Najtańsze auto z sensem jakie się da

Data: 2010-11-05 08:07:03
Autor: Sebastian Biały
Najtańsze auto z sensem jakie się da
On 2010-11-05 03:38,  Michał wrote:
-lanos 98 ????

1.5 16v palił mi (znajomym tez) około 9-10 litrów gazu i wcale nie przy jeździe emeryta, w końcu to autko ma prawie 100KM i czasem fajnie jest docisnąć. Zaleta to prostota silnika dla mechanika i instalacji gazowej (mieszalnik). Wada to straszenie ludzi na około głosnymi wybuchami w filtr powietrza. Jak Ci nie przeszkadza ...

Data: 2010-11-05 05:47:50
Autor: hamberg
On 5 Lis, 08:07, Sebastian Biały <h...@poczta.onet.pl> wrote:
On 2010-11-05 03:38,  Michał wrote:

> [...]

(mieszalnik). Wada to straszenie ludzi na około głosnymi wybuchami w
filtr powietrza. Jak Ci nie przeszkadza ...

9-10LPG to on pali w trasie. We Wroclawiu potrafi 13-14LPG. Raz mi sie
tylko udalo zejsc do 12,5LPG w miescie.

Data: 2010-11-05 14:17:03
Autor: Sebastian Biały
On 2010-11-05 13:47, hamberg wrote:
-lanos 98 ????
[...]

9-10LPG to on pali w trasie.

Nie. Jeździłem swoim w 90% po mieście. Palił max 10 litrów. W zbiorniku miescilo sie (o ile pamiętam) 33 litry i jechalem na tym z dokladnością licznika na zegarach 330km - wyłacznie po mieście. Po kilkunastu tankowaniach po prostu nauczylem się zerować licznik, bo wskaźnik elektroniczny był binarny, więc do dupy. Weryfikowalem to dziesiątki razy na różnych stacjach. 33L->330km minimum. W trasie dochodziłem do 390-400km (gierkówka, 1-ka). Nie mam wagi lekkiej w nodze, po coś te 100KM sobie kupiłem (dobra, na LPG mniej). Mimo usilnych starań nie udało mi się zweryfikować czesto powtarzanego na grupie mitu o spalaniu LPG i w koncu sobie darowałem. Stwierdziłem że jak komus pali 50% więcej to nie mój problem.

We Wroclawiu potrafi 13-14LPG. Raz mi sie
tylko udalo zejsc do 12,5LPG w miescie.

Trzeba było wyregulować instalację. Bo potem pojawiają sie "fakty" o spalaniu LPG gdzie zamiast naprawić instalacje narzeka się na spalanie LPG i potem jadąc za takim miszczem czuje jak smierdzi nie spalinami tylko niedopalonym gazem.

Nikt nie twierdzi że Lanos jest oszczędny. Ale nie jest AŻ TAK spieprzony. Naprawdę. Żeby było smieszniej ja swojej instalacji *nigdy* nie regulowałem. Kupiłem go zagazowanego i tyle palil przez 4 lata eksploatacji zanim poszedł do handlarza.

PS. Moja instalacja nie byla fabryczna, ale też nie była wypasiona - zwykły mieszalnik i emulator lambdy od jakis włochów chyba.

Data: 2010-11-05 13:41:25
Autor: hamberg
[...]

na 31litrach robie ok 240km w Wrc. O jakim miescie piszesz?

390-400km (gierkówka, 1-ka). Nie mam wagi lekkiej w nodze, po coś te
100KM sobie kupiłem (dobra, na LPG mniej). Mimo usilnych starań nie

no sorry ale te 100KM w lanosie to jakis zart - nawet na benzynie to
auto to mul totalny. 90KM w ciezszym fiacie tipo masakruje 100konnego
lanosa.

nic u mnie nie smierdzi

Data: 2010-11-06 01:13:12
Autor: Sebastian Biały
On 2010-11-05 21:41, hamberg wrote:
[...]

GOP. Lanosa nie mam już ze 3 lata.

100KM sobie kupiłem (dobra, na LPG mniej).

no sorry ale te 100KM w lanosie to jakis zart

1.5 16V ma ~100KM fabrycznie, na gazie ma mieszalnik więc moc spada. Nie bardzo jednak rozumiem na czy ma polegać "żart".

- nawet na benzynie to
auto to mul totalny. 90KM w ciezszym fiacie tipo masakruje 100konnego
lanosa.

Super. I co z tego? Pali Ci 15L. Mi paliło 10L. Wylewasz 1/3 paliwa w atmosfere.

[...]

Czas więc zastanowić sie gdzie ucieka ci 1/3 paliwa. Bo innym nie uciekało - inni to ja i dwóch znajomych w tym jeden z instalacją fabryczną. Dla równowagi - znam też jednego kolesia ktory do dzisiaj jeździ lanosem LPG ktory pali ponad 17L gazu i zamiast poszukac przyczyny uszkodzenia jak mu grzecznie radzę pokemon tenże od 2 lat (jak kupił) drze japę jakoby Lanos był najgorszym samochodem na świecie pod względem spalania. Widocznie to tańsze niz odwiedzenie gazownika.

Data: 2010-11-06 07:51:12
Autor: Seba
Dnia Sat, 06 Nov 2010 01:13:12 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

Super. I co z tego? Pali Ci 15L. Mi paliło 10L. Wylewasz 1/3 paliwa w atmosfere.

Do jakiego spalania w ruchu miejskim przyznał się producent w tym modelu
(pisze oczywiście o Pb)?

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-11-07 08:52:12
Autor: Sebastian Biały
On 2010-11-06 07:51, Seba wrote:
Do jakiego spalania w ruchu miejskim przyznał się producent w tym modelu
(pisze oczywiście o Pb)?

http://www.fso-sa.com.pl/pl-PL/files/specyfikacje_pdf/lanos.pdf

Mój 1.5DOHC - 8.5l/100.

Data: 2010-11-07 20:18:35
Autor: Seba
Dnia Sun, 07 Nov 2010 08:52:12 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

Do jakiego spalania w ruchu miejskim przyznał się producent w tym modelu
(pisze oczywiście o Pb)?

http://www.fso-sa.com.pl/pl-PL/files/specyfikacje_pdf/lanos.pdf

Mój 1.5DOHC - 8.5l/100.

Ok, tyle, że ja nie zapytałem o 'średnie zużycie paliwa', a o zużycie
paliwa w cyklu miejskim.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-11-07 11:55:27
Autor: Alex81
On 7 Lis, 20:18, Seba <seb_beztego_...@gazeta.pl> wrote:

>http://www.fso-sa.com.pl/pl-PL/files/specyfikacje_pdf/lanos.pdf

> Mój 1.5DOHC - 8.5l/100.

Ok, tyle, że ja nie zapytałem o 'średnie zużycie paliwa', a o zużycie
paliwa w cyklu miejskim.

Prosze bardzo, wg instrukcji obslugi (miasto/90/120):
1.4 SOHC - 11.4 (!!) / 5.9 / 7.9
1.5 SOHC - 10.4 / 5.2 / 6.7
1.5 DOHC - 10.9 / 5.5 / 7.1
1.6 DOHC - 10.2 / 5.6 / 7.4

Ogolnie, jako wlasciciel drugiego z wymienionych, potwierdzam obiegowa
opinie o nieproporcjonalnej do osiagow paliwozernosci tego auta.

--
pzdr
Alex

Data: 2010-11-08 10:53:31
Autor: Seba
Dnia Sun, 7 Nov 2010 11:55:27 -0800 (PST), Alex81 napisał(a):

[...]

I to chyba wystarczy za podsumowanie tej dyskusji.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-11-08 11:20:31
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-11-08 10:53, Seba pisze:
[...]

MĂłj 1.5DOHC - 8.5l/100.
[...]

Twój immiennik ma zatem albo problem z określeniem, czym jest miasto, albo z silnikiem. Może ten ostatni się zachowuje jak dwusów, tylko zamiast palić olej, pali zawory. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-11-08 18:43:29
Autor: Sebastian Biały
On 2010-11-08 11:20, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
Twój immiennik ma zatem albo problem z określeniem, czym jest miasto,

GOP

albo z silnikiem.

1.5 DOHC.

zamiast palić olej, pali zawory. ;)

120tyś i wyleciała uszczelka. Zupelnie jak w sasiada popędzanym Pb.

Data: 2010-11-07 20:38:37
Autor: Sebastian Biały
On 2010-11-07 20:18, Seba wrote:
http://www.fso-sa.com.pl/pl-PL/files/specyfikacje_pdf/lanos.pdf
Mój 1.5DOHC - 8.5l/100.
Ok, tyle, że ja nie zapytałem o 'średnie zużycie paliwa', a o zużycie
paliwa w cyklu miejskim.

Takich danych oficjalnych nie znam, ale też nie szukałem.

Data: 2010-11-07 11:01:20
Autor: Karol Y
[...]

Żartujesz sobie. Czarno na białym mogę pokazać paragonami, że na 30l przejeżdżam 290-300km po Łodzi. W trasie przy takim zbiorniku daje radę 370km i dopiero szukam stacji.

--
Mateusz Bogusz

Najtańsze auto z sensem jakie się da