Najtańsze autko z automatyczną skrzynią biegów.

Data: 2011-05-04 01:11:35
Autor: Aleksander
Najtańsze autko z automatyczną skrzynią biegów.
Już jakiś czas temu o nie pytałem.
Ale w temacie maluchów z automatami niewiele się dzieje.

Przeglądając nowe samochody na allegro wpadł mi w oko
Mitsubishi Colt (ponoć 42.500zł z 6 biegową zautomatyzowaną
skrzynią biegów AllShift... w cenie też klimatyzacja).

Przymierzałem się jeszcze do czegoś mniejszego, ale
Smarty przy większych prędkościach i bocznych podmuchach
wiatru ... to nie na moje nerwy ;).

W zajawkach fajnie wygląda Skoda Joyster / Volkswagen UP,
ale chyba nie mam zdrowia czekać...

Może ktoś coś więcej powiedzieć o tej skrzyni AllShift?
Próbowałem umówić się na jazdę testową, ale mają same
Colty z manualami.

Aleksander.

Data: 2011-05-04 08:47:51
Autor: Robson
Najtańsze autko z automatyczną skrzynią biegów.
Skrzynia zautomatyzowana to straszny wynalazek, jesli jezdziles wczesniej automatem to koniecznie umow sie na jazde testowa. Biegi sa zmieniane i aprzeglo jest wciskane przez elektryczne silowniki. Silnik wyje miedzy zmianami biegow, pod gore bez wcisnietego hamulca samochod zjezdza do tylu, jednym slowem porazka. Wolne zmiany biegow oraz piekielnie drogi serwis (np. koszt jednego silownika to 3-4 kzl)

Data: 2011-05-04 11:26:10
Autor: a.r.e.k.m.x
Robson wrote:

Skrzynia zautomatyzowana to straszny wynalazek,

E tam. Działa, nie ma tragedii.

[...]

Bzdura. Przynajmniej nie w MCP.

miedzy zmianami biegow,

pod gore bez wcisnietego hamulca samochod
zjezdza do tylu,

Jak w manualu. Czyli nic dziwnego.

jednym slowem porazka. Wolne zmiany biegow

Nie ma tragedii. Na pewno wygodniej niż w manualu.

oraz
piekielnie drogi serwis (np. koszt jednego silownika to 3-4 kzl)

No idea.

Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2011-05-04 13:33:27
Autor: Robson
W dniu 2011-05-04 11:26, a.r.e.k.m.x@g.a.z.e.t.a.pl pisze:
Robson wrote:

Skrzynia zautomatyzowana to straszny wynalazek,

E tam. Działa, nie ma tragedii.

Stawiam, że nie jezdziles prawdziwym automatem.

[...]

Co to jest MCP? Jezdzilem kilkoma renowkami i honda, silnik wyje przy zmianie biegow.

miedzy zmianami biegow,

pod gore bez wcisnietego hamulca samochod
zjezdza do tylu,

Jak w manualu. Czyli nic dziwnego.

Jasne, dlatego naduzyciem jest nazywac to automatem ;).
Nie wszystko, co samo biegi zmienia automaten jest.

Data: 2011-05-04 13:58:29
Autor: AL
W dniu 2011-05-04 13:33, Robson pisze:
[...]

pewnie chodzi o grupe PSA (citroen/peugeot)

[...]

dlatego to sie nie nazywa _automatyczna_ a _zautomatyzowana_ skrzynia biegow

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-05-04 14:23:54
Autor: Robson
Najtańsze autko z automatyczną skrzynią biegów.
dlatego to sie nie nazywa _automatyczna_ a _zautomatyzowana_ skrzynia
biegow

Wiem o tym, przyczytaj topic.

Data: 2011-05-04 15:00:33
Autor: radekp@konto.pl
Najtańsze autko z automatyczną skrzynią biegów.
Wed, 04 May 2011 08:47:51 +0200, w <ipqsqq$844$1@news.onet.pl>, Robson
<robson@z.pl> napisał(-a):

Silnik wyje miedzy zmianami biegow,

W jakim modelu? A może masz na myśli redukcję?

pod gore bez wcisnietego hamulca samochod zjezdza do tylu, jednym slowem porazka.

Straszne, i na światłach nie trzeba trzymać nogi na hamulcu.
To jakaś wada w ogóle? 100% jazdy masz pod górę?

Wolne zmiany biegow

W jakim modelu?

Data: 2011-05-04 14:46:10
Autor:
radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> napisał(a):
pod gore bez wcisnietego hamulca samochod zjezdza do tylu, jednym slowem porazka.

Straszne, i na światłach nie trzeba trzymać nogi na hamulcu.
To jakaś wada w ogóle? 100% jazdy masz pod górę?

Dla reemigranta z USA może być straszne...

Data: 2011-05-05 08:11:13
Autor: Robson
Najtańsze autko z automatyczną skrzynią biegów.
W jakim modelu? A może masz na myśli redukcję?

Nie, nie mam na mysli redukcji. Przejscie z 1 na 2, z 2 na 3, pomiedzy zmianami biegow jest znaczacy wzrost obrotow silnika

Data: 2011-05-05 16:23:04
Autor: radekp@konto.pl
Najtańsze autko z automatyczną skrzynią biegów.
Thu, 05 May 2011 08:11:13 +0200, w <iptf23$6q1$1@news.onet.pl>, Robson
<robson@z.pl> napisał(-a):

> W jakim modelu? A może masz na myśli redukcję?

Nie, nie mam na mysli redukcji. Przejscie z 1 na 2, z 2 na 3, pomiedzy zmianami biegow jest znaczacy wzrost obrotow silnika

Albo żartujesz albo coś było popsute...

Data: 2011-05-06 08:19:16
Autor: Robson
Najtańsze autko z automatyczną skrzynią biegów.
Albo żartujesz albo coś było popsute...

Nie, nie zartuje, wynika to ze sposobu pracy skrzyni zautomatyzowanej.

Data: 2011-05-06 15:06:11
Autor: radekp@konto.pl
Najtańsze autko z automatyczną skrzynią biegów.
Fri, 06 May 2011 08:19:16 +0200, w <iq03t7$gvs$2@news.onet.pl>, Robson
<robson@z.pl> napisał(-a):

> Albo żartujesz albo coś było popsute...

Nie, nie zartuje, wynika to ze sposobu pracy skrzyni zautomatyzowanej.

No to opowiedz coś o tym, bo jakoś tego nie widzę.
Widzę natomiast jak obroty od razu spadają na właściwe dla wyższego biegu.

Data: 2011-05-04 19:25:29
Autor: Rafaello

Użytkownik "Robson" <robson@z.pl> napisał w wiadomości news:ipqsqq$844$1news.onet.pl...

Silnik wyje miedzy zmianami biegow,

dlatego, że musi mieć pewne obroty aby przełączyć bieg (wyżej / niżej)

pod gore bez wcisnietego hamulca samochod  zjezdza do tylu, jednym slowem porazka.

a to ciekawe, mój ojciec ma Audi 80 B4 1.9TDI z automatyczną skrzynią i pod niedużą górkę to sam podjeżdża samochód bez wciskania gazu (osobiście sprawdzałem)

Wolne zmiany biegow

nic takiego nie zauważyłem w w/w modelu (mimo, iż do sportowych samochodów nie należy)

pozdro

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 6094 (20110504) __________

Data: 2011-05-04 19:30:22
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Rafaello" <rafaello241@poczta.pl> napisał w wiadomości news:ips267$ljo$1inews.gazeta.pl...

[...]

Weź doczytaj dokładnie o czym on pisał. Skrzynia zautomatyzowana to nie jest skrzynia automatyczna.

kml

Data: 2011-05-05 08:16:41
Autor: Robson
[...]

Ale to nie jest skrzynia manualna zautomatyzowana, wiec nie rozumiem, o co ci chodzi.... Czytaj ze zrozumieniem.

Data: 2011-05-04 20:07:02
Autor: Mumin
W dniu 2011-05-04 08:47, Robson pisze:
[...]

Ja co prawa nie jeździłem autem z taką zautomatyzowaną skrzynią, ale przymierzam się do Corolli E12 automat i tam też diesle mają takie skrzynie - MMT się to chyba nazywa. Opinie podobnie negatywne. Na dodatek awaryjne jest to to podobno.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2011-05-04 20:43:39
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2011-05-04 20:07, Mumin pisze:
[...]

Eee, nie może być. Toyota i awaryjne? :>

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-05-04 09:57:54
Autor: Tomek

Użytkownik "Aleksander" <fake@fake.fake> napisał w wiadomości news:ipq231$ctq$1inews.gazeta.pl...
[...]

Wejdź na autocentrum.pl i kliknij na Auta nowe - jest wyszukiwaczka, można wybrać auta z automatem, sortować po cenie. Najtańsze to Peugeot 107 oraz Citroen C1.
Tomek
Ps. Tylko uważaj z tymi cenami - mogą dotyczyć nieco innych wersji, np. bez automatu. Ale to już sobie znajdziesz na stronach dealerów.

Data: 2011-05-04 20:22:18
Autor: Aleksander
[...]

Tak, ale te 3 cylindrowe 1.0 to jednak trzęsie... poza tym
wykończenie wnętrza - dramat - to już wolę ciut dopłacić do
nieco lepszych plastików i ładniejszej tapicerki.

Ale dzięki za namiar :)

Data: 2011-05-05 10:11:00
Autor: Tomek

Użytkownik "Aleksander" <fake@fake.fake> napisał w wiadomości news:ips5gr$4sh$1inews.gazeta.pl...
[...]

A może taki wynalazek?
http://www.re-volt.com.pl/home.aspx?lang=pl

Może jakis iMiev? Tylko że ceny chyba nie są najmniejsze. Ten z Pruszkowa kosztuje 55 tys. zł...
T.

Data: 2011-05-04 18:08:16
Autor: Adam Szewczak
[...]

    Z tego co ostatnio widzialem to nowa Corsa wystepuje w wersji ze skrzynia zautomatyzowana, jak i automatem, przynajmniej w katalogu maja to tak opisane.

PZDr
Adam

Data: 2011-05-04 20:29:56
Autor: Aleksander
Najtańsze autko z automatyczną skrzynią biegów.
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Generalnie to szukam czegoś, co ulży mojej lewej nodze ...
.... wiem że to pewnie brzmi dla niektórych śmiesznie, ale
naprawdę boli mnie stopa od ciągłego wciskania sprzęgła
(korki DC trasa toruńska 2 x dziennie).

Więc stąd pomysł o czymś, co mnie wyręczy.

Ewentualnie opcją było by super lekko chodzące sprzęgło.
Są jakieś sprzęgła ze wspomaganiem w małych autkach ?
Najlepiej, aby opór jak stawia był porównywalny z oporem
jaki stawia pedał gazu ;) - wiem że to mało realne, ale
może są takie autka ?

Pozdrawiam,
Aleksander.

Data: 2011-05-04 19:41:44
Autor: Rafał Grzelak
Aleksander wrote:

[...]

Na upartego to w korku mozna obslugiwac sprzeglo prawa noga :]

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-05-05 01:14:29
Autor: DJ
[...]

Kupujac automat zmieni sie tylko tyle, ze bedzie Cie bolala zamiast lewej prawa stopa ;)

Pozdrawiam

DJ

Data: 2011-05-05 08:54:58
Autor: ąćęłńóśźż
Najtańsze autko z automatyczną skrzynią biegów.
A najbardziej portfel.

-- -- -

Data: 2011-05-08 11:37:00
Autor: Lew2
On 5 Maj, 01:14, "DJ" <dariu...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
> (korki DC trasa toruńska 2 x dziennie).

Kupujac automat zmieni sie tylko tyle, ze bedzie Cie bolala zamiast lewej

Ja mam automat i potwierdzam to. W korku boli prawa noga, bo ona cały
czas jest napięta czy jedziesz czy stoisz. Dlatego nauczyłem się
hamować lewą stopą oraz korzystam aktywnie z CC, żeby prawa odpoczęła.

Data: 2011-05-05 08:54:24
Autor: ąćęłńóśźż
Najtansze autko z automatyczną skrzynią biegów.
Znajoma kupowała ostatnio jakąś Alfę i zadowolona, no ale to kobieta ;-)

-- -- -

Data: 2011-05-05 09:44:40
Autor: Maciek
[...]

Generalnie sprzęgło na linkę zaczyna chodzić ciężko gdy jego żywot dobiega końca, do tego zaczyna łapać "wysoko" w efekcie końcowym ślizga.

Więc stąd pomysł o czymś, co mnie wyręczy.

Może zbliża się wymiana sprzęgła i załatwiłby to mechanik.

Ewentualnie opcją było by super lekko chodzące sprzęgło.
Są jakieś sprzęgła ze wspomaganiem w małych autkach ?

Z kurdupli, jeździłem nową Fabią II 1.6 16v. Subiektywne odczucie dla mnie było takie jakby sprzęgło praktycznie nie stawiało oporu. Samochód też fajnie się prowadzi i całkiem przyzwoicie z tym silnikiem rwie do przodu.

Data: 2011-05-05 21:11:39
Autor: newsy
Najtańsze autko z automatyczną skrzynią biegów.
Nowa Kia Picanto - najtańsza z automatem kosztuje ok. 38 500 - wg cennika oczywiscie.

Data: 2011-05-05 21:30:31
Autor: Grejon
Najtańsze autko z automatyczną skrzynią biegów.
[ciach]

Dżizas czy to jakaś plaga topposterów czy co?

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-05-06 19:36:58
Autor: newsy
Najtańsze autko z automatyczną skrzynią biegów.
A coś z sensem i w temacie potrafisz napisać?

Użytkownik "Grejon" <grejon83@gmail.com> napisał w wiadomości news:iputts$dqq$1usenet.news.interia.pl...
[ciach]

Dżizas czy to jakaś plaga topposterów czy co?

-- Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-05-06 22:21:29
Autor: Cavallino
Użytkownik "newsy" <jasiem@onet.eu> napisał w wiadomości news:iq1bjv$fj6$1news.onet.pl...
A coś z sensem i w temacie potrafisz napisać?

Nie rozumiesz słowa pisanego?
Odpowiada się pod cytatem.

PLONK WARNING !!!!

Data: 2011-05-06 23:27:11
Autor: cbnet
[OT] Najtańsze autko z automatyczną skrzynią biegów.
Mam wielką prośbę:

Jak rzucasz te swoje płaczliwe wypociny to w temacie dopisuj [OT].
Przyjrzyj się jak ja to zrobiłem i zapamiętaj.
Ułatwi to omijanie tego rodzaju wyskoków rozwiniętych inaczej
użytkowników misyjnie i z lubiością zasyfiających newsy.

Dotyczy to także wszystkich spamerów w taki lub podobnie żenujący
sposób zasyfiających newsy.

Jeśli musicie to robić, to trudno, ale róbcie to przynajmniej "z głową"...
albo wcale.

Z góry dzienks. ;)

--
CB

Data: 2011-05-08 18:34:58
Autor: newsy
Najtańsze autko z automatyczną skrzynią biegów.
Ale się wystraszyłem :D

PLONK WARNING !!!!

Data: 2011-05-09 10:44:36
Autor: Cavallino
Najtańsze autko z automatyczną skrzynią biegów.
Użytkownik "newsy" <jasiem@onet.eu> napisał w wiadomości news:iq6gnq$7h7$1news.onet.pl...
Ale się wystraszyłem :D

PLONK WARNING !!!!

PLONK

Data: 2011-05-09 20:03:03
Autor: newsy
Najtańsze autko z automatyczną skrzynią biegów.
Ale się wystraszyłem :D

PLONK WARNING !!!!

PLONK
Pisząc to Cavallino doszedł a następnie wytarł dłoń w papierowy
ręcznik...

Najtańsze autko z automatyczną skrzynią biegów.