Najwygodniejsze umocowanie kompasu

Data: 2010-07-12 10:52:38
Autor: Pszemol
Najwygodniejsze umocowanie kompasu
Nurek typowo rekreacyjny, kamizelka BCD, jedna butla.
Zapasowy automat oddechowy zintegrowany z inflatorem BCD
firmy Scuba Pro (Air 2). Do tego komputer bezwężowy na rekę...

Chciałbym dodać do swojego zestawu kompas.

Myślałem o dodaniu takiego na zwijanej lince doczepiany
karabinkiem do kółka "D" kamizelki BCD

Inną opcją byłoby wsadzenie "zegarka" na pasku na
drugi nadgarstek, ale tego wolałbym uniknąć...

Czy możecie skomentować jakie umocowanie kompasu
jest dla was lepsze i dlaczego? Chodzi mi nie tylko
o porównanie tych dwu mocowań (linka do kamizelki
lub nadgarstek) ale może inne propozycje...

Data: 2010-07-12 17:33:14
Autor:
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
Nurek typowo rekreacyjny, kamizelka BCD, jedna butla.
Zapasowy automat oddechowy zintegrowany z inflatorem BCD
firmy Scuba Pro (Air 2). Do tego komputer bezwężowy na rekę...

Chciałbym dodać do swojego zestawu kompas.

http://www.shark.net.pl/jpg/demolant2.jpg

To sferyczna (La'Spirotechnique) busola działa w każdej pozycji.
Nawigowałem na niej trzymając w dłoniach żywą flądrę.

pozdrawiam rc

Data: 2010-07-12 13:25:34
Autor: Pszemol
<demolant.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:i1fjkq$a9s$1inews.gazeta.pl...
[...]

No fajna busola :-))))))) A ona ma w środku powietrze?
Gdzie takie cudo techniki sprzed 50 lat kupiłeś? :-)

Nawigowałem na niej trzymając w dłoniach żywą flądrę.

:-))))))

Data: 2010-07-12 19:36:15
Autor:
> [...]

No fajna busola :-))))))) A ona ma w środku powietrze?
Gdzie takie cudo techniki sprzed 50 lat kupiłeś? :-)

Sklep sportowy na Pl.Konstytucji w Warszawie gdzieś w latach 90.
Ma drugą sferę która pływa w nafcie, i na dole obciążenie. Dlatego pokazuje
pion i działa zawsze. Wcześniej używałem (i nie tylko ja) busoli NRD
sportowych, miały bardzo mały zakres działania, ale też służyły.

pozdrawiam rc

Data: 2010-07-12 15:23:41
Autor: Pszemol

<demolant.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:i1fqrf$4d7$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Gdzie takie cudo techniki sprzed 50 lat kupiłeś? :-)

Sklep sportowy na Pl.Konstytucji w Warszawie gdzieś w latach 90.

Mieli to normalnie w handlu czy to jakieś znalezisko z drugiej ręki było?
Tu znalazłem inne zdjęcie takiej samej:
http://www.lesmala.net/plongee/spirocompas.jpg
Szkoda że plastiki tak pożółkły, chyba od tej nafy...

[...]

A jak głęboko już ją zanurzyłeś? Nie zaczęła pękać/przeciekać?

Data: 2010-07-12 18:18:10
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
Najwygodniejsze umocowanie kompasu

Inną opcją byłoby wsadzenie "zegarka" na pasku na
drugi nadgarstek, ale tego wolałbym uniknąć...

ok , prosze napisz który nadgarstek jest "pierwszy" a który "drugi"
a napisze Ci co o tym myślę !!!!!

czy ten adres który pokazuje sie na dole Twoich info to adres na który można do Ciebie pisać czy tylko do logowania do grupy???

Pozdrawiam

Adam Klimek instruktor płetwonurkowania Dahab Egipt

Data: 2010-07-12 13:22:54
Autor: Pszemol
"CTP VENTURI venturi@o2.pl" <adambigboss@poczta.onet.pl> wrote in message news:47f6.000004b4.4c3b4042newsgate.onet.pl...

Inną opcją byłoby wsadzenie "zegarka" na pasku na
drugi nadgarstek, ale tego wolałbym uniknąć...

ok , prosze napisz który nadgarstek jest "pierwszy" a który "drugi"
a napisze Ci co o tym myślę !!!!!

Lewa ręka jest zajęta przy wynurzaniu się, więc komputer
jest na prawej tak łatwiej patrzeć, ale guzik od światełka w komputerze
jest po prawej jego stronie więc trochę jest to nieintuicyjne w porównaniu
do zegarka noszonego na lewej ręce z pokrętłem z prawej strony.
Ciężko go czasem nacisnąć w grubej rękawicy jak jest z prawej....

Więc myślałem o założeniu kompasu na lewą rękę, ale wolałbym
chyba na smyczy przypięty do kamizelki.

czy ten adres który pokazuje sie na dole Twoich info to adres
na który można do Ciebie pisać czy tylko do logowania do grupy???

pszemol na interia kropka pl.

Data: 2010-07-12 23:51:59
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
Najwygodniejsze umocowanie kompasu

Lewa ręka jest zajęta przy wynurzaniu się, więc komputer
jest na prawej tak łatwiej patrzeć,

I tu dostajesz dużego plusa ode mnie , za ergonomiczne myslenie.
Lewa ręka zawsze może być zajęta wyrównywaniem pływalności więc nie obarczaj jej żadnymi przyrządami. A przynajmniej nie tymi , które przydadzą Ci się na Twoim akwenie. Wielu nurków argumentuje zakładanie komputera na lewej ręce tym że tak noszą zegarek i zmaiana zaburzyłaby ich przyzwyczajenia. Możesz jak już koledzy poradzili zaczepić kompas na gumkach na dłoni ale w Twoim przypadku nurka fotografa to odpada bo ręka może nie leżeć dobrze na aparacie a nie będziesz kompasu ściągał i zakładał pod woda w zależności od sytuacji czy fotografujesz czy nawigujesz.

Sytuacja ergonomiczna Ciebie to przesuń komputer głębiej na przedramieniu a przy nadgarstku zmocuj kompas, kazdy kompas jest dobry ale zdecydowanie najlepiej sprawdza się duży z wycinkiem sfery Sunnto K7 lub K9 , niestety nie pamiętam dokładnie. Ale ma swoją podstawowa wadę , nie spełnia kryterium jakie zakadasz że ma być dobry i tani, jest dobry a nawet jak na obecne możliwości najlepszy ( jedynie ten spiro Rysia go przewyższa) ale ma zdecydowaną wadę - jest chyba najdroższy, chociaż ostatnio ktoś z moich studentów chyba na Amazonie znalazł za około 50$ , cena w Polsce to około 70-80$ ( 230-250zł).
Ja osobiście mam dwa , jeden na przedramieniu drugi w konsoli. W dalszym ciagu masz możliwość kompensacji pływalności z jednoczesną kontrolą kierunku płynięcia i głębokości.

Poza tym w tym miejscu niepochamuję się i napisze, że wsród tych kursów które zrobiłeś tak naprawdę brakuje nawigacji , lub AOWD gdzie jedno z dwóch obowiązkowych nurkowań to właśnie nawigacja, w trakcie którego ćwiczymy własnie nawigowanie po prostej , po kwadracie z utrzymywaniem pływalności ( kontrola głębokości w zadanej głębokości i tolerancji) oraz posiłkujemy się elementami nawigacji naturalnej poprzez obserwacje profilu dna, ruchów wody i ustawienia słońca oraz elementów charakterystycznych na naszej lini płynięcia z godnie z wyznaczonym lub założonym azymutem.

Oczywiście kompas na retraktorze (samozwijalna lineczka) też jest dobrym rozwiązaniem chociaż w moim odczuciu wszystko co zwisa nurkowi psuje jego opływowość i stanowi znakomite miejsce zaczepu o rafe , szczególnie jeżeli będziesz fotografował blisko rafy.
Więc myślałem o założeniu kompasu na lewą rękę, ale wolałbym
chyba na smyczy przypięty do kamizelki.

tu już chyba nie będę się powtarzał, sprawa jasna , lewa ręka kompensuje pływalność. Nie będziesz machał góra dół inflatorem i jednocześnie miał możliwość prawidłowego utrzymania kierunku płynięcia a przynajmniej kontroli kierunku.

Data: 2010-07-13 07:32:51
Autor: Pszemol
" CTP VENTURI venturi@o2.pl" <adambigboss@poczta.onet.pl> wrote in message news:47f6.000004db.4c3b8e7fnewsgate.onet.pl...
Lewa ręka jest zajęta przy wynurzaniu się, więc komputer
jest na prawej tak łatwiej patrzeć,

I tu dostajesz dużego plusa ode mnie , za ergonomiczne myslenie.

dzięki, dzięki...

[...]

nie fotografa Adamie, raczej tylko zwykłego pstrykacza :-)

[...]

Nie znalazłem K7, jest SK7 - czy to miałeś na myśli?
http://www.leisurepro.com/Prod/SQTSK7.html
Nawiasem mówiąc też dokładnie $70 plus wysyłka do domu.
Tu więcej podobnych ofert:
http://www.google.com/products?q=Suunto+SK7+&hl=en&aq=f
Znalazłem też SK6 a nawet SK5, ale wyglądają bardzo "retro" :-)

[...]

No muszę zrobić to AOWD... ale już po wakacjach :-)
Będzie jakiś powód aby wrócić na to wyrobisko w Kankakee, bo po Hawajach
ciężko byłoby się zmusić inaczej do nurkowania w tym bajorku z rybami... ;-)

[...]

No racja, choć akurat bardziej się bałem że go zgubię...

Data: 2010-07-13 09:38:58
Autor: Paweł \"Nekton\" Poręba
Najwygodniejsze umocowanie kompasu
Witam!
Użytkownik  CTP VENTURI venturi@o2.pl (Adam Klimek) napisał:

I tu dostajesz dużego plusa ode mnie , za ergonomiczne myslenie.

I tu masz dużego plusa U MNIE! Jestem zadziwiony, że jednak przekonałeś się do ergonomii, opływowości itp. Gratuluje postępu w nauce nurkowania:) Niewiele brakuje i jeszcze rzucisz fajki;>

Do tego o czym piszesz mogę dodać kilka słów:
Owszem, takie kompasy jak SK7 suunto są bardzo precyzyjne i łatwe w użyciu, jednak mają swoje wady. SK7 jest delikatny i duży. Umieszczony na dłoni przeszkadza, każde inne miejsce zmniejsza użyteczność kompasu.
U mnie w szkole, puki kupowałem kompasy SK7, co roku musiałem 1-2 wymienić na nowe, bo od kursantów wracały z pękniętymi szybkami.
Teraz używam też suunto, ale SK6. Jest mniejszy, poręczniejszy i jeszcze żaden mi się nie zepsuł... od paru lat...
Taki kompas oczywiście trzymamy zawsze na dłoni. Nie przeszkadza ani w trzymaniu kamery ani w innych manipulacjach.

pozdrawiam
Paweł Poręba
604 0604 28
http://www.nurkowanie.nekton.com.pl

Data: 2010-07-13 07:34:24
Autor: Pszemol
""Paweł \"Nekton\" Poręba"" <torilis@wp.pl> wrote in message news:i1h56k$dqt$1news.task.gda.pl...
[...]

Ten SK6 ma zdaje się mniej sferyczną ruchomą tarczę, nie?
Na obrazku jakoś wygląda tak bardziej od SK7 płaski...

Taki kompas oczywiście trzymamy zawsze na dłoni.
Nie przeszkadza ani w trzymaniu kamery ani w innych manipulacjach.

Na dłoni? Znaczy się na gumkach, po szpanersku?

Data: 2010-07-17 07:54:59
Autor: Daniel Kowalski
Najwygodniejsze umocowanie kompasu

Taki kompas oczywiście trzymamy zawsze na dłoni.
Nie przeszkadza ani w trzymaniu kamery ani w innych manipulacjach.

Na dłoni? Znaczy się na gumkach, po szpanersku?

W zasadzie powinno się napisać: Na grzbietowej powierzchni ręki ;-)
Gumki nie wynikają ze szpanu, tylko z tego, że w tym miejscu kompas nie utrzyma się na pasku. Oczywiście możesz spróbować, ale w takim układzie od razu kup sobie zapasowy kompas. pzdr

Data: 2010-07-15 10:23:56
Autor: 666
Najwygodniejsze umocowanie kompasu
I nie przyciągają się wzajemnie??

-- -- -

Data: 2010-07-16 03:29:36
Autor: piod9
Najwygodniejsze umocowanie kompasu

I nie przyciągają się wzajemnie??

no co ty???!!!! w wodzie????!!!

Data: 2010-07-12 18:55:58
Autor: Daniel Kowalski
Pszemol pisze:
[...]

Ja mam na prawej łapie (grzbiet ręki). Łatwiej mi się manipuluje, niż w wypadku mocowania na przedramieniu. Pasek wywaliłem, zastąpiłem gumkami.

Data: 2010-07-12 17:02:38
Autor: jacekplacek
Daniel Kowalski <bountykiller@gazeta.pl> napisał(a):
Pszemol pisze:
> [...]

Ja mam na prawej łapie (grzbiet ręki). Łatwiej mi się manipuluje, niż w wypadku mocowania na przedramieniu. Pasek wywaliłem, zastąpiłem gumkami.

Pewnie coś w tym stylu :)
http://tinyurl.com/32sav9f
Łatwo wtedy kontrolować kierunek, głębokość, czas. Kompas w osi ciała ułatwia nawigację.

Data: 2010-07-12 19:36:48
Autor: Zakrzówek Kraken
Najwygodniejsze umocowanie kompasu
Jeżeli korzystasz z kompasu często to wierzch dłoni na gumkach.
Jeżeli rzadko to albo razem z manometrem - konsola dwu elementowa (jeżeli posiadasz manometr a nie transmiter do komputera)
Ten pomysł na rozwijanej lince jest ok ale właśnie jak kompas jest dla ciebie czymś co masz tak na prawdę na wszelki wypadek

MSC

Data: 2010-07-12 13:27:24
Autor: Pszemol
"Zakrzówek Kraken" <kraken@kraken.pl> wrote in message news:i1fjrj$prh$1news.onet.pl...
[...]

No tak na "wszelki wypadek"... Chciałbym podnieść swoje szanse
na znalezienie kierunku na plażę w nurkowaniu solo z plaży :-))))
W razie gdybym się zgubił....

Czy jakichś konkretnych kompasów nalezy unikać przy zakupie?
Kto robi je w miarę tanio a dobrze?

Data: 2010-07-12 19:41:48
Autor:
[...]

Układ zmarszczek na piachu doprowadzi Ciebie do brzegu.
Nurkowałem w Bałtyku bez busoli, a na powierzchni była mgła 25m.
Było też słychać na powierzchni gdzie jest brzeg.

pozdrawiam rc

Data: 2010-07-12 15:18:57
Autor: Pszemol
<demolant.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:i1fr5s$5n9$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tylko gdy masz piaszczysty brzeg/dno pod sobą...
Na Hawajach dosyć blisko od brzegu zaczynają się kamyczki.

Nurkowałem w Bałtyku bez busoli, a na powierzchni była mgła 25m.
Było też słychać na powierzchni gdzie jest brzeg.

Na powierzchni to nie sztuka, bo mgły się nie spodziewam...
Cały dowcip w tym, aby nie trzeba było się wynurzać :-)

Data: 2010-07-16 03:40:11
Autor: piod9
Najwygodniejsze umocowanie kompasu
Czy możecie skomentować jakie umocowanie kompasu
jest dla was lepsze i dlaczego?

co do pomysłów - moje ulubione miejsce to obudowa kamery którą zawsze
i tak wożę przed sobą. więc dajrekszen i depth mam przed nosem. a
niezależnie w sunciaku na łapie na wypadek "W"
pozdr

Data: 2010-07-16 07:11:34
Autor: Pszemol
"piod9" <pio_wro@gazeta.pl> wrote in message news:24971f1d-aa2e-4ba4-b690-9e750da6cc64k39g2000yqb.googlegroups.com...
[...]

Jak sobie zamocowałeś kompas do obudowy kamery?
I tam masz też pokazywaną głębokość?

Data: 2010-07-16 15:13:07
Autor: wieza blaznow
On 16 Lip, 07:11, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
"piod9" <pio_...@gazeta.pl> wrote in message

> [...]
> niezależnie w sunciaku na łapie na wypadek "W"

Jak sobie zamocowałeś kompas do obudowy kamery?

Przemol,

lyknij sobie Gallileo uwatec sol:)
Bedziesz mial kompas w kompie i po sprawie.I nie zaleznie  od pozycji
ciala bedzie wskazywal poprawnie.W wersji tanszej bedzie to zdaje
sie  gallileo Luna :)
BTW.Wybierasz sie na kaluze w niedziele ?

Data: 2010-07-16 18:12:29
Autor: Pszemol
"wieza blaznow" <wiezablaznow@gmail.com> wrote in message news:a64b3b72-3e51-480d-8a86-1512004043e3y4g2000yqy.googlegroups.com...
> [...]

Bedziesz mial kompas w kompie i po sprawie.I nie zaleznie  od pozycji
ciala bedzie wskazywal poprawnie.W wersji tanszej bedzie to zdaje

Dzięki za rekomendacje ale nie planuję zakupu nowego komputera.
Swoją drogą jakoś nie mam serca do "elektronicznych" kompasów...
Wolę te wskazówkowe, bardziej je czuję.

BTW.Wybierasz sie na kaluze w niedziele ?

Nie, w tą niedzielę akurat lecę na tydzień na Hawaje, Big Island.
Ale jak wrócę to zamierzam zrobić program AOWD więc pewnie
pomoczę tyłek parę razy w Kankakee to będzie okazja się spotkać.
A Ty już jesteś instruktorem? Nie pamiętam czy Ty czy Rafał jest?

Najwygodniejsze umocowanie kompasu