Najmocniejszy motorower - jaki?

Data: 2011-10-19 09:51:00
Autor: Marcin N
Najmocniejszy motorower - jaki?
W dniu 2011-10-18 15:52, robertcb@poczta.onet.pl pisze:
Jakie są obecnie na rynku polskim najmocniejsze motorowery?
Chodzi mi o to, by był zarejestrowany jako motorower,
i nie było do kierowania nim wymagane prawo jazdy A ani A1,
A jednocześnie - w stanie oryginalnym - a więc bez żadnych przeróbek mogących
mieć niekorzystny wplyw na żywotność silnika i układu napędowego - rozwijał
prędkość umożliwiającą normalną ekploatację w ruchu drogowym bez blokowania
ruchu szczególnie w przypadku dróg jedno jezdniowych, po jednym pasie ruchu w
każdym kierunku, bez pobocza - poza terenem zabudowanym, gdzie dopuszczalna
prędkość wynosi 90 km/h.

Skoro za młody jesteś na prawko A1, to i na jeżdżenie 90 km/h - także.

Prosisz się o guza, a guz nabity z prędkością 90 km/h na ogół jest śmiertelny.

Data: 2011-10-19 09:57:35
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 19.10.2011 09:51, Marcin N pisze:

Skoro za młody jesteś na prawko A1, to i na jeżdżenie 90 km/h - także.

Prosisz się o guza, a guz nabity z prędkością 90 km/h na ogół jest
śmiertelny.

Z jednej strony - masz rację. Z drugiej strony jadąc jednośladem w
okolicy 50km/h będziesz ustawicznie chamsko spychany przez kierujących
samochodami. Paradoksalnie te 90km/h może być bezpieczniejsze - bo choć
"guz" przy takiej prędkości będzie bardziej "bolesny" to z drugiej
strony przy rozsądnej (poprawka: paranoicznej ;) ) jeździe będzie daleko
mniejsze ryzyko tego guza.

Data: 2011-10-19 10:08:20
Autor: Marcin N
W dniu 2011-10-19 09:57, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Zgadzam się. Sam też polecam jednoślady, które nadążają za ruchem.
Problemem jest jednak w tym przypadku młody wiek kierowcy i zerowe doświadczenie w ruchu drogowym. 90 km/h w takim wypadku jest diabelnie szybko i źle się skończy.

Jakie jest więc wyjście? Poczekać, dorosnąć, na wszystko przyjdzie czas w życiu.

Data: 2011-10-19 10:23:02
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 19.10.2011 10:08, Marcin N pisze:

[...]

Powstaje problem: jak zdobyć doświadczenie, skoro żeby jeździć trzeba
mieć doświadczenie ;->

Data: 2011-10-19 10:35:54
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2011-10-19 10:23, Andrzej Lawa pisze:

Powstaje problem: jak zdobyć doświadczenie, skoro żeby jeździć trzeba
mieć doświadczenie ;->

Nie jezdzic. Ogladac filmy, trenowac dobra pozycje i udzielac dobrych rad.

pozdr
newrom
PS. Marcin jest chyba za stary nawet na tego geriatrycznego foruma...
--
RD07 - dożywocie.

Data: 2011-10-19 10:48:18
Autor: Marcin N
[...]

Jeździć (nie słuchać Niewiarowskiego z posta powyżej). Ale dlaczego od razu na drogach z szybkim ruchem? Ja w młodym wieku jeździłem tam, gdzie ruch był jak najmniejszy. 50 km/h to całkiem sporo i na wielu drogach wystarczy.

Powtarzam: na wszystko przyjdzie czas w życiu.

Data: 2011-10-19 15:32:02
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 19.10.2011 10:48, Marcin N pisze:

[...]

Ach, czyli skupiamy się na drogach gruntowych? ;->

Bo na innych... jaki % przestrzega limitu 50?

Data: 2011-10-20 14:33:03
Autor: szerszen

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j7mjgi$lcf$1@inews.gazeta.pl...

Ach, czyli skupiamy się na drogach gruntowych? ;->

a dlaczego nie?
mnie ojciec uczył jeździć odkąd skończyłem 10 lat, na początku właśnie na wiejskich drogach, leśnych i gruntowych, od 15 roku życia jeździłem z nim po warszawie, faktem jest, że i ruch wtedy był mniejszy i przelotowe też, ale mimo wszystko, dlatego na żadnym kursie nie wyjeździłem wszystkich godzin, bo mi nie były potrzebne, a instruktorzy nie widzieli takiej potrzeby

Data: 2011-10-19 11:57:54
Autor: Magic
[...]

w Ĺźyciu.

Powstaje problem: jak zdobyć doświadczenie, skoro żeby jeździć trzeba
mieć doświadczenie ;->

Enduro. Dzieciak może zacząć jeździć praktycznie od momentu jak nauczy się jeździć rowerkiem bez kółek bocznych.
--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800[']/k11rs.

Data: 2011-10-19 13:04:58
Autor: staszaiwa
> [...]

> prędkość wynosi 90 km/h.

Skoro za młody jesteś na prawko A1, to i na jeżdżenie 90 km/h - także.

Tak się składa że mam grupo ponad 30 lat i od dawna prawko kat B, a kurs na A czy A1, egzamin, lekarz i wydanie dokumentu to pewnie jakies 1500 zł.

Data: 2011-10-19 15:52:50
Autor: Marcin N
W dniu 2011-10-19 13:04, staszaiwa@vp.pl pisze:

Tak się składa że mam grupo ponad 30 lat i od dawna prawko kat B,
a kurs na A czy A1, egzamin, lekarz i wydanie dokumentu to pewnie jakies 1500 zł.

Rób kategorię A. Kupisz skuter 250 ccm i będziesz zadowolony.
Niestety - z 1200 zł będzie to kosztować, ale warto. Do tego pewnie z 1000 minimalnie na ciuchy z kaskiem.

Data: 2011-10-19 17:02:33
Autor: Monster
W dniu 2011-10-19 15:52, Marcin N pisze:

Rób kategorię A. Kupisz skuter 250 ccm i będziesz zadowolony.
Niestety - z 1200 zł będzie to kosztować, ale warto. Do tego pewnie z
1000 minimalnie na ciuchy z kaskiem.
  Skuter 125+ łatwiej kupić za rozsądne pieniądze i trudniej zamęczyć,czyli niby rozwiązanie droższe na dłuższą metę się opłaca.
Pomijam ew problemy z policją jak złapią na pierdopędzie ze sporą prędkością(bywają takie akcje)

--
Tomek
BMW R1100S

Najmocniejszy motorower - jaki?