Najlepszy z najtańszych - Monitor 22 z DVI

Data: 2009-03-13 02:57:46
Autor: Noga
Najlepszy z najtańszych - Monitor 22 z DVI
Napiszę, może komuś to pomoże w wyborze dobrego monitora na TN. Dzięki pomocy userowi Ajoka poznanemu na niniejszej grupie miałem okazję wypożyczyć dziś z proline oba te monitory.
 Wcześniej przeczytałem test na PCArena:
http://pcarena.pl/page/86665/Panoramiczne-22-cale-LG-Samsung-NEC/
między innymi tych monitorów - choć jedno ALE. Opisywany tam monitor to model LG W2252TG a ten, który woziłem z proline to W2252TQ i różnica jak się okazało
duża, TG to model z błyszczącą matrycą a mój TQ z matową.
 Może ze względu na trochę inny model a może na inne subiektywne odczucia, zupełnie inaczej oceniłem niniejsze modele, dużo na plus dla Samsunga T220.
 Przede wszystkim gradienty (czyli przejścia tonalne) w Samsungu równiutkie jednolite, w szarości bez odbarwień. Natomiast w LG nie dość, że nie ciągle to w dwóch miejscach spektrum (33-40%
i 92-100%) zmieniają odcień na cieplejszy. Szczególnie dla dużych jasności (90-100%) temperatura barwowa spada dając odcień bardziej żółty.
 A co bardzo ważne, na co dzień jak zmieniają się odcienie/gradienty podczas regulacji jasności/kontrastu.
 I to wielki plus dla obu - regulacja jasności zrobiona jest poprzez MOC LAMP podświetlających. Zmiana jasności nie zmienia gradientów
i temperatury barwowej. To naprawdę ważna rzecz, bo np. w takim HYUNDAIu W241D niby na super matrycy S-PVA ruszenie jasności rozregulowuje gradienty całkowicie.
 Co do kontrastu nie jest już tak dobrze - w Samsungu wszystko zmienia się płynnie bez schodków to w LG jest słabo, na gradientach ukazują się nieciągłości. Przesuwają się przestrzenie o odmiennej temperaturze barwowej.
 Oceniałem wszystko bez narzędzi tylko za pomocą różnych programów, nie testowałęm imputlaga i czasóe reakcji bo one mnie nie interesowały. Zależało mi o jak najlepszym obrazie w budżetowym monitorze.
 Wybór ostateczny - Samsung T220!!!
 Co mniej ważne, ale dodam że wygląd Smamsunga to mistrzostwo świata, chyba najładniejszy monitor na rynku - choć trzeba uczciwie przyznać że LG prezentuje się też bardzo ładnie - choć plastiki rysują się strasznie.
 PS. Do badania gradientów szczególnie używałem bardzo fajnego programiku TFTTEST, polecam.
 Jeżeli macie pytania to piszcie na grupę postaram się odpowiedzieć bo do poniedziałku trzymam jeszcze obydwa monitorki. W poniedziałek obiecałem w proline że jeden oddam.

Najlepszy z najtańszych - Monitor 22 z DVI