Najważniejszy film wszechświata

Data: 2009-04-22 21:49:13
Autor: Skylla
Najważniejszy film wszechświata

Są filmy, które są ważne dla kinematografii, dla historii, dla
określonych grup społecznych itd.

Ale tak naprawdę najważniejszy film wszechświata...

To jaki? Bo ja nie mam pojęcia.

Jedyne co mi tak na szybko przyszło do głowy to "Narodziny narodu" - bo zmieniły historię, bo były stworzone przez reżysera, który ukuł ze swej twórczości każdy oryginalny stworzony wcześniej styl filmowy, bo obraz ożywił społeczeństwo. Bo wywołał dyskusję pozafilmową.

Ale to wciąż słabo mi brzmi przy określeniu "najważniejszy film wszechświata".

Czekam na Wasze propozycje i krótkie (lub dłuższe) argumentacje. Jestem bardzo ciekawa co z tego wyjdzie.

Trzebaby zobaczyć co kręcą na Proksima Centauri :-).
A jesli ograniczymy się do Ziemi, to filmy to jednak rozrywka popularna i raczej nigdy nie powstanie coś na kształt Biblii :-)
Dla mnie w ogóle nie ma filmów ważnych, są co najwyżej doskonałe, może wybitne, ale nic ponadto...
S.

Najważniejszy film wszechświata