Najlepszy netbook do 1200zł na dzisiaj?

Data: 2012-10-09 23:13:08
Autor: krzychu
Najlepszy netbook do 1200zł na dzisiaj?
kumpel kupil samsunga z atomem 1.6 i 1 GB RAM z systemem win7 chodzi to fatalnie odradzam cena 1000 zl

widzialem fajne sony z core i5 i 4 GB RAM wiec win7 bedzie dzialal przyzwoicie cena 1800 zl

Data: 2012-10-10 17:01:53
Autor: KJ
Najlepszy netbook do 1200zł na dzisiaj?
W dniu 2012-10-10 08:13, krzychu pisze:> kumpel kupil samsunga z atomem 1.6 i 1 GB RAM z systemem win7 chodzi to fatalnie odradzam cena 1000 zl

> widzialem fajne sony z core i5 i 4 GB RAM wiec win7 bedzie dzialal przyzwoicie cena 1800 zl

właśnie trafił w moje rączki (na chwilę ) nowiutki LENOVO G570e na intel B950 (1250zł) i win 7 chodzi świetnie przy 4GM ram

index procesora B950 jest tylko nieco niższy od celeron 877 więc też powinno być dobrze

Data: 2012-10-10 20:13:02
Autor: WiesłaW
Dnia 10-10-2012 o 17:01 KJ napisał na pl.comp.pecet:

właśnie trafił w moje rączki (na chwilę ) nowiutki LENOVO G570e na intel  B950 (1250zł) i win 7 chodzi świetnie przy 4GM ram

index procesora B950 jest tylko nieco niższy od celeron 877 więc też  powinno być dobrze

Nie wiem skąd bierzesz te indeksy, ale jeszcze trochę i ktoś uwierzy, że
bardzo podobny procesor przy taktowaniu 2,1GHz jest gorszy od tego z 1,4
GHz. Bo mnie się wydaje, że B950 jest dużo (o 0,7GHz) wydajniejszy nie
tylko od celerona 877 (posiada również wydajniejszy układ graficzny),
ale także 887, pseudo-pentiuma 997 i innych Celeronów i Pentiumów Sandy
Bridge do 2GHz włącznie.

Nie będę się wypowiadał co do sedna wątku, gdyż zdaje się, że sam nie
wiesz co dokładnie chcesz. Pamiętaj jednak o tym, że procesory mobilne
dzielą się jeszcze na te do netbooków i te do notebooków, co jest
zdeterminowane nie tylko wydajnością, ale i poborem mocy. Ten Twój super
Celeron nie łapie się do żadnej grupy (albo do wszystkich:)). Przy swoich
17W TDP nie nadaje się zbytnio do netbooka, gdzie procesory pobierają do
10W (co i tak jest już dużo). Nie nadaje się również za bardzo do laptopa
ponieważ wbrew temu co piszesz jako procesor "notebookowy" ma kiepską
wydajność.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2012-10-10 20:33:09
Autor: KJ
W dniu 2012-10-10 20:13, WiesłaW pisze:
[...]

ano stąd
http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Celeron+877+%40+1.40GHz
http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Pentium+B950+%40+2.10GHz

chyba czasy kiedy wydajność zależała głownie od częstotliwości dawno minęły

co do sedna to napisałem co chce: najlepszy netbook za 1200zł MAX

Data: 2012-10-10 21:13:34
Autor: WiesłaW
Dnia 10-10-2012 o 20:33 KJ napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Znaczy, że 1893 punkty to mniej niż 1412 i 540 miejsce w rankingu jest  dalej
niż 696 ?

chyba czasy kiedy wydajność zależała głownie od częstotliwości dawno  minęły

Może i minęły, ale nie w stosunku do procesorów z jednej rodziny..

co do sedna to napisałem co chce: najlepszy netbook za 1200zł MAX

No i tu jest problem. Najlepszy dla Ciebie nie musi być najlepszy dla kogoś
innego. Jaki to jest (według Ciebie) najlepszy netbook? Gdyby był takowy
jeden, to nikt nie kupowałby innych :) Dla mnie na przykład najlepszym był
Acer Aspire ONE 722. AMD C60, 4GB RAM. Kupiłem go w zeszłym roku za 1100zł
bez Windowsa. Córka jest bardzo zadowolona.

--
WiesłaW
Opera Mail

Najlepszy netbook do 1200zł na dzisiaj?