Najlepsze zabezpieczenie?

Data: 2013-02-19 18:50:07
Autor: AK
Najlepsze zabezpieczenie?
Witam,

Po stracie trzech rowerów w odstępie kilku lat mam już dosyć i chcę się solidnie zabezpieczyć. Czy w ostatnich 2-3 latach pojawiły się jakieś nowe ciekawe zabezpieczenia, które gwarantują rozsądny kompromis między wagą/ceną/czasem potrzebnym na przecięcie?

Pzdr

Data: 2013-02-19 10:32:33
Autor: rmikke
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu wtorek, 19 lutego 2013 18:50:07 UTC+1 użytkownik AK napisał:
[...]

Hmm, a czym zabezpieczałeś i o jakim rowerze mowa?

Od kilkunastu lat nie straciłem żadnego roweru, nawet jak jeden
jeszcze ładnie wyglądał...

Data: 2013-02-19 19:37:14
Autor: AK
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu 2013-02-19 19:32, rmikke pisze:
[...]

Standardową tanią linką, więc pewnie każdy U-lock będzie lepszym zabezpieczeniem. Właściwie mój dylemat sprowadza się do pytania: U-lock czy łańcuch? Np. taki:
http://www.rowerystylowe.pl/lancuch-abus-amparo-4850-p-5849.html
łatwiej zwinąć, więcej możliwości, ale może łatwiej też przeciąć?

Data: 2013-02-19 10:54:15
Autor: rmikke
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu wtorek, 19 lutego 2013 19:37:14 UTC+1 użytkownik AK napisał:

> [...]

http://www.rowerystylowe.pl/lancuch-abus-amparo-4850-p-5849.html
łatwiej zwinąć, więcej możliwości, ale może łatwiej też przeciąć?

Łańcuch cięższy, za to można go gdzieś na sobie powiesić.

Skoro rower drogi, to pewnie należy zainwestować w solidnego u-locka
(New York Lock, Abus Granit...). Rower można też przybudzić, okleić
taśmą odblaskową (zwiększenie bezpieczeństwa gratis) i ogólnie postarać się,
żeby wyglądał dwa razy taniej ;)

Linka, nawet nie tania, to żadna przeszkoda dla złodzieja z nożycami
za cztery dychy z marketu, widziałem nawet na własne oczy cięcie linki
"zabezpieczającej" małymi nożyczkami do przycinania linek przerzutki.

Data: 2013-02-19 14:27:16
Autor: Ignac
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu wtorek, 19 lutego 2013 19:54:15 UTC+1 użytkownik rmikke napisał:

Łańcuch cięższy, za to można go gdzieś na sobie powiesić.
 Rower można też przybudzić, okleić taśmą odblaskową (zwiększenie bezpieczeństwa gratis) i ogólnie postarać się,

żeby wyglądał dwa razy taniej ;)

to może jeszcze czymś smierzącym posmarować,apeluję do kolegi o wiecej powagi,chyba była niedawno prośba,prawda,o nie robienie z
człowieka wariata.

Data: 2013-02-22 01:43:12
Autor: Michoo
Najlepsze zabezpieczenie?
On 19.02.2013 23:27, Ignac wrote:

to może jeszcze czymś smierzącym posmarować,apeluję do kolegi o
wiecej powagi,chyba była niedawno prośba,prawda,o nie robienie z
człowieka wariata.

W zeszłym roku na jesieni pod starym browarem w Poznaniu widziałem przypięty rower - stał tam kilka tygodni więc kiedyś się mu przyjrzałem - przypięty jakąś lepszą linką, koła w ósemki, widelec zgięty, nawet rama była lekko "łukowata".

Michoo

Data: 2013-02-22 01:44:08
Autor: Ignac
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu piątek, 22 lutego 2013 01:43:12 UTC+1 użytkownik Michoo napisał:

[...]

Czyli,że można tak przypiąć,żeby nie ukradli.
Ale ludzie się boją kradzieży i są przezorni,
widziałem niedawno rower za zero zł przypięty
porządnym zamknięciem.

Data: 2013-02-22 02:23:36
Autor: rmikke
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu piątek, 22 lutego 2013 10:44:08 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:
> [...]

Czyli,że można tak przypiąć,żeby nie ukradli.
Ale ludzie się boją kradzieży i są przezorni,
widziałem niedawno rower za zero zł przypięty

Nie ma rowerów za zero zł. Spytaj dowolnego złomiarza,
jeśli mi nie wierzysz.

Data: 2013-02-22 04:01:14
Autor: Ignac
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu piątek, 22 lutego 2013 11:23:36 UTC+1 użytkownik rmikke napisał:

> Ale ludzie się boją kradzieży i są przezorni,

> widziałem niedawno rower za zero zł przypięty

> porządnym zamknięciem.

Nie ma rowerów za zero zł. Spytaj dowolnego złomiarza,

jeśli mi nie wierzysz.

Są,(znowu pozwolę sobie na polemikę z szanownym kolegą),
a podarowane rowery,to musiał być rower za zero zł bo
ja go w prawdzie nie widziałem,ale jednak był przypięty  wspomnianym zamknięciem:)

Data: 2013-02-22 04:30:28
Autor: rmikke
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu piątek, 22 lutego 2013 13:01:14 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:

Są,(znowu pozwolę sobie na polemikę z szanownym kolegą),
a podarowane rowery,to musiał być rower za zero zł bo
ja go w prawdzie nie widziałem,ale jednak był przypięty  wspomnianym zamknięciem:)

Ależ to, ile właściciel zapłacił za rower, nie stanowi o jego wartości.
Rower jest wart tyle, ile można za niego dostać - jeśli masz wątpliwości,
zapytaj najbliższy Urząd Skarbowy, ile musisz zapłacić podatku od darowanego
Ci roweru.

Ergo, każdy rower wart jest co najmniej tyle, ile złomiarz
dostanie zań w skupie.

Data: 2013-02-22 16:13:17
Autor: coaster
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu 2013-02-22 13:30, rmikke pisze:
[...]

Trzeba miec na uwadze, ze 'wartosci' moze byc wiecej niz jedna. Tu mamy juz dwie 'wartosci' - wlasciciela oraz zlomiarza. ;-)

Wracajac do tematu - najlepszym zabezpieczeniem nie musi byc takie, ktorego nijak nie mozna sforsowac. Przyklad - w zaden sposob nie mozna sforsowac zabezpieczenia, ktorego nie ma... ;-)

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2013-02-19 19:39:20
Autor: AK
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu 2013-02-19 19:37, AK pisze:
[...]

Aha, ważne to jest o tyle, że tym razem chcę zabezpieczyć rower elektryczny o wartości ~5k zł - nie chciałbym go zbyt szybko stracić :)

Data: 2013-02-19 23:01:55
Autor: Titus Atomicus
Najlepsze zabezpieczenie?
In article <5123c6d7$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>, AK <a@k.pl> wrote:

> [...]

Aha, ważne to jest o tyle, że tym razem chcę zabezpieczyć rower elektryczny o wartości ~5k zł - nie chciałbym go zbyt szybko stracić :)

E, znowu przemysliwasz o jakichs polsrodkach.
Stac cie na rower za 5000 a na dobre zapiecie juz nie? No to obawiam sie, ze po raz kolejny zostaniesz pozbawiony roweru.
:-(
--
TA

Data: 2013-02-19 23:04:13
Autor: AK
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu 2013-02-19 23:01, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
> [...]

Stac cie na rower za 5000 a na dobre zapiecie juz nie? No to obawiam
sie, ze po raz kolejny zostaniesz pozbawiony roweru.

No więc właśnie dlatego pytam tutaj, w jakie zapięcie zainwestować :), coś podpowiesz?

Data: 2013-02-20 00:00:38
Autor: Titus Atomicus
Najlepsze zabezpieczenie?
In article <5123f6dd$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>, AK <a@k.pl> wrote:

> [...]
> :-(

No więc właśnie dlatego pytam tutaj, w jakie zapięcie zainwestować :), coś podpowiesz?
Zdecydowanie cos z wyzszej polki.
Ulock (w stosunku do lancucha) jest relatywnie tanszy i lzejszy, lancuch za to wygodniejszy w zastosowaniu.
Jesli myslisz o eletrycznym to waga stanowi dla ciebie mniejszy problem.
Wybralbym ABusa albo Kryptonita najwyzszej mozliwej klasy. Nawet z grupy tych przeznaczonych do motorow/motorowerow.
Abus jest chyba w Europie nieco tanszy od Kryptonita,
http://www.abus.com
--
TA

Data: 2013-02-20 07:44:42
Autor: PeJot
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu 2013-02-19 19:39, AK pisze:

Aha, ważne to jest o tyle, że tym razem chcę zabezpieczyć rower
elektryczny o wartości ~5k zł - nie chciałbym go zbyt szybko stracić :)

Jeżeli zabezpieczysz rower za 5 k przed kradzieżą, inwestując 1/10 - 1/5 tej kwoty w zabezpieczenie, to nie zabezpieczysz go przed dewastacją lub okradzeniem.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-02-20 16:26:39
Autor: Titus Atomicus
Najlepsze zabezpieczenie?
In article <kg1r8r$5jf$1@news.mm.pl>, PeJot <PeJot_slepy_adres@mm.pl> wrote:

> [...]

Jeżeli zabezpieczysz rower za 5 k przed kradzieżą, inwestując 1/10 - 1/5 tej kwoty w zabezpieczenie, to nie zabezpieczysz go przed dewastacją lub okradzeniem.

OK, znaczy - nic nie kupowac?
--
TA

Data: 2013-02-21 07:05:36
Autor: PeJot
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu 2013-02-20 16:26, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

> [...]

Jeżeli zabezpieczysz rower za 5 k przed kradzieżą, inwestując 1/10 -
1/5 tej kwoty w zabezpieczenie, to nie zabezpieczysz go przed

1. 5k można wydać na różne sposoby, niekoniecznie na rower.

2. Jeżeli już trzeba zabezpieczyć rower wart 5k, to prócz zapięć kombinowałbym inaczej. Przykładowo, u siebie w pracy nie trzymam roweru nie w wiacie za bramą, a w przystosowanym pomieszczeniu pod kluczem. Owszem, zorganizowanie pomieszczenia nie było łatwe, ale na pewno jest skuteczniejsze niż blokada za kilka stówek.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-02-19 23:30:22
Autor: ToMasz
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu 19.02.2013 18:50, AK pisze:
[...]

niema takiego. Opowiem Ci moją mało pasjonującą historię. Zapięcie powoduje że złodziej wybierze inny rower. jeśli będzie chciał ukraść Twój zrobi to i nic na to nie poradzisz. (znaczy kula w kolano - tak, ale to nie legalne) Zawsze stawiałem na Ulocki, ale jeden taki miły gostek z rodziny żony pokazał mi jak pokonuje pręt takim chińskim odpowiednikiem szlifierki dremel na akumulator. tarczka mu poszła, ale ulock też... w 15 sekund. Co ciekawe, gorzej było z linką plecionką bo te dziesiątki włókienek zatrzymywały tarcze, utrudniając cięcie. Po za tym plastik śmierdział i dymił. Pewien serwisant w ramach przeglądu sezonowego, został poproszony o zdjęcie starego zabezpieczenia authora które kosztowało 80zł w dobrym sklepie rowerowym. Kątówką? nie. 30 sekund nożycami do linek/pancerzy. w sumie na 10 razy to zrobił, ale kogo to obchodzi? Gadałem z facetem który sprzedaje druty pręty, łańcuchy, takie tam żelastwo. mówi że tymi nożycami które ma do cięcia materiału dla klienta spokojnie "chlasta" fi10 zwykłe albo fi8 hartowane-lepszej jakości. Tak więc łańcuch który musiałbyś kupić powinien być hartowany a przekrój drutu 10mm. ile to waży? Pozatym dremelka "ciachnie" go bez trudu.

Teraz wchodzę na śliski grunt. widziałeś zabezpieczenie z tulejek fi 25 a wewnątrz nich stalowa cienka linka? Wygląda pancernie i  nie znam nikogo kto by pokonał takie coś. nie  żebym dał rękę sobie obciąć, ale fi 25 odstrasza, nie bardzo jest jak te tulejki złapać nożycami, dremelką tez więcej roboty. może akurat?

ToMasz

ps
Jutro poszukam alternatywnego rozwiązania na fotografii

Data: 2013-02-19 15:46:04
Autor: rmikke
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu wtorek, 19 lutego 2013 23:30:22 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]

niema takiego. Opowiem Ci moją mało pasjonującą historię. Zapięcie powoduje że złodziej wybierze inny rower. jeśli będzie chciał ukraść Twój zrobi to i nic na to nie poradzisz.

Dlatego namawiam na pogorszenie wyglądu roweru. Całkiem poważnie,
wbrew sugestii Ignaca, chodzi o to, żeby mniej kusił od roweru obok.

[...]

[...]

Masz na myśli "kiełbasę"? Dużymi nożycami powinna pójść w try miga,
jak skombinujesz kiełbasę, to możemy przetestować (duże nożyce posiadam.
Znaczy, w porównaniu z tymi do cięcia pancerzyków są duże, ale to najmniejszy
rozmiar z OBI).

Data: 2013-02-19 16:54:52
Autor: Ignac
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu środa, 20 lutego 2013 00:46:04 UTC+1 użytkownik rmikke napisał:

Dlatego namawiam na pogorszenie wyglądu roweru. Całkiem poważnie,

I to jest bardzo dobra opcja,bo zamiast 5000 pln lepiej wydać 500 pln
i jeszcze na zamknięciu się zaoszczędzi,bo nie trza kupować :)

wbrew sugestii Ignaca, chodzi o to, żeby mniej kusił od roweru obok.

Tu bym troszkę polemizował,bo jak obok innego rowera ni ma,to i
tak kusił bedzie,chodzby był za 500 pln i z zamknięciem.
Więc,żeby nie kusił wcale musi być za zero pln i bez zamknięcia :)
No,tak to widzę.

Data: 2013-02-20 12:06:31
Autor: rmikke
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu środa, 20 lutego 2013 01:54:52 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:
> [...]

tak kusił bedzie,chodzby był za 500 pln i z zamknięciem.
Więc,żeby nie kusił wcale musi być za zero pln i bez zamknięcia :)

A ja pamiętam, jak parę lat temu ktoś pisał o pozostawieniu
w środku lasu na 40 minut pordzewiałego roweru z pękniętą ramą.
Też zniknął.

Data: 2013-02-20 14:48:06
Autor: Ignac
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu środa, 20 lutego 2013 21:06:31 UTC+1 użytkownik rmikke napisał:

A ja pamiętam, jak parę lat temu ktoś pisał o pozostawieniu
w środku lasu na 40 minut pordzewiałego roweru z pękniętą ramą. Też zniknął.

No,gdzie bylibyśmy w stanie przetestować takie meandry logiki
ja się pytam,jak nie tu,więc opinie,że grupa jest pasee(a co,
użyje sobie takiego określenia)są kompletnie nie uzasadnione.
Ile jeszcze takich fajnych jazd(jak ten wątek) nas czeka?

Data: 2013-02-20 00:06:24
Autor: Marcin Hyła
Najlepsze zabezpieczenie?
On 2013-02-19 23:30, ToMasz wrote:
gostek z rodziny żony pokazał mi jak pokonuje pręt takim chińskim
odpowiednikiem szlifierki dremel na akumulator. tarczka mu poszła, ale
ulock też... w 15 sekund.

A rama mu nie poszła przy okazji? To nie jest takie hop siup. I nie wszystkie u-locki się da przeciąć w 15 sekund :-) choć prawdą jest, że to kwestia czasu.

[...]

To zabezpieczenie na jakieś 4 sekundy :-) tylko innym i dużo tańszym narzędziem niż przywołane w anegdocie. Są w internetach filmy, z wielkiego przejazdu rowerowego w GDA sprzed paru lat i paru innych eventów. Tańsze ulocki też na tych filmach tną.

A skoro "security through obscurity" w sprawie szlifierek kątowych została na preclu złamane to łańcuchy są tu nieco lepsze, bo ogniwa latają luźno i trudniej je szlifierką "złapać". Minus - łańcuchy są dwa/trzy razy cięższe od ulocka TEJ SAMEJ WIELKOŚCI (!). I jest to jeden z powodów, dla którego ulocka należy zapinać ciasno. I dodatkowo używać również zamka ramowego na górnych rurach tylnego widelca. Też się go da przeciąć, ale skoro jeden rower ma zająć 30 sekund, a drugi 3 sekundy, to..

Odpowiadając na pytanie podstawowe - u-lock abus granit x-plus 54 (albo motocyklowe abusa) i zamek ramowy, akurat używam trelocka.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2013-02-20 09:59:02
Autor: ToMasz
Najlepsze zabezpieczenie?
zdjęcie pod tytułem "co wy wiecie o zapinaniu roweru"

http://zapodaj.net/6f63b873324c8.jpg.html

:)

ToMasz

Data: 2013-02-22 01:43:17
Autor: Michoo
Najlepsze zabezpieczenie?
On 19.02.2013 23:30, ToMasz wrote:
[...]

Co to był za ulock?

Co ciekawe, gorzej było z linką plecionką bo
te dziesiątki włókienek zatrzymywały tarcze, utrudniając cięcie.

Bo linki się nie tnie szlifierką, tylko nożycami.

[...]

I co to niby jest fi8? Pole przekroju rośnie z _kwadratem_ promienia. U-lock powinien mieć 12-14 mm grubości i być porządnie zahartowany - wtedy życzę powodzenia w cięciu. Tylko takie ustrojstwo będzie ciężkie...

Michoo

Data: 2013-02-23 00:43:31
Autor: ToMasz
Najlepsze zabezpieczenie?

I co to niby jest fi8?

średnica
Pole przekroju rośnie z _kwadratem_ promienia.
U-lock powinien mieć 12-14 mm grubości i być porządnie zahartowany -

nie da się "porządnie" zahartować. Skład materiału determinuje struktury jakie można uzyskać. potem następuje obróbka cieplna prawie zawsze kilku etapowa, aby uzyskać odpowiednią strukturę.

wtedy życzę powodzenia w cięciu.

w starciu z tarczą korundową niewielka różnica. spróbuj przeciąć dobrze zahartowane wiertło.....
Tylko takie ustrojstwo będzie ciężkie...
niestety....

ToMasz

Data: 2013-02-23 13:00:23
Autor: J.F.
Najlepsze zabezpieczenie?
Dnia Sat, 23 Feb 2013 00:43:31 +0100, ToMasz napisał(a):
I co to niby jest fi8?
średnica
Pole przekroju rośnie z _kwadratem_ promienia.
U-lock powinien mieć 12-14 mm grubości i być porządnie zahartowany -

nie da się "porządnie" zahartować.

Ale da sie nieporzadnie :-(

J.

Data: 2013-02-23 14:36:34
Autor: PeJot
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu 2013-02-23 13:00, J.F. pisze:
[...]

Hartowanie *powierzchniowe* jest tanie, dla marketingu to jest hartowanie, dla producenta zysk.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-02-20 02:04:30
Autor: Gotfryd Smolik news
Najlepsze zabezpieczenie?
On Tue, 19 Feb 2013, AK wrote:

[...]

  Nie wiem.
  Ale na pewno polecam, wcale nie jako jedyne i podstawowe,
bo nie zabezpiecza roweru przez zabraniem, ale przed odjechaniem,
zabezpieczenie które... chyba nie ma nazwy, poza określeniami
markowymi. No może z rzadka "blokada koła".
  Poszukaj AXA defender, żeby na zdjęciu obejrzeć co mam na myśli,
ale robi też coś takiego Trelock i Abus.
  Są też modele 'garażowe' <20 zł, ale te otwiera się mocno
depcząc na pedały ;> (dwie pogięte szprychy, nie pękły).

  Zaleta podstawowa: *błyskawiczne* zamykanie, więc po wyrobieniu
odruchu zamykasz rower nawet stając tylko przed kioskiem po
gazetę. W bonusie stabilizacja jeśli rower stoi na podpórce
(zamknięcie blokuje "objechanie" koła).
  Na niektóre starsze modele istnieją "patenty" na otwarcie bez klucza,
o czym dobrze wiedzieć, ale zalety jak wyżej to nie umniejsza.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-20 11:41:48
Autor: tadeklodz
Najlepsze zabezpieczenie?
[...]

Po mieście jak chcesz rower zostawiać "przypięty" to kup sobie "trupka". W razie kradzieży mała strata krótki żal. Ja żadnego ze swoich rowerów nigdy nie spuszczam z oka. Jeżeli rowerem jadę coś załatwić to tylko tam gdzie mogę wejść z rowerem. W innym przypadku samochód albo komunikacja miejska. Powodem tego jest wartość roweru

Data: 2013-02-21 07:10:55
Autor: PeJot
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu 2013-02-20 20:41, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:

Po mieście jak chcesz rower zostawiać "przypięty" to kup sobie "trupka". W razie kradzieży mała strata krótki żal.

Dokładnie tak. Za 2 stówki można mieć *technicznie sprawny* rower, nadający się do codziennej eksploatacji.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-02-21 23:16:08
Autor: Gotfryd Smolik news
Najlepsze zabezpieczenie?
On Thu, 21 Feb 2013, PeJot wrote:

[...]

  Pytaniem jest, co to znaczy "codzinna eksploatacja".
  Bo od kilkunastu km (dziennie) wzwyż prędkość przejazdu zaczyna w sporym
udziale wpływać na czas pozostały na spanie ;>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-22 08:34:32
Autor: ziemo
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu 2013-02-19 18:50, AK pisze:

Czy w ostatnich 2-3 latach pojawiły się jakieś
nowe ciekawe zabezpieczenia, które gwarantują rozsądny kompromis między
wagą/ceną/czasem potrzebnym na przecięcie?

Rozsądny kompromis był/jest prosty, cena zapięcia = cena roweru, zazwyczaj się sprawdza.

--
Ziemo

Data: 2013-02-22 09:26:26
Autor: Alfer_z_pracy
Najlepsze zabezpieczenie?
ziemo napisał:
Rozsądny kompromis był/jest prosty, cena zapięcia = cena roweru, zazwyczaj się sprawdza.

Sugerujesz przypięcie powiedzmy Authora Egoista dwudziestoma ulockami Krytponite? Skuteczne zapewne, ale czy rozsądne? :-)

A.

Data: 2013-02-22 01:04:39
Autor: rmikke
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu piątek, 22 lutego 2013 09:26:26 UTC+1 użytkownik Alfer_z_pracy napisał:
ziemo napisaďż˝:

> Rozs�dny kompromis by�/jest prosty, cena zapi�cia = cena roweru, zazwyczaj > si� sprawdza.

Sugerujesz przypi�cie powiedzmy Authora Egoista dwudziestoma ulockami Krytponite? Skuteczne zapewne, ale czy rozs�dne? :-)

Nie wiem, ale niektórzy praktykują: http://u.42.pl/2JDu

Data: 2013-02-23 12:16:05
Autor: SN .. AP
Najlepsze zabezpieczenie? Któro wybrać ?
Hmm
skoro jest juz taki temat podobny to napisze tutaj : ]

Znalazlem sobie 2 takie oto zapiecia i nie wiem ktore wybrac bo nigdy nie mialem takich pancerniaków : )
http://allegro.pl/bardzo-mocne-zapiecie-rowerowe-1500mm-okazja-i3016590091.html 950gram
http://allegro.pl/bardzo-mocne-zabezpieczenie-rowerow-lancuch-110-cm-i3024357191.html#tabsAnchor 1500gram

Zapiecie ma byc w garazu i bedzie nim przypiety rower do kaloryfera - raczej wozic tego zapiecia ze soba nie bede bo za duzo waza.

Któro z tych wybrać ?

Data: 2013-02-23 07:36:44
Autor: rmikke
W dniu sobota, 23 lutego 2013 12:16:05 UTC+1 użytkownik SN .. AP napisał:
Hmm

skoro jest juz taki temat podobny to napisze tutaj : ]

Znalazlem sobie 2 takie oto zapiecia i nie wiem ktore wybrac bo nigdy nie mialem takich pancerniak�w : )

[...]

Kt�ro z tych wybra� ?
 Ĺťadne nie wzbudza zaufania, o Ĺźadnym nie wiadomo nic, poza tym, Ĺźe jest
"Bardzo Mocne". Z dwojga złego wybrałbym łańcuch, ale to tylko dlatego,
że tę linkę z całą pewnością od ręki przetniesz nożycami za dwie dychy
z Biedronki (po co ja wydawałem cztery dychy w OBI... ;) ).

Data: 2013-02-23 15:40:03
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Sat, 23 Feb 2013 07:36:44 -0800, rmikke napisał(a):

[...]
Tniesz zapięcia po godzinach?

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-02-23 12:36:56
Autor: Ignac
W dniu sobota, 23 lutego 2013 16:40:03 UTC+1 użytkownik piecia aka dracorp napisał:
> [...]

> że tę linkę z całą pewnością od ręki przetniesz nożycami za dwie dychy z

> Biedronki (po co ja wydawałem cztery dychy w OBI... ;) ).

Do tego jeszcze to:

Ergo, każdy rower wart jest co najmniej tyle, ile złomiarz

dostanie zań w skupie.

oraz wszystko mówiące milczenie i sprawa jest oczywista,
no kto by pomyślał:)

Data: 2013-02-23 15:38:07
Autor: rmikke
> [...]

> że tę linkę z całą pewnością od ręki przetniesz nożycami za dwie dychy z
> Biedronki (po co ja wydawałem cztery dychy w OBI... ;) ).

Jak dotąd jedną linkę i jeden łańcuch, ale za nożyce najwyraźniej przepłaciłem...

Data: 2013-02-23 20:00:55
Autor: SN .. AP
Najlepsze zabezpieczenie? Któro wybrać ?
oki dziekuje - chcialem kupić linke ale dzieki wam wybralem lancuch : D : D hahaha

Data: 2013-02-24 14:14:07
Autor: Ben
Najlepsze zabezpieczenie? Któro wybrać ?
Jest coś takiego jak klasyfikacja stopnia bezpieczeństwa.
Ja, po smutnym doświadczeniu, juz bez odpowiednio wysokiej klasy nie kupię zabezpieczenia.
A jeśli sprzedawca nawet nie podaje klasy to ja mu dziękuję.
Klasyfikacje możesz znaleźć np. na stronie Abusa. Ale nie tylko tam.

Data: 2013-02-24 17:15:08
Autor: Titus Atomicus
Najlepsze zabezpieczenie? Któro wybrać ?
In article <512a1220$0$26693$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Ben" <ben@ben.org> wrote:

Jest coś takiego jak klasyfikacja stopnia bezpieczeństwa.
Ja, po smutnym doświadczeniu, juz bez odpowiednio wysokiej klasy nie kupię zabezpieczenia.
A jeśli sprzedawca nawet nie podaje klasy to ja mu dziękuję.

Jaka niby klase bezpieczenstwa ma miec zabezpieczenie za 30zl?

Klasyfikacje możesz znaleźć np. na stronie Abusa. Ale nie tylko tam.

Tylko, ze kazdy producent ma swoja wlasna klasyfikacje.
Byc moze ten producent zabezpieczen z linkow ma wlasna i te zabezpieczenia sa w jego ofercie topowe.
--
TA

Data: 2013-02-24 17:12:35
Autor: Titus Atomicus
Najlepsze zabezpieczenie? Któro wybrać ?
In article <512911e8$0$1298$65785112@news.neostrada.pl>,
 "SN .. AP" <kofi@vp.pl> wrote:

oki dziekuje - chcialem kupić linke ale dzieki wam wybralem lancuch : D : D hahaha

Hahaha
Wybrales ten lancuch z linka za 30zl?
--
TA

Data: 2013-02-23 16:18:25
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-02-23 12:16, SN .. AP pisze:
[...]

Z dwojga złego lepszy łańcuch. Ta - tak zwana - kiełbasa, to cienka linka, która wygląda na grubą, ponieważ osłonka robi za szkło powiększające.

--
Liwiusz

Data: 2013-02-25 01:29:19
Autor: Gom
Najlepsze zabezpieczenie? Któro wybrać ?
On 23 Feb, 12:16, "SN .. AP" <k...@vp.pl> wrote:
Któro z tych wybrać ?

W Castoramie można dostać hartowany łańcuch w (zdaje się) metrowych
odcinkach, w materiałowej owijce. Do kompletu trzeba kupić jeszcze
dobrą, hartowaną kłódkę. Tyle, że koszt takiego przedsięwzięcia będzie
w granicach 150 PLN. Waga też będzie konkretna, ale jeśli zapięcia nie
będziesz woził ze sobą, to takie rozwiązanie wydaje się mieć najlepszy
stosunek ceny do jakości/bezpieczeństwa.

Inspirację znalazłem tutaj:
http://arbiter.pl/zdjecie/6192
Niedawno sprawdzałem i łańcuchy nadal są dostępne w sprzedaży.

Data: 2013-02-25 10:42:23
Autor: PeJot
W dniu 2013-02-25 10:29, Gom pisze:

[...]

Kiedyś woziłem ze sobą po mieście łańcuch motocyklowy 6.5 kg i nie było to jakoś ekstremalnie uciążliwe.

Inspirację znalazłem tutaj:
http://arbiter.pl/zdjecie/6192

Ma ktoś pomysł z czego zrobić taką owijkę ? Moja jest już w strzępach.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-02-25 14:42:25
Autor: Ignac
W dniu poniedziałek, 25 lutego 2013 10:42:23 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
W dniu 2013-02-25 10:29, Gom pisze:

> W Castoramie można dostać hartowany łańcuch

dowolnej długości-ten najgrubszy,jest bardzo ciężki,
takim rowerki w piwnicy przypinam do stropu.

Ma ktoś pomysł z czego zrobić taką owijkę ? Moja jest już w strzępach.

Ja wykorzystałem szalik moherowy,robisz z niego taki tunelik i
do środka wkładasz łańcuch(szalik zeszyj wzdłuż podwójnie złożony),
żeby nie obijał lakieru.

Data: 2013-02-26 07:55:37
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-02-25 23:42, Ignac pisze:
[...]

A sprzedawca samodzielnie go Ci wycina (co prawda dużymi, ale jednak) nożycami :)

--
Liwiusz

Data: 2013-02-26 07:44:15
Autor: Ignac
W dniu wtorek, 26 lutego 2013 07:55:37 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

A sprzedawca samodzielnie go Ci wycina (co prawda dużymi, ale jednak) nożycami :)

Najpierw do kolegi SN..AP zapomnij o ucięciu go w 3 sekundy
zapłakał byś się przy nim:)
Koleś do jego ucięcia miał nożyce o długości ok.1m (metr) i
tzw. ucięcie tylko przy pomocy rąk nie wchodzi w grę.
Musiał oprzeć nożyce o posadzkę i wykorzystując ciężar swojego
ciała i hustał się na nich ok. minuty.To cięcie zainpirowało
mnie do umieszczenia łańcucha do zapinania roweru w piwnicy
jak najwyżej i z powyższych względów nożycami jest nie do ucięcia.
Ponadto łańcuch ma tą przewagę nad linką,że ten pierwszy trzeba
ciąć dwa razy,pałąk kłódki mam oczywiście grubszy od łańcucha.

Data: 2013-02-26 08:31:28
Autor: rmikke
W dniu wtorek, 26 lutego 2013 16:44:15 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:

> [...]

Ponadto łańcuch ma tą przewagę nad linką,że ten pierwszy trzeba
ciąć dwa razy,pałąk kłódki mam oczywiście grubszy od łańcucha.

To teraz pytanie kontrolne: A do czego ten łańcuch jest przymocowany
i czy owo coś jest odporne na parę ruchów łomem (na którym to łomie
można się spokojnie uwiesić, bo jest wysoko)? >:->

Data: 2013-02-26 12:08:35
Autor: Ignac
W dniu wtorek, 26 lutego 2013 17:31:28 UTC+1 użytkownik rmikke napisał:

To teraz pytanie kontrolne: A do czego ten łańcuch jest przymocowany

i czy owo coś jest odporne na parę ruchów łomem (na którym to łomie

można się spokojnie uwiesić, bo jest wysoko)? >:->

łańcuch jest zamocowany do betonowego stropu przy pomocy kotwy M12
(długości ok.20cm),można użyć takich dwóch,ja mam jeszcze zamontowane
przeciwwyważeniowe takie patenty,że po przecięciu kłódki oraz zawiasów
sezam nie stoi otworem a zabawa ze złodziejami dopiero się zaczyna:)

Ponadto u mnie nie kradną,bo chcąć kupić mieszkanie w moim apartamentowcu
nie wystarczy mieć pieniądze,trzeba jeszcze przed radą mieszańców wykazać
się udokumentowanym dorobkiem artystycznym,o stosownych rekomendacjach ze
strony świata kultury nie wspomnę,np.tzw. celebryci to szans nie mają :)

Data: 2013-02-27 10:02:25
Autor: Alfer_z_pracy
Ignac napisał:
Ponadto u mnie nie kradną,bo chcąć kupić mieszkanie w moim apartamentowcu nie wystarczy mieć pieniądze,trzeba jeszcze przed radą mieszańców

Mieszańców - znaczy mulaci? Czy homonieokreśleni?

wykazać się udokumentowanym dorobkiem artystycznym

Człowieniu, a wiesz jak artyści kradną? Na potęgę! Przecież to w większości narkomani a narkoman musi mieć na towar.

BTW, a TY jakimś dorobkiem artystycznym się wykazałeś, że Ci sprzedali kwaterkę?

A.

Data: 2013-02-27 09:43:19
Autor: Ignac
W dniu środa, 27 lutego 2013 10:02:25 UTC+1 użytkownik Alfer_z_pracy napisał:
Ignac napisał:

Człowieniu, a wiesz jak artyści kradną? Na potęgę! Przecież to w większości narkomani a narkoman musi mieć na towar.

Wydaje mi się,że mylisz artystów z celebrytami.

BTW, a TY jakimś dorobkiem artystycznym się wykazałeś, że Ci sprzedali kwaterkę?

Przeogromnym i okazało się,że jego wielkośc jest wprost proporcjonalna do Twojego poczucia humoru:)
Ponieważ się wykazałem,to sprzedali mi dwie małe kwaterki,które
musiałem niestety połączyć(przejściem) i wyszła mi niezła "połówka":)

Data: 2013-02-28 10:21:41
Autor: Alfer_z_pracy
Ignac napisał:
Wydaje mi się,że mylisz artystów z celebrytami.

A nie wiejm, tych pierwszy znam, drugich tylko z telewizji :)

Ponieważ się wykazałem,to sprzedali mi dwie małe kwaterki,które musiałem niestety połączyć(przejściem) i wyszła mi niezła "połówka":)

I wszystko jasne. Ignac to krętacz, manipulator i kombinator, teraz tylko szybki donosik do dzielnicowego i będzie afera :-)

A.

Data: 2013-02-28 09:32:57
Autor: Ignac
W dniu czwartek, 28 lutego 2013 10:21:41 UTC+1 użytkownik Alfer_z_pracy napisał:
Ignac napisał:

> [...]

I wszystko jasne. Ignac to krętacz, manipulator i kombinator, teraz tylko szybki donosik do dzielnicowego i będzie afera :-)

Nie zrobisz mi chyba tego,bo straciłbym całą reputację w środowisku i
niechybnie ABC by mnie nawiedziło:)

Data: 2013-02-27 11:33:57
Autor: zły
Ignac" napisał:
[...]

Musisz najpierw zrozumieć że wszelkie zabezpieczenia mechaniczne są najprostsze do złamania!!!
Twarde druty i łańcuchy są skuteczne na dzieci i amatorów, bo dla złodzieja nie stanowią żadnego problemu i nie myśl że złodziej będzie chodził z metrowymi nożycami i się godzinę siłował z cięciem:)
Złodziejowi wystarczy malutka buteleczka spryskiwacza wypełniona ciekłym azotem, mieści się w dłoni, wygląda jak lakier do paznokci, czy perfumy a wystarczy tym psiknąć na dowolną hartowaną stal i pstryknąć ją paznokciem, każda pęka w ułamku sekundy.
Na złodzieja nie ma zabezpieczenia, bo każde zabezpieczenie da się złamać.

Żeby skutecznie zabezpieczyć rower, trzeba wyeliminować złodzieja, inaczej się nie da!
Ja jak mam chwilkę czasu to wystawiam taki rower na wabia i czekam za rogiem na złodzieja. Jak się pojawi to strzelam mu metalową kulką od łożyska z procy w łeb. Złodziej pada na ziemię jak nieżywy i leży tak z 10 minut, potem zaczyna merdać nogą i powoli się podnosić, wstaje i oddala się i na pewien czas nie w głowie mu złodziejstwa:)
Skuteczniejszy jest strzał w kolano, ale z procy trudno jest trafić, ale w dobie dzisiejszych wiatrówek z celownikami optycznymi to pryszcz, można nawet czatować z okna w bloku, a kulawy złodziej to zły złodziej:)

Data: 2013-02-27 09:54:34
Autor: Ignac
W dniu środa, 27 lutego 2013 11:33:57 UTC+1 użytkownik zły napisał:

Twarde druty i łańcuchy są skuteczne na dzieci i amatorów, bo dla złodzieja nie stanowią żadnego problemu i nie myśl że złodziej będzie chodził z metrowymi nożycami i się godzinę siłował z cięciem:)

Sądzę,że mylisz tępego złodzieja z Arsene Lupinem.

Data: 2013-02-26 10:42:50
Autor: SN .. AP
Najlepsze zabezpieczenie? Któro wybrać ?

A sprzedawca samodzielnie go Ci wycina (co prawda dużymi, ale jednak)
nożycami :)

To samo chcialem napisac !

Wyobrazilem sobie jak ide do casto i mowie poprosze 1 metr tego jebitnego
mocnego lancucha, a facet idzie po jakies nozyce i przy mnie w 3 sekundy
trach : D hahaha

Za taka kase to lepiej alarm glosny w piewnicy zalozyc...

Data: 2013-02-26 02:15:13
Autor: gomspam
On Tuesday, 26 February 2013 10:42:50 UTC+1, SN .. AP  wrote:
[...]

Co innego łańcuch na metry, a co innego sprzedawany w kawałkach. Ja pisałem o tej drugiej opcji - łańcuch jest dostępny wyłącznie w metrowych odcinkach, bo obsługa nie ma odpowiednich narzędzi do cięcia.

Data: 2013-02-26 11:22:52
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-02-26 11:15, gomspam@gmail.com pisze:
[...]

Dlatego odnosiłem się do postu Ignaca, a nie Twojego. Pomijając już, że fakt sprzedawania łańcucha "na kawałki" nie implikuje jego zwiększonej wytrzymałości :)

--
Liwiusz

Data: 2013-02-26 15:28:59
Autor: SN .. AP
[...]

ja zartowalem, wiem jakie to pancerne i ciezkie  : )

Data: 2013-02-26 12:59:16
Autor: Ignac
W dniu wtorek, 26 lutego 2013 10:42:50 UTC+1 użytkownik SN .. AP napisał:

Wyobrazilem sobie jak ide do casto i mowie poprosze 1 metr tego jebitnego

mocnego lancucha

Ale koniecznie musisz użyć takich właśnie określeń,bo gostek
przez pomyłkę może Ci sprzedać łańcuch nie stosowny!:)

Data: 2013-02-26 11:41:17
Autor: ziemo
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu 2013-02-22 09:26, Alfer_z_pracy pisze:
ziemo napisał:
[...]

Jak najbardziej ta zasada jakby wyklucza sens przypinania pewnych rowerów w ogóle, chyba że z przyczepka na uloki ;)

--
Ziemo

Data: 2013-02-25 23:08:03
Autor: Marcin Hyła
Najlepsze zabezpieczenie?
On 2013-02-22 08:34, ziemo wrote:
Rozsądny kompromis był/jest prosty, cena zapięcia = cena roweru,
zazwyczaj się sprawdza.

Jest jeszcze to, chyba za friko ale dla prawdziwych hardkorów:
http://deser.pl/deser/51,111858,13459882.html?i=3

:-)

marcin ha

--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2013-02-26 10:29:12
Autor: SN .. AP
Najlepsze zabezpieczenie?
Jest jeszcze to, chyba za friko ale dla prawdziwych hardkorów:
http://deser.pl/deser/51,111858,13459882.html?i=3

Marcin ha Ha Ha Ha Ha Ha :D :D: D :D

Data: 2013-02-26 13:41:38
Autor: Olivander
Najlepsze zabezpieczenie?
> http://deser.pl/deser/51,111858,13459882.html?i=3
Toście znaleźli zabezpieczenie marniejsze niż linka fi 2mm.
Każdy chłopak ze wsi wie, że pszczoły rojowe nie gryzą tak jak pszczoły broniące pełnego miodu ula i że roje łapie się strząsając je do wora albo skrzynki-rojnicy. Wiele razy to robiłem, miałem pasiekę.

Tu, wystarczy tylko założyć czapkę na nos by chronić włosy i oczy, podejść, strząsnąć rój na ziemię, odbiegnąć, odczekać 10 minut aż się uspokoją i można spokojnie odjechać, bez jednego użądlenia. Nawet kapelusz pszczelarski i rękawice nie były by potrzebne.

Natomiast jakby taki duży rój był na rowerze przypiętym choćby najlichszą linką oraz choćby lichym łańcuchem oraz choćby lichym ulockiem, to co innego :-) Trzeba by odczekać, ażby sobie poleciały. U nas w Oliwie koło Castoramy jeden sąsiad przypina rower, a do niego przypina pieska. Dużego pieska... T

Data: 2013-02-28 17:40:28
Autor: AK
Najlepsze zabezpieczenie?
[...]

Dzięki za wszystkie pomysły! Coś jeszcze wpadło mi w oko:
http://pegtech.com/products/gps-bicycle-tracking/spybike/product-information

Ciekaw jestem, czy ktoś z Was miał okazję przetestować ten wynalazek?

Pzdr

Data: 2013-03-01 06:17:49
Autor: kosmala.mateusz
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu wtorek, 19 lutego 2013 18:50:07 UTC+1 użytkownik AK napisał:
Po stracie trzech rowerów w odstępie kilku lat mam już dosyć

zastanawiam sie ile to jest warte:
http://allegro.pl/10mm-lancuch-gospodarczy-d1-tanio-1m-express-i3053822376.html
http://allegro.pl/10mm-klasa-8-lancuch-zawiesiowy-klasy-8-odc-1m-i3050722535.html

jezeli nawet ma to mala wartosc zabezpieczajaca, to MZ ma duza wartosc odstraszajaca:
przypinamy rower dobrym ulokiem wozonym ze sobą + np. w miejscu pracy trzymamy przypiety taki lancuch i go dodatkowo zapinamy. koszt niewielki, efekt psychologiczny powinien byc duzy.
Mk.

Data: 2013-03-01 07:41:04
Autor: rmikke
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu piątek, 1 marca 2013 15:17:49 UTC+1 użytkownik kosmala...@gmail.com napisał:
> [...]

> Po stracie trzech rowerów w odstępie kilku lat mam już dosyć zastanawiam sie ile to jest warte:

Ten na pewno bez problemu przetniesz nożycami z Biedronki.

http://allegro.pl/10mm-klasa-8-lancuch-zawiesiowy-klasy-8-odc-1m-i3050722535.html

Ten pewnie też

jezeli nawet ma to mala wartosc zabezpieczajaca, to MZ ma duza wartosc odstraszajaca:

Chyba złomiarza...

przypinamy rower dobrym ulokiem wozonym ze sobą + np. w miejscu pracy trzymamy przypiety taki lancuch i go dodatkowo zapinamy. koszt niewielki, efekt psychologiczny powinien byc duzy.

Jak Ci się tam kręcą złomiarze pod firmą...

Data: 2013-03-01 15:42:35
Autor: AK
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu 2013-03-01 15:17, kosmala.mateusz@gmail.com pisze:
[...]

Tak sobie teraz pomyślałem, że może nie byłoby głupie załatwienie nawet odrobinę cieńszego łańcucha i owijanie nim roweru i elementu, do którego się przypinamy, kilka razy. Jeśli to wszystko będzie spięte kłódką, której pałąk przejdzie przez kilka ogniw łańcucha (tak, aby przecięcie jednego ogniwa nie uwalniało roweru od zabezpieczenia) i która będzie umieszczona w trudno dostępnym do cięcia miejscu, to takie zabezpieczenie powinno być chyba dość trudne do sforsowania, a przy tym względnie niedrogie, niezbyt ciężkie i łatwe w używaniu. Jak myślicie?

Data: 2013-03-01 07:43:45
Autor: rmikke
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu piątek, 1 marca 2013 15:42:35 UTC+1 użytkownik AK napisał:

[...]

Jeśli dotychczasowa dyskusja Cię nie przekonała, to na terenie Warszawy służę nożycami do testów.

Najlepsze zabezpieczenie?