Najpierw badali prezydenta

Data: 2010-04-28 07:56:04
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Najpierw badali prezydenta
Izabela Kacprzak , Piotr Kubiak 28-04-2010, ostatnia aktualizacja 28-04-2010
04:42

Rosjanie wykonali sekcje zwlok wszystkich ofiar – ustalila „Rz”. Polscy
sledczy zleca badania toksykologiczne

Sekcje 96 osób, które zginely 10 kwietnia w katastrofie pod Smolenskiem,
wykonano w moskiewskim Biurze Ekspertyz Sadowych. Ze strony polskiej obecny
byl przy nich dr Pawel Krajewski, kierownik Zakladu Medycyny Sadowej w
Warszawie. Jako pierwsze – w nocy z 10 na 11 kwietnia – badano cialo
prezydenta Lecha Kaczynskiego (wyjatkowo na miejscu w Smolensku).

Wyniki wszystkich sekcji znajduja sie w materialach rosyjskiego sledztwa.
Polscy prokuratorzy jeszcze ich nie widzieli. – Wystapilismy o nie, ale
wciaz ich nie mamy – przyznaje „Rz” plk Zbigniew Rzepa, rzecznik Naczelnej
Prokuratury Wojskowej, który prowadzi polskie sledztwo w sprawie katastrofy.

Jak udalo sie nam ustalic, krajowa Prokuratura Generalna zaraz po
katastrofie zwrócila sie tez do rosyjskiej prokuratury o pobranie od ofiar
próbek, które beda potrzebne do badan toksykologicznych.

Takie próbki zwykle pobiera sie od pilotów samolotu. W zwiazku z tym, ze na
pokladzie prezydenckiego Tu-154 bylo wielu waznych polityków, próbki pobrano
ze wszystkich cial.

– Kazdy slad jest wazny, bo moze wplynac na wyjasnienie przyczyn katastrofy.
Nie widze nic podejrzanego w tym, by badania toksykologiczne robiono nie
tylko czlonkom zalogi, ale i waznym politykom, chocby po to, by uniknac
spekulacji dotyczacych na przyklad zbiorowego otrucia. A takie hipotezy moga
sie pojawiac – komentuje jeden ze znanych sledczych.

Wyniki sekcji zwlok i badania toksykologiczne nie tylko dadza odpowiedz na
pytanie, co bylo bezposrednia przyczyna smierci ofiar katastrofy. – Pomoga
wyjasnic, dlaczego doszlo do katastrofy – zaznacza plk Rzepa.

Sekcje i badania moga pomóc wyjasnic, jak doszlo do katastrofy
W jaki sposób? Dzieki tym analizom bedzie mozna ustalic, jakie byly ostatnie
sekundy zycia 96 zmarlych, i wykluczyc badz potwierdzic niektóre hipotezy
sledztwa, np. zamachu.

Moga tez wykluczyc inne powody wypadku, np. zawal serca pilota.

– Badania toksykologiczne pomoga ustalic – wskazac lub wykluczyc – m.in.
obecnosc srodków odurzajacych, w tym alkoholu i narkotyków, a takze
substancji psychotropowych w organizmie. Dzieki temu mozna okreslic ich
ewentualny wplyw na sprawnosc psychomotoryczna osoby, np. pilota samolotu –
tlumaczy dr Wojciech Lechowicz, kierownik Pracowni Analiz Toksykologicznych
Zakladu Toksykologii Sadowej Instytutu Ekspertyz Sadowych im. Jana Sehna w
Krakowie.

Ekspertyzy sa w stanie okreslic obecnosc takich srodków w organizmie od
kilku do kilkunastu godzin przed wypadkiem.

Fachowcy badajacy próbki beda mogli ustalic, czy w cialach obecne byly np.
tlenek wegla (tworzy sie podczas spalania) czy cyjanek (wydobywa sie z
palonego plastiku). To moze pomóc ustalic, co moglo dziac sie na pokladzie
przed zderzeniem z ziemia. – W przypadku katastrofy lotniczej smierc
pasazerów mogla nastapic wczesniej – tlumaczy jeden z prokuratorów.

Pytania o bezposrednie przyczyny smierci bliskich stawiaja sobie równiez
rodziny ofiar. Podczas identyfikacji cial w Moskwie nie wspominano im o
wynikach sekcji zwlok. Nie pokazywano zadnych dokumentów swiadczacych o ich
przeprowadzeniu.

Potwierdzaja to czlonkowie rodzin Zbigniewa Wassermanna i Anny
Walentynowicz.

– Nie bylo zadnej mowy o sekcji zwlok – opowiada „Rz” córka posla PiS
Malgorzata Wassermann. – Nikt z nami na ten temat nie rozmawial. A bardzo
chcielibysmy wiedziec, jaka byla dokladna przyczyna smierci taty.

Równiez Janusz Walentynowicz, syn Anny, nie przypomina sobie, by rozmawiano
z nim o tym lub pokazywano jakikolwiek dokument dotyczacy sekcji zwlok. –
Jestem tego pewien – podkresla.

http://www.rp.pl/artykul/468036_Najpierw_badali_prezydenta.html

(ar)

Data: 2010-04-28 05:46:20
Autor: zbig
Najpierw badali prezydenta
On 28 Kwi, 07:56, "Wlodzimierz Zabotynski" <a_...@poczta.onet.pl>
wrote:
[...]

Mam informacje z drugiej ręki od kogoś , kto widział miejce katastrofy
i identyfikację ciał. Z opisu wynika, iz po uderzeniu do srodka
kadłuba wdarła się obrzymia ilość luźnej ziemi. I to ona spowodowała
masakrę wśrod pasażerów i dosłownie poćwiartowanie zwłok.Łącznie ze
zwłokami prezydenta.

Data: 2010-04-28 15:02:32
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

--
Luzna ziemia mialaby wywolac podobne skutki?
Pytam dlatego, poniewaz sie na tym zupelnie nie

A. Rem

Data: 2010-04-28 06:14:51
Autor: zbig
Najpierw badali prezydenta
wrote:

> [...]

rozmawiano
> z nim o tym lub pokazywano jakikolwiek dokument dotyczacy sekcji zwlok.

Mam informacje z drugiej r ki od kogo , kto widzia miejce katastrofy
i identyfikacj cia . Z opisu wynika, iz po uderzeniu do srodka
kad uba wdar a si obrzymia ilo lu nej ziemi. I to ona spowodowa a
masakr w rod pasa er w i dos ownie po wiartowanie zw ok. cznie ze
zw okami prezydenta.

--
Luzna ziemia mialaby wywolac podobne skutki?
Pytam dlatego, poniewaz sie na tym zupelnie nie
znam.

A. Rem

To wyobraź sobie wbijającą się w piasek z ogromną prędkością rurę z
ludźmi. Toż to musiało zdziałać jak maszynka do mielenia mięsa.

Data: 2010-04-28 15:20:28
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

wrote:

> [...]

To wyobraź sobie wbijającą się w piasek z ogromną prędkością rurę z
ludźmi. Toż to musiało zdziałać jak maszynka do mielenia mięsa.

Siedzenia lotnicze nie stanowilyby w tym przypadku oslony?

A. Rem

Data: 2010-04-28 06:24:17
Autor: zbig
Najpierw badali prezydenta
On 28 Kwi, 15:20, "Wlodzimierz Zabotynski" <a_...@poczta.onet.pl>
wrote:
"zbig" <zbigni...@gazeta.pl> schrieb im Newsbeitragnews:6292e5cd-0981-4ca1-8e76-4c8f508285fdx3g2000yqd.googlegroups.com...
> [...]

> --
> Luzna ziemia mialaby wywolac podobne skutki?
> Pytam dlatego, poniewaz sie na tym zupelnie nie

To wyobra� sobie wbijaj�c� si� w piasek z ogromn� pr�dko�ci� rur� z
lud�mi. To� to musia�o zdzia�a� jak maszynka do mielenia mi�sa.

--
Siedzenia lotnicze nie stanowilyby w tym przypadku oslony?

A. Rem

Jeśli kadłub wbijał siędo góry nogami, a takie sa domniemania, to
raczej nie.

Data: 2010-04-28 17:25:36
Autor: cytryna
[...]

Teraz informacje z drugiej ręki nie mają żadnej wartości - licza się tylko te wypowiadane przez jednoręcznych od Rycha, Zbycha, Mira i Grzecha. Poza tym
to nie była luźna ziemia tylko nieludzka ziemia o czym wiemy już od 70 lat.
Reszta się zgadza tylko te strzały i mobilne radiolatarnie w lasku przy tym lotnisku nieco psują tak starannie skonstruowaną legendę dla naiwnych ludzi. --

Data: 2010-04-29 00:06:44
Autor: zbig
On 28 Kwi, 17:25, "cytryna" <cytry...@poczta.onet.eu> wrote:
> [...]
> zwłokami prezydenta.

Teraz informacje z drugiej ręki nie mają żadnej wartości
 Oczywiście. większą wartość mają wymyślone historie o zamachu,
komando dobijających rannych i impulsie elektromagnetycznym wysłanym z
Moskwy.

Data: 2010-04-28 08:32:19
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Najpierw badali prezydenta

"Piotr" <pnat@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag
Uzytkownik "Wlodzimierz Zabotynski" <a_rem@poczta.onet.pl> napisal w
wiadomosci news:2e4ea$4bd7cdf5$54702a04$11970news.chello.at...

> http://www.rp.pl/artykul/468036_Najpierw_badali_prezydenta.html

Coraz fajnejsze rzeczy wychodza w tym "wspólnym" sledztwie. :-)
Ruskie niedlgo po katastrowfie podali, ze nikt nie przezyl, a w chwile
pózniej, ze to nie byla awaria samolotu. Szybko pracuja...
Ale odczytów ze skrzynek do teraz nie ma, odczytuja...
A ostatnie zwloki znalezli po dwóch dniach, ech, dlaczego ja nie wierze
Ruskim?
Piotr

   Rosjanom po prostu nie da sie wierzyc, nawet gdyby sie bardzo
   chcialo.  U nich zdaje sie panowac jakis przymus jak nie klamstwa
   to przynajmniej matactwa (czyli raz tak, raz siak).

   AR

Data: 2010-04-28 13:49:35
Autor: cyc
Najpierw badali prezydenta

Uzytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisal w wiadomosci news:hr8j47

..................<

A ostatnie zwloki znalezli po dwóch dniach, ech, dlaczego ja nie wierze Ruskim?
Piotr

W czesci dlatego , ze historia nauczyla nas nie ufac nikomu w tym ruskim w czesci  dlatego , ze jestes skazony rusofobia .
Rosjanie sa teraz w trundej sytuacji . Sojusznikow jak na lekarswo a niemal caly swiat , dzieki mistrzowskiej  jankeskiej propagandzie nie ma o nich najlepszej opinii . Podobnie po mistrzowsku prowadza propagande antychinska , jako , ze Chiny stanowia dzis dla nich liczaca sie konkurencje i zaczynaja wypierac ze swiatowych rynkow .
Rosjanie sa juz mniej grozni ale zawsze to lepiej trzymac w zanadzu  o ugruntowanej juz opinii  wroga .
Ja tam ruskich lubie . Mam tam wielu znajomych . Ludzie sa tam otwarci a bywa serdeczni i mozesz wierzyc lub nie ale w znakomitej wiekszosci pozytywnie  do nas nastawieni , oczywiscie poza marginesem , ktory i u nas jest dla swojej krzykliwosci wyraznie widoczny .

cyc

Data: 2010-04-28 15:14:29
Autor: cyc

Użytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisał w wiadomości news:hr9a9r$cg2$1speranza.aioe.org...
Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:hr97ci$kgk$1news.onet.pl...

[...]

Pisząc "Ruskich" miałem na myśli cara i dwór. Co do samych rosjan mam podobne zdanie do ciebie.
Piotr

"Dwor" uczy sie normalnosci i trzeba przyznac , szczegolnie w kontekscie ostatnich wydarzen , ze idzie mu to calkiem niezle w przeciwienstwie do wielu naszych i tych domoroslych i tych renomowanych zawodowych politykow , ktorzy juz nigdy i niczego w zyciu sie nie naucza !.

cyc

Data: 2010-04-28 15:29:31
Autor: MH
> [...]

"Dwor" uczy sie normalnosci i trzeba przyznac , szczegolnie w kontekscie ostatnich wydarzen , ze idzie mu to calkiem niezle w przeciwienstwie do wielu naszych i tych domoroslych i tych renomowanych zawodowych politykow , ktorzy juz nigdy i niczego w zyciu sie nie naucza !.

============================

Głupiemu Piotrusiwi "DWÓR" muli się z podwórkiem...

MH

Data: 2010-04-28 18:36:36
Autor: cyc

Użytkownik "MH" <logiznam@op.pl> napisał w wiadomości news:3461.00001f9c.4bd8383bnewsgate.onet.pl...

> [...]

ktorzy juz nigdy i niczego w zyciu sie nie naucza !.

============================

Głupiemu Piotrusiwi "DWÓR" muli się z podwórkiem...

Piotrus jaki jest kazdy widzi ale wsrod rezydujacyh na grupie reprezentantow sPiS-kowcow jest najbardziej do rzeczy i trzeba przyznac , ze stara sie myslec .

cyc

Data: 2010-04-28 18:45:40
Autor: karwanjestkretynem
[...]

Tyle, że z tych starań nic nie wychodzi. Poza miłością do czarnej stonki.

Przemysław Warzywny

--

"Tragedia smoleńska staje się na naszych oczach nowym mitem PiS. Miałby on sprawić, że partia Jarosława Kaczyńskiego powtórzy sukces z 2005 r.? "Układ" już się zużył, bo gdy PiS rządził, nie zdołał go wytropić, choć miał kontrolę i nad służbami specjalnymi, i przyjazny IPN".

Najpierw badali prezydenta