Najnowsza Warszawa w filmie

Data: 2013-02-25 09:01:24
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Najnowsza Warszawa w filmie
Dnia 2013-02-24, o godz. 20:42:56
Zośka <@> napisał(a):

Widoki najnowszej Warszawy pojawiają się
w filmach, także w filmach fabularnych.
Ciekawi mnie czy istnieje jakiś film, w którym
takie widoki byłyby zebrane.

Raczej nie ma - chociażby ze względu na prawa autorskie do
poszczególnych materiałów.

Robiłem parę lat temu prezentację dotyczącą Pragi. Wybór filmów (bo
oczywiście wiele pominąłem) które miały epizod związany z prawą stroną
Wisły, tam się działy albo po prostu tam były zlokalizowane plany
filmowe. Mam to gdzieś w domu ale jak chcesz to musisz około tygodnia
poczekać aż wrócę do Warszawy.

Np. mało kto zdaje sobie sprawę że większość materiału do jednego z
pierwszych powojennych filmów "Przygoda na Mariensztacie" nakręcono na
Pradze. Konkretne w okolicach obecnego placu Hallera (Wtedy plac
Leńskiego). W czasie kręcenia filmu Mariensztat już istniał i tam
kręcono sceny końcowe. Natomiast potrzeba było budowy w podobnym stylu
i osiedle budowane Praga II pasowało do scen z czasu budowy.

Zdrówko

Data: 2013-02-25 10:26:21
Autor: Winston Niles Rumfoord
Zośka <@> napisał(a):

[...]

Ja bym się chętnie uśmiechnął w sprawie tego filmu o Pradze (którą się prywatnie interesuję). A z ciekawostek filmowych to zapraszam na Pragę do kamienicy przy Kowelskiej, która występowała w II serii serialu Dom (opowiadającym nota bene o kamienicy na Złotej). Warto ją zobaczyć póki stoi. Niedługo jej nie będzie.
Swoją drogą zniszczoną Warszawę w niektórych ujęciach grała czeska miejscowość Most.

--
"I liked the weather before it was cool" - W. N. Rumfoord

Data: 2013-02-25 12:01:44
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Najnowsza Warszawa w filmie
Dnia 2013-02-25, o godz. 10:26:21
Winston Niles Rumfoord <giez@hotmail.com> napisał(a):

Ja bym się chętnie uśmiechnął w sprawie tego filmu o Pradze (którą
się prywatnie interesuję). A z ciekawostek filmowych to zapraszam na

To nie film jeno prezentacja. O ile pamiętam,, to .ppt.

[...]

"Stary" Most jest popularny w środowisku filmowców w Europie jako miasto
zniszczone/frontowe po tym jak w połowie lat 60-tych podjęto decyzję o
przeniesieniu miasta na skutek szkód górniczych. "Nowy" Most jest na
południe od starego.

A na Pradze kręcono wile. Na Małej (tu po wybudowaniu nowoczesnego
budynku w perspektywie ulicy już się nie kręci), na Jagiellońskiej, na
Okrzei, na Brzeskiej, w ZOO, często w krzakach nad Wisła.

A np. w "4 pancernych i psie" rolę Pragi grała Bydgoszcz.

Zdrówko

Data: 2013-02-25 12:12:16
Autor: Winston Niles Rumfoord
Najnowsza Warszawa w filmie
A na Pradze kręcono wiele.

Polański do dziś nie posadził tego drzewa co je ściął na Stalowej na potrzeby Pianisty! Łajdak!

--
"I liked the weather before it was cool" - W. N. Rumfoord

Data: 2013-02-25 13:34:50
Autor: Artur Maśląg
Najnowsza Warszawa w filmie
(...)

A np. w "4 pancernych i psie" rolę Pragi grała Bydgoszcz.

Jeżeli chodzi o most Kierbedzia, to Toruń.

Data: 2013-02-25 13:40:06
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Najnowsza Warszawa w filmie
Dnia 2013-02-25, o godz. 13:34:50
Artur Maśląg <news@wp.pl> napisał(a):

(...)

> A np. w "4 pancernych i psie" rolę Pragi grała Bydgoszcz.

Jeżeli chodzi o most Kierbedzia, to Toruń.

Tak. I w "Zamachu" także grał ten sam most.
Natomiast sceny "miejskie" z szóstego odcinka kręcono w Bydgoszczy.

Zdrówko

Data: 2013-02-25 13:52:46
Autor: Winston Niles Rumfoord
Najnowsza Warszawa w filmie

Jeżeli chodzi o most Kierbedzia, to Toruń.

Tak. I w "Zamachu" także grał ten sam most.
Natomiast sceny "miejskie" z szóstego odcinka kręcono w Bydgoszczy.

Toruń czy Bydgoszcz - przecież to prawie jedno miasto :D

--
"I liked the weather before it was cool" - W. N. Rumfoord

Data: 2013-02-25 18:58:10
Autor: jerzu
Najnowsza Warszawa w filmie
On Mon, 25 Feb 2013 13:52:46 +0100, Winston Niles Rumfoord
<giez@hotmail.com> wrote:

Toruń czy Bydgoszcz - przecież to prawie jedno miasto :D

Powiedz to w Toruniu albo w Bydgoszczy :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2013-02-25 23:54:06
Autor: Beno
Najnowsza Warszawa w filmie
>Toruń czy Bydgoszcz - przecież to prawie jedno miasto :D

Powiedz to w Toruniu albo w Bydgoszczy :)

Cytując klasyka: Bydgoszcz to taka wieś pod Toruniem :-). Ciekawe, czy w drugą
stronę też jest jakieś powiedzonko?

Beno

Data: 2013-02-26 10:19:56
Autor: Slawek Kotynski
W dniu 2013-02-25 23:54, Beno pisze:
Toruń czy Bydgoszcz - przecież to prawie jedno miasto :D

Powiedz to w Toruniu albo w Bydgoszczy :)

Cytując klasyka: Bydgoszcz to taka wieś pod Toruniem :-). Ciekawe, czy w drugą
stronę też jest jakieś powiedzonko?

Albo, że Kraków to wieś pod Nową Hutą.

--
Zasady bolszewizmu zagrażają bezpieczeństwu życia i mienia, i prowadzą
do popełniania zbrodni. http://dorzeczy.pl/ http://wiadomosci.wp.pl/

Data: 2013-02-25 13:55:32
Autor: Artur Maśląg
[...]

Być może - z całą pewnością Bydgoszcz 'udawała' Ritzen :)

Data: 2013-02-25 14:16:27
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Najnowsza Warszawa w filmie
Dnia 2013-02-25, o godz. 13:55:32
Artur Maśląg <news@wp.pl> napisał(a):

> Tak. I w "Zamachu" także grał ten sam most.
> Natomiast sceny "miejskie" z szóstego odcinka kręcono w Bydgoszczy.

Być może - z całą pewnością Bydgoszcz 'udawała' Ritzen :)

Tomek Czereśniak wchodzi w Bydgoszczy do Brdy, żeby przepłynąć ją,
trzymając się krzesła, na drugi brzeg wychodzi już jednak z Pilicy, na
wysokości Tomaszowa Mazowieckiego. :-)

Zdrówko

Data: 2013-02-25 14:27:29
Autor: Artur Maśląg
[...]

No tak, wiki... Niestety materiał oryginalny tylko dla zalogowanych.

Data: 2013-02-25 14:52:56
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Najnowsza Warszawa w filmie
Dnia 2013-02-25, o godz. 14:27:29
> [...]

> na wysokości Tomaszowa Mazowieckiego. :-)

No tak, wiki... Niestety materiał oryginalny tylko dla zalogowanych.

A to jest na dodatek cytat żywcem przeklepany z jednej z książek
opisujących powstanie serialu.

Zdrówko

Data: 2013-02-25 15:48:59
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Najnowsza Warszawa w filmie
Dnia 2013-02-25, o godz. 15:00:48
Artur Maśląg <news@wp.pl> napisał(a):

> A to jest na dodatek cytat żywcem przeklepany z jednej z książek
> opisujących powstanie serialu.

Której?

Nie pamiętam niestety. Może też być z książki nie tylko o serialu.. Znam
to w formie ustnej tak od ~15-20 lat jeszcze z czasów jak zarabiałem na
życie na planach filmowych - chyba po raz pierwszy usłyszałem go w
okolicach kręcenia "Cwału" Zanussiego. Albo "Nic śmiesznego"
Koterskiego. Ktoś z Wytwórni na Chełmskiej przy wódce rzucił to jako
anegdotę.

Zdrówko

Najnowsza Warszawa w filmie