemów ją zamontujesz...tak że nie będzie prawie widoczna i nie będzie szpeciła Ci domu...

axel

Data: 2011-06-26 12:57:40
Autor: pawell32
W dniu 25.06.2011 17:06, axel pisze:

A czy koniecznie musisz antenę stawiać na kominie...zastanów się....może
można ją umieścić na wysięgniku, na ścianie (np. szczytowej, innej) w
dogodnym miejscu, takim np. że sam bez problemów ją zamontujesz...

skoro pyta, to chyba nie chce / nie zna się na tym.
o ile komin jest w dobrym stanie to dobre miejsce, lepsze niż ściana
szczytowa. dojście do komina powinno być ułatwione, a chcąc zamocować
na ścianie szczytowej trzeba posiadać niejednokrotnie kilkumetrową drabine i nie lada umiejętności.

> tak że
nie będzie prawie widoczna i nie będzie szpeciła Ci domu...

a czemu ma niby szpecić?

Data: 2011-06-24 08:32:51
Autor: gary
W dniu 2011-06-23 15:20, Pszemol pisze:
[...]

Przy okazji
co sądzicie o "lutowaniu" aluminium przy pomocy prętów topliwych sprzedawanych czasem na all... ?
chodzi mi o zapewnienie kontaktu elektrycznego a nie wytrzymałość konstrukcyjną.

Najlepsza antena TV na Chorągwicę