Naklejki firm ochroniarskich ;)

Data: 2012-07-04 17:43:50
Autor: vitek
Naklejki firm ochroniarskich ;)
Witam serdecznie,
    własnie skończyłem montować u siebie w domu system alarmowy. Na zewnątrz mam sygnalizator i chciałbym na niego nakleić naklejkę jakiejś firmy ochroniarskiej np. Solid Security. Czy mam do tego prawo? tzn. nie nawiązałbym żadnej umowy z tą czy inną firmą, ale po prostu przykleiłbym ich naklejkę w celu dodatkowego "straszonka" na potencjalnego złodzieja. Na naklejkach różnych firm widoczne są ich loga / symbole, które wyglądają dość poważnie.

Co o tym sądzicie?

Data: 2012-07-04 16:39:53
Autor: Massai
vitek wrote:

[...]

Zrób podobną ;-) tak jak ten gośc co jeździ motocyklem w kamizelce
"Police" a na dole małymi "zakłady chemiczne".

Taka sama podpada pod wykorzystanie ich znaku graficznego.

--
Pozdro
Massai

Data: 2012-07-04 20:28:58
Autor: ETR
W dniu 04.07.2012 18:39, Massai pisze:

Zrób podobną ;-) tak jak ten gośc co jeździ motocyklem w kamizelce
"Police" a na dole małymi "zakłady chemiczne".

BTW widzialem wczoraj kolesia na moocyklu z napisem POLICJA  pod spodem maĹťymi literami: jest super  !  ..PAnika na drodze byla

paul

--
www.lifeprogress.pl


Data: 2012-07-05 19:55:42
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-07-04 20:28, Użytkownik ETR napisał:

Zrób podobną ;-) tak jak ten gośc co jeździ motocyklem w kamizelce
"Police" a na dole małymi "zakłady chemiczne".

BTW widzialem wczoraj kolesia na moocyklu z napisem POLICJA  pod spodem maŻymi literami: jest super  !  ..PAnika na drodze byla

Lepsze są kamizelki odblaskowe z napisem POLICE a pod spodem drobnym
drugiem coś w stylu fajne miasto.

Pozdrawiam

Data: 2012-07-04 18:33:39
Autor: ETR
Naklejki firm ochroniarskich ;)
W dniu 04.07.2012 17:43, vitek pisze:
Witam serdecznie,
     wÂłasnie skoĂączyÂłem montowaĂŚ u siebie w domu system alarmowy. Na zewnÂątrz
mam sygnalizator i chciaÂłbym na niego nakleiĂŚ naklejkĂŞ jakiejÂś firmy
ochroniarskiej np. Solid Security. Czy mam do tego prawo? tzn. nie
nawiÂązaÂłbym Âżadnej umowy z tÂą czy innÂą firmÂą, ale po prostu przykleiÂłbym ich
naklejkĂŞ w celu dodatkowego "straszonka" na potencjalnego zÂłodzieja. Na
naklejkach ró¿nych firm widoczne s¹ ich loga / symbole, które wygl¹daj¹ doœÌ
powaÂżnie.

Co o tym sÂądzicie?

a jak kupisz białe buty i flamastrem naniesiesz znak adidas? to będzie to zgodne z prawem . Nie możesz się posługiwać chronionymi znakami dla zabawy.
  Nie przesadzaj ochrona domu miesięcznie w solidzie kosztuje 40 zł ( wiem bo mam ) i masz święty spokĂłj

paul

--
www.lifeprogress.pl


Data: 2012-07-04 20:28:14
Autor: qwerty
Naklejki firm ochroniarskich ;)
UĹźytkownik "ETR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jt1r93$b09$1@node2.news.atman.pl...
Nie przesadzaj ochrona domu miesięcznie w solidzie kosztuje 40 zł ( wiem bo mam ) i masz święty spokój

Gdzie masz 40 zł?

Data: 2012-07-04 20:30:29
Autor: ETR
W dniu 04.07.2012 20:28, qwerty pisze:
UĹźytkownik "ETR"  napisał w wiadomości grup
Nie przesadzaj ochrona domu miesięcznie w solidzie kosztuje 40 zł (
wiem bo mam ) i masz święty spokój

Gdzie masz 40 zł?

w lublinie ...dokładnie 45 złociszy 9 patrzyłem w rachunek przed chwilą)

paul

--
www.lifeprogress.pl


Data: 2012-07-04 21:09:03
Autor: qwerty
UĹźytkownik "ETR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jt2245$hq5$2@node2.news.atman.pl...
w lublinie ...dokładnie 45 złociszy 9 patrzyłem w rachunek przed chwilą)

Chodziło mi o firmę ochroniarską, a nie miejscowość. ;)

Data: 2012-07-04 21:23:20
Autor: ETR
W dniu 04.07.2012 21:09, qwerty pisze:
UĹźytkownik "ETR"  napisał w wiadomości grup
w lublinie ...dokładnie 45 złociszy 9 patrzyłem w rachunek przed chwilą)

Chodziło mi o firmę ochroniarską, a nie miejscowość. ;)

solid

www.lifeprogress.pl


Data: 2012-07-05 09:10:59
Autor: Nixe
Naklejki firm ochroniarskich ;)
W dniu 2012-07-04 20:28, qwerty pisze:

Gdzie masz 40 zł?

Ja mam tyle w Juwentusie.
No, 44, ale to şadna róşnica.

N.

Data: 2012-07-05 00:07:54
Autor: vitek
[...]

Jak kupię białe buty i dodam do nich znak firmowy to stworzę podróbkę produktu firmy adidas.
Gdy jako fan firmy solid security wywiesze na dom ich małe logo to nie zrobię z domu podróbki żadnego produktu, ani nie będę prowadził sprzedaży butów adidas na domu z tym logo. Także, jakie prawo łamię?

Data: 2012-07-05 01:01:17
Autor: JK
W dniu 2012-07-05 00:07, vitek pisze:

[...]

Będzie to podróbka usługi polegającej na ochronie domu przez firmę Solid Security.

JK

Data: 2012-07-05 01:19:38
Autor: vitek
Naklejki firm ochroniarskich ;)
Będzie to podróbka usługi polegającej na ochronie domu przez firmę Solid Security.

Gdzie w prawie znajdziemy coś na temat podrabiania usług? ...

Data: 2012-07-05 08:02:31
Autor: cef
vitek wrote:
Będzie to podróbka usługi polegającej na ochronie domu przez firmę
Solid Security.

Gdzie w prawie znajdziemy coś na temat podrabiania usług? ...

Myślę, że w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

Data: 2012-07-05 09:12:20
Autor: Nixe
W dniu 2012-07-05 01:19, vitek pisze:

Gdzie w prawie znajdziemy coś na temat podrabiania usług? ...

Załóż sobie prywatne SPA posługując się logo ERIS i sprawdź, czy to zadziała :/
Jeśli tak, to zwrócę honor.

N.

Data: 2012-07-05 08:34:14
Autor: BartekK
W dniu 2012-07-05 01:01, JK pisze:
[...]

Podróbką usługi to by było, jakby sobie okleił auto, albo zrobił koszulkę z takim logiem, i chodził po ludziach i twierdził że jest z tej firmy i ich ochrania. Wtedy podszywałby się i byłaby to podróbka usługi.
Inny przykład - niektórzy przyklejają (większe lub mniejsze) logo-napis np Pioneer na tylną szybę w aucie. Mogą? Czasem takie naklejki dostaje sie razem ze sprzętem grającym "weź naklej se pan", a niektórzy sami kupują samą naklejkę. Firma szczęsliwa bo ma darmową reklamę. Czy jeśli jednak w aucie gra Safari 5 a nie Pioneer - to jest podróbka? Naruszenie znaku handlowego czy coś?

Data: 2012-07-05 09:17:38
Autor: Nixe
W dniu 2012-07-05 08:34, BartekK pisze:

Podróbką usługi to by było, jakby sobie okleił auto, albo zrobił
koszulkę z takim logiem, i chodził po ludziach i twierdził że jest z tej
firmy i ich ochrania.

Też, ale w opisywanej sytuacji wystarczy, że Vitek stworzy pozory, że jego dom chroni Solid, choć tak naprawdę chroni go sam Vitek.

[...]
jednak w aucie gra Safari 5 a nie Pioneer - to jest podrĂłbka? Naruszenie
znaku handlowego czy coś?

Naprawdę nie widzisz różnicy między reklamą a nieuczciwym używaniem logo?

N.

Data: 2012-07-05 22:14:49
Autor: m4rkiz
"Nixe" <nixe@nixe.pl> wrote in message news:jt3f2e$rop$1inews.gazeta.pl...
[...]

ja nie widze (w tym przypadku), mozesz mnie uswiadomic

czym sie dokladnie rozni przyklejenie naklejki firmy produkujacej sprzet audio
od naklejki firmy ochroniarskiej?

Data: 2012-07-05 23:25:16
Autor: Nixe
TeĹź, ale w opisywanej sytuacji wystarczy, Ĺźe Vitek stworzy pozory, Ĺźe

Kilkanaście postów wyżej.
Nie chce mi się przepisywać.

N.

Data: 2012-07-06 13:37:06
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 5 Jul 2012, m4rkiz wrote:

czym sie dokladnie rozni przyklejenie naklejki firmy produkujacej sprzet
audio od naklejki firmy ochroniarskiej?

  Celem.

  Naklejka od sprzętu audio nie może przynosić korzyści dźwiękowej
naklejającemu, za to naklejka firmy ochraniarskiej może przynieść
naklejającemu korzyść w postaci "pozorowanej ochrony".

  Mniej więcej na takiej samej zasadzie, na której montuje się
atrapy kamer: dla złodzieja upewnienie się że toto za drzwiami
stanowi atrapę stanowi przeszkodę, dla której na całkiem realnie
istniejącym rynku część posiadaczy lokali i terenu jest skłonna
wydać kilkanaście lub kilkadziesiąt złotych (ułamek ceny
prawdziwej kamery) za atrapę.

  W przypadku "pozorowania ochrony za pomocą loga" prawo do tej
wartości ma właściciel loga.
  I oczywiście, jemu *wolno* rozdawać takie plakietki za darmo,
jeśli jest tak jak Andrzej pisał.
  Ale to nie jest tożsame z prawem do samowolnego korzystania
z takiej formy "pozoracji".

  Zakładając, że "pozoracja" jest warta mniej niż 200 zł rocznie,
można nawet podarować sobie rozważanie sprawy podatku :P
(bo co do zasady by się należał, ale rozdawanie świadczeń
w celach "promocyjnych" do 200 zł rocznie na otrzymującego
powinno dać się podciągnąć pod istniejące zwolnienie).

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-07-06 14:01:20
Autor: m4rkiz
"Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> wrote in message news:Pine.WNT.4.64.1207061321170.2936quad...
[...]

z kwestia uzyskania naklejki z logiem oczywiscie sie zgadzam,
ale obawiam sie ze nie dam sie przekonac iz jej naklejenie
na szybe bedzie skutkowalo obowiazkiem podatkowym lub czy firma
ochroniarska ktora (zakladam) zlecila ich produkcje i w jakis
sposob dystrybucje (mimo ze naklejka ich zdaniem nie 'powinna'
trafic akurat do watkotworcy) bedzie miala jakies podstawy do...
wlasnie czego? nakazania jej zdjecia? bo przeciez nie swiadczyli
mu uslug i nie ponosili kosztow monitoringu tego na co on ja
przykleil

a tsd skoro sprawa waszym zdaniem nie jest jednoznaczna zawsze
zostaje zrobienie wlasnego 'groznego' logo ;)

Data: 2012-07-07 07:26:59
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 6 Jul 2012, m4rkiz wrote:

ale obawiam sie ze nie dam sie przekonac iz jej naklejenie
na szybe bedzie skutkowalo obowiazkiem podatkowym

  Nie będzie, bo jest zwolnienie na taką okazję.
  Ale co do zasady możesz w ciemno przyjąć, że jakieś 100%
populacji popełnia wykroczenie skarbowe z przepisu
o "nieodpłatnych świadczeniach".
  W ustawie zapisali podatek od nieodpłatnych świadczeń
i basta, bez żadnej "kwoty wolnej", za wyjątkiem zwolnień
"od rodziny", tego "promocyjnego" o którym wspominałem
i być może coś jeszcze się znajdzie.
  Potencjalnych czepiaczy uprzedzę: darowizny nie podlegają,
a wypełnienie obowiązku ustawowego niekoniecznie jest czymś
co się "otrzymuje na korzyść", więc do zarzutów o podwójne
opodatkowanie darowizny tudzież tezę jakoby kanapki
dla dziecka były opodatkowane (z tytułu ich zrobienia)
się nie odniosę, bo jest w archiwach :>

[...]

  Trzeba uznać "problem dowodowy".
  Plakietki musiałyby być ponumerowane i wydawane imiennie,
żeby szukać dziury w całym.

a tsd skoro sprawa waszym zdaniem nie jest jednoznaczna zawsze
zostaje zrobienie wlasnego 'groznego' logo ;)

  O, i to jest całkiem przekonujące rozwiązanie ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-07-06 16:26:45
Autor: m
[...]

Ponadto, niesie za sobą groźbę utraty renomy przez firmę ochroniarską.

W sensie, Zenek sobie nalepił plakietkę, wszyscy wiedzą że Zenek jest chroniony przez Solid. Ale Zenka okradli jak był na wyjeździe. I wszyscy w okolicy stracili szacunek do firmy Solid, to co nawet takiego Zenka nie mogła ochronić.

p. m.

Data: 2012-07-11 18:42:58
Autor: John Kołalsky
Naklejki firm ochroniarskich ;)

Użytkownik "m" <mvoicem@gmail.com>

[...]

Ale dokładnie to samo może być jak sprzęt audiowizualny Zenka zepsuje się. W małej społeczności wszyscy dowiedzą się i kupowania takiego sprzętu (a nie usługi słuchania, bo takowej producent sprzętu nie sprzedaje) będą unikali. Tak, że nie różnią się.

Data: 2012-07-05 17:43:55
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 5 Jul 2012, BartekK wrote:

[...]

  Też, i to jest pierwszy "powód do prawa".
  O tym niżej - wyłącz ten przypadek (że producent/posiadacz praw
do znaku *chce* żeby go publicznie pokazywać).

  Jest jeszcze wersja ustawowa.
  Wystarczy że w razie trzego oświadczą, że tego Pioneera, o widzisz
pan, tam obok schowka, chcę sprzedać za DOBRĄ CENĘ.
  :)

Firma szczęsliwa bo ma darmową reklamę.
Czy jeśli jednak w aucie gra Safari 5 a nie Pioneer - to jest podróbka?

  Jeśli naklejka została dostarczona przez producenta "w celu reklamowania",
jest to po prostu reklama producenta za jego zgodą.

  Trudno żeby sam siebie oskarżył o podżeganie do naruszenia praw :>

  Ale nie było mowy o tym, że pytający dostał naklejkę Solid "w celu
naklejenia', wot tak sobie.
  A to JEST istotne.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-07-05 22:32:30
Autor: Gotfryd Smolik news
Naklejki firm ochroniarskich ;)
On Thu, 5 Jul 2012, Gotfryd Smolik news wrote:

w razie trzego

  Khm... tentego...

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-07-05 17:37:17
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 5 Jul 2012, vitek wrote:

Gdy jako fan firmy solid security wywiesze na dom ich małe logo to nie
zrobię z domu podróbki żadnego produktu, ani nie będę prowadził sprzedaży
butów adidas na domu z tym logo. Także, jakie prawo łamię?

  Pozwolę sobie na uwagę: odwracasz to co można by nazwać "dozwolonym
użytkiem znaków towarowych".
  Otóż takiego znaku *możesz* użyć właśnie wtedy, kiedy *sprzedajesz*
dany wyrób! (oczywiście "oryginalny").
  I wcale nie chodzi o "zgodę producenta", lecz fakt sprzedaży ichniego
wyrobu.

  Nie wiem skąd koncept że "jak sprzedaję to nie mogę używać" (a w
domyśle pewnie "potrzebuję wtedy zgody producenta"), bo widzę go
(na grupach) nie po raz pierwszy.
  Z mocy przepisu jest na odwrót!
(i jest to logiczne - skoro sprzedaję markowy wyrób, to marka jest
po to, żebym mógł się pochwalić tą "markowością")

  :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-07-06 00:18:59
Autor: RD
[...]

  W sprawie domen internetowych wyroki padały już różne. A można pomyśleć, że tak właśnie jest, jak piszesz.

  Czy można wytłumaczyć ten niuans (nazw - znaków zastrzeżonych/towarowych w nazwach domen np. superzastrzeżonanazwa-sklep.pl)?

Pozdr,
Rafał

Data: 2012-07-06 13:56:08
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 6 Jul 2012, RD wrote:

W sprawie domen internetowych wyroki padały już różne. A można pomyśleć, że
tak właśnie jest, jak piszesz.

  Oj tak.
  Tyle, że podobnie jak przy sławnej sprawie "microsoft.pl", podobne
zjawiska występowały i w innych działkach.

Czy można wytłumaczyć ten niuans (nazw - znaków zastrzeżonych/towarowych
w nazwach domen np. superzastrzeżonanazwa-sklep.pl)?

  Widzę punkt zaczepienia: czym innym jest użycie znaku towarowego
do prezentacji *towaru*, a czym innym posłużenie się tą nazwą do prezentacji
*sklepu*.
  To drugie obejmowałoby również "promocję" towarów konkurencyjnych
(lub choćby tylko "obojętnych dla marki"), a do tego ustawa prawa
nijak nie daje.
  Zgadza się?

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-07-04 20:19:05
Autor: Nixe
W dniu 2012-07-04 17:43, vitek pisze:
[...]

Sądzimy, że złodzieje mają swoje wtyczki w firmach ochroniarskich i doskonale wiedzą, który obiekt jest faktycznie chroniony, a który tylko dla picu.
Co do wykorzystywania znaku graficznego bez zgody firmy, to już Ci napisano.

N.

Data: 2012-07-05 00:06:24
Autor: vitek
[...]

A czy ja ten znak wykorzystuje w celach komercyjnych? Nie mam tam swojej siedziby solid security, nie prowadzę firmy ochroniarskiej. Po prostu jestem fanem solid security i wywieszam ich logo. Gdybym na okno przykleił sobie znaczek adidas to jakie prawo bym złamał? Proszę o konkretne paragrafy, bo z ustawy o prawach autorskich i pokrewnych to chyba nic nie podpada.

Data: 2012-07-05 09:10:01
Autor: Nixe
W dniu 2012-07-05 00:06, vitek pisze:

[...]

Stwarzasz pozory korzystania z ich usług nie płacąc im za to.
Stwarzasz pozory ochrony domu posługując się ich logo, ale tak naprawdę robiąc im w ten sposób antyreklamę - jeśli ktoś faktycznie się włamie, a Solid nie zareaguje (no bo niby dlaczego), to będzie to wyglądało tak, jakby odwalali fuszerkę.

Nie chodzi tutaj o podróbkę towaru, ale usługi. Innymi słowy, na nieistniejącej usłudze "naklejasz" logo firmy. Tak, jak na bucie no-name nakleiłbyś logo Adidas.

Nie wiem pod jakie paragrafy to może podpadać, ale logicznie rzecz biorąc ktoś mógłby się mocno przyczepić.

N.

Data: 2012-07-05 17:08:19
Autor: BartekK
W dniu 2012-07-05 09:10, Nixe pisze:
[...]
To jak ja sobie nakleję logo "tepsy vel orange" na router/skrzynkę/gdzieśtam, a mam netie - to też stwarzam pozory korzystania z ich usług?

Najprościej byłoby akurat chyba spytać tutaj "u źródła" czyli w danej firmie ochrony. Bo po pierwsze jest ogromna różnica, czy płacimy za usługę chronienia faktycznego, czy za usługę wiszenia naklejki która ma odstraszać? Po drugie - jak się dana firma na to zapatruje.

Data: 2012-07-05 17:41:42
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-07-05 17:08, BartekK pisze:
[...]

GĂłwno-tam.
Należy poszukać orzecznictwa, a mnie się nie chcę.
Bo jeśli ktoś napisze sobie na płocie "polecam usługi Solid" i zamieści ich logo, to nawet może brać za to od nich kasę.
A jeśli słowa "polecam usługi" później zostaną zamienione na  bardzo małymi literkami... ?

.... podobno kiedyś w Trójmieście funkcjonowały naklejki na samochody "Rugby Arka Gdynia". Działały. Niech się jakiś miejscowy wypowie.

--

Dziękuję i pozdrawiam.           Sqlwiel.

Data: 2012-07-05 18:38:33
Autor: Nixe
W dniu 2012-07-05 17:41, SQLwiel pisze:

... podobno kiedyś w Trójmieście funkcjonowały naklejki na samochody
"Rugby Arka Gdynia". Działały. Niech się jakiś miejscowy wypowie.

I jako co te naklejki miały niby funkcjonować?
Ja miejscowa, a pierwszy raz słyszę o czymś takim.

N.

Data: 2012-07-05 17:59:32
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 5 Jul 2012, Nixe wrote:

W dniu 2012-07-05 00:06, vitek pisze:

siedziby solid security, nie prowadzę firmy ochroniarskiej. Po prostu
[...]

Nie wiem pod jakie paragrafy to może podpadać,

  Z prawa własności przemysłowej, link niżej.

ale logicznie rzecz biorąc
ktoś mógłby się mocno przyczepić.

  Zacząłbym od zaakcentowania przepisu art.120.3.1 tu:
http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dnia-30-czerwca-2000-r-prawo-wlasnosci-przemyslowej/

....bo ktoś mógłby myśleć, że "znaki *towarowe*" wymagają fizycznego towaru :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-07-05 18:12:44
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 05.07.2012 09:10, Nixe pisze:

[...]

Solid i Juventus (te dwa na pewno) sami z siebie bez pytania wieszają ludziom tabliczki, że niby ich chronią (z małą przywieszką z numerem do handlowca).

Więc z czym do wodza? ;->

Data: 2012-07-05 18:44:05
Autor: Nixe
W dniu 2012-07-05 18:12, Andrzej Lawa pisze:

Solid i Juventus (te dwa na pewno) sami z siebie bez pytania wieszają
ludziom tabliczki, że niby ich chronią (z małą przywieszką z numerem do
handlowca).

U mnie wieszali jedynie papierowe ulotki na bramie.
Tablice plastikowe i naklejki na szyby dopiero po zawarciu umowy.

N.

Data: 2012-07-05 18:45:53
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 05.07.2012 18:44, Nixe pisze:
[...]

Może za krótko czekałeś ;)

Data: 2012-07-05 22:18:16
Autor: m4rkiz
"Nixe" <nixe@nixe.pl> wrote in message news:jt3ek5$aqo$1inews.gazeta.pl...
[...]

jak bede 'stwarzal pozory' korzystania z uslug poczty polskiej to...?

Data: 2012-07-05 23:29:01
Autor: Nixe
W dniu 2012-07-05 23:18, m4rkiz pisze:

jak bede 'stwarzal pozory' korzystania z uslug poczty polskiej to...?

Będziesz dostarczał listy posługując się logo PP?
Czy też korzystając z usług szemranej firmy spedytorskiej "Zenek i Spółka" będziesz wszystkich informował, że to jest PP (w opisywanej sytuacji taką informacją jest wywieszenie tabliczki SOLID na płocie)?

W obu przypadkach robisz pod górkę PP.
Czym to grozi - było aż nadto w tym wątku.

N.

Data: 2012-07-05 23:50:12
Autor: m4rkiz
"Nixe" <nixe@nixe.pl> wrote in message news:jt50up$pdh$1inews.gazeta.pl...
[...]

jak bede stwarzal pozory (stawiajac sobie na biurku kalendarz z logo pp)
a dostarcze listy sam, wrzucajac je do skrzynek to wiesz co mi pp moze
zrobic...

jezeli facet dostanie naklejke z logo firmy i sobie ja walnie na
szybie to beda go mogli co najwyzej "cmoknac w pompke"

Data: 2012-07-06 06:25:10
Autor: spp
W dniu 2012-07-06 00:50, m4rkiz pisze:

jak bede stwarzal pozory (stawiajac sobie na biurku kalendarz z logo pp)
a dostarcze listy sam, wrzucajac je do skrzynek to wiesz co mi pp moze
zrobic...

Ale tylko swoje listy.

--
spp

Data: 2012-07-06 14:03:48
Autor: m4rkiz
"spp" <spp-to-ja@gazeta.pl> wrote in message news:jt5pbi$o89$1inews.gazeta.pl...
[...]

oczywiscie, przeciez klejacy naklejke nie oferuje nikomu uslug ochrony
w imieniu owej firmy tylko wlasnie stawia sobie 'kalendarz' przy szybie

Data: 2012-07-06 17:01:31
Autor: Nixe
"m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości news:jt6nou$mva$1dont-email.me...

oczywiscie, przeciez klejacy naklejke nie oferuje nikomu uslug ochrony
w imieniu owej firmy tylko wlasnie stawia sobie 'kalendarz' przy szybie

Nie oferuje, ale stwarza pozory, że jego majątek jest chroniony przez firmę SOLID, a jest to nieprawda.
Wyobraź sobie sytuację, że sąsiedzi Vitka dowiadują się, że u Vitka było włamanie, ale nikt z ochrony nie zareagował mimo donośnego wycia alarmu. Widząc u Vitka naklejki z logo SOLID skojarzą fakt braku reakcji z brakiem kompetencji firmy SOLID.
Dla mnie to typowa antyreklama.
To tylko jeden z aspektów. O drugim pisał Gotfryd.

Postaw się na miejscu SOLIDa. Chciałbyś, aby logo Twojej własnej firmy ochroniarskiej wisiało gdzie popadnie, chociaż nikt z Twoich usług nie korzysta?
Nie REKLAMA informująca, że istnieje firma "m4rkiz" świadcząca usługi monitoringu, lecz LOGO, informujące, że dany obiekt jest chroniony przez Twoją firmę.

N.

Data: 2012-07-08 22:34:20
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 06.07.2012 17:01, Nixe pisze:

Postaw się na miejscu SOLIDa. Chciałbyś, aby logo Twojej własnej firmy
ochroniarskiej wisiało gdzie popadnie, chociaż nikt z Twoich usług nie
korzysta?

Wytłumacz zatem, dlaczego samo to robią, hmm?

Data: 2012-07-09 00:35:05
Autor: Nixe
W dniu 2012-07-08 22:34, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Nie wiem czy robią. To tylko Twoje słowa, a ja pierwszy raz słyszę o takich praktykach, bo nie bardzo wiem, czemu miałyby służyć.
Jak pisałam - tu, gdzie mieszkam, żadna z firm ochroniarskich (a jest ich sporo) nie wieszała i nie wiesza sama z siebie plastikowych tablic z napisem "Obiekt chroniony w sieci monitoringu firmy XXX. Aktywowanie alarmu spowoduje interwencję załóg dyżurnych."
Jedyne, co nagminnie zostawiają, to papierowe ulotki wetknięte w drzwi lub bramę. Nawet w tych miejscach, które już są chronione.

N.

Data: 2012-07-09 08:59:17
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 09.07.2012 00:35, Nixe pisze:
[...]

Twierdzisz, że kłamię? Może się zastanów nad swoimi słowami i odszczekaj?

[...]

Takiego słowotoku to nigdy nie widziałem - tylko tabliczki "Obiekt
chroniony [nazwa i logo firmy]". I to zarówno w przypadku chronionych
jak i zachęcanych do podpisania umowy.

Jedyna różnica pomiędzy obiektami chronionymi a molestowanymi jest taka,
że tabliczki molestowanych mają doklejony w rogu kontakt do handlowca.

Ach, no i jeszcze taka, że molestowani mają z reguły tabliczki tych
dwóch firm, a chronione tylko jednej.

Data: 2012-07-05 23:53:50
Autor: 'Tom N'
Nixe w <news:jt50up$pdh$1inews.gazeta.pl>:

W dniu 2012-07-05 23:18, m4rkiz pisze:

jak bede 'stwarzal pozory' korzystania z uslug poczty polskiej to...?

Będziesz dostarczał listy posługując się logo PP?

Korzystanie z usługi to dostarczanie...

Czy też korzystając z usług szemranej firmy spedytorskiej "Zenek i Spółka" będziesz wszystkich informował, że to jest PP (w opisywanej sytuacji taką informacją jest wywieszenie tabliczki SOLID na płocie)?

Analogia z d.. wyjęta. Jeśli A ci powiesi na płocie reklamę, a korzystasz z
B, to nie znaczy, że informujesz wszystkich, że ochrania cię ten reklamujący
sie na płocie
Czym to grozi

Paranoją -- co 5 minut sprawdzać, czy A-Z nie "powiesili" się na płocie

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-07-06 08:17:17
Autor: Nixe
W dniu 2012-07-05 23:53, 'Tom N' pisze:
[...]

Wolałam się upewnić - masa tutaj różnych imbecyli, a nie wszystkich znam szczegółowo.

Analogia z d.. wyjęta. Jeśli A ci powiesi na płocie reklamę,

Ale nikt tu nie powiesił na płocie reklamy!
Ty też masz problemy z odróżnieniem tych dwóch sytuacji?

Paranoją -- co 5 minut sprawdzać, czy A-Z nie "powiesili" się na płocie

Jak wyżej. Sprawdź pierwszy post, a potem przestań wymyślać debilizmy.

N.

Data: 2012-07-06 08:30:44
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 06.07.2012 08:17, Nixe pisze:

Analogia z d.. wyjęta. Jeśli A ci powiesi na płocie reklamę,

Ale nikt tu nie powiesił na płocie reklamy!
Ty też masz problemy z odróżnieniem tych dwóch sytuacji?

A jak udowodnią, że to nie oni samowolnie powiesili?

W mojej okolicy Solid i Juventus nagminnie wieszają ludziom (bez
pytania) swoje tabliczki "chronione przez".

Data: 2012-07-06 13:40:23
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 6 Jul 2012, Andrzej Lawa wrote:

[...]

  W takim układzie wypadnie się zgodzić.
  Ale zaraz trzeba zastrzec, że to "problem dowodowy" dla próby
oskarżenia kogokolwiek, a nie prawo jako takie "bo mi wolno".

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-07-06 15:29:26
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Zgoda, aczkolwiek nawet jeśli kto ktoś sobie powiesi ich tabliczkę, to
można w sądzie argumentować "oni sami wieszają ludziom bez umowy robiąc
sobie reklamę, w tym przypadku ja zrobiłem im bez umowy reklamę - więc o
co mają pretensję?"

Data: 2012-07-11 18:45:35
Autor: John Kołalsky
Naklejki firm ochroniarskich ;)

Użytkownik "Nixe" <nixe@nixe.pl>

[...]

A jak nigdy się nie włamią to S...d zwiększy swoją renomę.

Data: 2012-07-05 17:56:43
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 5 Jul 2012, vitek wrote:

przykleił sobie znaczek adidas to jakie prawo bym złamał?
Proszę o konkretne paragrafy, bo z ustawy o prawach autorskich
i pokrewnych to chyba nic nie podpada.

  Hola, hola!

  Skąd pomysł, że prawa *autorskie* regulują wszelkie prawa
*intelektualne*?

  Z grubsza biorąc, ochrona praw intelektualnych jest upakowana:
- prawa autorskie jak zasygnalizowałeś
- bazy danych w ustawie o ochronie baz danych; zawsze wprawia mnie
  w stan lekkiego osłupienia, jeśli dyskusja nt. np. kopiowania
  map utyka na prawach *autoskich* (co ciekawsze, zdarza się
  to również w artykułach "prawnych" w prasie!) - przecież taka
  mapa, to tylko w małej część "tfurczość" (korekta nie poprawiać)
  polegająca na doborze kolorów i symboli tak, żeby oglądacz się
  pogubił, a przede wszystkim wartością mapy jest zebrana na
  niej *informacja* - baza danych w postaci graficznej!
- patenty, w prawie własności przemysłowej, z uwagą że są jakieś
  konwencje ratyfikowane i może wyjść jak z PoRD (że niektóre
  "kfiatki" z ustawy są przesadzone przepisem konwencji
  na inną grządkę)
- znaki towarowe, również w prawie własności przemysłowej,
  choć to istotnie różna (od patentów) kategoria

  Co do "różnych kategorii" to PA też to dotyczy (w ustawie
są np. przepisy o ochronie wizerunku, nijak mające się do
autorskości), więc "dwa w jednym" nie jest dziwne.

  Masz do przeczytania to:

http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dnia-30-czerwca-2000-r-prawo-wlasnosci-przemyslowej/

  :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-07-04 21:20:26
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Poczekaj parę dni, to sami ci powieszą.

Data: 2012-07-05 18:01:48
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 4 Jul 2012, Andrzej Lawa wrote:

Poczekaj parę dni, to sami ci powieszą.

  Roznoszą ulotki?
  Jeśli tak to pomysł nie byłby zły - przykleić taką w widocznym
miejscu.
"Widziałem że leży na ziemi, to myślałem że spadła bo słabo
przyklejona, więc poprawiłem"
  Rozumiem że przypadkiem musiałaby się odrzeć tak żeby zostało
samo logo, ale koniecznie z ICH ulotki
  ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-07-05 18:10:02
Autor: Andrzej Lawa
Naklejki firm ochroniarskich ;)
On Wed, 4 Jul 2012, Andrzej Lawa wrote:

Poczekaj parę dni, to sami ci powieszą.

  Roznoszą ulotki?

Gorzej. Mocują tabliczki "Chronione przez..." (plus telefon kontaktowy do handlowca)

Sąsiad jest już "chroniony" przez Solid i Juventus - nie dał się namówić na pozwane ich o bezumowne wykorzystanie płotu jako powierzchni reklamowej ;)

Data: 2012-07-05 18:57:04
Autor: Wemif
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.spam_precz.com> wrote:

Sąsiad jest już "chroniony" przez Solid i Juventus - nie dał się namówić na pozwane ich o bezumowne wykorzystanie płotu jako powierzchni reklamowej ;)

Wcale nie bezumowne, widziałem propozycje umów z kilku firm, w każdej
było, że klient zgadza się na umieszczenie tabliczki w widocznym
miejscu, ale w momencie podpisywania umowy można to wykreślić
(przynajmniej w jednej z firm).

a.

Data: 2012-07-05 22:07:47
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 05.07.2012 20:57, Wemif pisze:
[...]

Taaak... I uważasz, że firma (a nawet dwie) może zawrzeć z właścicielem posesji umowę bez jego wiedzy i zgody?

Czy może czegoś nie zrozumiałeś w cudzysłowach otaczających słowo "chroniony"?

Data: 2012-07-05 18:18:45
Autor: mauser50
W dniu 2012-07-04 21:20, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Przede wszystkim to o który SOLID ci chodzi ponieważ spółek tzw. córek Solidu jest około 8 czy jest to Solid Sp. z o.o., Solid Security, Solid MCG, czy np. Solid Group zaręczam że niektórzy pracownicy nawet za bardzo nie wiedzą w której z tych spółek są zatrudnieni więc bez zastrzeżeń możesz sobie powiesić na własnej posesji informację jaka ci się podoba i ty nie będziesz się równiez podszywał pod usługę ponieważ jej nie wykonujesz a system jest twój i zabezpieczasz sam siebie.

Z poważaniem Mauser50

Data: 2012-07-05 20:58:51
Autor: qwerty
Użytkownik "mauser50"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jt4e7m$hql$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Jeszcze zapomniałeś o najnowszym dziecku: polpatron. ;)
Swoją drogą to wszyscy pracownicy solidu nie wiedzą u "kogo" pracują, bo mają podpisane umowy z kilkoma spółkami. ;)

Data: 2012-07-06 13:36:20
Autor: Bydlę
On 2012-07-04 15:43:50 +0000, "vitek" <vitek@sritek.pl> said:

chciałbym na niego nakleić naklejkę jakiejś firmy
ochroniarskiej np. Solid Security. Czy mam do tego prawo?

A naklejkę ukradłeś, podrobiłeś, czy dała ci ją firma np. Solid Security?

--
Bydlę

Data: 2012-07-08 21:38:06
Autor: PiotRek
Użytkownik "vitek" <vitek@sritek.pl> napisał w wiadomości news:jt1obb$uj9$1node1.news.atman.pl...
[...]

Swego czasu, jak byłem w Toruniu i szedłem jedną z tamtejszych
staromiejskich ulic, to w jakimś lokalu włączył się alarm.
Wyło jak cholera.

A na drzwiach do tego (raczej opuszczonego) lokalu były naklejki
dwóch firm ochroniarskich, z telefonami.

No to sobie pomyślałem, że pewnie jedna z tych firm wcześniej
chroniła ów lokal (i zapomniała zdjąć naklejki), a druga - obecnie.

Dzwonię do jednej z tych firm (na obydwu naklejkach były podane
numery telefonów) - zgłasza się jakiś dyspozytor. Podaję mu dokładny adres
i mówię, że alarm wyje. Pan chyba coś sprawdził w bazie i stwierdził,
że oni tego nie ochraniają, a dlaczego ich naklejka jest, to nie wie.

No do dzwonię do drugiej firmy - początek taki sam, ale na pytanie,
dlaczego ich naklejka wisi na drzwiach tego "wyjącego" lokalu,
pan z rozbrajającą szczerością wyznał, że to tylko reklama, i że
na mieście wisi sporo ich naklejek na obiektach, których wcale nie ochraniają.

Ręce mi opadły.

Ale jeżeli chodzi o meritum - pogadaj z jakimś akwizytorem firmy ochroniarskiej,
a on sam Ci oficjalnie taką naklejkę naklei i jeszcze będzie zadowolony.
:-)

Piotr

Naklejki firm ochroniarskich ;)