Najtańsze autko z automatyczną skrzynią biegów.

Data: 2011-05-04 08:47:51
Autor: Robson
Najtańsze autko z automatyczną skrzynią biegów.
Skrzynia zautomatyzowana to straszny wynalazek, jesli jezdziles wczesniej automatem to koniecznie umow sie na jazde testowa. Biegi sa zmieniane i aprzeglo jest wciskane przez elektryczne silowniki. Silnik wyje miedzy zmianami biegow, pod gore bez wcisnietego hamulca samochod zjezdza do tylu, jednym slowem porazka. Wolne zmiany biegow oraz piekielnie drogi serwis (np. koszt jednego silownika to 3-4 kzl)

Data: 2011-05-04 11:26:10
Autor: a.r.e.k.m.x
Robson wrote:

Skrzynia zautomatyzowana to straszny wynalazek,

E tam. Działa, nie ma tragedii.

[...]

Bzdura. Przynajmniej nie w MCP.

miedzy zmianami biegow,

pod gore bez wcisnietego hamulca samochod
zjezdza do tylu,

Jak w manualu. Czyli nic dziwnego.

jednym slowem porazka. Wolne zmiany biegow

Nie ma tragedii. Na pewno wygodniej niż w manualu.

oraz
piekielnie drogi serwis (np. koszt jednego silownika to 3-4 kzl)

No idea.

Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2011-05-04 13:33:27
Autor: Robson
W dniu 2011-05-04 11:26, a.r.e.k.m.x@g.a.z.e.t.a.pl pisze:
Robson wrote:

Skrzynia zautomatyzowana to straszny wynalazek,

E tam. Działa, nie ma tragedii.

Stawiam, że nie jezdziles prawdziwym automatem.

[...]

Co to jest MCP? Jezdzilem kilkoma renowkami i honda, silnik wyje przy zmianie biegow.

miedzy zmianami biegow,

pod gore bez wcisnietego hamulca samochod
zjezdza do tylu,

Jak w manualu. Czyli nic dziwnego.

Jasne, dlatego naduzyciem jest nazywac to automatem ;).
Nie wszystko, co samo biegi zmienia automaten jest.

Data: 2011-05-04 13:58:29
Autor: AL
W dniu 2011-05-04 13:33, Robson pisze:
[...]

pewnie chodzi o grupe PSA (citroen/peugeot)

[...]

dlatego to sie nie nazywa _automatyczna_ a _zautomatyzowana_ skrzynia biegow

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-05-04 14:23:54
Autor: Robson
Najtańsze autko z automatyczną skrzynią biegów.
dlatego to sie nie nazywa _automatyczna_ a _zautomatyzowana_ skrzynia
biegow

Wiem o tym, przyczytaj topic.

Data: 2011-05-04 15:00:33
Autor: radekp@konto.pl
Najtańsze autko z automatyczną skrzynią biegów.
Wed, 04 May 2011 08:47:51 +0200, w <ipqsqq$844$1@news.onet.pl>, Robson
<robson@z.pl> napisał(-a):

Silnik wyje miedzy zmianami biegow,

W jakim modelu? A może masz na myśli redukcję?

pod gore bez wcisnietego hamulca samochod zjezdza do tylu, jednym slowem porazka.

Straszne, i na światłach nie trzeba trzymać nogi na hamulcu.
To jakaś wada w ogóle? 100% jazdy masz pod górę?

Wolne zmiany biegow

W jakim modelu?

Data: 2011-05-04 14:46:10
Autor:
radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> napisał(a):
pod gore bez wcisnietego hamulca samochod zjezdza do tylu, jednym slowem porazka.

Straszne, i na światłach nie trzeba trzymać nogi na hamulcu.
To jakaś wada w ogóle? 100% jazdy masz pod górę?

Dla reemigranta z USA może być straszne...

Data: 2011-05-05 08:11:13
Autor: Robson
Najtańsze autko z automatyczną skrzynią biegów.
W jakim modelu? A może masz na myśli redukcję?

Nie, nie mam na mysli redukcji. Przejscie z 1 na 2, z 2 na 3, pomiedzy zmianami biegow jest znaczacy wzrost obrotow silnika

Data: 2011-05-05 16:23:04
Autor: radekp@konto.pl
Najtańsze autko z automatyczną skrzynią biegów.
Thu, 05 May 2011 08:11:13 +0200, w <iptf23$6q1$1@news.onet.pl>, Robson
<robson@z.pl> napisał(-a):

> W jakim modelu? A może masz na myśli redukcję?

Nie, nie mam na mysli redukcji. Przejscie z 1 na 2, z 2 na 3, pomiedzy zmianami biegow jest znaczacy wzrost obrotow silnika

Albo żartujesz albo coś było popsute...

Data: 2011-05-06 08:19:16
Autor: Robson
Najtańsze autko z automatyczną skrzynią biegów.
Albo żartujesz albo coś było popsute...

Nie, nie zartuje, wynika to ze sposobu pracy skrzyni zautomatyzowanej.

Data: 2011-05-06 15:06:11
Autor: radekp@konto.pl
Najtańsze autko z automatyczną skrzynią biegów.
Fri, 06 May 2011 08:19:16 +0200, w <iq03t7$gvs$2@news.onet.pl>, Robson
<robson@z.pl> napisał(-a):

> Albo żartujesz albo coś było popsute...

Nie, nie zartuje, wynika to ze sposobu pracy skrzyni zautomatyzowanej.

No to opowiedz coś o tym, bo jakoś tego nie widzę.
Widzę natomiast jak obroty od razu spadają na właściwe dla wyższego biegu.

Data: 2011-05-04 19:25:29
Autor: Rafaello

Użytkownik "Robson" <robson@z.pl> napisał w wiadomości news:ipqsqq$844$1news.onet.pl...

Silnik wyje miedzy zmianami biegow,

dlatego, że musi mieć pewne obroty aby przełączyć bieg (wyżej / niżej)

pod gore bez wcisnietego hamulca samochod  zjezdza do tylu, jednym slowem porazka.

a to ciekawe, mój ojciec ma Audi 80 B4 1.9TDI z automatyczną skrzynią i pod niedużą górkę to sam podjeżdża samochód bez wciskania gazu (osobiście sprawdzałem)

Wolne zmiany biegow

nic takiego nie zauważyłem w w/w modelu (mimo, iż do sportowych samochodów nie należy)

pozdro

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 6094 (20110504) __________

Data: 2011-05-04 19:30:22
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Rafaello" <rafaello241@poczta.pl> napisał w wiadomości news:ips267$ljo$1inews.gazeta.pl...

[...]

Weź doczytaj dokładnie o czym on pisał. Skrzynia zautomatyzowana to nie jest skrzynia automatyczna.

kml

Data: 2011-05-05 08:16:41
Autor: Robson
[...]

Ale to nie jest skrzynia manualna zautomatyzowana, wiec nie rozumiem, o co ci chodzi.... Czytaj ze zrozumieniem.

Data: 2011-05-04 20:07:02
Autor: Mumin
W dniu 2011-05-04 08:47, Robson pisze:
[...]

Ja co prawa nie jeździłem autem z taką zautomatyzowaną skrzynią, ale przymierzam się do Corolli E12 automat i tam też diesle mają takie skrzynie - MMT się to chyba nazywa. Opinie podobnie negatywne. Na dodatek awaryjne jest to to podobno.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2011-05-04 20:43:39
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2011-05-04 20:07, Mumin pisze:
[...]

Eee, nie może być. Toyota i awaryjne? :>

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Najtańsze autko z automatyczną skrzynią biegów.