Najlepszy zasięg - którasieć?

Data: 2009-06-01 12:34:01
Autor: robert 21
Najlepszy zasięg - którasieć?
Witam,
Która z sieci ma najelszy zasięg jeśli chodzi o siłę sygnału i pokrycie procentowe wewnątrz budynków (jak i na zewnątrz) chodzi głównie o zasięg na prowincji, lasach, polach z dala od zabudowań.

Orenge, Era czy Plus?

Data: 2009-06-01 05:40:25
Autor: BearBag
Najlepszy zasięg - którasieć?
bez sensu pytanie... w Zakopanem lepsza bedzie Era a w Kolobrzegu
Plus. Wszystko zalezy od miejsca.

Data: 2009-06-01 15:12:11
Autor: robert 21
Najlepszy zasięg - którasieć?
bez sensu pytanie... w Zakopanem lepsza bedzie Era a w Kolobrzegu
Plus. Wszystko zalezy od miejsca.

a na totalnym odludziu?

Bieszczady, bory tucholskie, puszcza białowieska czy jakies inne obszary gdzie w promieniu kilku czy kilkunastu km nie ma żadnych zabudowań i dróg?

Data: 2009-06-01 16:00:35
Autor: MarekM
robert_21@wp.pl pisze:

a na totalnym odludziu?
Bieszczady, bory tucholskie, puszcza białowieska czy jakies inne obszary gdzie w promieniu kilku czy kilkunastu km nie ma żadnych zabudowań i dróg?

Identycznie. Nie dowiesz się dopóki nie sprawdzisz. Po prostu w każdym
konkretnym miejscu jest inaczej - nie przeskoczysz tego. Każda sieć ma
zasięg ogólnopolski, ale każda jakieś obszary, na których ma małe (bądź
spore) problemy. Jeżeli mocno zależy Ci na zasięgu na odludziu, weź trzy
karty SIM trzech operatorów i telefon bez simlocka ;-)

Marek

Data: 2009-06-01 12:47:02
Autor: Maciek
Najlepszy zasięg - którasieć?
Użytkownik <robert_21@wp.pl> napisał
Która z sieci ma najelszy zasięg jeśli chodzi o siłę sygnału i pokrycie
procentowe wewnątrz budynków
[...]
z dala od zabudowań.

Czyli chciałem powiedzieć, że nie da się tego określić jednoznacznie. Wszystko zależy od konkretnego obszaru (z dokładnością nieraz do kilku metrów, warunków sprzętowych (dodatkowa antena) itp. IMO obecnie nie ma sensu też opierać się na opiniach sprzed kilkunastu lat kiedy to mówiło się, że Plus najlepszy przy drogach a Era w mieście i na wsi (albo na odwrót - nie pamiętam).
Idea/Orange była zawsze uważana za najgorszą sieć pod względem zasięgu i jakości a od kilku lat nie znajduję powodów do narzekania na Orange. I długo by tak jeszcze można...

Maciek.

Data: 2009-06-01 14:21:15
Autor: J.F.
Użytkownik "Maciek" <mmuran@gmail.com> napisał w wiadomości news:h00bj9$hu6$1inews.gazeta.pl...
[...]

sprzed 2 lat : http://www.telepolis.pl/news.php?id=9506

swiezutkie
http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?news_cat_id=358&news_id=3749&layout=9&page=text&place=Lead01

tu np GSM900 plus ma 8008, Era 6667 a Orange 5208 ... pozwolen.

Orange nadrabia troche wieksza iloscia stacji 1800 .. a moze i nie nadrabia ?

Przy czym to juz sa takie ilosci, ze zasieg powinien byc prawie wszedzie ..

J.

Data: 2009-06-01 15:58:15
Autor: MarekM
J.F. pisze:

[...]

Różnica między Polkomtelem a Centertelem jest taka, że Centertel
przeważnie uruchamia stacje zanim dostanie pozwolenie (a przynajmniej
zanim pojawi się ono w spisie - wiadomo, spis nie jest aktualizowany na
bieżąco), a Polkomtel stację uruchamia nawet kilka(naście) miesięcy po
uzyskaniu pozwolenia. Tak przynajmniej bywało w poprzednim roku - teraz
to inwestycje stanęły chyba w każdej sieci (Polkomtel ogłosił koniec
rozwoju zasięgu GSM i skupienie się na 3G, Grupa TP ogłosiła zawieszenie
wszystkich inwestycji, no może PTC coś jeszcze robi, ale oni chyba mają
najwięcej do nadrobienia).

A dane sprzed dwóch lat to w ogóle był cyrk i zaskoczenie dla
operatorów: w samej Małopolsce mniej-więcej połowa stacji GSM Centertela
działała bez pozwoleń radiowych. Musieli szybko nadrabiać papierki, bo
dane stały się jawne i były łatwo konfrontowane z "doświadczeniem"
użytkowników ;-)

Marek

Data: 2009-06-01 16:49:36
Autor: Jacek Skórzewski
MarekM pisze:
to inwestycje stanęły chyba w każdej sieci (Polkomtel ogłosił koniec
rozwoju zasięgu GSM

O, a to ciekawe. Czyli jak gdzieś powstanie kolejna galeria handlowa, to nie zamierzają stawiać insite'ów GSM-owych dla rozładowania ruchu? ;)

--
Pozdrawiam,
Jacek Skórzewski

Data: 2009-06-01 17:02:36
Autor: MarekM
Jacek Skórzewski pisze:

O, a to ciekawe. Czyli jak gdzieś powstanie kolejna galeria handlowa, to
nie zamierzają stawiać insite'ów GSM-owych dla rozładowania ruchu? ;)

Kto ich tam wie:
http://www.telepolis.pl/news.php?id=13957
http://www.telepolis.pl/news.php?id=13386
Może coś im tam jeszcze zostało na magazynie ;-)

Marek

Data: 2009-06-01 19:45:41
Autor: J.F.
On Mon, 01 Jun 2009 16:49:36 +0200,  Jacek Skórzewski wrote:
MarekM pisze:
[...]

Kto ich tam wie .. moze jak galeria zaplaci, to sie postawi, a jak
nie, to jej nie beda chetnie odwiedzac :-)

J.

Data: 2009-06-01 17:11:24
Autor: Valdi.Pavlack
Najlepszy zasięg - którasieć?
"MarekM" news:h00lov$kor$1news.interia.pl

[...]

To chyba zbyt duże uogólnienie. PLAY inwestuje! :)

Data: 2009-06-01 17:26:22
Autor: MarekM
Valdi.Pavlack pisze:

[...]

Cóż, rozmawiamy w kontekście "najlepszego zasięgu na totalnym odludziu".
Nie spodziewałbym się zasięgu Play w Bieszczadach.

Marek

Data: 2009-06-01 13:37:15
Autor: topek
robert_21@wp.pl pisze:
[...]

Ja nie polecam ery. Uzywalem orange i przenioslem sie do mobilkinga (ktory uzywa infrastruktury ERY). Mam zauwazalny gorszy zasieg. Zarowno w trasie jak i w miescie.

Nigdy nie uzywalem plusa ale jesli zastanawiasz sie miedzy Orange a Era to ja bralbym Orange.

--
topek-> jak zawsze pozdrawiający
<-- -napisane przez Kazika na poczatku lat 90-tych-- ->

Data: 2009-06-01 16:28:49
Autor: SDD
Najlepszy zasięg - którasieć?

Użytkownik <robert_21@wp.pl> napisał w wiadomości news:6069.0000016a.4a23ae99newsgate.onet.pl...

Orenge, Era czy Plus?

A moze Play? Bo to jedyna polska siec, ktora moze korzystac z dwoch sieci - Plusa i wlasnej :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-06-01 16:32:08
Autor: robert 21
> [...]

> Orenge, Era czy Plus?

A moze Play? Bo to jedyna polska siec, ktora moze korzystac z dwoch sieci - Plusa i wlasnej :)

Odpada, bo tu chodzi o transmisje danych GPRS

Data: 2009-06-01 16:49:00
Autor: SDD

Użytkownik <robert_21@wp.pl> napisał w wiadomości news:6069.00000191.4a23e668newsgate.onet.pl...

Odpada, bo tu chodzi o transmisje danych GPRS

A to fakt :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-06-02 15:35:56
Autor: Tomaszek
robert_21@wp.pl pisze:
[...]

Nie zgadniesz. Mapy zasięgu można sobie wsadzić. U mnie pokazuje np. sieć Minus powinna mieć zasięg wewnątrz budynku, nawet 3G powinno być. Praktycznie jest tak, że w całym "starym" Ursusie ( dzielnica Warszawy ) na niższych kondygnacjach, jest ledwo zasięg GSM ( da się wysłać SMS-a, o rozmowie nie ma mowy ) O 3G można pomarzyć. Zgłaszanie, pisanie reklamacje nic nie dają - od razu dostaję odpowiedź, że pod względem prawnym oni są w porządku i mogę im naskoczyć. Żadnej woli załatwienia problemu.Nie pomagają argumenty ekonomiczne, że tracą klientów na obszarze kilkunastu kilometrów kwadratowych.Zmieniłem na Erę ( Mobilking ) i wszystkie problemy zniknęły. Zauważyłem też, że Play postawił gdzieś nowy nadajnik, bo Play ma pełny zasięg ( GSM ) Jak gdzieś jest dziura w zasięgu to:

- nie znajdziesz tego na mapie
- nie dowiesz się tego w BOK, salonie itp.
- nie przeczytasz o tym na stronie internetowej operatora

Ale poznasz po punktach sprzedaży danego operatora!! Na starym Ursusie zniknęły dwa takie punkty Minusa w ciągu pół roku. Era jakoś nie zniknęła żadna;)
| TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
| *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-06-02 20:23:34
Autor: orcio
robert_21@wp.pl pisze:
[...]

To pytanie do wróżki a tak serio proponuję http://mapa.btsearch.pl/ albo http://bts-gsm.eu/uke/info pobrać kmz i wrzuci do google earth i pooglądać gdzie w okolicy na której Ci zależy są nadajniki jakich sieci.

orcio

Najlepszy zasięg - którasieć?