Najnowocześniej zabezpieczone banki

Data: 2009-10-20 14:02:37
Autor: Cavea
Najnowocześniej zabezpieczone banki
http://tinyurl.com/banki-sec
http://preview.tinyurl.com/banki-sec

Pierwszy jest eurobank, ze swoimi tokenami
Drugi Fortis
Trzeci Rajfi i BZWBK

Ja czytając tę grupę zaczynam mieć taką konkluzję że token gsm Eurobanku jest faktycznie dość dobry, jednak aby z niego korzystać wygodnie jest mieć aktywny kanał telefoniczny, co się przydaje do zsynchronizowania tokena gsm albo zlecenia wysłania nowego. I tutaj jest problem bo kanał telefoniczny jest o wiele mniej bezpieczny.

Data: 2009-10-20 14:18:53
Autor: Robert Kois
Dnia Tue, 20 Oct 2009 14:02:37 +0200, Cavea napisał(a):

[...]

W normalnych przypadkach nie ma potrzeby synchronizowania tokena. Jak się
bawisz tokenem i generujesz hasła na pusto to sam jesteś sobie winien.
Problem jest przy zmianie telefonu, ale tu można się przejść do placówki.

--
Kojer

Data: 2009-10-22 21:04:02
Autor: Michał
[...]

Używam tokena ponad rok i nigdy nie miałem potrzeby synchronizowania (EB
mam jako podstawowy rachunek do obracania pieniędzmi). Faktycznie raz była
potrzeba wysłania nowego ale w tym nic dziwnego, bo zmieniłem telefon
(fizycznie - urządzenie, nie nr).

....ale ja to może masochistą jestem, bo wszyscy w kółko, ze beee, że się
nie nadaje, ze pasee a ja uważam za rewelacyjne rozwiązanie :-).

--
Pozdrawiam,
   Michał

Data: 2009-10-23 12:04:01
Autor: witrak()
On 2009-10-22 21:04, Michał wrote:
[...]

Potwierdzam, używam intensywnie od ponad pół roku i nawet jak zmarnowałem (naciskając w telefonie nie to, co trzeba) jeden kod na logowanie - nic się nie stało. Myślę, że jakiś algorytm autosynchronizacji jest wbudowany w mechanizm autoryzacji - skoro może być dla tokenów sprzętowych to i dla takich nie powinno to byc problemem.

Natomiast co innego mnie wkurza: token nie przyjmuje hasła przy wprowadzaniu z klawiatury zewnętrznej (mam SE z klapką). Stwierdza od razu, że niedozwolony znak (wiadomo, że z klawiatury zewnętrznej wprowadzany znak zmienia się kilka razy - cyfry pojawiają się jako ostatnie). Nie narzekałbym, gdyby nie to, że cyfry z klawiatury generalnie akceptuje - gdy wprowadza się kod dla funkcji "operacja" - więc można, tylko ktoś nie pomyślał.
Ponadto, żeby wybrać funkcję nie można użyć przycisku select.

Studenci oprogramowaliby to lepiej...

witrak()

Najnowocześniej zabezpieczone banki