Najlepsze zabezpieczenie?

Data: 2013-02-19 23:30:22
Autor: ToMasz
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu 19.02.2013 18:50, AK pisze:
Witam,

Po stracie trzech rowerów w odstępie kilku lat mam już dosyć i chcę się
solidnie zabezpieczyć. Czy w ostatnich 2-3 latach pojawiły się jakieś
nowe ciekawe zabezpieczenia, które gwarantują rozsądny kompromis między
wagą/ceną/czasem potrzebnym na przecięcie?

Pzdr
niema takiego. Opowiem Ci moją mało pasjonującą historię. Zapięcie powoduje że złodziej wybierze inny rower. jeśli będzie chciał ukraść Twój zrobi to i nic na to nie poradzisz. (znaczy kula w kolano - tak, ale to nie legalne) Zawsze stawiałem na Ulocki, ale jeden taki miły gostek z rodziny żony pokazał mi jak pokonuje pręt takim chińskim odpowiednikiem szlifierki dremel na akumulator. tarczka mu poszła, ale ulock też... w 15 sekund. Co ciekawe, gorzej było z linką plecionką bo te dziesiątki włókienek zatrzymywały tarcze, utrudniając cięcie. Po za tym plastik śmierdział i dymił. Pewien serwisant w ramach przeglądu sezonowego, został poproszony o zdjęcie starego zabezpieczenia authora które kosztowało 80zł w dobrym sklepie rowerowym. Kątówką? nie. 30 sekund nożycami do linek/pancerzy. w sumie na 10 razy to zrobił, ale kogo to obchodzi? Gadałem z facetem który sprzedaje druty pręty, łańcuchy, takie tam żelastwo. mówi że tymi nożycami które ma do cięcia materiału dla klienta spokojnie "chlasta" fi10 zwykłe albo fi8 hartowane-lepszej jakości. Tak więc łańcuch który musiałbyś kupić powinien być hartowany a przekrój drutu 10mm. ile to waży? Pozatym dremelka "ciachnie" go bez trudu.

Teraz wchodzę na śliski grunt. widziałeś zabezpieczenie z tulejek fi 25 a wewnątrz nich stalowa cienka linka? Wygląda pancernie i  nie znam nikogo kto by pokonał takie coś. nie  żebym dał rękę sobie obciąć, ale fi 25 odstrasza, nie bardzo jest jak te tulejki złapać nożycami, dremelką tez więcej roboty. może akurat?

ToMasz

ps
Jutro poszukam alternatywnego rozwiązania na fotografii

Data: 2013-02-19 15:46:04
Autor: rmikke
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu wtorek, 19 lutego 2013 23:30:22 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]

niema takiego. Opowiem Ci moją mało pasjonującą historię. Zapięcie powoduje że złodziej wybierze inny rower. jeśli będzie chciał ukraść Twój zrobi to i nic na to nie poradzisz.

Dlatego namawiam na pogorszenie wyglądu roweru. Całkiem poważnie,
wbrew sugestii Ignaca, chodzi o to, żeby mniej kusił od roweru obok.

[...]

[...]

Masz na myśli "kiełbasę"? Dużymi nożycami powinna pójść w try miga,
jak skombinujesz kiełbasę, to możemy przetestować (duże nożyce posiadam.
Znaczy, w porównaniu z tymi do cięcia pancerzyków są duże, ale to najmniejszy
rozmiar z OBI).

Data: 2013-02-19 16:54:52
Autor: Ignac
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu środa, 20 lutego 2013 00:46:04 UTC+1 użytkownik rmikke napisał:

Dlatego namawiam na pogorszenie wyglądu roweru. Całkiem poważnie,

I to jest bardzo dobra opcja,bo zamiast 5000 pln lepiej wydać 500 pln
i jeszcze na zamknięciu się zaoszczędzi,bo nie trza kupować :)

wbrew sugestii Ignaca, chodzi o to, żeby mniej kusił od roweru obok.

Tu bym troszkę polemizował,bo jak obok innego rowera ni ma,to i
tak kusił bedzie,chodzby był za 500 pln i z zamknięciem.
Więc,żeby nie kusił wcale musi być za zero pln i bez zamknięcia :)
No,tak to widzę.

Data: 2013-02-20 12:06:31
Autor: rmikke
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu środa, 20 lutego 2013 01:54:52 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:
> [...]

tak kusił bedzie,chodzby był za 500 pln i z zamknięciem.
Więc,żeby nie kusił wcale musi być za zero pln i bez zamknięcia :)

A ja pamiętam, jak parę lat temu ktoś pisał o pozostawieniu
w środku lasu na 40 minut pordzewiałego roweru z pękniętą ramą.
Też zniknął.

Data: 2013-02-20 14:48:06
Autor: Ignac
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu środa, 20 lutego 2013 21:06:31 UTC+1 użytkownik rmikke napisał:

A ja pamiętam, jak parę lat temu ktoś pisał o pozostawieniu
w środku lasu na 40 minut pordzewiałego roweru z pękniętą ramą. Też zniknął.

No,gdzie bylibyśmy w stanie przetestować takie meandry logiki
ja się pytam,jak nie tu,więc opinie,że grupa jest pasee(a co,
użyje sobie takiego określenia)są kompletnie nie uzasadnione.
Ile jeszcze takich fajnych jazd(jak ten wątek) nas czeka?

Data: 2013-02-20 00:06:24
Autor: Marcin Hyła
Najlepsze zabezpieczenie?
On 2013-02-19 23:30, ToMasz wrote:
gostek z rodziny żony pokazał mi jak pokonuje pręt takim chińskim
odpowiednikiem szlifierki dremel na akumulator. tarczka mu poszła, ale
ulock też... w 15 sekund.

A rama mu nie poszła przy okazji? To nie jest takie hop siup. I nie wszystkie u-locki się da przeciąć w 15 sekund :-) choć prawdą jest, że to kwestia czasu.

[...]

To zabezpieczenie na jakieś 4 sekundy :-) tylko innym i dużo tańszym narzędziem niż przywołane w anegdocie. Są w internetach filmy, z wielkiego przejazdu rowerowego w GDA sprzed paru lat i paru innych eventów. Tańsze ulocki też na tych filmach tną.

A skoro "security through obscurity" w sprawie szlifierek kątowych została na preclu złamane to łańcuchy są tu nieco lepsze, bo ogniwa latają luźno i trudniej je szlifierką "złapać". Minus - łańcuchy są dwa/trzy razy cięższe od ulocka TEJ SAMEJ WIELKOŚCI (!). I jest to jeden z powodów, dla którego ulocka należy zapinać ciasno. I dodatkowo używać również zamka ramowego na górnych rurach tylnego widelca. Też się go da przeciąć, ale skoro jeden rower ma zająć 30 sekund, a drugi 3 sekundy, to..

Odpowiadając na pytanie podstawowe - u-lock abus granit x-plus 54 (albo motocyklowe abusa) i zamek ramowy, akurat używam trelocka.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2013-02-20 09:59:02
Autor: ToMasz
Najlepsze zabezpieczenie?
zdjęcie pod tytułem "co wy wiecie o zapinaniu roweru"

http://zapodaj.net/6f63b873324c8.jpg.html

:)

ToMasz

Data: 2013-02-22 01:43:17
Autor: Michoo
Najlepsze zabezpieczenie?
On 19.02.2013 23:30, ToMasz wrote:
[...]

Co to był za ulock?

Co ciekawe, gorzej było z linką plecionką bo
te dziesiątki włókienek zatrzymywały tarcze, utrudniając cięcie.

Bo linki się nie tnie szlifierką, tylko nożycami.

[...]

I co to niby jest fi8? Pole przekroju rośnie z _kwadratem_ promienia. U-lock powinien mieć 12-14 mm grubości i być porządnie zahartowany - wtedy życzę powodzenia w cięciu. Tylko takie ustrojstwo będzie ciężkie...

Michoo

Data: 2013-02-23 00:43:31
Autor: ToMasz
Najlepsze zabezpieczenie?

I co to niby jest fi8?

średnica
Pole przekroju rośnie z _kwadratem_ promienia.
U-lock powinien mieć 12-14 mm grubości i być porządnie zahartowany -

nie da się "porządnie" zahartować. Skład materiału determinuje struktury jakie można uzyskać. potem następuje obróbka cieplna prawie zawsze kilku etapowa, aby uzyskać odpowiednią strukturę.

wtedy życzę powodzenia w cięciu.

w starciu z tarczą korundową niewielka różnica. spróbuj przeciąć dobrze zahartowane wiertło.....
Tylko takie ustrojstwo będzie ciężkie...
niestety....

ToMasz

Data: 2013-02-23 13:00:23
Autor: J.F.
Najlepsze zabezpieczenie?
Dnia Sat, 23 Feb 2013 00:43:31 +0100, ToMasz napisał(a):
I co to niby jest fi8?
średnica
Pole przekroju rośnie z _kwadratem_ promienia.
U-lock powinien mieć 12-14 mm grubości i być porządnie zahartowany -

nie da się "porządnie" zahartować.

Ale da sie nieporzadnie :-(

J.

Data: 2013-02-23 14:36:34
Autor: PeJot
Najlepsze zabezpieczenie?
W dniu 2013-02-23 13:00, J.F. pisze:
[...]

Hartowanie *powierzchniowe* jest tanie, dla marketingu to jest hartowanie, dla producenta zysk.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Najlepsze zabezpieczenie?