Najlepsze zabezpieczenie?

Data: 2013-02-19 10:32:33
Autor: rmikke
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu wtorek, 19 lutego 2013 18:50:07 UTC+1 użytkownik AK napisał:
Witam,

Po stracie trzech rowerów w odstępie kilku lat mam już dosyć i chcę się solidnie zabezpieczyć. Czy w ostatnich 2-3 latach pojawiły się jakieś nowe ciekawe zabezpieczenia, które gwarantują rozsądny kompromis między wagą/ceną/czasem potrzebnym na przecięcie?

Hmm, a czym zabezpieczałeś i o jakim rowerze mowa?

Od kilkunastu lat nie straciłem żadnego roweru, nawet jak jeden
jeszcze ładnie wyglądał...

Data: 2013-02-19 19:37:14
Autor: AK
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu 2013-02-19 19:32, rmikke pisze:
[...]

Standardową tanią linką, więc pewnie każdy U-lock będzie lepszym zabezpieczeniem. Właściwie mój dylemat sprowadza się do pytania: U-lock czy łańcuch? Np. taki:
http://www.rowerystylowe.pl/lancuch-abus-amparo-4850-p-5849.html
łatwiej zwinąć, więcej możliwości, ale może łatwiej też przeciąć?

Data: 2013-02-19 10:54:15
Autor: rmikke
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu wtorek, 19 lutego 2013 19:37:14 UTC+1 użytkownik AK napisał:

> [...]

http://www.rowerystylowe.pl/lancuch-abus-amparo-4850-p-5849.html
łatwiej zwinąć, więcej możliwości, ale może łatwiej też przeciąć?

Łańcuch cięższy, za to można go gdzieś na sobie powiesić.

Skoro rower drogi, to pewnie należy zainwestować w solidnego u-locka
(New York Lock, Abus Granit...). Rower można też przybudzić, okleić
taśmą odblaskową (zwiększenie bezpieczeństwa gratis) i ogólnie postarać się,
żeby wyglądał dwa razy taniej ;)

Linka, nawet nie tania, to żadna przeszkoda dla złodzieja z nożycami
za cztery dychy z marketu, widziałem nawet na własne oczy cięcie linki
"zabezpieczającej" małymi nożyczkami do przycinania linek przerzutki.

Data: 2013-02-19 14:27:16
Autor: Ignac
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu wtorek, 19 lutego 2013 19:54:15 UTC+1 użytkownik rmikke napisał:

Łańcuch cięższy, za to można go gdzieś na sobie powiesić.
 Rower można też przybudzić, okleić taśmą odblaskową (zwiększenie bezpieczeństwa gratis) i ogólnie postarać się,

żeby wyglądał dwa razy taniej ;)

to może jeszcze czymś smierzącym posmarować,apeluję do kolegi o wiecej powagi,chyba była niedawno prośba,prawda,o nie robienie z
człowieka wariata.

Data: 2013-02-22 01:43:12
Autor: Michoo
Najlepsze zabezpieczenie?
On 19.02.2013 23:27, Ignac wrote:

to może jeszcze czymś smierzącym posmarować,apeluję do kolegi o
wiecej powagi,chyba była niedawno prośba,prawda,o nie robienie z
człowieka wariata.

W zeszłym roku na jesieni pod starym browarem w Poznaniu widziałem przypięty rower - stał tam kilka tygodni więc kiedyś się mu przyjrzałem - przypięty jakąś lepszą linką, koła w ósemki, widelec zgięty, nawet rama była lekko "łukowata".

Michoo

Data: 2013-02-22 01:44:08
Autor: Ignac
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu piątek, 22 lutego 2013 01:43:12 UTC+1 użytkownik Michoo napisał:

[...]

Czyli,że można tak przypiąć,żeby nie ukradli.
Ale ludzie się boją kradzieży i są przezorni,
widziałem niedawno rower za zero zł przypięty
porządnym zamknięciem.

Data: 2013-02-22 02:23:36
Autor: rmikke
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu piątek, 22 lutego 2013 10:44:08 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:
> [...]

Czyli,że można tak przypiąć,żeby nie ukradli.
Ale ludzie się boją kradzieży i są przezorni,
widziałem niedawno rower za zero zł przypięty

Nie ma rowerów za zero zł. Spytaj dowolnego złomiarza,
jeśli mi nie wierzysz.

Data: 2013-02-22 04:01:14
Autor: Ignac
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu piątek, 22 lutego 2013 11:23:36 UTC+1 użytkownik rmikke napisał:

> Ale ludzie się boją kradzieży i są przezorni,

> widziałem niedawno rower za zero zł przypięty

> porządnym zamknięciem.

Nie ma rowerów za zero zł. Spytaj dowolnego złomiarza,

jeśli mi nie wierzysz.

Są,(znowu pozwolę sobie na polemikę z szanownym kolegą),
a podarowane rowery,to musiał być rower za zero zł bo
ja go w prawdzie nie widziałem,ale jednak był przypięty  wspomnianym zamknięciem:)

Data: 2013-02-22 04:30:28
Autor: rmikke
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu piątek, 22 lutego 2013 13:01:14 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:

Są,(znowu pozwolę sobie na polemikę z szanownym kolegą),
a podarowane rowery,to musiał być rower za zero zł bo
ja go w prawdzie nie widziałem,ale jednak był przypięty  wspomnianym zamknięciem:)

Ależ to, ile właściciel zapłacił za rower, nie stanowi o jego wartości.
Rower jest wart tyle, ile można za niego dostać - jeśli masz wątpliwości,
zapytaj najbliższy Urząd Skarbowy, ile musisz zapłacić podatku od darowanego
Ci roweru.

Ergo, każdy rower wart jest co najmniej tyle, ile złomiarz
dostanie zań w skupie.

Data: 2013-02-22 16:13:17
Autor: coaster
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu 2013-02-22 13:30, rmikke pisze:
[...]

Trzeba miec na uwadze, ze 'wartosci' moze byc wiecej niz jedna. Tu mamy juz dwie 'wartosci' - wlasciciela oraz zlomiarza. ;-)

Wracajac do tematu - najlepszym zabezpieczeniem nie musi byc takie, ktorego nijak nie mozna sforsowac. Przyklad - w zaden sposob nie mozna sforsowac zabezpieczenia, ktorego nie ma... ;-)

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2013-02-19 19:39:20
Autor: AK
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu 2013-02-19 19:37, AK pisze:
[...]

Aha, ważne to jest o tyle, że tym razem chcę zabezpieczyć rower elektryczny o wartości ~5k zł - nie chciałbym go zbyt szybko stracić :)

Data: 2013-02-19 23:01:55
Autor: Titus Atomicus
Najlepsze zabezpieczenie?
In article <5123c6d7$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>, AK <a@k.pl> wrote:

> [...]

Aha, ważne to jest o tyle, że tym razem chcę zabezpieczyć rower elektryczny o wartości ~5k zł - nie chciałbym go zbyt szybko stracić :)

E, znowu przemysliwasz o jakichs polsrodkach.
Stac cie na rower za 5000 a na dobre zapiecie juz nie? No to obawiam sie, ze po raz kolejny zostaniesz pozbawiony roweru.
:-(
--
TA

Data: 2013-02-19 23:04:13
Autor: AK
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu 2013-02-19 23:01, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
> [...]

Stac cie na rower za 5000 a na dobre zapiecie juz nie? No to obawiam
sie, ze po raz kolejny zostaniesz pozbawiony roweru.

No więc właśnie dlatego pytam tutaj, w jakie zapięcie zainwestować :), coś podpowiesz?

Data: 2013-02-20 00:00:38
Autor: Titus Atomicus
Najlepsze zabezpieczenie?
In article <5123f6dd$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>, AK <a@k.pl> wrote:

> [...]
> :-(

No więc właśnie dlatego pytam tutaj, w jakie zapięcie zainwestować :), coś podpowiesz?
Zdecydowanie cos z wyzszej polki.
Ulock (w stosunku do lancucha) jest relatywnie tanszy i lzejszy, lancuch za to wygodniejszy w zastosowaniu.
Jesli myslisz o eletrycznym to waga stanowi dla ciebie mniejszy problem.
Wybralbym ABusa albo Kryptonita najwyzszej mozliwej klasy. Nawet z grupy tych przeznaczonych do motorow/motorowerow.
Abus jest chyba w Europie nieco tanszy od Kryptonita,
http://www.abus.com
--
TA

Data: 2013-02-20 07:44:42
Autor: PeJot
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu 2013-02-19 19:39, AK pisze:

Aha, ważne to jest o tyle, że tym razem chcę zabezpieczyć rower
elektryczny o wartości ~5k zł - nie chciałbym go zbyt szybko stracić :)

Jeżeli zabezpieczysz rower za 5 k przed kradzieżą, inwestując 1/10 - 1/5 tej kwoty w zabezpieczenie, to nie zabezpieczysz go przed dewastacją lub okradzeniem.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-02-20 16:26:39
Autor: Titus Atomicus
Najlepsze zabezpieczenie?
In article <kg1r8r$5jf$1@news.mm.pl>, PeJot <PeJot_slepy_adres@mm.pl> wrote:

> [...]

Jeżeli zabezpieczysz rower za 5 k przed kradzieżą, inwestując 1/10 - 1/5 tej kwoty w zabezpieczenie, to nie zabezpieczysz go przed dewastacją lub okradzeniem.

OK, znaczy - nic nie kupowac?
--
TA

Data: 2013-02-21 07:05:36
Autor: PeJot
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu 2013-02-20 16:26, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

> [...]

Jeżeli zabezpieczysz rower za 5 k przed kradzieżą, inwestując 1/10 -
1/5 tej kwoty w zabezpieczenie, to nie zabezpieczysz go przed

1. 5k można wydać na różne sposoby, niekoniecznie na rower.

2. Jeżeli już trzeba zabezpieczyć rower wart 5k, to prócz zapięć kombinowałbym inaczej. Przykładowo, u siebie w pracy nie trzymam roweru nie w wiacie za bramą, a w przystosowanym pomieszczeniu pod kluczem. Owszem, zorganizowanie pomieszczenia nie było łatwe, ale na pewno jest skuteczniejsze niż blokada za kilka stówek.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Najlepsze zabezpieczenie?