Naklejka PL obowi±zkowa czy nie

Data: 2011-08-25 21:48:06
Autor: Grejon
Naklejka PL obowi±zkowa czy nie
W dniu 2011-08-25 21:37, Javelin pisze:
Witam!

Byæ  mo¿e  jestem  zacofany,  ale  fakt ¿e baaardzo dawno nie jecha³em
samochodem  za  granicê.  Czy  przepisy  siê  zmieni³y  czy  obowi±zek
posiadania tej naklejki nadal istnieje? Chodzi mi o kraje UE.

Pytam  bo ostatnio zwiedzi³em 4 hipermarkety, 3 sklepy moto i 2 stacje
benzynowe  i  nigdzie  takowych  nie  posiadaj±. W dwóch sklepach by³y
jedynie PLki ale na niebieskim tle z lataj±cymi do oko³a wiazdkami jak
by  je  kto¶  maczug±  zdzieli³  a pamiêtam ¿e dopuszczalne by³y tylko
czarne litery na bia³ym tle z obwódk±.

Jak to teraz jest?

OIDP obowi±zkowe s± je¶li wyje¿d¿asz poza teren UE albo masz jeszcze auto z czarnymi blachami.

--
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-08-25 21:52:36
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2011-08-25 21:48, Grejon pisze:
[...]

To prawda.

albo masz jeszcze auto z czarnymi blachami.

Obawiam siê, ¿e bia³e (ale nie unijne) równie¿ pod to podpadaj±.

Data: 2011-08-29 11:33:03
Autor: Wojciech Wrodarczyk
W dniu 2011-08-25 21:52, Artur Ma¶l±g pisze:
W dniu 2011-08-25 21:48, Grejon pisze:

albo masz jeszcze auto z czarnymi blachami.

Obawiam siê, ¿e bia³e (ale nie unijne) równie¿ pod to podpadaj±.

W sensie na czarnych blachach PL'ka potrzebna te¿ w UE.
Generalnie przyjmuje siê, ¿e policja UE zna blachy unijne i s± one przez nich akceptowane i nie wymaga siê dodatkowej naklejki, nie unijne s± nieidentyfikowane przez policjê za granic± wiêc potrzeba naklejki.
To teoria, w praktyce trzeba mieæ pecha ¿eby za to zap³aciæ, ale ja profilaktycznie naklejam PL'kê poza Uniê (np. do Szwajcarii lub Norwegii), dodatkowo warto pamiêtaæ, ¿e normatywna jest jedynia PL'ka na bia³ym tle z czrnymi literami w tzw. du¿ym formacie (na porz±dnych stacjach powinny byæ dostêpne), czyli d³u¿sza ¶rednica oko³o 10 cm.

Data: 2011-08-29 12:48:13
Autor: gzk
Naklejka PL obowi±zkowa czy nie

U¿ytkownik "Wojciech Wrodarczyk" <w.wrodarczyk@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j3fmd1$8s2$1node2.news.atman.pl...
[...]

Profilaktycznie mozesz sobie naklejaæ nawet w Polsce - bo ju¿ przeje¿d¿anie na czerwonym to nie...
Wska¿ konkretny przepis, ¿e ma byc tak a nie inaczej.

Naklejka PL obowi±zkowa czy nie