Najlepsze buty do chodzenia po górach

Data: 2011-10-19 16:16:47
Autor: Titus Atomicus
Najlepsze buty do chodzenia po górach
In article <j7m8rq$cvi$1@news.onet.pl>,
 "Ramiel" <ramiel@poczta.onet.pl> wrote:

Witam
jakie byłyby najlepsze buty do chodzenia po górach przez cały rok ? wiosna lato jesień zima ?

Ale jakich gorach?

TA

Data: 2011-10-19 16:35:13
Autor: szufla
Najlepsze buty do chodzenia po górach
Ale jakich gorach?

kazdych :P

sz.

Data: 2011-10-19 18:22:50
Autor: tanill
Najlepsze buty do chodzenia po górach

Użytkownik "Wojciech Wierba"  napisał w wiadomości>> Ale jakich gorach?

Płaskich!
WW

Kiedyś byłem na wyjeździe  "działaczy" górskich PTTK.  Nazywało się to oficjalnie jako jakiś zjazd   w góry wklęsłe. :-) Określenie było chyba celowo planowane ze względu na kształt dna butelki żytniej

Data: 2011-10-20 06:34:32
Autor: Ramiel
Najlepsze buty do chodzenia po górach
góry to np Tatry i Alpy - do tej pory mam buty hi-tec

moi faworyci wśród butów cena i jakość - Decathlon
1. forclaz snow cena 199 zł
http://www.decathlon.com.pl/PL/forclaz-snow-200-199029142/

2.salomon riga cena 399 zł
http://www.decathlon.com.pl/PL/riga-199319371/

3. quechua inuit cena 229 zł
http://www.decathlon.com.pl/PL/inuit-199279199/

3. columbia bugaboot - ale cena prawie 499 zł
http://www.decathlon.com.pl/PL/bugaboot-plus-199319397/

co o tym sądzicie?

Data: 2011-10-20 04:25:50
Autor: Jacek G.
Najlepsze buty do chodzenia po górach
On 20 Paź, 06:34, "Ramiel" <ram...@poczta.onet.pl> wrote:
g ry to np Tatry i Alpy - do tej pory mam buty hi-tec

moi faworyci w r d but w cena i jako - Decathlon
1. forclaz snow cena 199 zhttp://www.decathlon.com.pl/PL/forclaz-snow-200-199029142/

2.salomon riga cena 399 zhttp://www.decathlon.com.pl/PL/riga-199319371/

3. quechua inuit cena 229 zhttp://www.decathlon.com.pl/PL/inuit-199279199/

3. columbia bugaboot - ale cena prawie 499 zhttp://www.decathlon.com.pl/PL/bugaboot-plus-199319397/

co o tym s dzicie?

Nie widziałem tych butów w naturze (kupuję czasem w Decathlonie, ale
akurat nie buty) i nie znam osób, które by je używały, ale tak na oko,
to nie budzą mojego zaufania. Przypominają trochę bambosze ;) ale może
się mylę. Ja tradycjonalista jestem, to wolę solidną skórę niż
tworzywa. To futro w środku, to też jakiś dziwny wynalazek - a co w
lecie jeśli, to będzie mocno grzało ? Co z wytrzymałością na
tatrzańskich i alpejskich kamienistych i skalistych szlakach ? Solidne
skórzane buty ulegają w takim terenie dość mocnemu zużyciu, a jak
zniosą to te dość miękkie i wykonane z wielu kawałków materiału i
tworzywa ? Co do nieprzemakalności, to oparta jest o jakieś tam
membrany i zewnętrzną impregnację. Nie wiem ile te membrany wytrzymują
i na ile są trwałe, ale zapewne nie są tak dobre jak Gore, a i Gore po
pewnym czasie niszczy się i puszcza. Na to, że impregnacja zewnętrzna
będzie działać, to bym za bardzo nie liczył - może na początku i to
raczej przy lekkich deszczykach.
Ale to są tylko moje wątpliwości - jedynie na podstawie zdjęć i opisu
oraz doświadczeń ze skórzanymi butami. Mogę się mylić, lub błędnie
oceniać Twoje potrzeby.
--
Jacek G.

Data: 2011-10-20 09:22:22
Autor: szufla

Użytkownik "Ramiel" <ramiel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j7o8co$6d3$1news.onet.pl...
góry to np Tatry i Alpy - do tej pory mam buty hi-tec

moi faworyci wśród butów cena i jakość - Decathlon
1. forclaz snow cena 199 zł
http://www.decathlon.com.pl/PL/forclaz-snow-200-199029142/

Bralbym te, zwlaszcza zima na alpy jak znalazl. Slyszalem, ze na lodowcach swietnie trzymaja. Wlasciwie to od razu mozesz kupic 2 pary, bo zdaje sie chciales zmiescic w 400zl.

sz.

Data: 2011-10-20 18:17:18
Autor: Titus Atomicus
Najlepsze buty do chodzenia po górach
In article <j7o8co$6d3$1@news.onet.pl>,
[...]

Zadne z powyzszych mi sie nie podobaja.
A, i zapamietaj, ze nie ma butow calorocznych.

TA

Data: 2011-10-20 18:50:22
Autor: Marcin Kysiak
W dniu 2011-10-20 18:17, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Zadne z powyzszych mi sie nie podobaja.
A, i zapamietaj, ze nie ma butow calorocznych.

Jakoś 20 lat temu i dawniej były. A teraz są inne na podejścia, inne na zejścia ;-)

Pzdr,
M.

--
Marcin Kysiak
Galeria fotografii:        http://www.marcinkysiak.pl

Data: 2011-10-20 19:25:50
Autor: Titus Atomicus
Najlepsze buty do chodzenia po górach
In article <j7pjgb$r0m$1@news.onet.pl>,
 Marcin Kysiak <mkysiak@gmail.com> wrote:

> [...]

> A, i zapamietaj, ze nie ma butow calorocznych.

Jakoś 20 lat temu i dawniej były. A teraz są inne na podejścia, inne na zejścia ;-)

Ano fakt.
25 lat temu jak kupilem Himalaje (czy inne Zawraty) to chyba nawet w sierpniu w Tatrach w nich bylem.

TA

Data: 2011-10-20 20:05:21
Autor: szufla
Najlepsze buty do chodzenia po górach
Ano fakt.
25 lat temu jak kupilem Himalaje (czy inne Zawraty) to chyba nawet w
sierpniu w Tatrach w nich bylem.

Bez przesady, do turystyki na lato to byly opinacze. Na tatrzanska zime obcierajace himalaje.
Zawraty to juz nie tak latwo bylo kupic.

sz..

Data: 2011-10-24 18:16:42
Autor: Titus Atomicus
In article <j7pntc$h14$1@inews.gazeta.pl>, "szufla" <brak@emaila.pl> wrote:

> Ano fakt.
> 25 lat temu jak kupilem Himalaje (czy inne Zawraty) to chyba nawet w
> sierpniu w Tatrach w nich bylem.

Bez przesady, do turystyki na lato to byly opinacze.

Opinacze?
Pierwsze slysze.

TA

Data: 2011-10-20 22:15:13
Autor: Basia Z.
Najlepsze buty do chodzenia po górach

Ano fakt.
25 lat temu jak kupilem Himalaje (czy inne Zawraty) to chyba nawet w
sierpniu w Tatrach w nich bylem.

Ja chodziłam cały rok po Beskidach.
W sumie były to świetne buty za stosunkowo niską cenę.

B.

Data: 2011-10-24 05:25:39
Autor: Filip
Najlepsze buty do chodzenia po górach
Witam!
On 20 Paź, 18:50, Marcin Kysiak <mkys...@gmail.com> wrote:
W dniu 2011-10-20 18:17, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world pisze:

> [...]
> A, i zapamietaj, ze nie ma butow calorocznych.

Jakoś 20 lat temu i dawniej były. A teraz są inne na podejścia, inne na

Otóż to, tego już do końca życie nie pojmę, dlaczego jeszcze 20 lat
temu dało się chodzić w tych samych butach cały rok, a teraz już nie.
Używam cały rok klasycznych butów turystycznych zwanych w czasach jak
zaczynałem chodzić po górach "wibramami" z Fabosu, których w swoim
czasie przezornie kupiłem trochę na zapas. Sprawdzają się znakomicie w
każdych warunkach, aczkolwiek nie oczekuję, że mnie będą chłodzić w
lecie i grzać w zimie. Ale wiem, że młodzież i inni nowinkarze mają
mnie za mamuta, co nie zmienia faktu, że zapewne podobną radość z
chodzenia po górach czerpiemy
pozdrawiam,
Filip

Data: 2011-10-24 15:00:17
Autor: Wojciech Wierba
W dniu 2011-10-24 14:25, Filip pisze:
[...]

Marketing.
Dawniejmiałeś jedne buty turystyczne, zrobione porządnie - wystarczały na 3-5 lat intensywnego chodzenia.
Ale kupiłeś tylko jedna parę.
Jak Ci (Tobie pewnie nie) wcisną, że musisz mieć letnie, jesienne, wiosenne, beskidzkie, tarzańskie, alpejskie, himalajskie, etc.
to kupisz tych par co najmniej kilka = interes się kręci.

[...]

Niemniej dostrzegam korzyść z posiadania kilku par butów o różnym przeznaczeniu.
Latem w Beskidy nie zakładam Meindl 9.0 (a nawet 7.1) tylko coś lżejszego.

Ale wiem, że młodzież i inni nowinkarze mają
mnie za mamuta, co nie zmienia faktu, że zapewne podobną radość z
chodzenia po górach czerpiemy

"A CZY PRZYRODA KOLEBKA
MYŚLAŁA KIEDYŚ DOKŁADNIE
PO CO JEJ WIELKIE MAMUTY,
ANI WYGLĄDA TO ŁADNIE,
ANI Z NICH SKÓRA NA BUTY"

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2011-10-24 15:42:19
Autor: gl
[...]

odporny na marketingową ściemę zdrowy trzon społeczeństwa
to zasuwa w góry w tym, w czym chodzi na co dzień:
adidaskach, klapkach czy co tam mają;

 g.

Data: 2011-10-25 03:46:01
Autor: Filip
Najlepsze buty do chodzenia po górach
On 24 Paź, 15:00, Wojciech Wierba <Wojciech.Wie...@ifj.edu.pl> wrote:
(...)
"A CZY PRZYRODA KOLEBKA
MYŚLAŁA KIEDYŚ DOKŁADNIE
PO CO JEJ WIELKIE MAMUTY,
ANI WYGLĄDA TO ŁADNIE,
ANI Z NICH SKÓRA NA BUTY"

Nie ma co pytać, koledzy: robiła i tak jej wyszło.
Nikt nie wymyślał specjalnie tego w czym żyć nam przyszło.

Data: 2011-10-24 15:01:49
Autor: szufla
Najlepsze buty do chodzenia po górach
Otóż to, tego już do końca życie nie pojmę, dlaczego jeszcze 20 lat
temu dało się chodzić w tych samych butach cały rok, a teraz już nie.

Alez mylisz sie. Da sie oczywiscie chodzic w jednych przez caly rok. Niektorzy tak chodza, np. w gumofilcach. :)
Ja juz w komunie do turystyki mialem 2 pary. Na zime himalaje i na lato wojskowe opinacze (za ktore zreszta raz scigala mnie milicja).
Jednak swiat i technologie ida do przodu, wiec teraz mam 3 pary na rozne warunki:
niskie "szybkie podejsciowki" na dobre warunki,
lekkie treki za kostke na wiosna-jesien,
i zimowe.
Majatku nie wydalem tylko rozsadnie kombinowalem :)

sz.

Data: 2011-10-24 17:49:04
Autor: Jarek Kardasz
Dnia Mon, 24 Oct 2011 15:01:49 +0200, szufla napisał(a):

Jednak swiat i technologie ida do przodu, wiec teraz mam 3 pary na rozne warunki:
A to wszystko przez rozwój technologii mikroprocesorowej i elektroniki :)
Gdyby nie szybkie komputery, to nie byłoby sensownych prognoz pogody oraz
łatwego do nich dostępu. No i teraz człowiek np. wie, że najbliższy weekend
ma być w 99% słoneczny i piękny, to i ubiór pod tę prognozę dobiera.
Jak ma być deszczowo, to buty z GTX; jak sucho, to przewiewne i lekkie; jak
ma sypnąć trochę śniegiem, to takie lekkie buty na niewielki śnieg itd.
Kiedyś trzeba było wkładać takie buty, które będą dobre na każdą pogodę,
czyli 4-ro sezonowe :)
Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
DOLOMITY - via ferraty - informacje praktyczne
-- > http://jarekkardasz.republika.pl/dolomity/

Data: 2011-10-24 18:29:10
Autor: szufla
Najlepsze buty do chodzenia po górach
O wlasnie, wlasnie :)

sz.

Data: 2011-10-24 06:30:04
Autor: Wojciech Wierba
W dniu 2011-10-20 18:50, Marcin Kysiak pisze:
[...]

Również wyróżnia się buty (w każdej kategorii ABCD) na trawersy orograficznie prawo i lewostronne :-)

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2011-10-30 22:58:23
Autor: Piotr
Najlepsze buty do chodzenia po górach
W dniu 2011-10-20 18:17, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

A, i zapamietaj, ze nie ma butow calorocznych.

Jak nie ma jak są ;-) W Lowach przez wszystkie sezony śmigam, obojętnie czy to po naszej Jurze, spacerowych szlakach w Sudetach czy w Tatrach Wysokich i dają radę.

pozdrawiam

Najlepsze buty do chodzenia po górach