Data: 2012-08-15 11:30:29 | |
Autor: DoQ | |
Najwygodniejsza pozycja za kierownic± | |
W dniu 14-08-2012 23:53, Tomasz Pyra pisze:
W dostawczaku siedzi siê jak na krze¶le - oparcie pionowo, nogi na dó³, Do tego wysoka pozycja to du¿o lepsza widoczno¶æ (nieporównywalnie lepsza ni¿ w "minivanach") równie¿ wp³ywa pozytywnie na komfort no i pionowa szyba chroni przed o¶lepianiem. -- Pozdr. |
|
Data: 2012-08-15 23:34:51 | |
Autor: Maciej M. | |
Najwygodniejsza pozycja za kierownicÄ… | |
On 2012-08-15 11:30, DoQ wrote:
W dostawczaku siedzi się jak na krześle - oparcie pionowo, nogi na dół, Widoczność i owszem. Związku z szybą kompletnie nie widzę, szczególnie gdy ma powłokę antyrefleksyjną. Mało kto sobie natomiast sprawę zdaje, co tak naprawdę wpływa na zmęczenie na trasie - bynajmniej nie pozycja za kierownicą... a to są przede wszystkim: - bujanie poprzeczne (o wysokiej częstotliwości) - krótkie nierówności wzdłużne (drgania o niskiej amplitudzie) - krótki rozstaw osi I teraz chwila zastanowienia - co jest lepsze: - niska, z dużymi kołami, miękka limuzyna z zawieszeniem [hydro]pneumatycznym i dużym rozstawem osi czy - sztywny, krótki i wysoki dostawczak typu Transit, z relatywnie małymi kółkami Odpowiedź jest jasna... I drugie pytanie - po co mamy pneumatyczne zawieszenie kabiny/fotela kierowcy w autobusach czy ciągnikach siodłowych? Pozdrawiam, -- MM |
|