Najszybszy na dzien dzisiajszy PC...

Data: 2012-01-12 12:13:50
Autor: Jakub Jewuła
Najszybszy na dzien dzisiajszy PC...
Bry :)

Chyba musze zlozyc nowy komputer do ciezszej obrobki video HD.

Ilosc pamieci nie jest juz tak istotna - mysle ze 4-8GB wystarczy
- chodzi o moc obliczeniowa bo ciezsza obrobka potrafi isc z wydajnosci kilka klatek / s lub nawet kilka s / klatke co
jest nie do przelkniecia na dluzsza mete...

Dyskow mam zapas, wiec nie musze kupowac.

Karta video w zasadzie bez znaczenia, bo tej obrobki ktora
robie karta nie wspiera...

Czyli stabilna plyta glowna i jak najszybszy procek.

Soft korzysta z wielu rdzeni, wiec prosze jak najwiecej ;)
Choc w sumie nie wiem z ilu, sprawdze...

Co proponujecie?

Data: 2012-01-12 12:27:24
Autor: Vituniu
Najszybszy na dzien dzisiajszy PC...
Chyba musze zlozyc nowy komputer do ciezszej
obrobki video HD.

Karta video w zasadzie bez znaczenia, bo tej
obrobki ktora robie karta nie wspiera...

Na pewno? CUDA? Nowy silnik w Radeonach HD 7xxx?

Czyli stabilna plyta glowna i jak najszybszy procek.

Intel Core i7 3960X  za jakies 4,5 KPLN moze byc? ;)

Co proponujecie?

Na poczatek okresl budzet ;)
A pozniej poszukaj konkretnych wynikow dla softu, ktorego uzywasz.

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2012-01-12 12:29:18
Autor: Jakub Jewuła

Użytkownik "Vituniu" <vituniu@poczta.fm> napisał w wiadomości news:4f0ec39c$0$1215$65785112news.neostrada.pl...
Chyba musze zlozyc nowy komputer do ciezszej
obrobki video HD.

Karta video w zasadzie bez znaczenia, bo tej
obrobki ktora robie karta nie wspiera...

Na pewno? CUDA? Nowy silnik w Radeonach HD 7xxx?

Napewno.

Czyli stabilna plyta glowna i jak najszybszy procek.

Intel Core i7 3960X  za jakies 4,5 KPLN moze byc? ;)

Bez jaj. Powiedzmy ze do 1500zl za procek.
Okolo 2000zl plyta, procek, 8GB RAM.

Data: 2012-01-12 12:30:13
Autor: Jakub Jewuła
Najszybszy na dzien dzisiajszy PC...
PS. Czy na AMD wogole warto spogladac?

Data: 2012-01-12 13:43:30
Autor: Leszek K.
Dnia Thu, 12 Jan 2012 12:29:18 +0100, Jakub Jewuła napisał(a):

[...]

Do podobnych celów używam ośmiojajowego AMD. Zdecydowanie słabszy niż i7
ale też mocniejszy niż i5 w sporo wyższej cenie. 1090T na płycie Asus
Sabertooth 990FX po włączeniu w BIOS-ie autooc podkręcił się do 4 GHz. W
spoczynku bierze to (z grafiką GT 520) ~80 W. Jak pracuje ~380 W. Pamięci
mam tylko 4 GB (mnie wystarcza) ale za to 2000 MHz (przy takim podkręceniu
się przydaje). Według mnie ten zestaw miał najlepszy stosunek
wydajność/cena.

Data: 2012-01-12 13:57:26
Autor: atm
[...]

Ja mam 980X - swietny procek, 6 rdzeni, 12 watkow.
Ceny sa teraz bardzo atrakcyjne w stosunku co bylo 1,5 roku temu
a wydajnoscia niewiel usepuje najnowszym w tej klasie.

Data: 2012-01-14 00:53:53
Autor: Waldek

Użytkownik "atm" <_@vp.pl> napisał w wiadomości news:jemlbo$nva$1node2.news.atman.pl...

Ja mam 980X - swietny procek, 6 rdzeni, 12 watkow.
Ceny sa teraz bardzo atrakcyjne w stosunku co bylo 1,5 roku temu
a wydajnoscia niewiel usepuje najnowszym w tej klasie.

Całkiem fajny procek, zwlaszcza na MB EVGA - x2
bo i pogonic je jeszcze mozna ;)
ale watkotworca chce "najszybszy na dzis"
.... znaczy np. B.Veyron, ale stac go najwyzej na Volkswagena ;P

Pozdro

Data: 2012-01-16 10:07:17
Autor: robot
On Sat, 14 Jan 2012 00:53:53 +0100, Waldek wrote:

[...]

Sugerujesz, że ten procesor może pracować w konfiguracji dwu procesorowej?

--
pozdr

Data: 2012-01-12 13:18:45
Autor: qwerty
Użytkownik "Vituniu"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4f0ec39c$0$1215$65785112@news.neostrada.pl...
Na pewno? CUDA? Nowy silnik w Radeonach HD 7xxx?

Kodowanie za pomocą karty graficznej daje gorsze efekty (nie da się dokładnie ustawić odpowiedniego bitrate w 2 przebiegach).

Data: 2012-01-12 13:35:55
Autor: Jakub Jewuła
Najszybszy na dzien dzisiajszy PC...
Na pewno? CUDA? Nowy silnik w Radeonach HD 7xxx?

Kodowanie za pomocą karty graficznej daje gorsze efekty (nie da się dokładnie ustawić odpowiedniego bitrate w 2 przebiegach).

No i nie o kodowanie tu chodzi, tylko o edycje i zaawansowane efekty.
Musze przy tym byc zeby zmienic parametry, zobaczyc efekt etc.
Niektore operacje potrafia trwac wielokrotnie dluzej niz trwa film...

Samo finalne kodowanie to nie jest wielki problem - puszczam
i ide na obiad albo spac ;-)

Data: 2012-01-12 15:05:36
Autor: qwerty
Użytkownik "Jakub Jewuła"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jemk3c$s9l$1@news.icm.edu.pl...
[...]

Jak u siebie kodowałem na i7 2630QM to film ~1,5 h w 3 przebiegach zajmowało jakąś godzinę (8 wątków i 2,4-2,5 GHz). 1 przebieg miał 190-220 fps, a 2 i 3 ok 90 fps (x.264).

Data: 2012-01-12 12:27:34
Autor: Jakub Jewuła
Najszybszy na dzien dzisiajszy PC...
Informacje dodatkowe :)

W tej chwili mam procek E7400 - rozwazam jeszcze wymiane procka
na jak najszybszy sie da.

Czy Q6600 bede mogl wsadzic w miejsce E7400 1:1?
http://allegro.pl/intel-core-2-quad-q6600-4-x-2-4ghz-8mb-1066mhz-i2051737051.html

Data: 2012-01-12 12:46:54
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Thu, 12 Jan 2012 12:27:34 +0100, Jakub Jewuła napisał(a):

[...]

Swietnie koresponduje tytul watku z tym co piszesz w kolejnych postach :-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-01-12 12:59:43
Autor: Jakub Jewuła

Użytkownik "R.e.m.e.K" <go@dev.null> napisał w wiadomości news:bwlyutyj93sc.dlghell.heaven...
[...]

Mysle na glos - jesli Ci to przeszkadza zmien kanal ;)

Przeczesalem cennik najblizszego sklepu i jesli sie nie myle to
szalu nie ma. Wszystkie procki poza jednym mieszcza sie ponizej
1500zl. Nawet sporo ponizej. To jesny sygnal, ze ten jeden jedyny
ma taka cene tylko po to zeby nikt go nie zamawial ;)

Roznica realnej wydajnosci miedzy i7-960 a i7-990X jak znam zycie
bedzie na poziomie kilku %. Doplacac za to 3000zl to juz glupota.

Szczerze mowiac od dluzszego czasu nie sledze rynku i nie wiem
jakiej spodziewac sie roznicy wydajnosci miedzy takim Q6600
a w sumie z niewiele wiekszym zegarem i7. Wyniki testos sugeruja
spora roznice - nawet 5-7 razy. Prawda to?

Data: 2012-01-12 13:39:58
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 12.01.2012 Jakub Jewuła <biuro@skanowanie.com.pl> napisał/a:

Roznica realnej wydajnosci miedzy i7-960 a i7-990X jak znam zycie
bedzie na poziomie kilku %. Doplacac za to 3000zl to juz glupota.

Nigdy wydajność nie idzie liniowo z ceną, kilka % wydajności potrafi
podnieść cenę o 100% - taka polityka cenowa.
W przypadku kodowania video liczą się tylko rdzenie i realne GHz, nawet
cache przy sporym strumieniu danych jest stale "rotowany" i nie da
tyle kopa co np w bazach danych w których index włazi w cache i wymiata
terabajty realnych danych.

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

Data: 2012-01-16 10:25:34
Autor: robot

http://www.anandtech.com/bench/Product/100?vs=53

--