Najmici Greenpeace zostali zatrzymani

Data: 2019-09-12 21:06:31
Autor: u2
Najmici Greenpeace zostali zatrzymani
https://wpolityce.pl/polityka/463566-koniec-cyrku-greenpeace-aktywisci-zeszli-z-dzwigow

Koniec cyrku Greenpeace! Protestujący aktywiści zeszli z dźwigów. Wszyscy zostali zatrzymani przez policję i usłyszą zarzuty

opublikowano: 3 godziny temu ? aktualizacja: 3 godziny temu
autor: Twitter/Greenpeace Polska

Wszyscy protestujący aktywiści Greenpeace zeszli około godz. 16 z dźwigów - poinformowała PAP gdańska policja. W czwartek było to 10 osób, w środę 18. Wszyscy zostali zatrzymani przez policję i usłyszą zarzuty w prokuraturze.

Około godz. 16 w czwartek wszyscy protestujący aktywiści Greenpeace, czyli łącznie 10 osób, zeszli z dźwigów w wyniku policyjnych działań i mediacji - poinformował PAP nadkom. Maciej Stęplewski z Zespołu Prasowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku. Aktywiści zostali zatrzymani przez policję i będą odprowadzeni do prokuratury, gdzie usłyszą zarzuty.

CZYTAJ WIĘCEJ: Kolejna prowokacja Greenpeace w Gdańsku! Ekoaktywiści wspięli się na żurawie i rozwiesili transparent: ,,Polska bez węgla"

     Dwa dźwigi zostały odblokowane. Policja sprawdza dźwigi pod kątem bezpieczeństwa. Zeszli już wszyscy aktywiści. W sumie 28 osób zostało zatrzymanych

-- dodał policjant.

W środę rano ponad 20 działaczy Greenpeace wspięło się na dźwigi w terminalu węglowym portu w Gdańsku i zatrzymało ich pracę. Tego samego dnia wieczorem 18 z nich zeszło z dźwigów i oddało się w ręce policji, zaś 10 kontynuowało protest przez całą noc ze środy na czwartek. W czwartek wczesnym popołudniem Greenpeace poinformował o zakończeniu protestu. Fundacja Greenpeace Polska podała w komunikacie, że aktywiści zakończyli protest, ,,wzywając Polki i Polaków do dalszej mobilizacji na rzecz ochrony klimatu". Zaapelowała o dołączenie do strajków dla klimatu, które odbędą się 20 września.

     Pokojowy protest rozpoczął się w poniedziałek wieczorem od namalowania na burcie statku węglowego ogromnego napisu +Węgiel stop+. W tym samym czasie żaglowiec Rainbow Warrior wpłynął do portu i rzucił kotwicę przy terminalu węglowym, wstrzymując import węgla do Polski. Później grupa aktywistek i aktywistów wspięła się na dźwigi przeładunkowe w porcie węglowym i zablokowała wyładunek transportu węgla. Aktywiści rozwiesili na dźwigach terminala węglowego portu w Gdańsku flagi z hasłem +Polska bez węgla 2030+

-- czytamy w komunikacie Greenpeace.

CZYTAJ WIĘCEJ: Hucpa aktywistów z Greenpeace! Zablokowali statek z węglem w gdańskim porcie, interweniowała Straż Graniczna. Dwie osoby zatrzymane

W czwartek policja zatrzymała 28 aktywistów. Wszyscy usłyszą w prokuraturze dwa zarzuty. Pierwszy dotyczy naruszenia miru domowego, drugi uczynienia niezdatnymi do użytku urządzeń rozładunkowych - poinformowała PAP w czwartek rzecznik prasowy Prokuratury Okręgowej w Gdańsku Grażyna Wawryniuk.

Naruszenie miru domowego to przestępstwo z art. 193 Kodeksu karnego.

     Jest to wdarcie się na ogrodzony teren pirsu rudowego należącego do Portu Północnego, gdzie znajdowały się urządzenia przeładunkowe i pomimo wielokrotnego żądania osób uprawnionych, aby opuścić to miejsce, te osoby tego nie uczyniły

-- wskazała Wawryniuk. To przestępstwo jest zagrożone karą grzywny, ograniczenia albo pozbawienia wolności do roku.

     Drugi zarzut dotyczy uczynienia niezdatnymi do użytku urządzeń rozładunkowych, czyli żurawi portowych oraz lei rozładunkowych poprzez uniemożliwienie ich bieżącej eksploatacji w związku z wejściem na te żurawie i na leje rozładunkowe

-- powiedziała prokurator.

     Wartość urządzeń rozładunkowych, jeśli chodzi o żurawie, to kwota przekraczająca 4 mln euro. Wartość lei rozładunkowych to prawie 3 mln zł. Uniemożliwienie bieżącej eksploatacji skutkuje stratą związaną z unieruchomieniem urządzeń nie mniejszą niż 490 tys. zł na szkodę Portu Północnego

-- dodała Wawryniuk.

CZYTAJ WIĘCEJ: Straż Graniczna na żaglowcu aktywistów Greenpeace. Zobacz, jak wyglądała akcja polskich funkcjonariuszy. WIDEO

Jest to przestępstwo z art. 288 kk, w związku z art. 294 paragraf 1 kk zagrożone karą od roku do 10 lat pozbawienia wolności.

     Mamy surową karę dotyczącą uczynienia niezdatnym do użytku tych urządzeń, z uwagi na wartość tych urządzeń, których uniemożliwiono eksploatację, jak również skutkującą taką szkodą ze względu na uniemożliwienie ich użytkowania

-- wyjaśniła prokurator.

Jak dodała, ze względu na liczbę zatrzymanych może zajść potrzeba kontynowania czynności w prokuraturze w piątek.

CZYTAJ WIĘCEJ: Totalna aberracja! Spurek broni działaczy Greenpeace blokujących statek z węglem i pisze nieprawdę: ,,Wiemy, że użyto broni palnej"

kk/PAP
Zdjęcie Zespół wPolityce.pl
autor: Zespół wPolityce.pl

--
I love love

Data: 2019-09-12 21:51:06
Autor: A. Filip
Najmici Greenpeace zostali zatrzymani na 48h [sukces na miarę możliwości?]
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
https://wpolityce.pl/polityka/463566-koniec-cyrku-greenpeace-aktywisci-zeszli-z-dzwigow

Koniec cyrku Greenpeace! Protestujący aktywiści zeszli z
dźwigów. Wszyscy zostali zatrzymani przez policję i usłyszą zarzuty
[...]

A taki artykuł i to bez słowa komentarza nadaję się na grupę PRAWO czy
POLITYKA?

1. Ja nie obstawiam (skutecznego) wniosku a areszt ale *WYSOKA* kaucja
będzie jak najbardziej na miejscu jeśli będą mieli prawo (po paru
tygodniach) wyjechać z Polski
2. IMHO odpowiedzialność karna (KK/KW) będzie "śmiesznawa"
3. Odpowiedzialność cywilna (odszkodowanie) może być wysoka tyle że
proces (bez ugody) potrwa ze dwa lata w wersji optymistycznej.
Więc cały pic będzie polegał na wyborze kto ma się z organizacją
Greenpeace i poszczególnymi "aktywistami" wozić po sądach cywilnych o
bardzo wysokie odszkodowanie

--
A. Filip

Data: 2019-09-12 22:02:14
Autor: u2
W dniu 12.09.2019 o 21:51, A. Filip pisze:
A taki artykuł i to bez słowa komentarza nadaję się na grupę PRAWO

zostali zatrzymani i postawiono im zarzuty, jakie, to możesz sobie doczytać, jeśli potrafisz:)

--
I love love

Data: 2019-09-12 22:19:55
Autor: Jacek Maciejewski
Najmici Greenpeace zostali zatrzymani na 48h [sukces na miarę możliwości?]
Dnia Thu, 12 Sep 2019 21:51:06 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

Koniec cyrku Greenpeace!

Głupek Filip zaserwował prasówkę o Greenpeace w której dał wyraz swojemu
wstrętowi do tej skądinąd bardzo pożytecznej organizacji. Konia z rzędem
temu co zrozumie fobie Filipa :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-09-13 00:57:36
Autor: PiotRek
[...]

u2 ma na imię Filip? Skąd ta informacja?

--

P.

Data: 2019-09-13 05:58:50
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-09-13 o 00:57, PiotRek pisze:
[...]

.... a wiarę w to, że GP to "pożyteczna organizacja" mogą już mieć tylko idioci lub zdrajcy.

--
Liwiusz

Data: 2019-09-13 06:46:17
Autor: A. Filip
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> pisze:
[...]

Ależ ktoś z takich działań Greenpeace jak w 3mieście odnosi szybką
korzyść (gospodarczą).  Więc "dla kogoś" Greenpeace jest pożyteczne.
Węglowi *z Mozambiku* (i Australii) rzucono dość skutecznie kłody pod
nogi, nawet komuś w Polsce kto nie (koniecznie) jest idiotą lub zdrajcą
mogło to pasować. Np. temu kto jest przekonany że "Polska bez węgla (do 2030)"
ma wyłącznie teoretyczne szansę przejść.

Na grupie polityka miałbyś zagwarantowane sugestie że była to perfidna
przedwyborcza zagrywka by zwrócić uwagę na import węgła pod rządami PiS
"już nawet z Mozambiku".  Górnicy/zainteresowani niby przegapili ten
"detal"? :-)

--
A. Filip

Data: 2019-09-13 08:42:07
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 13 Sep 2019 05:58:50 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]

Liwiusz nie dość że antysemita to jeszcze na dodatek głupi, bo węszy
wszędzie spisek. I to z piedestału narodu. Zaprawdę, powiadam wam że gdy
ktoś mówi "naród" bierzcie nogi za pas.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-09-13 09:22:47
Autor: u2
W dniu 13.09.2019 o 08:42, Jcek Maciejew pisze:
[...]

oczywiście poza narodem wybranym jcka:))))))))))))))))
--
I love love

Data: 2019-09-13 10:26:35
Autor: ąćęłńóśźż
Najmici Greenpeace zostali zatrzymani na 48h [sukces na miarę możliwości?]
No to spie....aj.

-- -- -
bierzcie nogi za pas

Data: 2019-09-13 09:04:33
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 13 Sep 2019 00:57:36 +0200, PiotRek napisał(a):

[...]

Sorry, pomyliłem poziomy cytowania, oczywiście powinno to być do u2,
inna rzecz że u2 bym w ogóle nie odpowiedział bo to głupek do kwadratu.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-09-13 09:26:03
Autor: u2
W dniu 13.09.2019 o 09:04, Jcek Maciejew pisze:
[...]

:))))))))))))))))))))))))))))))

--
I love love

Data: 2019-09-13 10:52:33
Autor: Olin
Dnia Fri, 13 Sep 2019 09:04:33 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

Sorry, pomyliłem poziomy cytowania, oczywiście powinno to być do u2,
inna rzecz że u2 bym w ogóle nie odpowiedział bo to głupek do kwadratu.

Czym właściwie różni się A. Filip od u2, poza ksywą i sygnaturką?

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

ubóstwie."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-09-13 11:12:18
Autor: u2
W dniu 13.09.2019 o 10:52, tracz pisze:
adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

ubóstwie."
autor nieznany

ano, niedoceniony fizyk jądrowy zamiast zajmować się fizyką i zdobywać noble zajmuje się dziedziną, o której nie ma bladego pojęcia:)))))))))))))

--
I love love

Data: 2019-09-13 11:24:55
Autor: A. Filip
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
[...]

Pod rządami PO/Tuska/Schetyny do życia w ubóstwie potrzeba o wiele mniej? :-)

--
A. Filip

Data: 2019-09-13 11:30:48
Autor: ąćęłńóśźż
Najmici Greenpeace zostali zatrzymani na 48h [sukces na miarę możliwości?]
Tak, wystarczył sam rząd.

-- -- -
Pod rządami PO/Tuska/Schetyny do życia w ubóstwie potrzeba o wiele mniej?

Data: 2019-09-13 15:41:50
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 13 Sep 2019 10:52:33 +0200, Olin napisał(a):

[...]

Drugorzędnymi szczegółami. u2 do niedawna brylował z prasówką na
pl.misc.kolej ale przestali mu odpowiadać. Miał tam sążnistą,
antysemicką sygnaturkę. Przyszedł z nią na tą grupę ale po paru
opierdolach, jak widzę, najpierw skrócił ją trochę a teraz mocno. Filip
jest natomiast skrytoantysemitą. Nie ujawnia się wprost ale jak
poskrobać to ksenofobia wyłazi. A oboje trudnią się donoszeniem na grupę
prasówki bo na własne myśli ich nie stać.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-09-13 15:46:25
Autor: u2
W dniu 13.09.2019 o 15:41, Jcek Maciejew pisze:
Dnia Fri, 13 Sep 2019 10:52:33 +0200, tracz napisał(a):

[...]

ano, w dodatku Filip to żyd nadający z gazowni, więc musi być według jcka typowym self-hating jew:))))))))))))

btw jcek twierdzi, że wychował się w katolickiej rodzinie, dlatego chętnie oddałby swoje dzieci do wychowania dla pary pedałów, nienawidzi katolików, co wskazuje, że tak naprawdę to jcek jest self-hating-jew:))))))))))))))))

--
I love love

Data: 2019-09-13 16:19:41
Autor: Olin
Dnia Fri, 13 Sep 2019 15:41:50 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

[...]

Jak dla mnie, to spokojnie może być ta sama osoba - podobnie jak zresztą
kilka innych nicków - bo cechuje ich taki sam prymitywizm tudzież
zadziwiająca jedność ideowo-polityczna. Jeden zapodaje wątek zgodnie z
przekazem dnia dojnej zmiany, po czym zawzięcie dyskutują ze sobą, co miało
miejsce choćby przy okazji awarii oczyszczalni Czajka. W ramach zasłony
dymnej leci też prasówka na inne  - bardziej neutralne - tematy, żeby aż
tak prostacko to nie wyglądało; w końcu Mniej niż Zero nie bierze byle kogo
do roboty.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Nikołaj Gogol

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-09-13 16:23:49
Autor: u2
W dniu 13.09.2019 o 16:19, tracz pisze:
adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Nikołaj Gogol

ano, niespełniony fizyk neutrinowy tracz nie odróżnia kto jest kim, dla niego antypolski Chochoł to wyrocznia:)))))))

btw teraz są prowadzone ciekawe badania nad neutrinami, w którym biorą udział polscy naukowcy, ale nie ma wśród nich tracza:)))))))))))

http://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news%2C78495%2Cfizycy-coraz-blizej-odkrycia-nowej-czastki-neutrina-majorany.html

[...]

  Gdyby udało się zaobserwować podwójny bezneutrinowy rozpad beta, byłoby to równoznaczne z odkryciem nowej cząstki elementarnej - cząstki typu Majorany. Ranga takiego ustalenia byłaby równie doniosła jak odkrycie bozonu Higgsa. Badacze są coraz bliżej takiego ustalenia, o czym informują w "Science".

Neutrina (obok fotonów) są najbardziej rozpowszechnionymi cząstkami we Wszechświecie. Ciągle nie wiadomo o nich jednak zbyt wiele, ponieważ bardzo słabo oddziałują z materią. Na tyle słabo, że często określa się je mianem "cząstek-duchów". Żeby móc obserwować neutrina, naukowcy potrzebują naprawdę spokojnego miejsca.

Bada je w podziemnym laboratorium w detektorze GERDA (GERmanium Detector Array) w Gran Sasso we Włoszech międzynarodowy zespół naukowców, w którego skład wchodzą fizycy z Instytutu Fizyki Uniwersytetu Jagiellońskiego: prof. Marcin Wójcik, dr Marcin Misiaszek, dr Krzysztof Pelczar oraz dr hab. Grzegorz Zuzel i dr Krzysztof Panas. Najnowsze ustalenia na temat neutrin opublikowali w czasopiśmie "Science".

[...]

--
I love love

Data: 2019-09-13 20:11:59
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 13 Sep 2019 16:19:41 +0200, Olin napisał(a):

[...]

No popatrzmy kogo mamy tu w wątku: Dwóch donosicieli prasówki z
antysemickim ukąszeniem (u2 i Filip).  Przygłupa który upiera się
lansować modę na odpowiadanie nad (ąćęłńóśźż). Dobrze że opanował
diakrytyki :)  Liwiusza, wyznawcę spisków i narodowca. Głupka nadira
który chciał być dowcipny ale nie rozumie że zatopiony w basenie statek
jest znacznie bardziej kłopotliwy niż pływający, Tomasika który byle się
odezwać będzie się odzywał do najobrzydliwszych gości na newsach i
Piotrka który ma meritum w d... bo się odezwał tylko pro forma. Nawet
ty, Olin, masz sygnaturę jak broda św. Mikołaja i po cholerę? Wychodzi
na to że jedyny normalny to ja... Smutne widzieć jak rok po roku newsy
upadają.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-09-13 20:28:06
Autor: u2
W dniu 13.09.2019 o 20:11, Jcek Maciejew pisze:
[...]

ano, normalnie normals z tego jcka, nienawidzi katolików, bo ponoć wychował się w katolickiej rodzinie, a swoje dzieci, których pewnikiem nie ma, oddałby na wychowanie dla pary pedałów, no i ubolewa nad upadkiem news-ów, których dzięki prasówkom, czyli news-om nie brakuje:)))))))))))))
--
I love love

Data: 2019-09-13 20:36:34
Autor: A. Filip
Najmici Greenpeace to Żydzi? [Co JM w praktyce "sugeruje"?]
Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> pisze:
[...]  No popatrzmy kogo mamy tu w wątku: Dwóch donosicieli prasówki z
antysemickim ukąszeniem (u2 i Filip). [...]

Rozumiem że sugerujesz duży związek antysemityzmu z opierdalaniem
Greenpeace za blokowanie węgla z Mozambiku?
Spiskowa teoria dziejów liczy na ciebie! ;-)

Co [trochę mięsa] ma być antysemityzmem w tym wątku?

--
A. Filip

Data: 2019-09-13 16:19:51
Autor: Robert Tomasik
[...]

Ja tu dostrzegam zupełnie inny rozwój wypadków. Ludzie z GREENPEACE
zapewne otrzymają wyroki w zawieszeniu. Tyle, że w takiej sytuacji
przeważnie jednym z warunków jest naprawa szkody. No i teraz albo
zapłacą za spowodowane szkody, albo pokrzywdzony po prostu złoży do sądu
wniosek o zarządzenie wykonania warunkowo zawieszonej kary. I teraz, bez
konieczności procesu cywilnego może się okazać, że by nie iść siedzieć
trzeba będzie zapłacić.

Data: 2019-09-13 17:08:56
Autor: A. Filip
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> pisze:
[...]

To jak wysokie powinny być te wyroki *w zawieszeniu* ?
AFAIR Szkoda ma być "co najmniej" 490_000 PLN (ok. 110_000 EUR)
dokonana przez 10 "szkodników" => ok. 11_000 EUR na głowę.
To chyba nie kwota która by została uznana po światowych mediach
za "drakońską".

Jak dobrze policzą pewnie wyjdzie więcej ale powinien być ten sam "rząd
wielkości" i sąd powinien coś tam uszczknąć w z kwoty szkody według
poszkodowanych.

--
A. Filip

Data: 2019-09-13 20:01:50
Autor: Robert Tomasik
W dniu 13.09.2019 o 17:08, A. Filip pisze:

[...]

To nie jest tak, że szkodę dokonaną przez 10 sprawców dzieli się na 10.
Jeśli dokonali tego wspólnie i w porozumieniu, top mają się teraz
porozumieć i spłacić. Inaczej jak nie zapłacą, to pójdą wszyscy siedzieć.

Jak dobrze policzą pewnie wyjdzie więcej ale powinien być ten sam "rząd
wielkości" i sąd powinien coś tam uszczknąć w z kwoty szkody według
poszkodowanych.

Tę szkodę trzeba ustalić na podstawie dowodów, a nie domniemywać
"pokrzywdzonych". Ale w wypadku takiego statku nie powinno to być
specjalnie trudne, bowiem zapewne są jakieś kary umowne za przetrzymanie
zabawki. Ciekawi mnie z jakiego artykułu będą ich sądzić.

Data: 2019-09-13 19:49:53
Autor: ąćęłńóśźż
Najmici Greenpeace zostali zatrzymani na 48h [sukces na miarę możliwości?]
Niech ci, co strajkowali w Gdańsku w 1980 wreszcie zapłacą za szkody,

-- -- -

Data: 2019-09-13 16:22:12
Autor: nadir
W dniu 2019-09-12 o 21:06, u2 pisze:

[...]

Czy resztki naszej Marynarki Wojennej nie mogły storpedować i zatopić tego "łariora"? O kilku przygłupów było by mniej na tej planecie i przy okazji bilans CO2 by się poprawił.

Data: 2019-09-13 16:29:10
Autor: u2
W dniu 13.09.2019 o 16:22, nadir pisze:
[...]

było już tak kiedyś, w czasach żelaznej kurtyny i zimnej wojny:)

https://en.wikipedia.org/wiki/Sinking_of_the_Rainbow_Warrior

ze stołka poleciał francuski minister wojny, który był podwójnym agentem:)

https://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Hernu

--
I love love

Data: 2019-09-13 17:39:05
Autor: A. Filip
Najmici Greenpeace zostali zatrzymani [brak "francuskich metod" (1985)]
nadir <none@hell.org> pisze:
[...]

Dlaczego Polska/RP3 miałaby powtarzać zabójczą francuską głupotę z 1985?
Nie dość że zatopili, to zatopili z jedną ofiarą śmiertelną i dali się
złapać.  Dać się przyłapać na "państwowym zabójczym kurewstwie" to
podwójna zbrodnia, zbrodnia całkowicie niewybaczalna.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sinking_of_the_Rainbow_Warrior
The sinking of the Rainbow Warrior [...] was a bombing operation by the
"action" branch of the French foreign intelligence services [...]
(DGSE), carried out on 10 July 1985. During the operation, two
operatives sank the flagship of the Greenpeace fleet, the Rainbow
Warrior, at the Port of Auckland in New Zealand on its way to a protest
against a planned French nuclear test in Moruroa. Fernando Pereira, a
photographer, drowned on the sinking ship. [...]

--
A. Filip

Data: 2019-09-13 19:11:28
Autor: nadir
W dniu 2019-09-13 o 17:39, A. Filip pisze:

Dlaczego Polska/RP3 miałaby powtarzać zabójczą francuską głupotę z 1985?

Jaką głupotę? Niech jakiś "grinpis" spróbuje podpłynąć na odległość mili do jakiejś norweskiej czy brytyjskiej platformy wiertniczej na Morzu Północnym.

Nie dość że zatopili, to zatopili z jedną ofiarą śmiertelną i dali się
złapać.

Jakoś kiepsko zatopili skoro nadal pływa.

Dać się przyłapać na "państwowym zabójczym kurewstwie" to
podwójna zbrodnia, zbrodnia całkowicie niewybaczalna.

Jednym z zadań państwa jest ochrona i pilnowanie porządku na własnym terenie, również z uwzględnieniem portów.
A jakby ktoś z "łariorów" zginął przy okazji, no to trudno. Nie od dziś wiadomo, że ciężkie i niebezpieczne jest życie aktywisty.

Data: 2019-09-13 19:25:02
Autor: u2
W dniu 13.09.2019 o 19:11, nadir pisze:
[...]

czyli ruskie łagodnie potraktowali najmitów:)

https://polskieradio24.pl/5/3/Artykul/936549,Rosja-abordaz-statku-Greenpeace-Zatrzymani-aktywisci-w-tym-Polak

Rosja: abordaż statku Greenpeace. Zatrzymani aktywiści, w tym Polak

Straż przybrzeżna Rosji w czwartek wieczorem szturmowała z powietrza na Morzu Peczorskim statek "Arctic Sunrise" należący do międzynarodowej organizacji ekologicznej Greenpeace.

Oficer rosyjskiej straży przybrzeżnej kieruje nóż w kierunku aktywisty Greenpeace International, podczas gdy 5 pozostałych aktywistów podejmuje próbę wspięcia się na należącą do Gazpromu platformę wiertniczą Prirazłomnaja na Morzu Peczorskim.

Oficer rosyjskiej straży przybrzeżnej kieruje nóż w kierunku aktywisty Greenpeace International, podczas gdy 5 pozostałych aktywistów podejmuje próbę wspięcia się na należącą do Gazpromu platformę wiertniczą Prirazłomnaja na Morzu Peczorskim. Foto: Denis Sinyakov/Greenpeace
Zatrzymano 25 aktywistów z 18 krajów, w tym polskiego obywatela Tomasza Dziemiańczuka.

Łączność ze statkiem jest zerwana.

Działacze Greenpeace z pokładu "Arctic Sunrise" od kilku dni prowadzą na tym akwenie protest przeciwko wydobyciu ropy naftowej w Arktyce. W środę dwoje z nich wspięło się na należącą do koncernu Gazprom platformę wiertniczą Prirazłomnaja i przywiązało się do niej linami. Oboje zostali zatrzymani.

- Uzbrojeni funkcjonariusze straży przybrzeżnej opuścili się na pokład jednostki z helikoptera na linach i aresztowali po kolei wszystkich obecnych na statku. Następnie zgromadzono ich na lądowisku dla śmigłowca na rufie - poinformował rzecznik prasowy Greenpeace Polska Jacek Winiarski.

- Kilku aktywistom udało się uciec i zabarykadować się w kajucie radiooperatora, skąd jeszcze do niedawna wysyłali informacje na Twittera. Zanim urwał się z nimi kontakt, zdążyli poinformować, że widzieli swoich kolegów, klęczących na pokładzie, z lufami karabinów skierowanymi w ich stronę - dodał rzecznik.

Winiarski przekazał, że w chwili abordażu "Arctic Sunrise" pływał wokół platformy Prirazłomnaja. - Jednostka znajdowała się na wodach międzynarodowych, w odległości przynajmniej trzech mil morskich od platformy. Choć jest to wyłączna strefa ekonomiczna Federacji Rosyjskiej, to jednak w myśl prawa zajęcie obcego statku przez rosyjską straż przybrzeżną na wodach międzynarodowych jest nielegalne - podkreślił rzecznik.

"Arctic Sunrise" pływa pod banderą Holandii. Zatrzymany na jego pokładzie 36-letni Dziemiańczuk jest pracownikiem Uniwersytetu Gdańskiego. Od 2004 roku jest związany z polskim biurem Greenpeace.
Dyrektor Greenpeace International Kumi Naidoo zaapelował do władz Rosji o uwolnienie aktywistów i nakazanie straży przybrzeżnej opuszczenia statku. - Jesteśmy organizacją pokojową i nasz protest nie usprawiedliwia podjęcia tak radykalnych, bezprawnych i agresywnych działań - oznajmił.

Próbując udaremnić środową akcję, strażnicy graniczni oddali kilkanaście strzałów ostrzegawczych w kierunku "Arctic Sunrise". Zagrozili też otwarciem ognia do jednostki, jeśli ta nie odpłynie. Dwoje zatrzymanych wówczas ekologów jest wciąż przetrzymywanych bez postawienia zarzutów. Ministerstwo Spraw Zagranicznych FR oświadczyło, że środowa interwencja straży przybrzeżnej, która powstrzymała akcję Greenpeace, była uzasadniona, gdyż statek "Arctic Sunrise" stanowi zagrożenie dla środowiska i bezpieczeństwa. Greenpeace odrzuca taką ocenę sytuacji.

Greenpeace już rok temu przeprowadził akcję na platformie Prirazłomnaja, by zaprotestować przeciwko wierceniom w Arktyce. Zdaniem ekologów ewentualny wyciek ropy w tym miejscu miałby katastrofalne skutki dla środowiska naturalnego w regionie. Wiercenia tam powinny być zakazane, przynajmniej do czasu, aż Gazprom opracuje przekonujący plan likwidacji skutków ewentualnego wycieku - postuluje Greenpeace.

Ze względu na ekstremalne warunki pogodowe w Arktyce - niskie temperatury, sztormy i góry lodowe - naukowcy oceniają prawdopodobieństwo wypadku i wycieku jako bardzo wysokie, a skutki takiej katastrofy jako o wiele cięższe do usunięcia niż w przypadku wycieku na platformie BP w Zatoce Meksykańskiej w 2010 roku.

Dla Rosji podbój Arktyki jest celem strategicznym. Złoże, na którym znajduje się Prirazłomnaja, oceniane jest na 526 mln baryłek ropy. Jego eksploatacja ma duże znaczenie dla Rosji, walczącej o utrzymanie się w czołówce światowych producentów ropy naftowej.

''

PAP, bk

--
I love love

Data: 2019-09-13 19:34:04
Autor: nadir
W dniu 2019-09-13 o 19:25, u2 pisze:

czyli ruskie łagodnie potraktowali najmitów:)

Bardzo delikatnie.

Data: 2019-09-13 19:46:12
Autor: Robert Tomasik
[...]

Sądzisz, że storpedowali by ten statek?

[...]

Sądzisz, że zatapianie statków torpedami ma cokolwiek wspólnego z
pilnowaniem porządku?

Data: 2019-09-13 19:51:38
Autor: u2
Najmici Greenpeace zostali zatrzymani
Sądzisz, że zatapianie statków torpedami ma cokolwiek wspólnego z
pilnowaniem porządku?

ano, w Bolanda na razie twoi najmici narobili szkód na ca. 409 tysięcy, wieża wiertnicza to miliardy:)

--
I love love

Data: 2019-09-13 19:56:43
Autor: nadir
Najmici Greenpeace zostali zatrzymani [brak "francuskich metod" (1985)]

Sądzisz, że storpedowali by ten statek?

Platformy wydobywcze są ochraniane podobnie jak statki w Zatoce Adeńskiej, przez marynarkę i/lub prywatne firmy. Każdy nieproszony gość może zostać, nawet jak nie zatopiony, to ostrzelany. W przypadku łajby grinpis, nie robi to specjalnej różnicy.

Sądzisz, że zatapianie statków torpedami ma cokolwiek wspólnego z
pilnowaniem porządku?

Na dłuższą metę tak, podziałałoby bardzo kojąco na innych aktywistów.
A ponieważ się z nimi pieprzymy, to za rok, dwa będziemy mieli kolejny happening.

Data: 2019-09-13 20:35:00
Autor: Robert Tomasik
W dniu 13.09.2019 o 19:56, nadir pisze:

[...]

Im nie robi? Tobie?

Nie neguję, że ochrona jest potrzebna, ale wątpię, by była wyposażona w
torpedy. Storpedowanie cywilnego statku, to nawet podczas wojny jest
zbrodnia

[...]

Kojąco na nich zadziała, jak będą musieli zapłacić za swoje wygłupy.

Natomiast ta cała akcja unaoczniła, co by było, jakby zamiast żaglówki
tam statek z bombą wpłynął. Port nie jest należycie chroniony.

Data: 2019-09-13 21:47:56
Autor: nadir
Najmici Greenpeace zostali zatrzymani [brak "francuskich metod" (1985)]

Im nie robi?

Przy tej wielkości łajbie średnio robi różnicę czy torpedowanie, czy ostrzelanie. W zasadzie, to torpeda za droga.

Tobie?

Mnie to absolutnie obojętne jak znikną.

Nie neguję, że ochrona jest potrzebna, ale wątpię, by była wyposażona w
torpedy. Storpedowanie cywilnego statku, to nawet podczas wojny jest
zbrodnia

Tak się jakoś do tej pory składało, że o tym czy coś jest zbrodnią decydowali zwycięzcy.

Kojąco na nich zadziała, jak będą musieli zapłacić za swoje wygłupy.

Mają hojnych sponsorów, to nawet nie poczują.

Natomiast ta cała akcja unaoczniła, co by było, jakby zamiast żaglówki
tam statek z bombą wpłynął. Port nie jest należycie chroniony.

Do tego zmierzam. Można sobie do naszego portu wpłynąć nawet atomową łodzią podwodną byle miała na burtach napis Greenpeace.

Data: 2019-09-13 22:12:00
Autor: Robert Tomasik
W dniu 13.09.2019 o 21:47, nadir pisze:

Im nie robi?
Przy tej wielkości łajbie średnio robi różnicę czy torpedowanie, czy
ostrzelanie. W zasadzie, to torpeda za droga.

To nawet nie kwestia ceny, co celu użycia. Celem ma być zapobieżenie
zagrożeniu, a nie zatopienie tego stateczku.

[...]

To fakt, tym nie mniej jak chłopaki w Afganistanie na ostrzał
odpowiedzieli kilkoma granatami moździerzowymi, to sądzono ich chyba 10
lat. Sądzisz, że jaki los spotkałby załogę naszego okrętu wojennego za
storpedowanie żaglówki z oszołomami na pokładzie?

Kojąco na nich zadziała, jak będą musieli zapłacić za swoje wygłupy.
Mają hojnych sponsorów, to nawet nie poczują.

Toteż właśnie dlatego może warto, by posiedzieli trochę. Trudniej będzie
znaleźć kolejnych chętnych do pirackich ekscesów.

[...]

I to bez wątpienia jest powód do niepokoju.

Data: 2019-09-13 22:29:40
Autor: ąćęłńóśźż
Najmici Greenpeace zostali zatrzymani [brak "francuskich metod" (1985)]
Mniej więcej tak jak zabijanie taserem.

-- -- -
Sądzisz, że zatapianie statków torpedami ma cokolwiek wspólnego z pilnowaniem porządku?

Data: 2019-09-14 00:06:57
Autor: Robert Tomasik
W dniu 13.09.2019 o 22:29, ąćęłńóśźż pisze:

Sądzisz, że zatapianie statków torpedami ma cokolwiek wspólnego z
pilnowaniem porządku?
Mniej więcej tak jak zabijanie taserem.

Mniej więcej, ale raczej mniej. Użycie tasera rzadko prowadzi do
śmierci. Oczywiście to nie powód, by go nadużywać, ale mimo wszystko.

Torpeda ma ponad 500 kg ładunku materiału wybuchowego. Służy do
zatopienia dużej jednostki pływającej. W wypadku kutra, czy żaglówki
szanse na przeżycie kogokolwiek z obecnych na pokładzie oceniam na dość
iluzoryczne.

Data: 2019-09-15 21:35:53
Autor: ąćęłńóśźż
Najmici Greenpeace zostali zatrzymani [brak "francuskich metod" (1985)]
Taki tam rutynowy wpierdol za zawracanie d... podczas kebaba:
www.fakt.pl/wydarzenia/polska/bialystok/nowe-fakty-w-sprawie-smierci-37-latka-podczas-interwencji-policji-w-elku/dkvqvp8

-- -- -
Użycie tasera rzadko prowadzi do śmierci.

Data: 2019-09-15 21:39:28
Autor: u2
W dniu 15.09.2019 o 21:35, ąćęłńóśźż pisze:
[...]

ano, trza uważać na portale randkowe i przypadkowe b*rdele, zwłaszcza na słynnych Mazurach

--
I love love

Data: 2019-09-13 20:20:45
Autor: A. Filip
[...]

Po odpowiednio dużej liczbie nadzwyczaj starannie udokumentowanych
ostrzeżeń i zagrożeniu dużym wyciekiem ropy czemu nie?
Nie żebym się spodziewał "torpedowania" ale (absolutnie) wykluczyć nie
potrafię.  Zagrożenie terrorystyczne jest wystarczająco duże żeby dało
się iść w zaparte po linii zagrożenia terrorem katastrofy ekologicznej.
Jakby któryś (głupi) sąd tego nie łyknął to stworzyłby koszmarnie groźny
precedens dla innych.

Kiedyś w pełni świadome i z premedytacją zestrzelenie samolotu rejsowego
z setką+ pasażerów (przez zachodek) było nie do pomyślenia, teraz
jest.  Czyli zagrożenie dużą++ katastrofą ekologiczną i duża kupa
pedantycznie udokumentowanych ostrzeżeń _może_ wystarczyć do uniknięcia
odpowiedzialności karnej a co media sobie z pewnością poużywają to ich.

--
A. Filip

Data: 2019-09-13 20:38:25
Autor: Robert Tomasik
W dniu 13.09.2019 o 20:20, A. Filip pisze:

[...]

Nie wydaje mi się, by torpedowanie cywilnego statku przeszło. Procedury
są dość dobrze opisane.

[...]

Myślę, że kilka pocisków z działka powinno z mniejszym "bum" osiągnąć
ten sam skutek.

Data: 2019-09-13 20:41:33
Autor: u2
Najmici Greenpeace zostali zatrzymani [brak "francuskich metod" (1985)]
Nie wydaje mi się, by torpedowanie cywilnego statku przeszło. Procedury
są dość dobrze opisane.

gdzie ?

--
I love love

Data: 2019-09-13 20:57:27
Autor: Robert Tomasik
W dniu 13.09.2019 o 20:41, u2 pisze:

Nie wydaje mi się, by torpedowanie cywilnego statku przeszło. Procedury
są dość dobrze opisane.
gdzie ?

Fajne pytanie. Początek daje KONWENCJA O MORZU PEŁNYM sporządzona w
Genewie dnia 29 kwietnia 1958 r. Dalej mamy USTAWA z dnia 18 sierpnia
2011 r. o bezpieczeństwie morskim. No i ponieważ nie widzę innej ustawy,
to będą miały zastosowanie przepisy o użyciu ŚPBiBP. Torped tam nie ma.

Data: 2019-09-13 21:01:46
Autor: u2
[...]

podaj konkretne przepisy przeciwko akcjom malowania na statkach, oraz przeciwko wtargnięciom na platformy wiertnicze

--
I love love

Data: 2019-09-13 21:07:48
Autor: Robert Tomasik
W dniu 13.09.2019 o 21:01, u2 pisze:

[...]

A przeciwko zabijaniu indiańskich kobiet? Też jest inna ustawa, niż
przeciwko białym mężczyznom?

Data: 2019-09-13 21:13:01
Autor: u2
[...]

ściemniasz, podajesz nazwy ustaw, których najwyraźniej nie przeczytałeś, marsz do kąta, a następnym razem czytaj lektury, które sam polecasz:)

--
I love love

Data: 2019-09-13 21:20:18
Autor: Robert Tomasik
W dniu 13.09.2019 o 21:13, u2 pisze:

[...]

Ja ją przeczytałem. To, ze Ty nie nie rozumiesz, że jedna ustawa może
obejmować więcej przypadków i nikt nie będzie specjalnych ustaw pisał
pod Twój problem, to już nic na to nie poradzę.

Data: 2019-09-13 21:22:54
Autor: u2
[...]

nie potrafisz podać sankcji za niszczenie mienia lub bezprawne wtargniecie lub zablokowanie przepływu, cienki jesteś:)))))))))))

--
I love love

Data: 2019-09-14 00:08:05
Autor: Robert Tomasik
W dniu 13.09.2019 o 21:22, u2 pisze:

[...]

Jakiej sankcji? Ty jeszcze pamiętasz, o czym my piszemy? O co sam zapytałeś?

Data: 2019-09-14 10:28:36
Autor: u2
Najmici Greenpeace zostali zatrzymani [brak "francuskich metod" (1985)]
Jakiej sankcji?

karnej:)

--
I love love

Data: 2019-09-14 12:06:41
Autor: Robert Tomasik
Najmici Greenpeace zostali zatrzymani [brak "francuskich metod" (1985)]
W dniu 14.09.2019 o 10:28, u2 pisze:
Jakiej sankcji?
karnej:)

A pytałeś o procedure zatrzymania. Dziwisz sie, że dostałeś odpowiedź na
ten temat? Sankcji karnych, to tam z tuzin dla nich można wymyślić.

Data: 2019-09-14 12:35:38
Autor: A. Filip
[...]

A na jak duży wyrok z prawa karnego *realistycznie* oczekujesz?

AFAIR dostali sprawę z paragrafu zagrożonego karą od 10 lat pierdla.
[ AFAIR dziennikarzyny nie podały numeru paragrafu ]
Tylko że szanse że dostaną te 10 lat bez zawieszenia są czysto
teoretyczne IMHO szczególnie jak nawet nie dostali aresztu.

Jak dla mnie wygląda na najbardziej prawdopodobne że dostaną rok/dwa w
zawieszeniu a potem (jak sugerowałeś) groźbę odwieszenia jak nie pokryją
strat finansowych powstałych przez ich akcję/protest.

--
A. Filip

Data: 2019-09-14 12:55:05
Autor: Robert Tomasik
W dniu 14.09.2019 o 12:35, A. Filip pisze:

[...]

W kodeksie karnym są dwa takie przestępstwa. Jedno związane z użyciem
środków masowego rażenia, zaś drugi z próbą oderwania kawałka Polski.
Żaden na pierwszy rzut oka nie pasuje.

Tylko że szanse że dostaną te 10 lat bez zawieszenia są czysto
teoretyczne IMHO szczególnie jak nawet nie dostali aresztu.

Jeśli ta kwalifikacja prawna się utrzyma, to nie ma możliwości
warunkowego zawieszenia. Wynika to z art. 60§5 kk.

Jak dla mnie wygląda na najbardziej prawdopodobne że dostaną rok/dwa w
zawieszeniu a potem (jak sugerowałeś) groźbę odwieszenia jak nie pokryją
strat finansowych powstałych przez ich akcję/protest.

Znając sprawę tylko z mediów, to mnie przychodzą do głowy zarzuty
uszkodzenia mienia (pomalowanie statku) oraz wdarcia się na ogrodzony
teren portu. Obydwa mogą skończyć się zawiasami.

Może w grę wchodzić postawienie im zarzutu w/w przestępstw w związku z
działalnością terrorystyczna, ale nadal tu nie ma zagrożenia 10 lat.

Data: 2019-09-14 17:36:29
Autor: u2
[...]

bzdura pytałem o konkretne przepisy przeciwko piratom, ale nie z Karaibów, ty się wymigujesz jakimiś ustawkami, których zapewne nigdy nie przeczytałeś:)

--
I love love

Data: 2019-09-13 20:04:28
Autor: A. Filip
nadir <none@hell.org> pisze:
[...]

Pływa inny statek pod tą samą nazwą.  Nazwa tak się Greenpeace spodobała
że teraz już trzeci.  Postujesz na grupę prawo a taki prosty myk cię
przerasta?

https://en.wikipedia.org/wiki/Rainbow_Warrior#Ships
* Rainbow Warrior (1955), former fishing trawler Sir William Hardy,
acquired by Greenpeace in 1978 and sunk by the French intelligence
service in 1985 [...]
* Rainbow Warrior (1957), auxiliary three-masted schooner, acquired by Greenpeace in 1989
* Rainbow Warrior (2011), purpose-designed Greenpeace ship

--
A. Filip

Data: 2019-09-13 21:40:03
Autor: nadir
W dniu 2019-09-13 o 20:04, A. Filip pisze:

Pływa inny statek pod tą samą nazwą.  Nazwa tak się Greenpeace spodobała
że teraz już trzeci.

Nie jestem i nie mam zamiaru być biografem grinpis.

Postujesz na grupę prawo a taki prosty myk cię
przerasta?

Grupa nie ma znaczenia. I nie przerasta, tylko zwisa jak oni sobie te stateczki nazywają.

Data: 2019-09-14 16:44:04
Autor: J.F.
Dnia Thu, 12 Sep 2019 21:06:31 +0200, u2 napisał(a):
[...]

Czy nie przesadzila ?
7mln euro w amortyzacji na 10 lat daje jakies 2 tys euro dziennie.

Mozna sie spierac, czy 10 lat jest zasadne, ale moga tez byc
zamortyzowane kompletnie :-P

Mozna tez liczyc inaczej ... ale wtedy chyba lepiej nie wspominac o
wartosci :-)

J.

Data: 2019-09-14 17:17:43
Autor: A. Filip
Najmici Greenpeace zostali zatrzymani [KK-288 w związku z KK-294.1]
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
[...]

Podanie wysokiej wartości urządzeń ma sens jako uzasadnienie KK-288 [A]
*w związku* z KK294.1 [B]

Jak wygląda kwestia KK-288 w świetle "zablokowania pracy na jeden dzień
bez uszkodzenia"?  Bez przykładów orzecznictwa po tej linii jak dla mnie
nie jest to (oczywiście) bezzasadne ale jest dyskusyjne.

[A] KK-288 https://www.arslege.pl/zniszczenie-cudzej-rzeczy/k1/a328/
[B] KK-294 https://www.arslege.pl/obostrzenie-odpowiedzialnosci-karnej/k1/a334/

--
A. Filip

Data: 2019-09-14 18:30:11
Autor: Robert Tomasik
W dniu 14.09.2019 o 17:17, A. Filip pisze:

[...]

Ale przyjęło się, że straty, to koszty naprawy. To "ślepa uliczka".

W Polsce nie ma tradycji do ścigania strajkujących za realne spowodowane
straty. Bierze się to stąd, że strajkami wiele rzeczy wymuszano. Jakby
gości z Greepeace pociągnąć za to do odpowiedzialności, to trzeba by
było kilku aktywistów również zamknąć. Nie będę o konkretach pisał, bo
nam się tu polityczna pyskówka zaraz zrobi.

Moim zdaniem przede wszystkim ich działanie spełnia wyrażoną w art.
115§20 kk definicję przestępstwa terrorystycznego. Pomalowanie statku,
to po prostu uszkodzenie mienia. Wdarcie się do portu i na dźwigi, to
naruszenie miru. A to daje dość szerokie możliwości.

Należy ścigać wszystkich, którzy to finansowali (art. 165a§1 kk). Cała
ta organizacja podlega ściganiu z art. 258§4 kk. No i jej członkowie - z
zasady.

Data: 2019-09-14 20:11:06
Autor: A. Filip
[...]

A mówisz o _legalnych_ czy nielegalnych strajkach?
Jeśli procedura legalizacji strajku będzie upierdliwa+ ale naprawdę do
przejścia to karanie za straty spowodowane przez _nielegalne_ strajki
powinno być egzekwowane IMHO.

[...]

Może+ masz rację.  Tylko że karanie po takiej linii jest sensowniej i
bezpieczniej _zacząć_ od znacznie bardziej oczywistych przypadków.

KK-258 https://www.arslege.pl/udzial-w-zorganizowanej-grupie-lub-zwiazku-przestepczym/k1/a294/
4.  Kto grupę albo związek mające na celu popełnienie przestępstwa o
charakterze terrorystycznym zakłada lub taką grupą lub związkiem
kieruje, podlega karze pozbawienia wolności na czas nie krótszy od lat 3.

--
A. Filip

Data: 2019-09-14 21:50:25
Autor: J.F.
Dnia Sat, 14 Sep 2019 18:30:11 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
[...]

Strajki sa na podstawie ustawy i te przestoje sa dopuszczalne ... pod
warunkiem spelnienia warunkow.

Moim zdaniem przede wszystkim ich działanie spełnia wyrażoną w art.
115§20 kk definicję przestępstwa terrorystycznego.

Z grubej rury :-)
Tylko czy aby na pewno pomalowanie statku jest zagrozone kara do 5
lat?

Pomalowanie statku, to po prostu uszkodzenie mienia.

Taa, jakby na weglowcu piekny lakier mial jakies istotne znaczenie :-)

Należy ścigać wszystkich, którzy to finansowali (art. 165a§1 kk). Cała
ta organizacja podlega ściganiu z art. 258§4 kk. No i jej członkowie - z
zasady.

A potem trzeba bedzie przepraszac, jak upalne lata nie ustapia :-)

Ale zaraz ... organizacja jest szeroka - czy mozna scigac wszystkich
czlonkow organizacji, za to, ze paru jej czlonkow dopuscilo sie czynow
karygodnych ?

No dobra - pozostaje kwestia finansowania, skladek, i czy taki
szeregowy czlonek wie na co skladki ida ...

J.

Data: 2019-09-16 10:59:04
Autor: ąćęłńóśźż
Najmici Greenpeace zostali zatrzymani [KK-288 w związku z KK-294.1]
Spytać, czy nie Andrzej Lepper.

-- -- -
W Polsce nie ma tradycji do ścigania strajkujących za realne spowodowane straty.

Data: 2019-09-14 18:21:45
Autor: Robert Tomasik
W dniu 14.09.2019 o 16:44, J.F. pisze:
[...]

Ten sposób policzenia strat moim zdaniem jest niedorzeczny. Chyba, ze
one pracują 24 h na dobę i przez 7 dni w tygodniu. Statek mógł przybyć z
jakiegoś pwoodu później i wówczas doliczyliby do węgla te koszty?

Data: 2019-09-14 20:11:30
Autor: nadir
[...]

No przecież to jest port, a nie Lidl w pierwszą czy drugą niedzielę miesiąca. Tam się 24/7 pracuje, nawet w święta państwowe jak trzeba.

Data: 2019-09-14 21:01:46
Autor: Robert Tomasik
W dniu 14.09.2019 o 20:11, nadir pisze:

Ten sposób policzenia strat moim zdaniem jest niedorzeczny. Chyba, ze
one pracują 24 h na dobę i przez 7 dni w tygodniu. Statek mógł przybyć z
jakiegoś powodu później i wówczas doliczyliby do węgla te koszty?
No przecież to jest port, a nie Lidl w pierwszą czy drugą niedzielę
miesiąca. Tam się 24/7 pracuje, nawet w święta państwowe jak trzeba.

Wiesz, ja z rzadka w portach bywam i upierać się nie będę, ale
przeważnie tam dość pustawo.

Najmici Greenpeace zostali zatrzymani