Naklejka PL obowi±zkowa czy nie

Data: 2011-08-25 21:37:25
Autor: Javelin
Naklejka PL obowi±zkowa czy nie
Witam!

Byæ  mo¿e  jestem  zacofany,  ale  fakt ¿e baaardzo dawno nie jecha³em
samochodem  za  granicê.  Czy  przepisy  siê  zmieni³y  czy  obowi±zek
posiadania tej naklejki nadal istnieje? Chodzi mi o kraje UE.

Pytam  bo ostatnio zwiedzi³em 4 hipermarkety, 3 sklepy moto i 2 stacje
benzynowe  i  nigdzie  takowych  nie  posiadaj±. W dwóch sklepach by³y
jedynie PLki ale na niebieskim tle z lataj±cymi do oko³a wiazdkami jak
by  je  kto¶  maczug±  zdzieli³  a pamiêtam ¿e dopuszczalne by³y tylko
czarne litery na bia³ym tle z obwódk±.

Jak to teraz jest?

--
Javelin
Kraków

Data: 2011-08-25 20:57:43
Autor: Waldek Godel
Naklejka PL obowi±zkowa czy nie
Dnia Thu, 25 Aug 2011 21:37:25 +0200, Javelin napisa³(a):

[...]

Czêsto mo¿na by³o dostaæ naklejki ró¿nych firm na stacjach z reklam± poza
bia³ym (prawid³owym) owalem. Takie s± legalne, a po pracowitym obciêciu
reklamy mniej obciachowe :-)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d mo¿e zrobiæ dla ciebie.

Data: 2011-08-25 21:48:06
Autor: Grejon
W dniu 2011-08-25 21:37, Javelin pisze:
[...]

OIDP obowi±zkowe s± je¶li wyje¿d¿asz poza teren UE albo masz jeszcze auto z czarnymi blachami.

--
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-08-25 21:52:36
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2011-08-25 21:48, Grejon pisze:
[...]

To prawda.

albo masz jeszcze auto z czarnymi blachami.

Obawiam siê, ¿e bia³e (ale nie unijne) równie¿ pod to podpadaj±.

Data: 2011-08-29 11:33:03
Autor: Wojciech Wrodarczyk
W dniu 2011-08-25 21:52, Artur Ma¶l±g pisze:
W dniu 2011-08-25 21:48, Grejon pisze:

albo masz jeszcze auto z czarnymi blachami.

Obawiam siê, ¿e bia³e (ale nie unijne) równie¿ pod to podpadaj±.

W sensie na czarnych blachach PL'ka potrzebna te¿ w UE.
Generalnie przyjmuje siê, ¿e policja UE zna blachy unijne i s± one przez nich akceptowane i nie wymaga siê dodatkowej naklejki, nie unijne s± nieidentyfikowane przez policjê za granic± wiêc potrzeba naklejki.
To teoria, w praktyce trzeba mieæ pecha ¿eby za to zap³aciæ, ale ja profilaktycznie naklejam PL'kê poza Uniê (np. do Szwajcarii lub Norwegii), dodatkowo warto pamiêtaæ, ¿e normatywna jest jedynia PL'ka na bia³ym tle z czrnymi literami w tzw. du¿ym formacie (na porz±dnych stacjach powinny byæ dostêpne), czyli d³u¿sza ¶rednica oko³o 10 cm.

Data: 2011-08-29 12:48:13
Autor: gzk
Naklejka PL obowi±zkowa czy nie

U¿ytkownik "Wojciech Wrodarczyk" <w.wrodarczyk@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j3fmd1$8s2$1node2.news.atman.pl...
[...]

Profilaktycznie mozesz sobie naklejaæ nawet w Polsce - bo ju¿ przeje¿d¿anie na czerwonym to nie...
Wska¿ konkretny przepis, ¿e ma byc tak a nie inaczej.

Data: 2011-08-25 22:14:41
Autor: Arbiter
Naklejka PL obowi±zkowa czy nie

U¿ytkownik "Javelin" <sicorka@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:178572530.20110825213725o2.pl...

samochodem  za  granicê.  Czy  przepisy  siê  zmieni³y  czy  obowi±zek
posiadania tej naklejki nadal istnieje? Chodzi mi o kraje UE.

moim zdaniem jest obowi±zkowa, ale nikt na to nie patrzy. i powinna byc zgodna z wzorcem a nie jaka¶ niebieska z gwiazdkami:)

Wyje¼d¿aj±c do Ukrainy lepiej mieæ bo mog± nie wpu¶ciæ bez

Data: 2011-08-25 22:18:06
Autor: Marek P.
Arbiter wrote:
[...]

Moim zdaniem i zdaniem celników LT/RU/EST wystarczy PL na bia³ej tablicy rejestracyjnej,

Data: 2011-08-25 22:44:37
Autor: Przemek V
On 2011-08-25 20:18:06 +0000, Marek P. said:

Arbiter wrote:
[...]

Co do LT i EST to zgoda. Co do RU, UA, BY jad±c bez znaczka PL dajesz tylko pretekst DAI, GAI i innym gostkom z l±dowiskami dla helikopterów na ³bach do wyci±gania ³apów ale w sumie i tak by co¶ znale¼l wiêc mo¿e tak jest szybciej i sprawniej ni¿ ¿eby mieli ci po aucie grzebaæ.

Data: 2011-08-26 08:08:42
Autor: gzk
Naklejka PL obowi±zkowa czy nie
U¿ytkownik "Przemek V" <przemmvv@d?imejl.com> napisa³ w wiadomo¶ci
On 2011-08-25 20:18:06 +0000, Marek P. said:

Arbiter wrote:
[...]

Tyle co wrócili¶my z Rosji (przez Ukraine)
3 samochody - teblice bia³e unijne, ¿adnych dodatkowych naklejek PL.
Zero problemów, nikt na to nie zwraca³ uwagi, ani na granicy ani DAI, GAI
itp.
Z tymi czêstymi kontrolami, ³apówkami to te¿ zgruba przesada.

Data: 2011-08-26 08:29:13
Autor: RoMan Mandziejewicz
Naklejka PL obowi±zkowa czy nie
Hello gzk,

Friday, August 26, 2011, 8:08:42 AM, you wrote:

[...]

[...]

To, ¿e Tobie siê uda³o nie znaczy, ¿e ka¿dy bêdzie mia³ takie
szczê¶cie.

Z tymi czêstymi kontrolami, ³apówkami to te¿ zgruba przesada.

Jasssne.

--
Best regards,

Data: 2011-08-26 09:54:22
Autor: Jerry
On 26 Sie, 08:29, RoMan Mandziejewicz <ro...@pik-net.pl> wrote:

> [...]

szczê¶cie.

> Z tymi czêstymi kontrolami, ³apówkami to te¿ zgruba przesada.

Nie wiem sk±d prze¶wiadczenie, ¿e na pewno tam ju¿ czekaj± tysi±ce
patroli gotowych wyrwaæ ka¿dego dolara i zatrzymywaæ dowody
rejestracyjne za kurz na zderzaku... Kiedy¶ nie by³o fajnie, ale dzi¶
je¼dzi siê ca³kiem inaczej. Mnie na Ukrainie raz jeden zatrzymali,
kiedy faktycznie przekroczy³em prêdko¶æ (120@90). Zagapi³em siê i
kosztowa³o to 10 dolarów :) To czego najbardziej mo¿na siê tam obawiaæ
to kiepska nawierzchnia wielu dróg, s³aby stan techniczny samochodów i
kierowcy-debile (widaæ, ¿e im dalej na wschód tym gorzej).

Data: 2011-08-26 09:39:48
Autor: Marek P.
[...]

Mój znajomy TIRowiec k³adzie 5 dolców na tapicerkê. Policjant wchodzi bierze i nic nie grzebie :)

Data: 2011-08-26 09:17:43
Autor: pwz
[...]

(...)

W UE to nie, ale poza - tak. Moj± naklejkê kupi³em w Auchan przed wakacjami za jakie¶ 2-3 z³. Trzeba dobrze poszukaæ na pó³kach. A w razie czego ju¿ w trasie na stacji benzynowej.
pwz

Data: 2011-08-26 11:03:16
Autor: K
W dniu 25-08-2011 21:37, Javelin pisze:
[...]

w 2008 dwukrotnie jechalem na czarnych do szwecji. zadnych nakelej nie mialem. w 2009 ponownie do szwecji i dalej do danii ale juz na bialych - unijnych, rowniez bez naklejki.

Data: 2011-08-26 13:07:57
Autor: to
Naklejka PL obowi±zkowa czy nie
begin K
w 2008 dwukrotnie jechalem na czarnych do szwecji. zadnych nakelej nie
mialem. w 2009 ponownie do szwecji i dalej do danii ale juz na bialych -
unijnych, rowniez bez naklejki.

To teraz spróbuj jeszcze na żółtych pojechać i daj znać, jak było. ;-)

Data: 2011-08-29 11:35:31
Autor: Wojciech Wrodarczyk
W dniu 2011-08-26 11:03, K pisze:

w 2008 dwukrotnie jechalem na czarnych do szwecji. zadnych nakelej nie
mialem. w 2009 ponownie do szwecji i dalej do danii ale juz na bialych -
unijnych, rowniez bez naklejki.

A jak dwukrotnie przejecha³em na czerwonym ¶wietle raz w Polsce, raz zagranic±, dwa razy bez konsekwencji. Wyci±gamy jakie¶ wspólne wnioski z naszych do¶wiadczeñ?

Data: 2011-08-26 11:31:23
Autor: Bart³omiej Zieliñski
Naklejka PL obowi±zkowa czy nie
U¿ytkownik K napisa³:
w 2008 dwukrotnie jechalem na czarnych do szwecji [...]

I dlatego dwukrotnie wys³a³e¶ posta? ;-)

* Bart³omiej Zieliñski            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2011-08-26 12:58:23
Autor: K
Naklejka PL obowi±zkowa czy nie
W dniu 26-08-2011 11:31, Bart³omiej Zieliñski pisze:
U¿ytkownik K napisa³:
w 2008 dwukrotnie jechalem na czarnych do szwecji [...]

I dlatego dwukrotnie wys³a³e¶ posta? ;-)

nie, dlatego ze cos sie zjebalo i serwer odpowiedzial bledem a skasowac nie moge. jeszcze jakies pytania w temacie naklejek PL? ;]

Data: 2011-08-26 18:55:10
Autor: Leonowik
Nakl...

U¿ytkownik "K" <glownyinformatyk@zus.gov.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

nie, dlatego ze cos sie zjebalo i serwer odpowiedzial bledem a skasowac
nie moge.

    Zajebi¶cie zajeba³e¶ i serwer zjeba³o, a tobie siê pojeba³o
i najlepiej zajeb ³bem w mur to mo¿e otrze¼wiejesz i bedziesz wiedzia³
gdzie i kiedy jebaæ.

Data: 2011-08-26 13:49:06
Autor: MadMan
[...]

A to dziwne, ja jak jecha³em za granicê na rowerze to sobie kupi³em
takowe na pierwszej lepszej stacji (Lukoil) coby sakwê obkleiæ. Mieli 2
typy, na szybê albo na co¶ nieprzezroczystego (znaczy - naklejane od
¶rodka i od zewn±trz). --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-08-26 14:54:45
Autor: to
Naklejka PL obowi±zkowa czy nie
begin MadMan
A to dziwne, ja jak jechałem za granicę na rowerze to sobie kupiłem
takowe na pierwszej lepszej stacji (Lukoil) coby sakwę obkleić. Mieli 2
typy, na szybÄ™ albo na coÅ› nieprzezroczystego (znaczy - naklejane od
środka i od zewnątrz).

Trzeba było sobie jeszcze na czoło nalepić. ;]

Data: 2011-08-26 17:51:43
Autor: MadMan
Naklejka PL obowi±zkowa czy nie
Dnia 26 Aug 2011 14:54:45 GMT, to napisa³(a):

Trzeba by³o sobie jeszcze na czo³o nalepiæ. ;]

Za du¿a. Niepraktyczne to te¿. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-08-29 14:18:07
Autor: Matmir
Naklejka PL obowi±zkowa czy nie
begin MadMan

Trzeba by³o sobie jeszcze na czo³o nalepiæ. ;]

Musi byæ nalepiona z ty³u, nie z przodu.

Data: 2011-08-29 23:01:57
Autor: Micha³ Gut
Naklejka PL obowi±zkowa czy nie
Trzeba by³o sobie jeszcze na czo³o nalepiæ. ;]
Musi byæ nalepiona z ty³u, nie z przodu.

to bedzie chodzil na ffsstecnym:)

Naklejka PL obowi±zkowa czy nie