Najwyższa szosa w europie.

Data: 2011-09-19 23:55:56
Autor: Kosu
Najwyższa szosa w europie.
On 2011-09-19 23:52, Bartosz 'Seco' Suchecki wrote:
To która droga jest najwyższa. Jak się nazywa ta trzecia i czy Michał ma
rację, że Arena jest wyżej niż pętla koło Bonette?

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_highest_paved_roads_in_Europe

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-09-20 00:00:12
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Najwyższa szosa w europie.
On 2011-09-19 23:52, Bartosz 'Seco' Suchecki wrote:
To która droga jest najwyższa. Jak się nazywa ta trzecia i czy Michał ma
rację, że Arena jest wyżej niż pętla koło Bonette?

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_highest_paved_roads_in_Europe

O dzięki! Moje zapytanie o highest road in europe pozostało bez tego linka. Zapytałeś lepiej :-)

Seco

Data: 2011-09-20 00:12:24
Autor: Kosu
Najwyższa szosa w europie.
On 2011-09-20 00:00, Bartosz 'Seco' Suchecki wrote:
O dzięki! Moje zapytanie o highest road in europe pozostało bez tego
linka. Zapytałeś lepiej :-)

Mam ten link w toolbarze od kilku tygodni :). Zaskakująco przydatna wiedza.

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-09-20 08:40:36
Autor: Jacekj
Najwyższa szosa w europie.
On 2011-09-19 23:55, Kosu wrote:
On 2011-09-19 23:52, Bartosz 'Seco' Suchecki wrote:
[...]

Lipa. Nie ma Pradziada (1492m)- chyba najwyżej w Czechach.

JJ

Data: 2011-09-20 08:57:36
Autor: MadMan
Najwyższa szosa w europie.
Dnia Tue, 20 Sep 2011 08:40:36 +0200, Jacekj napisał(a):

Lipa. Nie ma Pradziada (1492m)- chyba najwyżej w Czechach.

Naprawdę zupełnie nic nie stoi na przeszkodzie byś go dopisał :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-09-20 10:23:36
Autor: M-kwadrat
Najwyższa szosa w europie.
W dniu 2011-09-20 08:40, Jacekj pisze:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_highest_paved_roads_in_Europe

Lipa. Nie ma Pradziada (1492m)- chyba najwyżej w Czechach.

Dopisałeś czy jednak był? Bo ja znalazłem:

"1491 m    Praděd    Sudetes    Czech Republic    dead end"

--
pzdr, Maciej
"Nie można całe życie być niewolnikiem silnej woli"

Data: 2011-09-20 02:43:43
Autor: Wilk
Najwyższa szosa w europie.
On 20 Wrz, 10:23, M-kwadrat <m.kwad...@nospamwp.pl> wrote:

Dopisałeś czy jednak był ? Bo ja znalazłem:

"1491 m    Prad d    Sudetes    Czech Republic    dead end"

Akurat to jest błąd, bo w Czechach wyżej dochodzi asfalt na Kapliczkę
(1505m), w drodze do schroniska Lyzni Bouda
https://picasaweb.google.com/112049258709272112752/Karkonosze2011?gsessionid=cdo8z0HJEh3cO6hram-hIg#5615923616148922146

Do tego jest to nie tylko najwyższy czeski podjazd, ale i najcięższy,
dużo trudniejszy od Pradziada.
https://picasaweb.google.com/112049258709272112752/Rozne?authkey=Gv1sRgCIjXw7vKkeruHw#slideshow/5615925271668060882

--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-09-20 12:09:26
Autor: Kosu
Najwyższa szosa w europie.
On 2011-09-20 11:43, Wilk wrote:
Akurat to jest błąd, bo w Czechach wyżej dochodzi asfalt na Kapliczkę

Tzn. błąd polega na czym? Asfalt na Pradziada jednak nie istnieje? :)

(1505m), w drodze do schroniska Lyzni Bouda
https://picasaweb.google.com/112049258709272112752/Karkonosze2011?gsessionid=cdo8z0HJEh3cO6hram-hIg#5615923616148922146

Po pierwsze: miejsce o którym myślisz nazywa się Modré sedlo.
Po drugie: termin "paved road" dotyczy generalnie dróg z nawierzchią
wylewaną. Droga na Modré sedlo jest na pewnym odcinku brukowana, więc
nie jestem pewien, czy powinna się znaleźć w tym zestawieniu.

Do tego jest to nie tylko najwyższy czeski podjazd, ale i najcięższy,
dużo trudniejszy od Pradziada.

Bardzo jestem z Ciebie dumny, ale jaki to ma związek z wątkiem i hasłem
wiki? Załóż "Wolff's cycling achievements"...

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-09-20 04:26:59
Autor: Wilk
Najwyższa szosa w europie.
On 20 Wrz, 12:09, Kosu <6...@epf.pl> wrote:

Tzn. b d polega na czym? Asfalt na Pradziada jednak nie istnieje? :)

To była odpowiedź nawiązująca do wypowiedzi jednego z dyskutantów
(Jacekj), który pisał, że to najwyższa droga w Czechach.

Po pierwsze: miejsce o kt rym my lisz nazywa si Modr sedlo.

Modre Sedlo to się błędnie nazywa na stronie genetyk.com i za tą
stroną błąd powielają inni.
Faktycznie przełęcz Modre Sedlo jest kawałek dalej, a droga idzie
wyżej trawersem (jak byś tam był, a nie gadał na podstawie opisów w
sieci to byś wiedział, że droga nie idzie przełęczą) - jak się
zorientowaliśmy na mapie pod jednym ze schronisk. Szukając właściwej
drogi jak głupi dopytywaliśmy się wszędzie o to Modre Sedlo - i nikt
nie miał pojęcia o co biega. Droga prowadzi na Kapliczkę i tak jest
oznaczona na szlakach.

Po drugie: termin "paved road" dotyczy generalnie dr g z nawierzchi
wylewan . Droga na Modr sedlo jest na pewnym odcinku brukowana, wi c
nie jestem pewien, czy powinna si znale w tym zestawieniu.

Zanim się zaczniesz mądrzyć - sprawdź co znaczy termin "paved road",
bruk jak najbardziej się tak klasyfikuje:
http://en.wikipedia.org/wiki/Road_surface

Droga na Kapliczkę brukowana jest na minimalnym kawałku i to na samym
dole, a bruk jest równiusieńki. W zestawieniu się powinna znaleźć na
100%, na wielu przełęczach alpejskich są odcinki z brukiem (obecna w
zestawieniu przełęcz Gotarda ma wiele kilometrów bruku, wiele odcinków
brukowanych jest na Vrsicu, a końcówka Velety jest po szutrze i
kamieniach).

Bardzo jestem z Ciebie dumny, ale jaki to ma zwi zek z w tkiem i has em
wiki? Za "Wolff's cycling achievements"...

Zawsze trzeba przypier@#$#@ jak się nie ma nic do powiedzenia, co? To
jest po prostu czysta ciekawostka, którą podałem zainteresowanym
ciężkimi podjazdami i myślę, że osobom w stylu Seco się z pewnością
przyda. Ale szczyle w Twoim gatunku zawsze wykorzystają najmniejszą
okazję, żeby kogoś ugryźć w kostkę.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-09-20 20:06:05
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Najwyższa szosa w europie.
Wilk, Tue, 20 Sep 2011 04:26:59 -0700 (PDT), pl.rec.rowery:
[...]

Pisał, nie doczytałeś tylko słowa "chyba".

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-09-20 19:43:24
Autor: Krzysztof Naworyta
Najwyższa szosa w europie.
Kosu napisał(a):

(...)
[...]

Zubożyła Cię jakoś ta informacja?

--
KN

Data: 2011-09-20 20:04:14
Autor: Kosu
Najwyższa szosa w europie.
On 2011-09-20 19:43, Krzysztof Naworyta wrote:
Zubożyła Cię jakoś ta informacja?

Ależ skąd. Bardzo doceniam fakt, że kolega Wolff wszystkie informacje o
trudnych podjazdach podsumowuje swoim zdjęciem przy tabliczkach z
wysokością - dzięki temu wszyscy wiemy jak wyglądają :). Poza tym zawsze
można przejść do sąsiedniego zdjęcia w galerii i tam może być nawet
jakiś kawałek drogi czy góry pokazany (no ale już bez autora).

Po prostu hasło wiki dotyczy wysokości, a nie trudności i tak dalej.
Stąd mój komentarz do uwagi "to jest błąd, bo można wyżej" oraz "jest
bardziejszy< bo trudniejszy".

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-09-20 13:17:52
Autor: Wilk
Najwyższa szosa w europie.
On 20 Wrz, 20:04, Kosu <6...@epf.pl> wrote:

Ale sk d. Bardzo doceniam fakt, e kolega Wolff wszystkie informacje o
trudnych podjazdach podsumowuje swoim zdj ciem przy tabliczkach z
wysoko ci - dzi ki temu wszyscy wiemy jak wygl daj :).

Nie kolega Wolff, tylko niemal każdy kto jeździ po górach. Poczytaj
sobie relacje z wypraw po Alpach, pooglądaj zdjęcia - to zobaczysz;
fotki na szczycie czy pod tablicą - to sól takich wyjazdów. Jakbyś
kiedykolwiek jeździł po Alpach - to byś wiedział, że na bardziej
popularnych przełęczach "kolarskich" to się do znaku z wysokością
nawet krótkie kolejki tworzą, bo niemal każdy rowerzysta, który tyle
potu wylał na podjeździe chce dla własnej satysfakcji mieć fotkę pod
takim znakiem.

Po prostu has o wiki dotyczy wysoko ci, a nie trudno ci i tak dalej.
St d m j komentarz do uwagi "to jest b d, bo mo na wy ej" oraz "jest
>bardziejszy< bo trudniejszy".

Dobra, nie jąkaj się już bo "jaki jest koń każdy widzi". Chciałeś
dokopać i dokopałeś, tylko Ci to za grosz nie wyszło, bo same pomyłki
w swojej wypowiedzi zaprezentowałeś, z kuriozalną dotyczącą terminu
"paved road" na czele.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-09-20 22:00:05
Autor: Krzysztof Naworyta
Najwyższa szosa w europie.
Kosu napisał(a):

[...]

Oczywiście Wolff, który nie pobiera stypendium naukowego, nie ma prawa do umieszczania zdjęć ze swoich wypraw.
Świetnie rozumiem Twoją frustrację.

Po prostu hasło wiki dotyczy wysokości, a nie trudności i tak dalej.
Stąd mój komentarz do uwagi "to jest błąd, bo można wyżej" oraz "jest
bardziejszy< bo trudniejszy".

Plujkasz się niedorzecznie. Może tak na rower? Ale nie w "second lifie"...

--
KN

Data: 2011-09-20 10:54:34
Autor: Fabian
Najwyższa szosa w europie.
On 20.09.2011 10:23, M-kwadrat wrote:
[...]

Latest revision as of 07:33, 20 September 2011 :)
http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=List_of_highest_paved_roads_in_Europe&diff=451462779&oldid=451373432

Fabian.

Data: 2011-09-20 11:03:23
Autor: M-kwadrat
Najwyższa szosa w europie.
W dniu 2011-09-20 10:54, Fabian pisze:
Latest revision as of 07:33, 20 September 2011 :)
http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=List_of_highest_paved_roads_in_Europe&diff=451462779&oldid=451373432

:-)

Mea culpa.
Korzystam z wikipedii tylko biernie - nawet nie wiedziałem, że te wszystkie informacje są tam łatwo dostępne.