Najlepsze auto do 15 000 zł

Data: 2011-06-14 21:53:23
Autor: Lewis
Najlepsze auto do 15 000 zł
W dniu 2011-06-14 21:43, Agata pisze:
Witam

Jakie jest Waszym zdaniem najlepsze, najtańsze auto do 15 000 zł które
spokojnie przejdzie jeszcze 100 000 km w ciÄ…gu 5 lat. Wiem jest trochÄ™ w necie
mi. ten ciekawy artykuł:

http://jakie-auto-kupic.dodaj-gazu.pl/2011/06/jakie-auto-kupic-do-15-tys/

Pytanie czy rzeczywiście najtaniej wyjdzie samochód marki Tata? Znajomi mówią
mi że lepiej kupić Audi A3 lub Golfa bo nie straci na wartości prawie nic a
takie auto z chin to będzie się nadawało tylko na złom.

Poza chińskim Tatą i VAG-ami po dziadkach niemcach jest setka innych aut.
Lepiej kup rok dwa starsze ale w lepszym stanie i droższe niż młodsze ale zakatowane i za tą samą kasę co kilka lat starszy.

Peugeot 307, 406, Laguna II, Saab 9-5, Avensis I.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-06-14 19:57:13
Autor: Agata
Najlepsze auto do 15 000 zł
Poza chi�skim Tat� i VAG-ami po dziadkach niemcach jest setka innych aut.
Lepiej kup rok dwa starsze ale w lepszym stanie i droższe niż m�odsze ale zakatowane i za t� sam� kas� co kilka lat starszy.

Peugeot 307, 406, Laguna II, Saab 9-5, Avensis I.

Tylko te różne inne marki to podobno i tak s± produkowane "byle gdzie" np.
taki Ford robi mondeo w Tajlandii.

Data: 2011-06-14 22:14:58
Autor: Lewis
Najlepsze auto do 15 000 zł
W dniu 2011-06-14 21:57, Agata pisze:
Poza chi�skim Tat� i VAG-ami po dziadkach niemcach jest setka innych aut.
Lepiej kup rok dwa starsze ale w lepszym stanie i droşsze niş m�odsze
ale zakatowane i za t� sam� kas� co kilka lat starszy.

Peugeot 307, 406, Laguna II, Saab 9-5, Avensis I.

Tylko te różne inne marki to podobno i tak są produkowane "byle gdzie" np.
taki Ford robi mondeo w Tajlandii.

I myślisz że taki golf to dobre auto i się nie psuje?
WolÄ™ 10 letnie mondeo z tajlandii niĹĽ nowÄ… TatÄ™ z chin ;)
Mechanik jak trafisz na bandytę orżnie Cię jak złoto nie ważne czy to będzie ferrari czy golf.
Jeżeli chcesz tym jeździć 5 lat to warto rozejrzeć się za autem, które dostarczy chociaż minimum komfortu.
Powiedz jeszcze kto będzie tym jeździć, i jakie będzie główne zastosowanie.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-06-16 21:43:24
Autor: p 47
Najlepsze auto do 15 000 zł

Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:it8fg2$pb6$1news.onet.pl...
W dniu 2011-06-14 21:57, Agata pisze:
Poza chiĹ&#65533;skim TatÄ&#65533; i VAG-ami po dziadkach niemcach jest setka innych aut.
Lepiej kup rok dwa starsze ale w lepszym stanie i droĹźsze niĹź mĹ&#65533;odsze
ale zakatowane i za tÄ&#65533; samÄ&#65533; kasÄ&#65533; co kilka lat starszy.

[...]

Przypomniałes mi stare dzieję;- gdy w 1985r. kupowałem w śp. Pewexie nową Toyotę Corolle 1,8D (jeden z najtrwalszych modeli Toyoty, która zupełnie nie chciała się psuć;-) to podobni do ciebie "specjaliści" też nad tym moim zakupem załamywali rece i krzyczeli, że wolą nawet używanego VW (oczywiście!;-) niż nowego jakiegoś tam japończyka!;-))
Przy opkazji,- Tata to hinduski, a nie chiński samochód.
A jak się będzie on sprawować przez 10 lat to nikt nie wie, a tylko zgaduje

Data: 2011-06-16 22:49:53
Autor: Lewis
Najlepsze auto do 15 000 zł
W dniu 2011-06-16 21:43, p 47 pisze:

[...]
mÄą&#65533;odsze
[...]

nowÄ… ToyotÄ™ Corolle 1,8D (jeden z najtrwalszych modeli Toyoty, ktĂłra
[...]

A rozróżniasz Mondeo od VW i Tatę od Toyoty?
Kilka wÄ…tkĂłw wyĹĽej/niĹĽej jest fotorelacja z przeglÄ…du 3 letniej taty, polecam :D

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-06-17 04:24:06
Autor: hamberg
Najlepsze auto do 15 000 zł
A rozróżniasz Mondeo od VW i Tatę od Toyoty?
Kilka w±tków wyżej/niżej jest fotorelacja z przegl±du 3 letniej taty,
polecam :D

mala lekcja historii - w tamtych czasach auta japonskie byly uwazane
za jednorazowki - troche taka egzotyka jak dzisiaj Tata - no moze
troche mniejsza ;)

Data: 2011-06-17 14:00:30
Autor: CeSaR
Najlepsze auto do 15 000 zł
mala lekcja historii - w tamtych czasach auta japonskie byly uwazane
za jednorazowki - troche taka egzotyka jak dzisiaj Tata - no moze
troche mniejsza ;)

Tak, pamiętam nawet opinię, że silniki s± klejone klejem przez co s± nierozbieralne :-))) A przecież cieżko to było wytłumaczyć posiadaczom Trabantów czy 126p, którzy dla zachowania dobrego samopoczucia raz na miesi±c więcej lub mniej musieli w swoim toczydle zdemontować/przemontować/zamontować :-))

Tyle że Toyota AD 1983 w ¶rodku jako¶ wygl±dała, materiał był OK i wszystko inne też wygl±dało OK, nawet w stosunku do ówczesnych samochodów z Niemiec. Pamiętasz Kadett'a wersja D? Cham plus spawarka, prostota konstrukcji, siermięga wykonania. I ta Toyota przy takim samochodzie za specjalnie nie klękała. Wręcz przeciwnie.
A dzisiejsza Tata w porównaniu z innymi? Sorry ale patykiem bym tego nie chciał ruszyć. Hindusi maj± jeszcze dług± drogę przed sob±.

Data: 2011-06-17 13:10:41
Autor: Waldek Godel
Najlepsze auto do 15 000 zł
Dnia Fri, 17 Jun 2011 14:00:30 +0200, CeSaR napisał(a):

A dzisiejsza Tata w porównaniu z innymi? Sorry ale patykiem bym tego nie chciał ruszyć. Hindusi maj± jeszcze dług± drogę przed sob±.

Mniej więcej tak± jak koreańczycy, którzy już robi± auta lepsze i bardziej
niezawodne od japońskich. Z tak± różnic±, że koreańczycy musieli zrobić
jako¶ć, bo musieli eksportować, żeby przeżyć.
Hindusi z własnej sprzedaży zarobi± na chleb z masłem, eksport pozwala im
zarobić na szynkę do tego chleba. A u siebie chc± aut tanich a nie
niezawodnych.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.

Data: 2011-06-17 14:23:18
Autor: CeSaR
Najlepsze auto do 15 000 zł
Hindusi z własnej sprzedaży zarobi± na chleb z masłem, eksport pozwala im
zarobić na szynkę do tego chleba. A u siebie chc± aut tanich a nie
niezawodnych.

Co, drogi Waldku, w nijakiej sprzeczno¶ci ze sob± nie stoi. Jak będ± w Europie próbowali sprzedać to co sprzedaj± w Indiach to wyjd± na tym tak, że nie do¶ć że szyneczki nie będzie to i cze¶ć masła z bułki trzeba będzie zdj±ć żeby straty odrobić.
Serwisy i punkty handlowe z logiem Tata we Francji widziałem już w 2001 roku czyli dzięki Bogu i partii 10 lat temu. I jako¶ przez 10lat szału na te samochody tam nie ma.

Data: 2011-06-17 13:37:35
Autor: Waldek Godel
Najlepsze auto do 15 000 zł
Dnia Fri, 17 Jun 2011 14:23:18 +0200, CeSaR napisał(a):

[...]

szału nie ma, ale wci±ż się sprzedaj± - i o to chodzi.
Na takie auta nie będzie szału nigdy, kupuj± je wył±cznie ci co musz±, albo
ci, którym tak wychodzi z rachunku ekonomicznego.
Oprócz tego, to aż taka różnica wymienić co 3 lata tłumik za 200 zł a
wymienić co 8-10 lat tłumik za 3500 zł?
to znaczy.. różnica jest, ale czy akurat w t± stronę o której my¶lisz?

Data: 2011-06-17 14:59:02
Autor: CeSaR
Najlepsze auto do 15 000 zł
szału nie ma, ale wci±ż się sprzedaj± - i o to chodzi.

Nie dopowiedziałem, że wtedy (w 2001 albo może i w 2000?) oni tam bardziej pickupami handlowali - może co¶ podrobili a'la Hilux, na ramie, kawałek motoru, trochę budy plus mało wyrafinowane podej¶cie Francuzów do samochodów roboczych (vide takie C15) i im to "robotę robiło" a że za 1/3 ceny? Ale to mało ważne. Osobówki kijem nie dotknę póki co :-)

Oprócz tego, to aż taka różnica wymienić co 3 lata tłumik za 200 zł a
wymienić co 8-10 lat tłumik za 3500 zł?
to znaczy.. różnica jest, ale czy akurat w t± stronę o której my¶lisz?

No jak dla mnie trochę jest bo je¶li to tak miało by być to ja tego tłumika wogóle bym nie zmieniał :-) Wcze¶niej bym sprzedał samochód.
Tata z tych zdjęć po 3 latach eksploatacji wygl±da koszmarnie. Mam na podwórku omegę rocznik 1997 która pod spodem wygl±da milion razy lepiej. A Omegi podobno rdzewiej±.

Data: 2011-06-17 14:33:42
Autor: Waldek Godel
Najlepsze auto do 15 000 zł
Dnia Fri, 17 Jun 2011 14:59:02 +0200, CeSaR napisał(a):

motoru, trochę budy plus mało wyrafinowane podej¶cie Francuzów do samochodów roboczych (vide takie C15) i im to "robotę robiło" a że za 1/3 ceny? Ale to mało ważne. Osobówki kijem nie dotknę póki co :-)

Ja też nie. Ale s± ludzie którzy to kupuj±, tak jak kupowali Tavrie,
Tarpany itp.

Data: 2011-06-17 14:14:32
Autor: MMS
Najlepsze auto do 15 000 zďż˝
W dniu 2011-06-17 15:00, CeSaR pisze:

A dzisiejsza Tata w por�wnaniu z innymi? Sorry ale patykiem bym tego nie
chcia� ruszy�. Hindusi maj� jeszcze d�ug� drog� przed sob�.

Problem jest tylko taki, że obecnie te niepsujące się i wieczne samochody swoje podzespoły pierwszego montażu produkują w Turcji, Chinach i między innymi Indiach.
Czasami dla "uspokojenia klienta" stępluje się pieczątką europejskiego pakowacza. Takie są realia - biznes to biznes.

Na marginesie, to owi Hindusi (pomijając kastę biedoty)są bardziej zaawansowani niż to do nas dociera. Jak już wyżej pisałem u nas rządzi "fama". I co fama powie to Polak powtórzy lub zrobi. To jak zabobon w świecie nauki.

Data: 2011-06-17 14:03:01
Autor: MMS
Najlepsze auto do 15 000 zł
W dniu 2011-06-17 14:24, hamberg pisze:
[...]

KIA też była egzotyk±, a teraz słyszę, że ludziska się ustawiaj± w kolejce u naszego południowego s±siada, bo jest szansa na kupienie wcze¶niej niż u nas. Czytałem, że w UK który¶ z modeli KIA trafił na 1 miejsce rankingu najmniej zawodnych aut (ranking publiki, a nie jaki¶ tam WERW, EWRTE, czy innego sponsorowanego gówna).
Nadajemy na te pojazdy (ja też), a tymczasem gro z nich ma podzespoły od europejskich pojazdów. Europejskie natomiast maj± podzespoły produkowane tam gdzie tania siła robocza, a nie tam gdzie mie¶ci się zarz±d firmy. Niektóre wręcz w cało¶ci s± produkowane na terenie krajów - "wrogich jako¶ci" ;) Ale nasi krajanie potrafi± ocenić po znaczku, czy kraju gdzie jest zarz±d firmy jaka jest jako¶ć, awaryjno¶ć danego pojazdu.
"Ruskie czy amerykańskie i tak produkowane w Chinach", a u nas samochó kupuje się "na famę" ;)

Najlepsze auto do 15 000 zł