Najlepsza obecnie trasa z W-wy na IstriÄ™?

Data: 2010-08-26 07:49:54
Autor: WW
Najlepsza obecnie trasa z W-wy na IstriÄ™?
Witam

Którędy i za ile na Istrię ?

Może ktoś jechał niedawno?

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

Data: 2010-08-26 09:57:24
Autor: AL
WW pisze:
Witam

Którędy i za ile na Istrię ?

Może ktoś jechał niedawno?

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

poludniowy-zachod

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-08-26 12:58:27
Autor: WW
Najlepsza obecnie trasa z W-wy na IstriÄ™?
W dniu 2010-08-26 09:57, AL pisze:
WW pisze:
Witam

Którędy i za ile na Istrię ?

Może ktoś jechał niedawno?

poludniowy-zachod

Dziękuje, bardzo mi pomogłeś.

Data: 2010-08-26 13:15:45
Autor: marioo
Najlepsza obecnie trasa z W-wy na Istriê?
WW <wuwu0@vp.pl> napisa³(a):
Witam

KtórÄ&#65533;y i za ile na IstriÄ&#65533;?

Ja co prawda nie niedawno, ale jecha³em przez ca³± S³oweniê i uwa¿am ¿e warto,
nawet teraz po wprowadzeniu winiet. A w tym utwierdza mnie relacja znajomego -
podobno czeka³ 3 h na przekroczenie granicy i 1 h na których¶ bramkach w CRO.
Chocia¿ teraz, po sezonie to pewnie ju¿ nie grozi. W ka¿dym razie rozwa¿ S³owenie.

Pozdrawiam
mario

Data: 2010-08-26 15:24:57
Autor: Cavallino
Najlepsza obecnie trasa z W-wy na Istriê?
U¿ytkownik "marioo" <cfc@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:

[...]

W dwie strony i w poprzek jak najbardziej ma to sens.
Nie wiem czy przez Chorwacjê nie wysz³oby nawet dro¿ej z op³atami, o wiêkszej ilo¶c km nie wspominaj±c

Data: 2010-08-26 15:51:45
Autor: WW
Najlepsza obecnie trasa z W-wy na IstriÄ™?
W dniu 2010-08-26 15:24, Cavallino pisze:
Użytkownik "marioo" <cfc@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

Ja co prawda nie niedawno, ale jechałem przez całą Słowenię i uważam
że warto,
nawet teraz po wprowadzeniu winiet. A w tym utwierdza mnie relacja
znajomego -
podobno czekał 3 h na przekroczenie granicy i 1 h na którychś bramkach
w CRO.
Chociaż teraz, po sezonie to pewnie już nie grozi. W każdym razie
rozważ Słowenie.

W dwie strony i w poprzek jak najbardziej ma to sens.
Nie wiem czy przez Chorwację nie wyszłoby nawet drożej z opłatami, o
większej ilośc km nie wspominając

Jadę do Puli. Znajomi proponują jechać przez Zyline i Triest.
Potem kawałek Słowenii, ale bez winetki bo lokalnymi i dalej wzdłuż wybrzeża Chorwacji, też lokalnymi.
Oni jechali 2 lata temu i pytam, czy coś się zmieniło, ewentualnie o lepszą trasę.

PodstawowÄ… wiadomość już mam  - że to na "poÅ‚udniowy-zachód" :-P

Data: 2010-08-26 15:54:37
Autor: Cavallino
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:4c767178$0$21002$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Lata całe tak pojedziesz.
Odżałuj te 15 Eur na winietkę słoweńską.

Data: 2010-08-26 16:05:38
Autor: Mikolaj Rydzewski
On 08/26/2010 03:54 PM, Cavallino wrote:
[...]

O ile jedzie na tydzień tylko. Przy dwóch tygodniach trzeba kupić już droższą winietę.
Włoskie autostrady też są płatne. Nie lepiej więc ominąć Włochy i odżałować na winietkę słoweńską?

Data: 2010-08-26 16:42:17
Autor: WW
W dniu 2010-08-26 16:05, Mikolaj Rydzewski pisze:
[...]

To nie kasa jest najważniejsza (ale też ważna).
Mapa twierdzi, że przez Lubliane jest tylko 100 km bliżej niz przez Triest. Bardziej mi chodzi o drogi/autostrady, płynność jazdy, czas oczekiwania na granicach, itp.

Data: 2010-08-26 17:01:25
Autor: Cavallino
[...]

To nie jest tak tylko, to już 3/4 kosztów winietki, albo i więcej i to czasu straconego nie wyceniając.
Jechałem ostatnio z Chorwacji do Polski przez Triest i Udine, bo miałem kaprys zjeść pizzę w oryginale.
Na bramkach we Włoszech zapłacisz kilkanaście Eur, więc wychodzi na to samo co słowacka winietka.

Bardziej mi chodzi o drogi/autostrady, płynność jazdy,

No to nie masz wyboru - Cieszyn-Zilina-Bratysława-Wiedeń-Graz-Maribor-Lubljana.

czas oczekiwania na granicach, itp.

Jakich granicach?
Przecież to strefa Schengen wszystko.

Data: 2010-08-26 15:11:09
Autor: marioo
Najlepsza obecnie trasa z W-wy na Istriê?
Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisa³(a):
No to nie masz wyboru - Cieszyn-Zilina-BratysÅ&#65533;wa-WiedeÅ&#65533;Graz-Maribor-Lubljana.

IMO, ostatnio znacznie poprawi³a siê opcja:
Cieszyn-Brno-Mikulov-Wiedeñ-dalej jak wy¿ej

(dawniej te¿ je¼dzi³em przez S³owacjê, ale ostatnio najszybciej Czechy)

Data: 2010-08-26 18:13:08
Autor: Cavallino
Najlepsza obecnie trasa z W-wy na Istriê?
U¿ytkownik "marioo" <cfc@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i5606d$4mq$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie, raz ¿e nie ma autostrady przez ca³y czas, dwa ¿e ta co jest to pamiêta czasy Gierka chyba, przynajmniej na odcinku do O³omuñca, trzy ¿e winietka du¿o dro¿sza - bez sensu jednym s³owem.

Data: 2010-08-26 17:18:53
Autor: WW
W dniu 2010-08-26 17:01, Cavallino pisze:

Jakich granicach?
Przecież to strefa Schengen wszystko.

W zeszłym roku na granicy ze Słowenią (jechaliśmy do Splitu) staliśmy ponad 3 godziny. W drugą stronę kolejka była monstrualna.

Jadę w nocy z soboty na niedzielę, a wracam przez Słowenię w sobotę, tak więc tygodniowa winietka mi wystarczy.
Masz rację, warto rozważyć Słowenię.

Dzięki

Data: 2010-08-26 18:14:43
Autor: Cavallino
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:4c7685e4$0$27039$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No tak, Chorwacja jeszcze została poza.
Ale tu nie powinno być problemu, ze Słowenii wjedziesz na Istrię bez większej kolejki, bo to nie jest tak popularny kierunek.

Jadę w nocy z soboty na niedzielę, a wracam przez Słowenię w sobotę, tak więc tygodniowa winietka mi wystarczy.
Masz rację, warto rozważyć Słowenię.

Trzeba.
Ja się zastanawiałem czy nie wracać przez Słowenie z samego Triestu.

Data: 2010-08-31 15:44:28
Autor:
Najlepsza obecnie trasa z W-wy na Istriê?
No to nie masz wyboru - Cieszyn-Zilina-BratysÅ&#65533;awa-WiedeÅ&#65533;-Graz-Maribor-Lubljana.

Rok temu jechalem ta trasa, palnik i wyszlo lacznie 16 godzin (5.9 l/100 2+1 i
full bagazy) do Sibenika (z 45 minutowa przerwa w AUS na sniadanko i dwoma
kilkuminutowymi na siusiu juz w Cro) ;) pierwsze km w Slowacji masakra, potem
za Bratyslawa lakki trucht lokalnymi aby wyjechac na trase Wieden Graz w tym
roku pojechalismy prosto na Wieden ;) jechalismy lacznie 17 godzin (4,7!!!/100km 2+2 i jeszcze wiecej bagazy)(tez do
Sibenika) ale zamiast ca. 55 minut przerw zrobilismy sobie godzinny w
Cieszynie ;), potem 45 minutowy za Wiedniem, i dwa po 30 minut w SLO i CRO ;).

Wliczajac objazd CALKOWICIE NIEOZNAKOWANY na poczatku CZ bo byl remont
"austostrady" gdyby nie CB, bysmy wyjechali gdzies ;)... pod Kijowem.

oczywiscie palnik byl ale w granicach rozsadku ;) powiem, ze juz mnie nikt nie
namowi na trase przez Bratyslawe ;).

a winiety sa w SLO i nie warto objezdac bo ponoc sporne jest rondo ktore
jednak nalezy do platnych ;) a koszt mandatu 150-300 ojro + winietka ;) a tam
policjanci, (CRO, SLO, AUS) sa wyjatkowo urzedowi i stanowczy, u nas to sie
nazywa HAMSCY ;).

Data: 2010-08-28 10:39:40
Autor: V-Tec
Najlepsza obecnie trasa z W-wy na IstriÄ™?
WW pisze:
Witam

Którędy i za ile na Istrię ?

Może ktoś jechał niedawno?

polecam www.cro.pl - o ile jeszcze nie znasz tego forum i jeszcze nie pojechałeś.

--
pozdrawiam,
W.

Data: 2010-08-29 18:38:15
Autor: WW
W dniu 2010-08-28 10:39, V-Tec pisze:
WW pisze:
Witam

Którędy i za ile na Istrię ?

Może ktoś jechał niedawno?

polecam www.cro.pl - o ile jeszcze nie znasz tego forum i jeszcze nie
pojechałeś.

Dzięki za pomoc. Jadę dopiero w sobotę.
Strona podana przez Ciebie podaje stan na 2008 rok. Od tego czasu wiele się w Czechach i Słowacji w drogownictwie zmieniło - nie tak jak u nas.
Teraz większość radzi jechać do Żylina w Słowacji i dalej już autostradami.

Data: 2010-08-31 16:25:48
Autor: V-Tec

sorry, chodziło mi o forum na tej stronie: http://www.cro.pl/forum/ Niestety, przebrnięcie przez nie to tak 1 wieczór, ale można aktualne informacje znaleźć (od urlopowiczów z tego roku).

--
pozdrawiam,
W.

Najlepsza obecnie trasa z W-wy na IstriÄ™?